MTB Bernina Express.. 7 dni med Bernino in Ortlerjem

Objave vaših foto in video poročil iz opravljenih kolesarskih tur

MTB Bernina Express.. 7 dni med Bernino in Ortlerjem

OdgovorNapisal/-a diver » 13 Nov 2016 21:40

Objava z manjšo zamudo.... dogajalo se je avgusta.

Za enega člana okrnjena ekipa, isti konji, sicer že izumirajoča vrsta…
Razmišljanje je bilo nekam okoli Livigna, pa da bi si pogledali Uino, pa da bi… in nastal je skoraj krog med Bernino in Ortlerjem z nekaj več spusta kot vzpona. 

Po deževnem štartu iz Ljubljane (tega smo že navajeni) se je vreme čez Avstrijo začelo izboljševati in, ko smo se vozili čez Vinschgau, je sonce že lepo grelo. Tako smo prispeli v krasnem sončnem vremenu v Livigno. Jasno je, da prva stvar, ki jo v Livignu narediš, da natočiš nafto po skoraj polovični ceni.
Slika

Dan 1 :: Livigno St. Moritz (s spustom v Poschiavo), 02.08.2016
Glede na to, da smo prispeli v Livigno (1810 m) v krasnem sončnem vremenu, smo bili zjutraj kar malo nejevoljni nad oblačnim jutrom z nekoliko pršenja iz oblakov.
Slika

Vendar nam ni kazalo nič drugega, kot da zajahamo izumirajočo vrsto konjičkov in jo mahnemo po predvideni poti proti Passo del Bernina. Po desni strani doline ujameš lepo gozdno potko, ki se v drugi polovici doline spremeni v makadam, ki te pripelje na Forcola di Livigno (2315 m). Pot se vseskozi lepo vzpenja razen zadnjega klanca pred prelazom.
Slika
Slika

Vmes se nam je delno zjasnilo tudi vreme, tako da smo kmalu kolesarili v kratkih rokavih. Na Forcola di Livigno smo jo mahnili po pešpoti mimo jezera Minor (Lej Minor) in proti Passo del Bernina (2250 m). To povezavo, ki je tudi za kolesar so nadgradili pred kratkim, večinoma je vozna razen dveh kratkih klancev. Na žalost smo bili prikrajšani za razglede na okoliške vršace, ki se dvigajo tja do 4000+ m.
Slika

Iz Passo del Bernina smo naredili spust v Poshiavo. Pot večkrat prečka železniško progo,
Slika

spust je večinoma vozen, razen enega odseka, ki je bil za nas preveč strm in skalnat, poleg tega nihče ni želel »situacije« že prvi dan.
Slika

Če bi ocenili celoten spust bi lahko rekli, da sploh ni povsem enostaven, niti nekaj zelo posebnega. Nekateri, ki smo jih prehiteli so se nam prav smilili.
Nazaj na Passo del Bernina smo se zategnili z železnico.
Slika

Potem pa spust proti končnemu cilju sneva, St. Moritzu. Prvo po makadamski poti, kasneje smo ulovili speglano potko, ki nas je pripeljala v Pontresino, nato pa še po gozdni cesti v St. Moritz.
Slika

Če smo pričakovali kakšen »vau« od mesta, bi sedaj lahko rekli prišli, videli, odšli. To je to. V Gucciju niso imeli nič zanimivega za nas bajkarje, koles nismo hoteli zamenjati za RR (kolesa bodo kmalu muzejska vrednost), kulture šejkov pa tudi ne poznamo.
Slika
Slika

Prenočišče smo imeli rezervirano malo stran v Celerini (1720 m).

Statistika dneva: 1260 vm (2500 vm), 89 km

Dan 2 :: St. Moritz – Scuol, 03.08.2016
V nasprotju prejšnjega dne smo zbudili v prekrasno sončno in toplo jutro. Za začetek smo po direktni liniji napadli Piz Nair (3057 m).
Slika

Do Corviglie (2560 m); zgornja postaja železnice in spodnja postaja gondole; se pripelješ po makadamski cesti, ki je mestoma kar strma.
Slika

Zadnjih 500 vm smo goljufali in uporabili gondolo.
Slika

Vzpon do vrha niti ni vozen. Glede na jasno vreme so se nam na vse strani odpirali fantastični razgledi.
Slika
Slika

Sledil je spust nazaj do Corviglie in nadaljevali po krasni prečki malo gor, malo dol do Pass Suvretta (2615 m). Top shit se temu tudi reče.
Slika
Slika
Slika

Iz prelaza je sledil spust, ki se nikakor ni hotel nehati, v Val Bever. Za spust bi lahko rekli, da dobro da imamo ušesa, drugače bi se lahko usta od nasmeha raztegnila okoli glave. Sladkorne tudi ni dobil nihče.
Slika
Slika

Ker takšnemu spustu priteče tudi dobra malica smo si privoščili že tradicionalno malico – domača suha klobasa, domača koleraba, kruh.
Slika

Zraven smo še delno poravnali zadnji disk, ki jo je skupil pri spustu (je zdržal potem do konca, nekoliko je sicer cvilil).
Slika

Po malici nas je čakala še dolga pot mimo S-Chanfa, Zarneza, Guarde, Ardeza in Ftana do Scuola. Nabralo se je še dodatnih 65 km in 800 vm, od katerih narediš dve tretjine v zadnjih 20 km. Na srečo je 80 % poti makadamske in speljane po gozdu.

Statistika dneva: 1830 vm (2330 vm), 95 km

Dan 3 :: Scuol - Glurns, 04.08.2016
Najprej jutranje ogrevanje iz Scoula (1150 m) do Sur Ena, kjer nam je leseni gospod pokazal smer proti Val d'Uina.
Slika

Klanec do zadnjega dela doline (kanjona), kjer je potrebno pešačiti, je brutalen vendar v celoti vozen.
Slika
Slika

Na tem klancu smo doživeli tudi delno moralno zadoščenje, saj nam je uspelo prehiteti e-bajkerje, ki jim je verjetno zmanjkalo e-moči. Po drugi strani, pa se niso mogli načuditi, da gonimo »navadna« kolesa.
Zadnji del, ki je izpostavljen, prepaden in vklesan v živo skalo z nekaj tuneli, je tudi prepovedan za vozit.
Slika
Slika
Slika

Pot so naredili med leti 1908-10 za potrebe Deutschen Alpenvereina. Ko smo prišli na vrhu iz kanjona nas je pričakala kar zahtevna potka malo gor, malo dol, do meje CH-I (Passo di Slinga – 2309 m), in kratek spust do Rifugio Sasvenna (2256 m).
Slika
Na tem »ravninskem« delu smo pridelali dodatnih 300 vm.

Slika

Spust od Rifugio Sasvenna v dolino ni nič kaj fascinanten, večinoma po makadamu. Opcijska varianta je bila soglasno zavrnjena.
Slika

Ker se je ta dan odvijalo vse zelo hitro smo bili v dolini dokaj zgodnji in smo skočili še na kratek ogled Burgusia.
Dobra lastnost »kratkih« etap je dovolj časa po kolesarjenju, tako da smo si na popoldanskem soncu na glavnem trgu Glurnsa privoščili mehčalec za mišice, antipasto in putničkog.
Slika

Statistika dneva: 1430 vm, 45 km

Dan 4 :: Glurns, 05.08.2016
Dež in mraz. Ni imelo nobenega smisla riniti v težave, zato smo postavili bivak. Da dan ne bi preveč prelenarili in dobesedno prebivakirali v sobi smo se usedli na avtobus
Slika

in si ogledali Messnejev muzej pod Ortlerjem.
Slika

Po italijansko enega avtobusa vmes ni bilo, tako da smo čakali na postaji drugi avtobus.

Statistika dneva: 0 vm, 0 km

Dan 5 :: Glurns - Bormio, 06.08.2016
Pravijo, da po dežju posije sonce. Nam je sijalo že zjutraj, poleg sonca smo dobili tudi veter in ohladitev.
Najprej po kolesarski stezi,
Slika

potem po gozdni cesti proti Müstairju.
Slika

Do Bormia so tri veriante: čez Passo dello Stelvio, čez Offenpass in tretja čez Döss Radond.
Slika

Za naš okus sta prvi dve čisto preveč asfaltni in s plehom prometni, tako da je bila tretja varianta povsem logičen izbor. Vse tri variante se cepijo kmalu po vstopu v Švico. Mi smo jo v vasi Valchava mahnili levo proti prelazu Döss Radond. Do prelaza pelje lepa makadamska cesta, ki se zmerno vzpenja do prelaza na 2234 m.
Slika
Slika
Slika

Cesta je speljana po dolini, tako da imaš na levi in desni strani vseskozi grebena, ki segata do 3000 m visoko.
Sledi spust s sedla, najprej po makadamski cesti,
Slika

kmalu pa cesta preide v fantastično singlo,
Slika
Slika

po kateri prispeš do Lago di San Giacomo di Fraele in Lago di Cancano.
Slika

Za zaključni spust v Bormio smo na koncu jezera poiskali peš pot pod Monte delle Scale. Ta spust po pešpoti bi lahko razdelil na tri dele: prvi del je lep in marsikaj obeta,
Slika

srednji del je izpostavljen, strm in večinoma nevozen (delno je tudi odneslo pot),
Slika

zadnji del pa je lepo vozen z voznimi serpentinami in z razgledom na Bormio in cesto na Stelvio.
Slika

Statistika dneva: 1770 vm, 59 km

Dan 6 :: Bormio - Tirano, 07.08.2016
Za zajtrk smo si privoščili gondolo iz Bormia do gornje postaje gondole Bormio 3000 (Cima Blanca).
Slika

Ker je sosednji hrib Monte Vallecetta še malo višji, smo konjičke pustili ob vznožju
Slika

in peš skočili na vrh.
Slika

Zaradi ohladitve in slabega vremena dva dni prej je bilo na tej višini tudi še nekaj snega.
Spust je bil načrtovan po freeride progi/peš v Santa Caterino. Pot je na zgornjem delu kamnita,
Slika

ki preide v epsko singlo.
Slika
Slika
Slika

Določeni odseki v drugem delu so kar tehnični in za nas delno nevozni. Kakorkoli, sam spust ima kar nekaj konkretnih napak, tako da pridelaš še kar nekaj dodatnih višincev. Sam spust pa z vsemi postanki, fotografiranjem kar traja in traja. Tako smo se nad Santa Caterino odločili, da se ne spustimo do doline, temveč da izkoristimo prečko proti glavni cesti ki pelje iz Santa Caterine proti Passo di Gavia. Tako smo slabe 4 km mleli asfalt in pod vrhom zavili desno proti Passo dell'Alpe (2461 m).
Slika

Konjenici smo privoščili krajši počitek, sledil je spust v Le Prese. Spust ni omembe vreden, prva četrtina še nekako,
Slika

sledi hudo razjahan makadam,
Slika

na koncu še asfalt. Razjahanega makadama, ki je tudi strm, je kar nekaj, približno pol, nekateri so vozili v nasprotno smer, ne vem kaj so hudega storili… Od La Prese pa še 25 km kolesarske steze do Tirana.

Statistika dneva: 960 vm (2760 vm), 30 km

Dan 7 :: Tirano - Livigno, 08.08.2016
Zadnji dan nas je najprej čakala pot do Livigna. Za začetek smo se usedli na vlak
Slika

in se iztopili na že znanem kraju, Ospizio Bernina.
Slika

Za razliko prvega dne smo dobili povsem jasno vreme. Da povratek ne bi bil po isti poti kot prvi dan smo odbrcali po Val da Fain
Slika
Slika

do Passo del Fieno (2465 m),
Slika

od tu pa 450 vm nesli kolesa
Slika

proti Passo la Stretta, do odcepa proti Lago del Monte,
Slika
Slika

od tu pa po singli (polovica spusta) nazaj v Livigno.
Slika

Statistika dneva: 830 vm (2650 vm), 70 km

Zaradi vrhunca turistične sezone in posledično gužve v Livignu smo ogledno turo Livigna pustili za prihodnjič in se ekspresno vrnili v Slovenijo. Tehtanje nahrbtnika brez hrane in pijače je pokazalo 6,3 kg umazanije.
Slika

Jezdeci in fotografi: Maruša, Andrej, Miha

Če ima kdo po tem branju še kaj volje do gledanja slik, jih najde v galeriji na temle linku: https://photos.google.com/share/AF1QipMHC5RSe43WYBzV--G_fvBVEbeJnpjVWchGIspC0D-TRimmUboRcJ5FbJ1Of6yuBw?key=aFZnVDRTUTdESUpXR1ZsOExCbjFJbUFNVWFDR0t3

Statistika na drugi način:
0x izgubljen mobitel
0x zlomljen/počen ščitnik prvih zobnikov
1x poškodovan/udarjen zadnji disk
3x počena zračnica
0x tekaško prehitevanje kolesarja po levi
1x padec
1x čakanje avtobusa, ki ga ni bilo
1x izgubljena rokavica
1x izgubljen rokav
Uporabniški avatar
diver
član
 
Prispevkov: 106
Pridružen: 24 Avg 2008 18:49
Kraj: Ljubljana

Re: MTB Bernina Express.. 7 dni med Bernino in Ortlerjem

OdgovorNapisal/-a Matko » 14 Nov 2016 12:46

super vreme :D

Kako ste izbrali traso?
Matko
član
 
Prispevkov: 457
Pridružen: 04 Nov 2004 23:08

Re: MTB Bernina Express.. 7 dni med Bernino in Ortlerjem

OdgovorNapisal/-a diver » 15 Nov 2016 19:23

Dobiš idejo kateri konec bi se bajkal v kakšni reviji, knjigi, netu in začneš brskati po netu, knjigah in zemljevidih, kaj bi se dalo izvesti.
Predvsem kako uskladiti dneve/višince, pa da ni asfalta, in da so kakšni fajn razgledi in spusti, na vsakodnevno konkretno nošenje se je pa tudi dalo veto.
Dvomesečna prisilna odsotnost od aktivnega športa v spomladanskem času pa tudi prispeva svoj delež.
Uporabniški avatar
diver
član
 
Prispevkov: 106
Pridružen: 24 Avg 2008 18:49
Kraj: Ljubljana

Re: MTB Bernina Express.. 7 dni med Bernino in Ortlerjem

OdgovorNapisal/-a problematiks » 15 Nov 2016 22:19

Fina turca :) Glede na opis bi lahko imeli sicer se malo vec potk, ampak so bili pa razgledi verjetno povsod vgrajeni serijsko :wink:

Pred leti smo ze bili v Livignu in ena taka vecdnevna v tistih koncih se mi ze nekaj casa kuha v glavi. Tisti konci so res lepi. No ja, saj po pravici povedano je povsod po hribih lepo.

Marko
problematiks
KontraRevolucionar
 
Prispevkov: 5770
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17


Vrni se na Slike in video kolesarskih ter ostalih poti



Kdo je na strani

Uporabniki, ki brskajo po tem forumu: 0 registriranih uporabnikov