Projekt Mongoose Otero

Kako uspešno šariti po vijakih, zobnikih, nastavitvah in sploh vse o vzdrževanju in popravilih

Projekt Mongoose Otero

OdgovorNapisal/-a ikarus » 26 Nov 2011 12:06

Zadnje čase je na tabli veliko govora o barvanju koles po lastnih željah. Zato bo mogoče komu prišlo prav, če popišem projekt, ki sem se ga lotil spomladi. Nekdo me je prosil za gorsko kolo, ki bi bilo primerno za otroka. Dobil sem želje o zmogljivostih, izgledu ter ceni. Lotil sem se iskanja rabljenega kolesa, ki bi bilo primerno za predelavo. Našel sem rabljenega Mongoose Otera, ki je bil sicer zdelan, a je imel vse kar sem potreboval in je bil primerne velikosti. Spodaj je vidnih nekaj slik kolesa preden sem se lotil njegovega razdiranja.

Slika

Pri razdiranju kolesa se je pojavilo kar nekaj težav. To je razumljivo, saj gre za kolo nižjega cenovnega razreda. Poleg tega bi bilo lahko kolo bolje vzdrževano. Toda, kot rečeno, tako predstavlja večji potencial za predelave. Stvari, kot so zavore, krmilo, kolesa,… so bile hitro odmontirane s kolesa. Zataknilo se je pri odstranitvi gonilnega ležaja ter ležajev v samem okvirju. Težava je bila tudi v osovini, s katero je pri gonilki vpet zadnji del. Da sem lahko odstranil to osovino, sem moral uporabiti daljši vijak in kladivo. Le tako sem jo lahko izbil iz okvirja. Tudi pri odvijanju gonilnega ležaja je bilo potrebno uporabiti dodaten vzvod, da ga je bilo mogoče dobiti iz okvirja. Tudi puše okvirja pri zadnjem kolesu so bile v slabem stanju. Zato se zadnji del ni gibal in tako zadnje vzmetenje sploh ni pravilno delovalo. To je lepo vidno spodaj na sliki 4, kjer bi se morala konstrukcija sesesti, a je kar ostala v položaju, v katerega si jo postavil.

Slika

Po odstranitvi vijakov na spojih je bilo mogoče videti tudi stanje samih puš, ki so sicer iz medenine in zato dokaj občutljive na poškodbe. Te sicer niso bile poškodovane, je pa bilo vidnih nekaj poškodb na aluminiju. Precej očitna je bila proizvajalčeva napaka, ki je vijaka, ki služita tudi kot osovina, naredil prekratka in je tako, ko sta vijaka zategnjena, gibanje precej slabše kot bi bilo lahko. Za primerno gibanje je bilo tudi premalo prostora, saj so se puše kar močno tiščale ob aluminij okvirja, ki je nalegal nanje. Zato sem malo popilil aluminij in tako omogočil boljše gibanje. Iz okvirja so bile nato odstranjene še druge puše in ostale komponente.

Slika

Popolnoma sem razstavil tudi sama kolesa, saj je bila želja prebarvati tudi obroče. Ker sem želel, da bo kolo na koncu tudi mehansko brezhibno, sem razdrl in pregledal tudi obe pesti. Ker gre za nizkocenovno kolo, imajo peste preproste odprte ležaje s konusi, šalčkami in prostimi kroglicami. Pri prvi je bilo delo zelo preprosto. Z zadnjo pa sem imel nekaj problemov. Sama račna je imela nekaj zračnosti, katero sem želel odpraviti. Zato sem na gedore nastavek privaril dve ušesci in tako naredil orodje, ki mi je omogočilo odstranitev račne. Na drugi strani peste je treba uporabiti primerno velik inbus. Matico, ki je obenem šalčka ležajev, je treba odviti v smeri urinega kazalca. To je v nasprotni smeri, kot smo vajeni. S tem sem dobil dostop do samega mehanizma in ležajev račne. Da bi se zmanjšala zračnost račne, je bilo treba odstraniti eno od podložk, ki so pod matico oziroma šalčko. S temi podložkami proizvajalec peste poskrbi, da se sama račna lepo vrti, a obenem nima prevelike zračnosti. Zaradi slednje lahko kaseta opleta in zato prihaja do neželenega prestavljanja med samo vožnjo. Odstranjevanje naper je bilo, za razliko od razstavljanja samih pest, zelo preprosto.

Slika

Pest nisem želel barvati, zato sem jih le sestavil nazaj in ob tem namazal vse ležaje. Manjšo težavo so predstavljali le konusi na katere nalegajo kroglice. Konusi so bili precej poškodovani, zato sem jih dal na novo postružiti. Tako bodo ležaji spet tekli gladko. Mogoče bi bilo celo lažje, če bi kupil nove konuse. Pri sestavljanju takšnih pest je nujna potrpežljivost. Le tako ležaji ne bodo imeli zračnosti in se bodo lepo vrteli.

Slika

Obroče sem želel prebarvati. Če bi jih pustil takšne kot so, se nanje barva ne bi dobro prijela. Razlog je v postopku eloksaže, ki ustvari gladko in neporozno površino. Zato je treba to površino odstraniti. To lahko naredimo s pomočjo kemikalij. Uporabimo lahko NaOH, oziroma natrijev hidroksid. Tega dobimo skoraj v vsaki trgovini, saj ga prodajajo kot čistilo za vodovodne cevi. Večini je bolje poznan kot Cevosan. V plastično posodo natočimo nekaj vode in dodamo nekaj Cevosana. Točne mešanice, pri kateri bi bili rezultati najboljši, ne poznam, saj bo vsak predlagal drugačno razmerje. Slednje naj bi se gibalo okrog 10-20% Cevosana. Še najbolje je, če v vodo dodajamo malo po malo Cevosana in opazujemo rezultate. Pri vsem tem je priporočljivo uporabljati primerno zaščito, kot so rokavice, maska in očala. Eloksiran predmet, ki ga damo v takšno raztopino, se bo počasi začel peniti. Podobno kot v primeru, ko v vodo vržemo šumečo tableto. Če čakamo primerno dolgo, potem predmet le vzamemo iz raztopine in ga speremo pod vodo. Barvilo bi moralo preprosto odteči z vodo. Pomagamo si lahko še z gobico. Ne gre pričakovati, da bo vse uspelo v prvem poizkusu. Tudi sam sem rabil nekaj poizkusov, da mi je uspelo. Ni dobro delati premočne raztopine, saj bo reakcija prehuda. Vedeti je treba, da s tem postopkom razjedamo aluminij in tako del dobesedno manjšamo. Sam sem na ta način obdelal oba obroča, dele gonilke ter ročke zavor. Takšne dele le še dobro speremo ter pobrusimo z brusno gobico. Tako so pripravljeni na barvanje.

Slika

Ker sem želel čim več stvari barvati hkrati, je bilo potrebno na barvanje pripraviti tudi okvir. Zato je bil treba z njega odstraniti barvo. Sam sem uporabil Lavacol. Ker je bil okvir praktično le lakiran z nekaj grafike, je Lavacol zelo dobro opravil svoje delo. Kakšen del je bilo sicer potrebno premazati večkrat, a na splošno je bil okvir hitro čist. Lavacol sem nanašal s čopičem. Tako namazano površino se pusti za nekaj minut in lak ali barva bo začela odstopati. Pri odstranjevanju laka sem si pomagal še z olfa nožem. S primernim naklonom rezila je bilo možno odstraniti tudi tiste dele laka, ki so se kljub vsemu še držali okvirja. Še največ težav so predstavljale grafike in napisi, kar pa je razumljivo, saj je bila tam plast najdebelejša.

Slika

Ko je bil odstranjen ves lak, sem okvir zbrusil še z brusno gobico. Slednja je še najboljša, ker se med brušenjem lepo prilagaja neravninam okvirja. Pred barvanjem sem še na novo namazal vse ležaje, ki sem jih med razstavljanjem pustil v okvirju. Če bi se tega lotil po barvanju, bi lahko med odpiranjem ležajev poškodoval samo barvo.

Slika

Edina večja komponenta na kolesu, ki sem jo imel namen zamenjati, so bile vilice. Originalne, katere imajo vzmet, sem zamenjal z zračnimi. To je model Manitou Skareb, ki ima enak hod kot originalna vilica. Ker naj bi bilo na koncu kolo primerno za otroka, so zračne vilice bolj primerne, saj je zračno vzmetenje lažje prilagoditi teži uporabnika, kot to velja za sisteme z vzmetjo. Da bi bile nove vilice bolj skladne s podobo okvirja, sem za barvanje pripravil tudi te. Podobno, kot pri okvirju, sem tudi tu barvo odstranil z Lavacolom.
Sledila je priprava okvirja in drugih delov na barvanje. Z avtoličarskim trakom zaščitimo vse kar naj ne bi bilo pobarvano. Potem je treba vse še dobro očistiti z antisilikonskim čistilom. To bo odstranilo vse maščobe, katere bi lahko preprečile dober oprijem barve. Dobro je tudi, da po čiščenju delov ne prijemamo z golimi rokami, saj bi tako spet umazali površino. Preden začnemo z barvanjem, so priprave zelo pomembne. Vedeti moramo, kam bomo po barvanju odložili dele, kako bomo pripravili barvo, na katerem mestu bomo pri posameznem delu z barvanjem začeli,…Če se na vse dobro pripravimo, bo tudi končni rezultat veliko boljši. Pred barvanjem je sicer treba dele obesiti. Sam sem za to uporabil žico. Pri tem je dobro uporabiti čim krajšo žico, ker se bodo sicer deli pri barvanju preveč zibali. S tem bi bilo delo precej težje. Sam sem na dele najprej nanesel šprickit. S slednjim prebarvan osnovni del okvirja lahko vidimo na slikah 3 in 4. Ko se je ta posušil, sem uporabil fino brusno gobico. Po brušenju mora ostati le malo šprickita. Tega je le toliko, da izniči manjše neravnine. Tako dobimo lepo ravno površino. Na ta način pripravimo vse dele.

Slika

Zatem sem uporabil temeljno barvo. Ta je nujna, če hočemo, da bo končna barva obstojna in čim bolj odporna na udarce. Izbral sem kar sivi mini. Mini zato, ker je najbolj preprost za uporabo in se je zaenkrat izkazal kot najbolj univerzalna temeljna barva. Sivo barvo pa sem izbral zato, ker tako kasneje ne bo potrebo nanesti preveč plasti končne barve. Če bi uporabil temnejši mini, bi bilo gotovo potrebnih veliko več plasti končne barve. Pred samim nanosom minija je treba vse še enkrat dobro očistiti z antisilikonskim čistilom. S tem odstranimo vse ostanke pobrušenega šprickita. Pri čiščenju je dobro uporabiti cunjo ali papirnato brisačo. Paziti je treba, da se izbere takšne, ki za sabo ne puščajo nitk ali druge umazanije. Za barvanje sem sam uporabil pištolo z 1.6 šobo in 25l kompresor. Glede kompresorja bi bilo dobro, da je volumen čim večji, saj bo tako pršenje barve bolj enakomerno. Pred začetkom barvanja je dobro iz kompresorja odstraniti vlago. Ponavadi ima vsak kompresor na dnu posode ventil za spuščanje vlage. Tudi pri izbiri šobe pištole bi bilo dobro razmisliti in uporabiti za določeno barvo ali lak primerno šobo. Sam nisem imel velike izbire, saj druge šobe nisem imel. Pomembno je tudi, da uporabimo čim boljšo pištolo. Moje izkušnje so, da nizkocenovne pištole ne zagotavljajo enakomernega nanosa. Zato sem si že pred časom omislil malo boljšo pištolo (Sata).

Slika

Sledilo je barvanje s končno barvo. Kolo naj bi bilo rumeno/zeleno. Ker zelena bolje prekriva, sem začel barvati z rumeno barvo. Uporabil sem akrilne barve, ki se sicer uporabljajo za barvanje avtomobilov. Delo s temi barvami je preprosto. Je pa nujno, da se jih potem prekrije še z lakom. Te barve, kot je bilo to prej potrebno v primeru šprickita in temeljne barve, primerno razredčimo in preko filtra nalijemo v pištolo. Glede redčenja so pomembne izkušnje, tako da je to odvisno od posameznika oziroma prakse. Dele, ki naj bi ne bili rumeni, sem ustrezno zaščitil.

Slika

Pri rumeni barvi se je pokazalo, da bi bila izbira temnejše temeljne barve velika napaka. Že tako je bilo potrebnih precej nanosov, da so bili deli res rumeni. Pri temnejši temeljni barvi pa bi bilo praktično nemogoče doseči želeni rumeni odtenek. Pri barvanju je treba uporabljati gladke gibe. Pršiti začnemo malo pred mestom, ki naj bi bilo barvano in nehamo pršiti za mestom, ki naj bi bilo barvano. Dobro je tudi ''na suho'' preizkusiti, kako bomo pršili barvo. Začnemo z mesti, ki so slabo dostopna. Tako bo končni nanos lepši. Tudi možnosti, da bi barva potekla, bodo manjše. Nanos naj bo izveden v gladki neprekinjeni potezi.
Sledilo je še barvanje z zeleno barvo. Spet zaščitimo vse dele, ki naj ne bi bili zeleni. Tu sem sam naredi napako, saj sem uporabil časopisni papir. Ta že tako rad pušča sledi tiska. Na rumeni barvi, ki sem jo poskusil zaščititi, so bile te sledi še toliko bolj vidne. Zato je bilo kasneje potrebno precej časa, da sem očistil te sledi in da obenem nisem poškodoval nanosa rumene barve. Zaradi tega priporočam uporabo kakšnega drugega, za ta namen primernega papirja. Dele po vsakem nanosu barve pustimo, da se posušijo. Večina pobarvanih delov je vidna na spodnjih slikah 3 in 4. Nekateri sušijo salame, drugi sušimo kolesa.

Slika

Obnovil oziroma prebarval sem še nekaj drugih delov kot so deli gonilke in zavore. Same zavore, z izjemo ročk, niso bile eloksirane. Zato je bilo potrebno originalno barvo, pred nanosom nove, ročno obrusiti. Pobrušeni in očiščeni so bili tudi zobniki gonilke. Vse te manjše stvari sem prebarval kar s sprejem, saj tu ni potrebna takšna natančnost.

Slika

Sledilo je lakiranje. Če je bilo pri barvanju z barvo še dopustno narediti kakšno napako, tega pri lakiranju pač ni. V primeru napake pri lakiranju, bo potrebno odstraniti ves lak. Ob tem pa bi gotovo odstranili tudi samo barvo in s tem projekt vrnili na začetek. Spet so potrebne temeljite priprave. Pri vsakem delu najprej dobro premislimo kako ga bomo lakirali. Lak je še toliko bolj problematičen, saj ga hitro nanesemo preveč in nam bo zato potekel. V tem primeru je mogoče še najbolje, da pustimo, da se lak posuši in se ga takrat lahko vodno zbrusi in spolira ter tako vsaj deloma reši nastalo situacijo. Lak se tudi precej dlje suši, kot je to v primeru barv. Medtem, ko so slednje suhe že po nekaj minutah, se bo lak na sobni temperaturi sušil nekaj ur ali celo dni.

Slika

Sam sem se odločil, da bom najprej nanesel eno plast laka in potem na posamezne dele dodal nalepke, ki jih bom prekril še z eno plastjo laka. Tako bo vse skupaj bolj obstojno. Zato sem prej preizkusil, če so nalepke sploh obstojne na sam lak. Ker sem videl, da lak nalepk ne topi, sem lahko nadaljeval z delom. Same nalepke sem kupil preko interneta. Pri lepljenju je treba biti natančen, saj sicer končna podoba ne bi bila najlepša. Priporočljivo je, da se nalepka točno postavi že v prvem poizkusu. Če bi jo poizkusili odlepiti, bi jo lahko poškodovali. Sicer bi lahko uporabili tudi metodo s pomočjo vode. Površino, kamor bi želeli nalepiti nalepko, zmočimo. Nato nanjo položimo nalepko in slednjo po želji premikamo. Ko je nalepka na želenem mestu, le iztisnemo vodo izpod nalepke.
Uporabil sem lak kot se uporablja za lakiranje avtomobilov. Ker gre za dvokomponentni lak, je pomembno razmerje samega laka in trdilca. Tu sem si pomagal z merico, s katero sem določil količino posamezne komponente. Avtomobilske barve in lake sem uporabil tudi zato, ker za te vem, da so obstojni na olja. Slednjega se pri kolesih uporablja v kar nekaj komponentah. Kot je razvidno iz spodnjih in zgornjih slik, sem sam vedno uporabljal masko in slušalke. Glede maske je verjetno vsem jasno zakaj, medtem ko sem imel slušalke zaradi glasnega kompresorja. Ta se zaradi razmeroma majhnega volumna velikokrat vklaplja in povzroča velik hrup.

Slika

Po lakiranju je dobro elemente pustiti sušiti nekaj dni. Osebno mi je ljubše, da se deli sušijo počasi, kot če bi jih dal v peč in jih sušil pospešeno. Ker sem bil z rezultatom lakiranja zadovoljen, se mi ni zdelo potrebno, da bi dele še dodatno vodno brusil in poliral. Poleg tega se lahko z brušenjem in poliranjem izgubi določen sijaj laka. Tudi izgled barve izgubi določeno globino.
Ko so se deli posušili, je bilo mogoče začeti sestavljati kolo. Najprej so bile na vrsti posamezne komponente. Prve so bile na vrsti vilice, na katerih sem opravil tudi servis. Zamenjal sem olje za dušenje in namazal vsa potrebna mesta.

Slika

Sledilo je sestavljanje oziroma pletenje koles. Navodila glede tega se brez težav najdejo na internetu. Najprej montiramo vse napere in jih šele potem počasi napenjamo na podlagi ravnanja obroča in same napetosti naper. Niplje je dobro pred montažo malo namazati z mastjo. Tako jih bomo kasneje ob napenjanju naper lažje vrteli. Samo centriranje sem izvedel kar s pomočjo drugega kolesarskega okvirja.

Slika

Naslednji je bil na vrsti okvir. Na svoje mesto so bile montirane vse puše in vsi ležaji. Slednji so bili pred montažo na novo namazani. Pri tem je bilo na nekaterih mestih okvirja potrebno odstraniti barvo. Ponavadi sem si pomagal kar z manjšim vrtalnim strojem z brusnimi nastavki ali pa z olfa nožem. Pri privijanju vijakov okvirja je priporočljivo uporabljati momentni ključ, da vijakov ne zategnemo preveč. Pri vijakih zadnjega del okvirja sem, tam kjer je to bilo potrebno, dodal kakšno tanko podložko, da sem s tem omogočil boljše gibanje vzmetenja. Prej so, kot sem že omenil, nekateri vijaki preveč pritiskali na okvir in s tem onemogočali pravilno gibanje. Tipično se navori za zategovanje vijakov okvirja gibajo med 5-15Nm. Tega sem se držal tudi sam. Kar nekaj originalnih vijakov okvirja sem zamenjal z novimi nerjavnimi.

Slika

Pri sestavljanju si je treba vzeti čas, sicer lahko poškodujemo barvo. Pri tem je pomembno, da se je treba sestavljanja lotiti premišljeno in z razumom. Če neka stvar ne gre skupaj, kot predvideno, je velika verjetnost, da delamo nekaj narobe. Na hitro je bil pred montažo preverjen in namazan tudi amortizer. Kasneje sem amortizer obrnil drugače kot je to prikazano na spodnjih slikah. V poziciji, kot je prikazano spodaj, je ob krčenju precej ''srkal''. Verjetno je to posledica same zgradbe amortizerja. Možno je, da nima ločene zračne in oljne komore in se zato lahko olje in zrak mešata. Zaradi tega pa potem pride v napačnem položaju do omenjenih zvokov.

Slika

Razstavljena, namazana in prebarvana sta bila tudi oba menjalnika. Na okvir je bila montirana tudi gonilka z gonilnim ležajem. Sledile pa so še ostale komponente kot so vilice, krmilo, kolesa,…Na zadnjo pesto so bili priviti tudi zadnji zobniki, kateri so bili prej očiščeni v ultrazvoku. Ta del projekta je sicer najbolj zanimiv, saj se začne kazati končna podoba kolesa. Tako tudi vidimo, ali so bile določene odločitve pravilne ali ne.

Slika

Sestavljene so bile tudi zavore. Gre se za zavore Tektro Auriga, ki so imele manjšo težavo. Pri eni od zavor je bil v ročki zvit vijak, ki potiska bat. Zaradi tega zavora ni delovala najbolje. Vijak sem zravnal in težava je bila s tem odpravljena. Po barvanju in sestavljanju zavor so bile le-te montirane na kolo in prezračene. Za mazanje batka v ročki sem uporabil silikonsko mast.

Slika

Nazadnje je bilo treba postoriti le še nekaj malenkosti. Montirana so bila nova pedala, nastavljeni so bili menjalniki, utečene so bile zavore, na verigo je bil montiran Sram Powerlink,… Nekaj detajlov kolesa je vidnih na spodnjih slikah.

Slika

Določeni elementi so bili zamenjani z novimi, nekateri zaradi prilagajanja velikosti in teži voznika (dolžina krmilne opore, vilice), drugi so bili menjani zaradi boljšega končnega izgleda (sedež, krmilne ročke). Vendar sem se kolikor toliko potrudil, da je večina delov ostala enakih in so bili le obnovljeni in servisirani. Končne slike kolesa lahko vidite spodaj. Zdaj se lahko opravi tudi primerjava s prvostnim stanjem.

Slika

Kolo je v uporabi že nekaj več kot pol leta in dobro služi svojemu namenu. Barva na barvanih delih, razen nekaj prask, ki so glede na rabo kolesa običajne, normalno drži. Tudi delovanje kolesa, če upoštevamo njegovo ceno, sploh ni slabo. Glede na to, da sem kaj takega in v tem obsegu naredil prvič, sem bil z opravljenim zadovoljen. S tem pa so dobljene izkušnje tudi za kakšen zahtevnejši projekt.

Še pdf verzija:
http://filesave.me/file/12331/Mongoose-Otero-pdf.html
Nekatere najboljše rešitve so nastale iz popolnega kaosa. Zato je moja delovna miza skoraj vedno razmetana :).
Uporabniški avatar
ikarus
Garancija je za šibke!
 
Prispevkov: 94
Pridružen: 30 Avg 2005 11:39
Kraj: Ribnica

Re: Projekt Mongoose Otero

OdgovorNapisal/-a |johnny| » 26 Nov 2011 12:53

Pohvalno delo, res zgleda lepo obnovljen....ampak tista zelena pa je grozna :roll:
|johnny|
 

Re: Projekt Mongoose Otero

OdgovorNapisal/-a Matiček » 26 Nov 2011 13:16

Ej, kapo dol. :shock: Teli tvoji projekti, so čedalje bolj zanimivi in lepo dokumentirani :wink:
Brez zemljevida ne prideš nikamor,ali pa marsikam !
Uporabniški avatar
Matiček
član
 
Prispevkov: 2152
Pridružen: 10 Jul 2004 12:04
Kraj: Ljubljana

Re: Projekt Mongoose Otero

OdgovorNapisal/-a Bojac » 26 Nov 2011 13:28

Lepo!
ma...ti si znoru....tok zgodi ????
Uporabniški avatar
Bojac
član
 
Prispevkov: 530
Pridružen: 11 Jun 2003 09:51

Re: Projekt Mongoose Otero

OdgovorNapisal/-a Buschi » 26 Nov 2011 15:09

Eni mate čist preveč cajta...
Planinec...Gorski kolesar...Enduro motorist!
Uporabniški avatar
Buschi
Vaški peciklmehanik
 
Prispevkov: 10728
Pridružen: 10 Dec 2002 14:11
Kraj: Dolina Bratov Šrot

Re: Projekt Mongoose Otero

OdgovorNapisal/-a whatever » 26 Nov 2011 15:18

Profi 8) Koliko ur ti je vzelo vse skupaj?
Uporabniški avatar
whatever
član
 
Prispevkov: 10797
Pridružen: 03 Sep 2005 23:36
Kraj: Ljubljana

Re: Projekt Mongoose Otero

OdgovorNapisal/-a Matiček » 26 Nov 2011 15:53

Buschi napisal/-a:Eni mate čist preveč cajta...


Vidiš, tuki je pa razlika med vama.On dela to za hobi, ta pa za šiht :mrgreen: :wink:
Brez zemljevida ne prideš nikamor,ali pa marsikam !
Uporabniški avatar
Matiček
član
 
Prispevkov: 2152
Pridružen: 10 Jul 2004 12:04
Kraj: Ljubljana

Re: Projekt Mongoose Otero

OdgovorNapisal/-a TINKO » 26 Nov 2011 18:10

Buschi napisal/-a:Eni mate čist preveč cajta...

Zdaj pa reci da ga ti za svoje projekte nimaš. Pač vsako tele ima svoje vesele. Če je iz hobija še kakšna koristna zadeva še bolje.
Alternative je vsekakor lokalni bar pa vsak dan isto nakladanje za šankom. To je pač samo moje razmišljanje. izdelek pa je samo za pohvalit.
TINKO
član
 
Prispevkov: 813
Pridružen: 30 Dec 2009 14:30
Kraj: pod Čavnom

Re: Projekt Mongoose Otero

OdgovorNapisal/-a ikarus » 26 Nov 2011 19:12

whatever napisal/-a:Profi 8) Koliko ur ti je vzelo vse skupaj?


Vse skupaj sem delal kakšna dva meseca. Seveda ne neprestano. Je trajalo malo dlje, ker sem veliko stvari delal prvič. Se raje prvo dobro pozanimam kaj in kako, da ni treba potem zadev ponavljat.
Nekatere najboljše rešitve so nastale iz popolnega kaosa. Zato je moja delovna miza skoraj vedno razmetana :).
Uporabniški avatar
ikarus
Garancija je za šibke!
 
Prispevkov: 94
Pridružen: 30 Avg 2005 11:39
Kraj: Ribnica

Re: Projekt Mongoose Otero

OdgovorNapisal/-a whatever » 26 Nov 2011 19:17

Drugega, kot rec respekt, nimam :)
Zanimivo orodje za pesto/racno. Se da dobit kaksnega? :D
Uporabniški avatar
whatever
član
 
Prispevkov: 10797
Pridružen: 03 Sep 2005 23:36
Kraj: Ljubljana

Re: Projekt Mongoose Otero

OdgovorNapisal/-a Ferjo » 26 Nov 2011 23:56

Bravo !!! Lepo izvedeno in cela knjiga o poteku dela. :D
Uporabniški avatar
Ferjo
član
 
Prispevkov: 104
Pridružen: 13 Nov 2007 11:44
Kraj: med Novo Gorico in Krasom

Re: Projekt Mongoose Otero

OdgovorNapisal/-a ikarus » 27 Nov 2011 10:59

whatever napisal/-a:Drugega, kot rec respekt, nimam :)
Zanimivo orodje za pesto/racno. Se da dobit kaksnega? :D


Ta nastavek sem dokaj hitro uničil. Sem kasneje poskusil razstaviti še eno pesto pa sta se čepa hitro obrabila, saj sta iz ''premehke'' železne pločevine. Samo sem našel boljšo rešitev. Iz neke druge starejše peste sem vzel enako šalčko za ležaje in z nje odbrusil toliko, da sem dobil samo čepka. Potem pa sem takšno spet privaril na gedore nastavek. Te šalčke so trdnejše in zato bi moral takšen nastavek zdržati dlje.

Slika
Nekatere najboljše rešitve so nastale iz popolnega kaosa. Zato je moja delovna miza skoraj vedno razmetana :).
Uporabniški avatar
ikarus
Garancija je za šibke!
 
Prispevkov: 94
Pridružen: 30 Avg 2005 11:39
Kraj: Ribnica

Re: Projekt Mongoose Otero

OdgovorNapisal/-a Mojo Jojo » 27 Nov 2011 11:30

Hm, a ne bi blo lažje, če bi kr gedor nastavek pravilne velikosti s fleksarco porezal in pustil
tista dva zoba. :wink:
Monkey Control
Uporabniški avatar
Mojo Jojo
član
 
Prispevkov: 4697
Pridružen: 31 Jul 2008 09:20
Kraj: bliz obvoznice

Re: Projekt Mongoose Otero

OdgovorNapisal/-a ikarus » 27 Nov 2011 11:45

Sem tudi sam enako razmišljal. Ampak nisem imel nastavka, ki bi bil primerno velik. Je bil premajhnega ali pa prevelikega premera.
Nekatere najboljše rešitve so nastale iz popolnega kaosa. Zato je moja delovna miza skoraj vedno razmetana :).
Uporabniški avatar
ikarus
Garancija je za šibke!
 
Prispevkov: 94
Pridružen: 30 Avg 2005 11:39
Kraj: Ribnica

Re: Projekt Mongoose Otero

OdgovorNapisal/-a ostja85 » 28 Nov 2011 21:16

Legenda! Res si mojster!
ostja85
član
 
Prispevkov: 5
Pridružen: 10 Jul 2011 21:33

Re: Projekt Mongoose Otero

OdgovorNapisal/-a Troy Lee Brosnan. » 28 Nov 2011 21:23

|johnny| napisal/-a:Pohvalno delo, res zgleda lepo obnovljen....ampak tista zelena pa je grozna :roll:


meni vleče na zeleno-modro...
lllllllll
Uporabniški avatar
Troy Lee Brosnan.
član
 
Prispevkov: 35
Pridružen: 22 Sep 2011 15:31
Kraj: kobarid

Re: Projekt Mongoose Otero

OdgovorNapisal/-a Hrabroslav » 03 Dec 2011 19:21

lično!
Uporabniški avatar
Hrabroslav
član
 
Prispevkov: 99
Pridružen: 18 Apr 2005 14:33
Kraj: Ljubljana

Re: Projekt Mongoose Otero

OdgovorNapisal/-a tp2504 » 01 Maj 2012 12:49

hudo res supr, sam zanima me pa kok denarja si porabu za use skupi, za prenovo..
tp2504
član
 
Prispevkov: 48
Pridružen: 18 Sep 2011 11:03

Re: Projekt Mongoose Otero

OdgovorNapisal/-a ikarus » 02 Maj 2012 08:43

Ne morem niti točno povedat, saj sem imel večino stvari za prenovo doma. Predvidevam, da je bilo materiala za kakih 50 EUR ali nekaj več. Pri vseh teh stvari je še najbolj problematičen čas, ki ga je danes vedno manj.
Nekatere najboljše rešitve so nastale iz popolnega kaosa. Zato je moja delovna miza skoraj vedno razmetana :).
Uporabniški avatar
ikarus
Garancija je za šibke!
 
Prispevkov: 94
Pridružen: 30 Avg 2005 11:39
Kraj: Ribnica

Re: Projekt Mongoose Otero

OdgovorNapisal/-a žabar » 11 Jun 2012 10:21

Bravo! Ti si pravi restavrator. :shock:
Tole je lep dokaz, kako preveč stvari mečemo v smeti, pa so še kako uporabne. Filozofija sodobnega časa pač.
Si predstavljam, da takole Kubanci popravljajo svoje stare ameriške ladje-avtomobile
Najboljši fantje so že kolesarji.
Uporabniški avatar
žabar
član
 
Prispevkov: 1263
Pridružen: 23 Apr 2007 11:00
Kraj: LJ Barje

Re: Projekt Mongoose Otero

OdgovorNapisal/-a JoJo 2x » 11 Jun 2012 12:35

Večkrat že odpru temo... Večkrat že pogledu... Ma res lep izdelk je ratu...
10ka! :D
Đabe kameli kombajn...
Člowk obrača, šnopc obrne!
JoJo 2x
član
 
Prispevkov: 1357
Pridružen: 28 Maj 2005 13:48
Kraj: Borovnica-kotlina Coklburg

Re: Projekt Mongoose Otero

OdgovorNapisal/-a kuki666 » 25 Feb 2014 00:30

Ojla, en dobrohoten namig: ob podobnem drgnjenju Alu delov je bolj kot gospodinjska gobica uporabna krpica za čiščenje bakra, ki se uporablja ob spajanju bakrenih cevi.

http://www.ceneje.si/Izdelek/1445512/dom-in-vrt/oprema-za-dom/ciscenje-naprave-in-cistila/krpica-cistilna-60x130-mm


LP
Uporabniški avatar
kuki666
član
 
Prispevkov: 219
Pridružen: 30 Jan 2011 14:13
Kraj: Bliz centra... Slovenije


Vrni se na Sam svoj mehanik



Kdo je na strani

Uporabniki, ki brskajo po tem forumu: cubajla