preskakovanje verige

Kako uspešno šariti po vijakih, zobnikih, nastavitvah in sploh vse o vzdrževanju in popravilih

preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a krziski » 19 Jun 2010 23:34

Pojavil se mi je problem padanja verige spredaj iz srednjega na mali verižnik v kombinacijah z zadnjima dvema (vasih tudi tretjim) največjima verižnikoma... torej v kombinacijah 2-1, 2-2, 2-3...
Pri polni obremenitvi tega problema ni, je samo na srednje v klanec pri lahki in srednji obremenitvi...
Noben zob ni zvit ali odlomljen, menjalnik je vredu nastavljen, zvit sem imel zadnji nosilec menjalnika, vendar je v nulo poravnan... razloga ne najdem...
Gonilka XTR vožena od marca, veriga 3x menjana, metanje se je začelo ko je veriga že imela cca 30ur...
Uporabniški avatar
krziski
član
 
Prispevkov: 102
Pridružen: 30 Nov 2005 11:49
Kraj: Lj

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a Mojo Jojo » 19 Jun 2010 23:52

To pa je orešček. Očitno zadnji menjalnik ni čisto poravnan.
Poglej kako veriga laufa, ko gonilko počasi nazaj vrtiš.
Monkey Control
Uporabniški avatar
Mojo Jojo
član
 
Prispevkov: 4735
Pridružen: 31 Jul 2008 09:20
Kraj: bliz obvoznice

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a jankokocevje » 20 Jun 2010 15:15

To se je tudi meni dogajalo. Morda imaš losan enega izmed štirih vijakov, ki pritrjujejo zobnik in ti povleče ketno dol
jankokocevje
član
 
Prispevkov: 308
Pridružen: 22 Okt 2007 20:28
Kraj: Kočevje

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a krziski » 20 Jun 2010 22:28

Vijake sem lih pred kratkim zategnil....
Je pa nekaj z verigo narobe... na cca 3eh členih mi malo zavije v spiralo vendar mi je ne vrže dol samo na tistem mestu... bom dal novo gor pa bom videl če je to to...
Uporabniški avatar
krziski
član
 
Prispevkov: 102
Pridružen: 30 Nov 2005 11:49
Kraj: Lj

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a K.u.K 17 » 27 Jun 2010 00:10

krziski napisal/-a:Vijake sem lih pred kratkim zategnil....
Je pa nekaj z verigo narobe... na cca 3eh členih mi malo zavije v spiralo vendar mi je ne vrže dol samo na tistem mestu... bom dal novo gor pa bom videl če je to to...


mogoče je problem v sprednjih zobnikih...
lahko so rahlo zviti in ven iz linije z ostalimi, pa ti na tem mestu veriga ne "zagrabi" .
preveri :wink:

kaj pa linija verige ali takoimenovani chainline? mogoče je tudi da ni prava.
Uporabniški avatar
K.u.K 17
član
 
Prispevkov: 281
Pridružen: 15 Dec 2009 18:59

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a krziski » 27 Jun 2010 19:21

Včeraj dal gor novo verigo pa ni nič boljše... Zobje pa niso nič zviti... vsaj jaz ne najdem nobene ''napake''...
2-2 ni sploh toliko iz linije, da bi jo moglo dol metat... 2-1 se pa zlo pogosto vozi na drkah... 3-3, 3-4 je tudi zelo, pa ni nikoli problemov...
Uporabniški avatar
krziski
član
 
Prispevkov: 102
Pridružen: 30 Nov 2005 11:49
Kraj: Lj

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a K.u.K 17 » 27 Jun 2010 20:25

krziski napisal/-a:Včeraj dal gor novo verigo pa ni nič boljše... Zobje pa niso nič zviti... vsaj jaz ne najdem nobene ''napake''...
2-2 ni sploh toliko iz linije, da bi jo moglo dol metat... 2-1 se pa zlo pogosto vozi na drkah... 3-3, 3-4 je tudi zelo, pa ni nikoli problemov...


torej v verigi ni problem, v sprednjih zobnikih tudi ne.
osredotoči se na zadnji del pogonskega sklopa, menjalnik in kaseta.
preglej pulley-e, če so v liniji z kletko menjalnika, njihovo obrabo.

isto preglej menjalnik, nosilec menjalnika.

ni hudič da ne odpraviš napake :wink:
Uporabniški avatar
K.u.K 17
član
 
Prispevkov: 281
Pridružen: 15 Dec 2009 18:59

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a laksikon » 05 Nov 2010 19:02

ali je to možno, da bi skoraj nova veriga na skoraj novi kaseti preskočila pri polni obremenitvi? Ampak res obremenitev na polno, vožnja stoje v hrib. To se mi zgodi samo občasno in precej poči takrat. Ali morda račna kaj zajebava? Nimam pojma kako je račna narejena, ker jo še nisem razstavljal, zato sprašujem.
Vse je tako kot mora biti, menjalnik je nastavljen, veriga in zobniki so bili pred kratkim menjani,...
laksikon
član
 
Prispevkov: 301
Pridružen: 08 Mar 2008 20:28

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a Buschi » 05 Nov 2010 20:14

Nedolgo nazaj sem menjal praktično novo xtr kaseto, ker zadeva ni in ni delovala.Nazadnje sem ugotovil, da je razmak med zobniki različen, očitno tovarniška napaka, in je zajebavalo na drugem zobniku.

Ob nedelovanju prestav premalo pozornosti posvečate žicam in bovdnim.
Planinec...Gorski kolesar...Enduro motorist!
Uporabniški avatar
Buschi
Vaški peciklmehanik
 
Prispevkov: 10845
Pridružen: 10 Dec 2002 14:11
Kraj: Dolina Bratov Šrot

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a Buschi » 05 Nov 2010 20:25

@laksikon: znamka peste, starost...

Drugače pa ja, račne crkujejo. Crknejo na dva načina: ali maš mustlauf, torej se nekaj v notranjosti zlomi in onemogoča vrtenje račne ali pa frejlauf:račna se prosto vrti naprej nazaj. Frejlauf je najbolj pogost pri starih shimano račnah, ko mast v noranjosti otrdi in onemogoča premikanje zobcev. Drug čuden primer so pa zlizane račne, kjer zobce preprosto iz kotnega ''profila'' zliže v okroglega(ponavadi se to zgodi pri starih nevzdrževanih mavicih).
Planinec...Gorski kolesar...Enduro motorist!
Uporabniški avatar
Buschi
Vaški peciklmehanik
 
Prispevkov: 10845
Pridružen: 10 Dec 2002 14:11
Kraj: Dolina Bratov Šrot

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a laksikon » 05 Nov 2010 20:55

Buschi napisal/-a:Nedolgo nazaj sem menjal praktično novo xtr kaseto, ker zadeva ni in ni delovala.Nazadnje sem ugotovil, da je razmak med zobniki različen, očitno tovarniška napaka, in je zajebavalo na drugem zobniku.

Ob nedelovanju prestav premalo pozornosti posvečate žicam in bovdnim.


precej skrbim za bicikle, kar pomeni, da čistim, mažem itd. Tudi zajle po potrebi očistim umazanije in na novo namažem, tako da deluje vse lepo gladko brez kakšnih zatikanj itd.
To se mi dogaja na dveh kolesih, na enem imam zadnjo pesto shimano deore 525, staro 2 leti, na drugem pa SLX staro 1 leto. To kolo, kjer je SLX ga precej matram po terenu, tako da se čudim, da še vse skupaj drži. Zaenkrat še sploh nimam lufta v ležajih, tako gladko teče (po otipu, ko držim akso in rahlo zavrtim kolo), tako da bi lahko potrdil, da je SLX boljša pesta kar se tiče ležajev, samo za račno pa nimam pojma.
A je možno, da je račna na pol crknjena, oz. da samo popustijo zobci pri močnih obremenitvah, pri manjših pa dela vse BP? In da se to zgodi precej redko recimo v povprečju enkrat na 2 turi?
laksikon
član
 
Prispevkov: 301
Pridružen: 08 Mar 2008 20:28

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a Buschi » 06 Nov 2010 18:10

Ni na pol crknjena, počasi crkuje.

Druge razlage sam nimam, glede na to, da se zgodi vsakih nekaj deset km.
Planinec...Gorski kolesar...Enduro motorist!
Uporabniški avatar
Buschi
Vaški peciklmehanik
 
Prispevkov: 10845
Pridružen: 10 Dec 2002 14:11
Kraj: Dolina Bratov Šrot

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 06 Nov 2010 21:59

Lahko je tudi umazana račna, torej zobec ne nasede dovolj dobro in preskoči. Potem pa pač kakor imaš srečo da nasede na prave.

Vsekakor pa zadevo pregledat.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5841
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a Buschi » 06 Nov 2010 22:46

Pri shimanu ni kaj gledat; niti razdret ne moreš. Ker je pri nas na shimano 2. letna garancija, jo uveljavi.
Planinec...Gorski kolesar...Enduro motorist!
Uporabniški avatar
Buschi
Vaški peciklmehanik
 
Prispevkov: 10845
Pridružen: 10 Dec 2002 14:11
Kraj: Dolina Bratov Šrot

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 07 Nov 2010 02:12

Zakaj pa potem na CRCju prodajajo račne?

http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=1161
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5841
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a Buschi » 07 Nov 2010 12:03

Ti si pokazal dura ace račno, ki jo lahko razdreš; vprašanje je dobavljivost rezervnih delov, slx(pa deore, tastar xt, tastar xtr) pa zgleda takole in je ne moreš razdreti:
Slika
Planinec...Gorski kolesar...Enduro motorist!
Uporabniški avatar
Buschi
Vaški peciklmehanik
 
Prispevkov: 10845
Pridružen: 10 Dec 2002 14:11
Kraj: Dolina Bratov Šrot

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 07 Nov 2010 18:30

Lahko pa kupiš drugo (na sliki je namreč DA 10sp, možno je pa kupiti vse) in jo kompletno zamenjaš?
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5841
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a laksikon » 08 Nov 2010 11:01

a potem ob priliki narazen vzet, pregledat in očistit? Saj me tudi ne moti, ker se poredko zgodi, po eni strani bi pustil in ko se bo poslabšalo, tedaj pa bi kupil novo račno.
laksikon
član
 
Prispevkov: 301
Pridružen: 08 Mar 2008 20:28

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a Drink » 12 Nov 2010 02:50

Pozdravljeni,

malo si bom sposodil temo. Imam podoben problem s preskakovanjem ketne na zadnjem zobniku in sicer v 1., 2. in 3.prestavi.(preskakuje neglede na to v katerem zobniku je ketna spredaj) Imam pa novo deore kaseto in SLX menjalnik. Je naštelan v nulo, menjal sem zajlo in bovdne pa nič bolje. S kaseto in ketno na prvi pogled ni nič narobe. Kakšen predlog? Slišal sem nekaj o škart seriji SLX in deore shadow menjalnikih...Mislite da bi bil lahko to vzrok?

Hvala za odgovore in LP
Uporabniški avatar
Drink
član
 
Prispevkov: 26
Pridružen: 03 Okt 2006 23:13
Kraj: Kamnik

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a krziski » 09 Dec 2010 20:19

K.u.K 17 napisal/-a:
krziski napisal/-a:Včeraj dal gor novo verigo pa ni nič boljše... Zobje pa niso nič zviti... vsaj jaz ne najdem nobene ''napake''...
2-2 ni sploh toliko iz linije, da bi jo moglo dol metat... 2-1 se pa zlo pogosto vozi na drkah... 3-3, 3-4 je tudi zelo, pa ni nikoli problemov...


torej v verigi ni problem, v sprednjih zobnikih tudi ne.
osredotoči se na zadnji del pogonskega sklopa, menjalnik in kaseta.
preglej pulley-e, če so v liniji z kletko menjalnika, njihovo obrabo.

isto preglej menjalnik, nosilec menjalnika.

ni hudič da ne odpraviš napake :wink:


malo pozabil na temo.... :oops:
s serviserjem sva potem zamenjala prednji srednji zobnik in glej ga zlomka... vse deluje kot mora...
na starem preprosto ne deluje, vidne napake na zobeh pa preprosto nisva našla... :?
Uporabniški avatar
krziski
član
 
Prispevkov: 102
Pridružen: 30 Nov 2005 11:49
Kraj: Lj

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a Bojac » 10 Dec 2010 08:30

@Drink
Menjaj kaseto.
ma...ti si znoru....tok zgodi ????
Uporabniški avatar
Bojac
član
 
Prispevkov: 530
Pridružen: 11 Jun 2003 09:51

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a Mojo Jojo » 10 Dec 2010 16:05

Drink napisal/-a:Imam pa novo deore kaseto in SLX menjalnik.



Kaj pa veriga? Če je veriga stara in stegnjena je v verigi problem, če je pa prav tako nova, pa
reklamiraj kaseto in verigo.
Monkey Control
Uporabniški avatar
Mojo Jojo
član
 
Prispevkov: 4735
Pridružen: 31 Jul 2008 09:20
Kraj: bliz obvoznice

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a Bojac » 10 Dec 2010 16:18

Upsss, se posipam... sem spregledal.... ne vem zakaj sem imel v mislih "menjal verigo" namesto kasete... :oops:
ma...ti si znoru....tok zgodi ????
Uporabniški avatar
Bojac
član
 
Prispevkov: 530
Pridružen: 11 Jun 2003 09:51

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a m@®+|n » 10 Dec 2010 20:29

bhocewar napisal/-a:
Drink napisal/-a:Imam pa novo deore kaseto in SLX menjalnik.



Kaj pa veriga? Če je veriga stara in stegnjena je v verigi problem, če je pa prav tako nova, pa
reklamiraj kaseto in verigo.


Živ,

Tudi če sta kaseta in veriga novi, lahko še vedno preskakuje zaradi prednjih verižnikov..

lp. Martin
m@®+|n
član
 
Prispevkov: 216
Pridružen: 22 Apr 2005 18:32
Kraj: Vnanje Gorice

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a Mojo Jojo » 10 Dec 2010 21:05

ne seri gluposti
Monkey Control
Uporabniški avatar
Mojo Jojo
član
 
Prispevkov: 4735
Pridružen: 31 Jul 2008 09:20
Kraj: bliz obvoznice

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a m@®+|n » 10 Dec 2010 21:20

In kaj naj bi tukaj bila glupost? Če je katerikoli del pogonskega sklopa (veriga, prednji verižniki, kaseta) bolj izrabljen od ostalih dveh, lahko pride do preskakovanja.. Če je "Drink" zamenjal le kaseto, verigo pa je pustil staro, tudi če je na videz izgledala še lepa, lahko zaradi različne iztrošenosti pride do preskakovanja. Če pa je zamenjal tudi verigo, ostanejo še stari verižniki, ki so lahko tudi izrabljeni in zaradi tega veriga preskakuje. Je pa res, da ponavadi zaradi takega razloga preskakuje sprva pri večjih obremenitvah in v težjih prenosih oz. na tistih verižnikih, ki se največ uporabljajo..

lp. Martin
m@®+|n
član
 
Prispevkov: 216
Pridružen: 22 Apr 2005 18:32
Kraj: Vnanje Gorice

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a Mojo Jojo » 10 Dec 2010 21:37

Lej, prednji verižniki nimajo nobene povezave s kaseto in preskakovanjem verige na njej.

Nisem še slišal, da bi veriga preskakovala na sprednjih verižnikih, kar tudi ni logično, ker sprednje verižnike veriga objema na skoraj polovici zob.

Sta pa dve opciji, kako ti sprednji verižniki serjejo. (pustimo to, da so skrivljeni ali zobje pokrivljeni)
1/ pri zgonjenih verižnikih (navadno ta mali zobnik) ti zobje, zaradi izrabljenosti v obliki plavuti morskega psa, vlečejo verigo za sabo (spodaj zadaj), zato veriga poskakuje, ropota in imaš beden feedback v podplate. V skrajnem primeru, če je tudi menjalnik zluftan, ti to poskakovanje verige lahko povzroči menjavanje zobnikov iz enega dol in nazaj gor in ob močnejšem pritiskanju na pedala veriga tudi prekakuje - vendar to je res izreden primer

2/ zaradi zgonjenih verižnikov, veliko hitreje zgoniš/raztegneš novo verigo in s tem tudi novo kaseto.
Monkey Control
Uporabniški avatar
Mojo Jojo
član
 
Prispevkov: 4735
Pridružen: 31 Jul 2008 09:20
Kraj: bliz obvoznice

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a m@®+|n » 10 Dec 2010 23:57

Če stegnjena veriga preoblikuje prednje verižnike in potem daš novo verigo na preoblikovane verižnike, zaradi neenakomernega naleganja lahko preskoči tudi na prednjem zobniku. Še zmeraj pa vztrajam pri tem da lahko začne preskakovati tudi zaradi prekomerne obrabljenosti obojega. In tudi če se kdo moti, se lahko zadržiš z raznimi komentarji o tem, kakšne gluposti kdo klati.. če te kaj moti, povej in in če znaš pomagati, pomagaj, sicer se pa vzdrži neumnih komentarjev. Ne mislim se zdej zard takih stvari kregat, ker nima smisla.. do sedaj mi je kakršnekoli probleme s pogonskim sklopom uspelo rešiti in mislim, da tudi v prihodnosti ne bom imel kakšnih večjih problemov..

peace

Martin
m@®+|n
član
 
Prispevkov: 216
Pridružen: 22 Apr 2005 18:32
Kraj: Vnanje Gorice

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a Mojo Jojo » 11 Dec 2010 14:09

m@®+|n napisal/-a:In tudi če se kdo moti, se lahko zadržiš z raznimi komentarji o tem, kakšne gluposti kdo klati..


never

m@®+|n napisal/-a:če te kaj moti, povej in in če znaš pomagati, pomagaj


always

m@®+|n napisal/-a:sicer se pa vzdrži neumnih komentarjev.


sometimes
Monkey Control
Uporabniški avatar
Mojo Jojo
član
 
Prispevkov: 4735
Pridružen: 31 Jul 2008 09:20
Kraj: bliz obvoznice

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a simeon » 13 Dec 2010 09:37

Na bovdne sta pozabila. Tudi ti znajo narediti velik problem!
Bolje s kolesom v ku***, kot z Mercedesom na delo!
Uporabniški avatar
simeon
član
 
Prispevkov: 83
Pridružen: 24 Nov 2009 00:06

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a m@®+|n » 13 Dec 2010 11:39

Drink napisal/-a:..menjal sem zajlo in bovdne pa nič bolje..


V dotičnem primeru bovdni načeloma ne bi smeli biti problem..

lp. Martin
m@®+|n
član
 
Prispevkov: 216
Pridružen: 22 Apr 2005 18:32
Kraj: Vnanje Gorice

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a Cvika » 13 Dec 2010 15:29

bhocewar napisal/-a:Lej, prednji verižniki nimajo nobene povezave s kaseto in preskakovanjem verige na njej.

Nisem še slišal, da bi veriga preskakovala na sprednjih verižnikih, kar tudi ni logično, ker sprednje verižnike veriga objema na skoraj polovici zob.

Tudi meni ni jasno, kako so prednji zobniki povezani s "preskakovanjem na zadnjih", ampak meni se je to nehalo po menjavi
prvega zobnika (ta majhnega) - lahko pa je le placebo efekt. Spomnil se je pa te "neumnosti" serviser.
Poznalo se je pri vožnnji v hrib, na zadnjih navečjih dveh zobnikih - vsake toliko časa kot bi preskočilo. Dejansko ne vem, mogoče, da je prišlo do tega zaradi vlečenja verige po sprednjem zobniku - čutilo pa se je ko preskakovanje.
Cvika
članica
 
Prispevkov: 712
Pridružen: 10 Dec 2001 18:45
Kraj: Radovljica, Ljubljana

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a jankokocevje » 14 Dec 2010 03:45

Prjatu, menjalnik si mel razštelan ali pa ima luft. Pri močni sili ti vse skupaj malo zamakne in ti ketno vrže na nižji zobnik
jankokocevje
član
 
Prispevkov: 308
Pridružen: 22 Okt 2007 20:28
Kraj: Kočevje

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a Mojo Jojo » 14 Dec 2010 17:54

Cvika napisal/-a:
bhocewar napisal/-a:Lej, prednji verižniki nimajo nobene povezave s kaseto in preskakovanjem verige na njej.

Nisem še slišal, da bi veriga preskakovala na sprednjih verižnikih, kar tudi ni logično, ker sprednje verižnike veriga objema na skoraj polovici zob.

Tudi meni ni jasno, kako so prednji zobniki povezani s "preskakovanjem na zadnjih", ampak meni se je to nehalo po menjavi
prvega zobnika (ta majhnega) - lahko pa je le placebo efekt. Spomnil se je pa te "neumnosti" serviser.
Poznalo se je pri vožnnji v hrib, na zadnjih navečjih dveh zobnikih - vsake toliko časa kot bi preskočilo. Dejansko ne vem, mogoče, da je prišlo do tega zaradi vlečenja verige po sprednjem zobniku - čutilo pa se je ko preskakovanje.



Pa si čutila prazen hod v gonilki in ali se je slišal močan pok? To je indikacija, da preskoči veriga ob močnejšem pedaliranju.
Pomoje ti veriga ni preskakovala na zobnikih, pač pa si imela tisti bedn občutek, ki ga čutiš na pedalih in na riti, kot da bi imela v BB-ju kamenje namesto ležajev. Vsake tolko časa čutiš tudi kakšen pedal kickback zaradi menjalnika, ki se steguje in krči, ko verigo vleče gor po prednjem zobniku in nato vrže dol. Slišijo se zvoki kot, da bi bil menjalnik razštelan in včasih ti verigo lahko tudi zagrabijo stranski čepi od zadnje gume.

In ja, menjava prednjega zobnika v takem primeru ni "neumnost" pač pa nujnost.
Vglavnem, veriga mora biti res hudo raztegnjena, da ti preskakuje na zobnikih večjih od cca 20T.
Lahko pa vprašamo Cancellaro :mrgreen:
Monkey Control
Uporabniški avatar
Mojo Jojo
član
 
Prispevkov: 4735
Pridružen: 31 Jul 2008 09:20
Kraj: bliz obvoznice

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a Cvika » 15 Dec 2010 18:42

Čutilo se je kot nenedna sprememba upora na gonilki - goniš... potem pa malo v prazno in kot v "zid" zraven pa klasičen kovinski zvok, ko misliš, da bo šla veriga - na kratko- Zdaj od kod in točno kaj - kot pravim dejansko ne vem - ker se je dogajalo le občasno v ne prav easy klance. Na manjših zadaj se to ni dogajalo.
Vrstni red menjav je bil - veriga - zadnji zobniki in nato še prednji 22.
Cvika
članica
 
Prispevkov: 712
Pridružen: 10 Dec 2001 18:45
Kraj: Radovljica, Ljubljana

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a Mojo Jojo » 15 Dec 2010 20:01

Jah, take stvari mora kolesar sam točno vedet kaj se dogaja s kolesom. Če imaš čuden feedback, če se oglašajo čudni zvoki, v določenem območju, začneš to območje opazovati, pod različnimi pogoji in obremenitvami. Le tako ugotoviš kaj se dejansko dogaja.

Pač v tvojem primeru, gledaš na piramido med gonjenem ali prosiš sokolesarja, da se fura zadaj in opazuje ketno na piramidi in na sprednjih zobnikih, ter menjalnik. Ko ugotoviš točno kaj se dogaja, imaš rešitev na dlani.

Ni slabšega, kot to da "FDV" kolesar pride do serviserja in joka da neki poka in vsake toliko časa malo škrtne in ne ve povedati nič drugega. V takem primeru je serviserju pač edina opcija menjati kar komplet. (npr. verigo, piramido in verižnike). Serviser pa tudi nima časa se s tvojim kolesom peljat na turo in ugotovit vzrok težave.

PS: to ne leti nate, govorim na splošno...
Zadnjič spremenil Mojo Jojo, dne 15 Dec 2010 22:18, skupaj popravljeno 1 krat.
Monkey Control
Uporabniški avatar
Mojo Jojo
član
 
Prispevkov: 4735
Pridružen: 31 Jul 2008 09:20
Kraj: bliz obvoznice

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a QUEST » 15 Dec 2010 21:08

Serviser pa tudi nima časa se s tvojim kolesom peljat na turo in ugotovit vzrok težave.


Ma za dobro malco ga grem jaz sprobat. Diagnoza sledi po obilni malici. Recimo vsaj borovničev štrudel na Gospodični. (mislim planinski dom na Gorjancih)
bolš bicikel na ram kot 5 jurjev pufa
Uporabniški avatar
QUEST
član
 
Prispevkov: 240
Pridružen: 25 Sep 2009 10:21

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a K.u.K 17 » 15 Dec 2010 22:05

bhocewar napisal/-a:Jah, take stvari mora kolesar sam točno vedet kaj se dogaja s kolesom. Če imaš čuden feedback, če se oglašajo čudni zvoki, v določenem območju, začneš to območje opazovati, pod različnimi pogoji in obremenitvami. Le tako ugotoviš kaj se dejansko dogaja.

Pač v tvojem primeru, gledaš na piramido med gonjenem ali prosiš sokolesarja, da se fura zadaj in opazuje ketno na piramidi in na sprednjih zobnikih, ter menjalnik. Ko ugotoviš točno kaj se dogaja, imaš rešitev na dlani.

Ni slabšega, kot to da "FDV" kolesar pride do serviserja in joka da neki poka in vsake toliko časa malo škrtne in ne ve povedati nič drugega. V takem primeru je serviserju pač edina opcija menjati kar komplet. (npr. verigo, piramido in verižnike). Serviser pa tudi nima časa se s tvojim kolesom peljat na turo in ugotovit vzrok težave.


sva istega mnenja, tri četrt strank ne "pozna" svojega kolesa, oziroma se niso nikoli niti potrudili "zbližati" se z njim. imajo pač ljudje še vedno tisti retro pristop do kolesa, češ saj je "samo" kolo, kaj pa je to kaj takega... :roll: no, v teh primerih je možen edini odgovor : če pa je res "samo" kolo, potem pa le orodje v roke in šraufat, ne pa serviserjev mučit :evil:

preden se ugotovi kaj "škripa", lahko preteče precej časa, ta čas pa se plača, potem je pa jok in stok ker "košta"...heh, pa tudi po parkingu je težko simulirati pogoje ki se pojavljajo na turi....yeba je, zna pa biti zanimivo včasih :lol: (ko se zamenja kar cel pogonski sklop press. )
Uporabniški avatar
K.u.K 17
član
 
Prispevkov: 281
Pridružen: 15 Dec 2009 18:59

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a Buschi » 19 Dec 2010 15:08

Če se razpišem: za nedelovanje prestav(če izvzamemo nenastavljene prestave) so krivci ponavadi naslednji:
-bovdni in zajle
-zviti nosilci menjalnika
-zviti zadnji
-napačno nastavljeni prednji menjalniki
-meje obeh menjalnikov
-zapacane/polamane ročke
-sam pogonski sklop:piramida-veriga-prednji zobniki

Bovdni in zajle:
Velika večina kolesarjev se ne zavedam da je zajla v kombinaciji z bovdnom nosilec ukaza za prestavlajnje(razen shimano/campa/mavic elektronike, shimano air sistema in 5rot hidravlike) in jih povsem zanemarja. V servis dobim zajle, ki so zunaj sicer lepo svetleče, znotraj bovdna pa je vse rjavo, sploh bovden od zadnje vilice do menjalnika, ki je tako zvit, da voda en more odtekati. Zato sam bovdne pri servisu vzamem narazen(ne rabiš jemati zajle ven, samo snameš iz nosilcev v okvirju) in namažem zajle po tistih delih, kjer tečejo po bovdnu z mastjo, ki vsebuje teflon in sestavim nazaj. Sledi korak, ki ga večina serviserjev spusti, prav tako je je to potrebno storiti, kadar sestaviš novo kolo: zadnji menjalnik dam v največjo prestavo(6/7/8/9/10/11), potem pa prestavljam prestavno ročico proti najmanjši prestavi. Tukaj je potrebno povdariti, da prestavne ročice ne pritiskaš na polno, ampak do neke srednje meje; če boste premočni lahko v najslabšem primeru zlomite zgornji puley ali pa uničite prestavno ročko. S tem poskrbimo, da se zajla malenkostno prenapne, končniki lepo sedejo na bovdne, bovdni pa lepo sedejo v zatiče na okvirju. Ponovno nastavite prestave in to je to.
Splača se, sploh kadar gre za vaše kolo, da že v štartu nabavite zajle, ki so prevlečene z teflonom(črne barve) in uporabljate končnike bovdna z vgrajeno gumi dihtungo(Jagwire). Pri teflonskih zajlah je potrebno vedeti tudi to, da niso vse enako dobre, kar se občuti že na otip oz ko zajlo potegnete med dvema prstoma: cenejše so hrapave, kar pomeni da bojo slabše tekle po bovdnih, dražje(Jagwire, Shimano XTR) so povsem gladke. Tudi teflonske zajle se maže z mastjo.

Nosilci menjalnika:
veliko kolesarjev sploh ne ve, kaj je to oz: ''Iščem nosilec za menjalnik XT'' ... Nosilec je del okvirja! Zaplete se, ker zadeva ni standardna, ponavadi ima vsaka znamka in še vsak model te znamke svojega, zato je na svetu tisoče različnih nosilcev!
Osnovna naloga nosilca je, da prepreči zlom okvirja pri padcu. Največja napaka strank je v tem, da po malo večjem padcu veselo gonijo naprej, nihče pa ne pogleda zadnjega menjalnika. Sicer prestave nagajajo, to pač preživijo, zaplete se, ko dajo v 1 prestavo zadaj: takrat menjalnik ''porine'' v špice, zlomi nosilec, zlomi menjalnik, potrga špice in občasno zvije tudi obroč. Škoda je velika.
Zakaj je nosilec pomemben pri nastavitvi prestav: če je nosilec zvit, je pod kotom tudi zadnji menjalnik in ketna ne nalega več pravilno na zobnik oz se mora veriga poravnati na poti od zgornjega puliya do zobnika; veriga se mora na mali razdalji precej ''usločiti'', kar ponavadi ne uspe in ko veriga zadane ob zobnik, je le ta ne dobi na ''center'', ampak stranski, ponavadi zunanji rob verige in se veriga zapelje po zobniku.

Zviti menjalniki:
nekako podobna zgodba kot nosilci menjalnikov. Po padcu zviješ nosilec menjalnika, ga naravnaš/kupiš novega, menjalnik pa ostane isti. Vijak za pritrditev je raven, zvit pa je paralelogram in s tem kletka. Veriga ne teče ravni liniji, jo zvija in prestave ne delujejo optimalno.

Prednji menjalniki:
...so zgodba zase. Vsak misli, saj so samo tri prestave! Prednji menjalnik je precej težje nastaviti kot zadnjega. Treba je gledati pravilno višino(ca 2mm med spodnjim robom kletke in največjim zobnikom) in da je kletka, če gledamo od vrha, vzporedna z zobniki.

Meje obeh menjalnikov:
mnogi kolesarji mislijo, da se menjalnik nastavlja z tistima dvema vijakoma. Ta dva vijaka samo določata mejo, do koder se menjalnik zapelje. Pri zadnjem je zgornji za najmanjši zobnik, torej da ne vrže verige med zobnik in okvir, spodnji za največji zobnik, da ne vrže verige med zobnik in špice. Pri slabo nastavljenih mejah zobnik ne sede v center verige, ampak na rob in veriga se zapelje po zobniku. Pri prednjih menjalnikih meja ni tako pomembna, razen pri velikem zobniku, ker če je premala, bo veriga drgnila po kletki menjalnika ali pa sploh ne bo prestavil iz 2. na 3. Če je meja nastavljena na preveč, bo verigo vrglo preko zobnika.

Puliyi:
Puliyi so kolešči zadnjega menjalnika. Če se lepo vrtijo, nimajo vpliva na prestave. Zaplete se, ko se ne vrtijo lepo, so zapacani z blatom, največkrat z travo. Če se vrtijo s težavo, gonite težje, torej svoje ''wate'' vlagate v trenje med koleščkom in navito travo in včasih veriga ni dovolj močna, da bi obrnila puley, zato se zapelje po njem, začne poskakovati gor-dol. Puliyi preverite na simpel način: kletko menjalnika porinite naprej do okvirja, da se sprosti napetost verige na njih in jih zavrtite.

Zapacane ročke:
to se dogaja na ročkah, starih deset in več let.Ročka prestavi dve,tri prestave, potem gre v prazno. Mast v notranjosti z leti otrdi in s tem prepreči, da bi se zobci, ki prestavljajo ''kolut z zajlo'', vrnili v svoj prvotni položaj.
Pomaga izdatno pranje notranjosti ročke z WD 40.

Piramida-veriga-prednji verižniki:
Veriga se z gonjenjem podaljšuje oz se obrabljajo pini med členki: oz okroglega postajajo vse bolj ovalni in nastaja zračnost. S tem se se obrabljajo tudi zobniki, ker jih veriga oblikuje po svojih merah. Sam sklop pri MTB preživi ca 10.000km, potem so zobniki že tako obrabljeni, da se veriga zapelje po njih. Ponavadi potem stranke pridejo z željo po menjavi verige, ki pa ni izvedljiva. Menjati je potrebno vse tri dele sklopa: če obdržimo zadnje verižnike, so ponavadi tako obrabljeni(oblikovani v trikotnik), da se nova veriga ob večjem pritisku na pedala zapelje preko njih. Če obdržimo prednje verižnike, so ponavadi tako obrabljeni(oblika zgornje plavuti morskega psa), da se veriga zatakne za njih in jo ob gonjenju potegne oz navije okoli zobnika; če so prednji verižniki obrabljeni na-pol, potem sicer verige ne navije okoli njih, jo pa zobnik zagrabi, jo zapelje ca 3cm navzgor, potem pa jo sila vzmeti zadnjega menjalnika potegne dol z zobnika: veriga občutno niha gor-dol, kar privede do preskakovanja prestav-primer, kot ga je navedla Cvika. Zato sam vedno ob menjavi verige naredim poskusno vožnjo in preizkusim vse prestave ob gonjenju stoje in stisnjeni zavori.
Da do vsega tega ne pride, je potrebno redno preverjati razteznost verige in jo redno menjati(pri mtb pri ca 1000km).Sam na svojih kolesih(tistih, ki imajo klasične prestave) vozim campa 10 redne verige, ki zdržijo ca 3x več kot shimano/sram. Ali pa si naredite računico kaj je ceneje: menjati 5x verigo ali 1x cel sklop.
Kar je še pri verigi dobro vedeti je to, da je bolje če je manj namazana, kot preveč. Imel sem stranko, specijalkarja, ki je z mazanjem pretiraval in je bila veriga tako zapacana, de se levo-desno sploh ni premikala in so šle prestave blazno na trdo.
Zakaj mora iti veriga levo-desno? Pri prestavljanju puley porine verigo iz zobnika in jo nasloni na naslednji zobnik, kjer je potem utori potegnejo nanjga. Med tema dvema korakoma je veriga ukrivljena levo-desno(kolikor pač znaša razdalja med dvema zobnikoma).

Zgoraj napisano je samo osnova za delovanje prestav, ki pa jih je potrebno še vedno PRAVILNO NASTAVITI.
Planinec...Gorski kolesar...Enduro motorist!
Uporabniški avatar
Buschi
Vaški peciklmehanik
 
Prispevkov: 10845
Pridružen: 10 Dec 2002 14:11
Kraj: Dolina Bratov Šrot

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a Sigma » 20 Dec 2010 17:49

Sheldon Brown is dead; long live Buschi!
Sigma
član
 
Prispevkov: 1416
Pridružen: 20 Maj 2003 19:53
Kraj: Lj

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a Mojo Jojo » 20 Dec 2010 18:17

Buši je pozabil še na možnost, da je kakšen člen v verigi skrivljen. To se lahko zgodi, če ti veriga pade iz največjega verižnika na zunanjo stran med gonilko. Če v takem primeru potem probaš neki na silo rešit, lahko skriviš ponavadi notranji link verige. In potem veriga nonstop menjuje zobnike na piramidi, vzroke pa iščeš v menjalnikih...
Monkey Control
Uporabniški avatar
Mojo Jojo
član
 
Prispevkov: 4735
Pridružen: 31 Jul 2008 09:20
Kraj: bliz obvoznice

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a cebe » 20 Dec 2010 21:39

Ufff, Buschi, koliko čokoladnih mlekov rabiš, da tole v živo poveš in da mi ni potrebno brati? :D
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
cebe
član
 
Prispevkov: 3293
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: Pragwald

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a Buschi » 21 Dec 2010 16:18

Ja kak liter, dva bi kamot padla...mleko krepi...
Planinec...Gorski kolesar...Enduro motorist!
Uporabniški avatar
Buschi
Vaški peciklmehanik
 
Prispevkov: 10845
Pridružen: 10 Dec 2002 14:11
Kraj: Dolina Bratov Šrot

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a zee Germans » 21 Dec 2010 16:42

Alpsko mleko nalaga holesterol na žile :mrgreen: (upam da me bo Đabooz podpru XDDDD)

Btw , jockey wheels, kar se tiče zdržjlivosti , alu ali plastika ? Jeklenih verjetno ne dobiš :D ali pač.
Kompatibilnost +/- med različnimi Shimano kolesci....
Uporabniški avatar
zee Germans
ignorirajte me!
 
Prispevkov: 1481
Pridružen: 05 Maj 2010 16:11

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a Jabooz » 21 Dec 2010 20:51

zee Germans napisal/-a:upam da me bo Đabooz podpru


Seveda te bom podprl, ampak nimaš čisto prav.
Mleko (še posebej homogenizirano) povzroča poapnenje žil, ne holesterol.

Holesterol pa ima med ljudmi zmotno vlogo v telesu. To ni nekaj kar vnesemo v telo, temveč je zaščita žil, če postajajo premalo prožne (recimo zaradi al. mleka) ali poškodovane.
En uizi članek tukaj.

Ampak Zee, en del tvojih sinaps sem pa zasedel. :mrgreen:

@Ostali: Sori za ta preskakujoči offtopic
Uporabniški avatar
Jabooz
Bush Doctor
 
Prispevkov: 3948
Pridružen: 02 Mar 2005 15:54
Kraj: Ljubljana

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a Buschi » 22 Dec 2010 00:37

Torej bi moral jaz ob svojih min 4 litrih kakava na dan že zdavnaj crknat...

Še en OT.
Planinec...Gorski kolesar...Enduro motorist!
Uporabniški avatar
Buschi
Vaški peciklmehanik
 
Prispevkov: 10845
Pridružen: 10 Dec 2002 14:11
Kraj: Dolina Bratov Šrot

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a Jabooz » 22 Dec 2010 00:51

Buschi napisal/-a:Torej bi moral jaz ob svojih min 4 litrih kakava na dan že zdavnaj crknat...

Še en OT.

Shine :zdb:

Z E L O pozorno poslušaj besedilo ;.=9/
Uporabniški avatar
Jabooz
Bush Doctor
 
Prispevkov: 3948
Pridružen: 02 Mar 2005 15:54
Kraj: Ljubljana

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a Cvika » 22 Dec 2010 11:18

bhocewar napisal/-a:Jah, take stvari mora kolesar sam točno vedet kaj se dogaja s kolesom. Če imaš čuden feedback, če se oglašajo čudni zvoki, v določenem območju, začneš to območje opazovati, pod različnimi pogoji in obremenitvami. Le tako ugotoviš kaj se dejansko dogaja.

Pač v tvojem primeru, gledaš na piramido med gonjenem ali prosiš sokolesarja, da se fura zadaj in opazuje ketno na piramidi in na sprednjih zobnikih, ter menjalnik. Ko ugotoviš točno kaj se dogaja, imaš rešitev na dlani.

Ni slabšega, kot to da "FDV" kolesar pride do serviserja in joka da neki poka in vsake toliko časa malo škrtne in ne ve povedati nič drugega. V takem primeru je serviserju pač edina opcija menjati kar komplet. (npr. verigo, piramido in verižnike). Serviser pa tudi nima časa se s tvojim kolesom peljat na turo in ugotovit vzrok težave.

PS: to ne leti nate, govorim na splošno...


Sorry - se ne strinjam s tabo - dober serviser si pač mora najti čas za vse, kar ti zaračuna. Pa nisem vedela, da se s kolesi lahko vozijo le "strojniki" in ostali strokovnjaki. Ti po mojem mnenju serviserjev "skoraj" ne rabijo oziroma le tam, kjer "monopolisti" ne dajo orodja v prosto prodajo.
Cvika
članica
 
Prispevkov: 712
Pridružen: 10 Dec 2001 18:45
Kraj: Radovljica, Ljubljana

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 23 Dec 2010 00:31

Strojniku bo nekoliko prej jasno kaj, kje in zakaj poka kot povprečnemu FDV-jevcu. Tako bo lahko tudi rekel 'poka tukaj, popravi', ne pa 'kolo mi poka, na pomoč'. Precej pomaga če se lahko osredotočiš na en del bicikla.

Sicer se je pa po drugi strani že večkrat izkazalo da je to pokanje en mal črne magije, velikokrat poklja kakšna bedarija na popolnoma drugem koncu kolesa.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5841
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a Buschi » 23 Dec 2010 22:31

Cvika, tudi sam se ne morem strinjati s tabo. Najslabše so stranke, ki pripeljejo kolo na servis in so tiho.
To je tako, kot če greš zdravniku in rečeš: Neki me boli...kaj, pa najd sam. WTF?
Če dobim stranko v ''roke'' pred šefom potem začnema vedno tako:
-prestave delujejo
-kje kaj škripa/cvili
-gume
-veriga
itd.
Stranko izprašam prav vse, vzamem telefonsko in to je to.
Planinec...Gorski kolesar...Enduro motorist!
Uporabniški avatar
Buschi
Vaški peciklmehanik
 
Prispevkov: 10845
Pridružen: 10 Dec 2002 14:11
Kraj: Dolina Bratov Šrot

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a Jabooz » 23 Dec 2010 22:50

PIPI napisal/-a: velikokrat poklja kakšna bedarija na popolnoma drugem koncu kolesa.

Meni je konkretno ropotal gumb Vetta števca na balanci eno dobro leto, preden sem razumel :roll: :| :roll: :| 42
Uporabniški avatar
Jabooz
Bush Doctor
 
Prispevkov: 3948
Pridružen: 02 Mar 2005 15:54
Kraj: Ljubljana

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a Mojo Jojo » 23 Dec 2010 22:59

Meni pa indikator šifterja...
Monkey Control
Uporabniški avatar
Mojo Jojo
član
 
Prispevkov: 4735
Pridružen: 31 Jul 2008 09:20
Kraj: bliz obvoznice

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a R2-D2 » 23 Maj 2011 21:45

Da zbudim zaspano temo!

Imam podobno težavo kot avtor teme, veriga ali menjalnik preskakuje samo ob močnejšem pritiskanju v klanec, po ravnem ni problemov. Med pedaliranjem sem opazil, da veriga na kaseti skoči z drugega na četrti zobnik in nazaj v cca. enem obratu gonilke, zvok, ki se pri tem sprosti je pa tak, da še mene boli. Veriga je bila menjana pred kratkim, kaseta ali menjalnik, nikoli!

L.P.
Tomas
R2-D2
član
 
Prispevkov: 7
Pridružen: 20 Maj 2011 09:08
Kraj: Emona

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a Mojo Jojo » 23 Maj 2011 21:49

Menjaj kaseto.
Monkey Control
Uporabniški avatar
Mojo Jojo
član
 
Prispevkov: 4735
Pridružen: 31 Jul 2008 09:20
Kraj: bliz obvoznice

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a Mojo Jojo » 23 Maj 2011 22:11

Evo, imam pa jest en problem, ki se mi zdi nekak nerešljiv.

Končno sem na AM beštijo montiral šponar namenjen dvema zobnikoma spredaj (vozim 2x9)
in zdej mi hudič meče verigo iz ta večjega na manjši zobnik (od spodaj), če gonilko zavrtim nazaj - recimo v roku 2 obratov. To se zgodi kadar imam zadej verigo na 3 in ostalih večjih zobnikih, se pravi, ko mi chainline začne strižt na granny-ja.

Ne vidim nobene nepravilnosti in mi je zadeva čist logična, da se to dogaja, me pa zanima, če imate tudi ostali take probleme pri dual chain vodilu. Verigo imam mogoče za en člen prekratko, ker je bila prej krajšana na brez šponar set up, vendar mislim, da to ni problem. Lahko bi šponar malo odmaknil (odšponal verigo) navzdol, kar bi verjetno pomagalo, vendar potem ni to to.

Tudi, če imam na granny-ju in zadej na 1,2,3 zobniku, mi ob vrtenju gonilke nazaj hoče prestavit od spodaj na večji zobnik. Sicer teh kombinacij ne uporabljam zaradi usmiljenja do ketne ampak vseeno. Imam pa 36 zobnik. Na 32 je najbrž bolje glede te točke.

Se bo treba odvadit vrtenje gonilke nazaj. :mad:

Any ideas?

PS. Sem opazil tudi pri ostalih kolegih s shimano gonilkami, da tudi na granny-ju ne teče tako kot bi moglo (veriga v utoru koleščka), pač pa po robu in v skrajni prestavi lahko tudi praska po nosilcu šponerja.
Monkey Control
Uporabniški avatar
Mojo Jojo
član
 
Prispevkov: 4735
Pridružen: 31 Jul 2008 09:20
Kraj: bliz obvoznice

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a igorl » 23 Maj 2011 22:34

bhocewar napisal/-a:PS. Sem opazil tudi pri ostalih kolegih s shimano gonilkami, da tudi na granny-ju ne teče tako kot bi moglo (veriga v utoru koleščka), pač pa po robu in v skrajni prestavi lahko tudi praska po nosilcu šponerja.


Hmm, a ni tako da pri chainguide-u za dva zobnika v granny-u laufa na koleščku, na 32 (ali karkoli že imaš) pa v utoru koleščka? Pri meni je tako, pa ni nobenega praskanja šponerja. Vendar tu je treba šponer prav nastavit, pač odmik od granny-a. Jaz imam blackspire in piše da more biti od 4-6 mm (pri meni je cca 6, kaj manj pa bi mogoče mal praskalo v skrajni poziciji).

Si ne predstavljam (čist fizično - pozicija ketne) da bi zadeva laufala da je tudi v granny-u v utoru...
igorl
član
 
Prispevkov: 681
Pridružen: 23 Mar 2008 15:52
Kraj: Vrhnika

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a zee Germans » 23 Maj 2011 23:20

bhocewar napisal/-a:Any ideas?

kolešček ma luft levo desno ? ... drsi po ležaju ... ?
Uporabniški avatar
zee Germans
ignorirajte me!
 
Prispevkov: 1481
Pridružen: 05 Maj 2010 16:11

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a Mojo Jojo » 24 Maj 2011 10:15

ne in ne, koleškek dela tko kot mora.
Monkey Control
Uporabniški avatar
Mojo Jojo
član
 
Prispevkov: 4735
Pridružen: 31 Jul 2008 09:20
Kraj: bliz obvoznice

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a Buschi » 24 Maj 2011 15:16

@ R2: možen je trdi členek v verigi, možno tudi, da so prestave razštelane: zavrti nastavitveni vijak na ročki za pol obrata naprej/da zleze ven.

@bhocevar: če prav zastopim, ko imaš spredaj v tamali šajbi, ti hoče vseeno prestaviti na drugo. Možno da imaš kolešček preveč ven...
Planinec...Gorski kolesar...Enduro motorist!
Uporabniški avatar
Buschi
Vaški peciklmehanik
 
Prispevkov: 10845
Pridružen: 10 Dec 2002 14:11
Kraj: Dolina Bratov Šrot

Re: preskakovanje verige

OdgovorNapisal/-a Mojo Jojo » 24 Maj 2011 16:02

Sem delno rešil z odmikom koleščka od basha, čeprav lahko zdaj z roko potegnem verigo ven.

Bushi.. za to kar praviš ni problem, ker ne furam take kombinacije, bolj mi teži ko mi chainline potegne verigo iz ta velikega zobnika dol, ko zavrtim gonilko nazaj.

No, problem sem delno rešil, ko sem kolešček odmaknil od basha za 1cm in mi sedaj verigo vleče dol samo še na ta največjih 3 zobnikih zadaj, ki jih pa tudi bolj redko uporabljam s kombinacijo sprednjega velikega.
Monkey Control
Uporabniški avatar
Mojo Jojo
član
 
Prispevkov: 4735
Pridružen: 31 Jul 2008 09:20
Kraj: bliz obvoznice

Naslednja

Vrni se na Sam svoj mehanik



Kdo je na strani

Uporabniki, ki brskajo po tem forumu: Majestic-12 [Bot]

cron