Pogostost kvarjenja DH, FR in AL koles

Splošna debata na temo gorskega kolesarjenja.

Pogostost kvarjenja DH, FR in AL koles

OdgovorNapisal/-a aljox » 13 Okt 2014 16:46

Zanima me kako pogosto se vam omenjeni kolesi kvarijo. V mislih imam zamenjava olja, menjalnika, verige in podobno.Pa še kako pogoste so poškodbe in kakšne pri padcu?
aljox
član
 
Prispevkov: 13
Pridružen: 30 Sep 2014 10:54

Re: Pogostost kvarjenja DH, FR in AL koles

OdgovorNapisal/-a TomažT » 13 Okt 2014 18:03

Uh, joj, to pa je skoraj popolnoma odvisno od "voznika". Če si neroda, potem je popravljanje veliko pogostejše kot sicer. Težko je te zadeve spravit v nek okvir. Poskusi naredit smiselno anketo, pa da vidimo. :)
TomažT
član
 
Prispevkov: 1552
Pridružen: 12 Sep 2007 14:24

Re: Pogostost kvarjenja DH, FR in AL koles

OdgovorNapisal/-a Buschi » 13 Okt 2014 19:01

Na AM kolesu imam Rohloffa, torej se mi menjalniki ne poškodujejo NIKOLI, pa še prestave nastavim samo enkrat in držijo dokler želiš.
Verige še nisem NIKOLI utrgal, saj je zaradi Rohloffa single speed in vozim najmočnejšo BMX verigo.
Zavor še nisem NIKOLI ajnliftal, saj vozim Avid BB7.
Svoje čase sem vozil obroče Mavic 721 in jih nisem NIKOLI zvil. Spletel in vozil.
Vilica je RS Lyrik U-turn in NIMA kaj crknat.
Okvir je GT, torej mu NIMA kaj bit. Kupiš in voziš.

Če že v štartu sestaviš kolo tako kot mora bit, ni naprej NOBENIH problemov...lohka pa kupiš Spešalabajza in šraufaš usak dan... :mrgreen: :mrgreen:
Planinec...Gorski kolesar...Enduro motorist!
Uporabniški avatar
Buschi
Vaški peciklmehanik
 
Prispevkov: 10646
Pridružen: 10 Dec 2002 14:11
Kraj: Dolina Bratov Šrot

Re: Pogostost kvarjenja DH, FR in AL koles

OdgovorNapisal/-a Shifty » 13 Okt 2014 19:05

Buschi napisal/-a:Če že v štartu sestaviš kolo tako kot mora bit, ni naprej NOBENIH problemov...lohka pa kupiš Spešalabajza in šraufaš usak dan... :mrgreen: :mrgreen:


Ampak ko se pa pelješ se pa pelješ in ne vlečeš kot megla :twisted:
Uporabniški avatar
Shifty
član
 
Prispevkov: 1083
Pridružen: 03 Okt 2006 19:47
Kraj: Ljubljana

Re: Pogostost kvarjenja DH, FR in AL koles

OdgovorNapisal/-a Buschi » 13 Okt 2014 19:07

Un je spraševal, kaj crkne, ne kak se vozimo...
Planinec...Gorski kolesar...Enduro motorist!
Uporabniški avatar
Buschi
Vaški peciklmehanik
 
Prispevkov: 10646
Pridružen: 10 Dec 2002 14:11
Kraj: Dolina Bratov Šrot

Re: Pogostost kvarjenja DH, FR in AL koles

OdgovorNapisal/-a aljox » 13 Okt 2014 19:09

Predvideval sem da te vsaj petkrat na leto malo bolj vrže, razen če res ne voziš počasi. Drugače me pa tudi zanima na koliko časa je priporočen servis kolosa?
aljox
član
 
Prispevkov: 13
Pridružen: 30 Sep 2014 10:54

Re: Pogostost kvarjenja DH, FR in AL koles

OdgovorNapisal/-a Buschi » 13 Okt 2014 20:15

Vzmetenje enkrat na sezono, zavore z DOT-om enkrat letno, mineralca voziš dokler ti ne začne padat noter ročka.
Verigo redno čekirat(ne stane nič, če se zapelješ do lokalnega peciklmahanika in ga prosiš, če vzame ketnmeter).
Prestave pa takrat, ko ne delajo več.
Planinec...Gorski kolesar...Enduro motorist!
Uporabniški avatar
Buschi
Vaški peciklmehanik
 
Prispevkov: 10646
Pridružen: 10 Dec 2002 14:11
Kraj: Dolina Bratov Šrot

Re: Pogostost kvarjenja DH, FR in AL koles

OdgovorNapisal/-a Ericsson » 14 Okt 2014 00:48

Do sedaj mislim da je vsaki drugi obisk bajkparka prinesel okvaro.

1. Pri zategovanju odlomljen vijak na Maxxle Osi (sem bil opozorjen na to, a sem pozabil. Izključno moja neumnost) Cena novega kompleta bi bila 60€, popravilo pri strugarju je bilo zastonj :)
2. Nazobčeni bash guard mi je začikal verigo v napačno zasnovani chainguide (20€)
3. Odlomilo mi je banjo na Formula ORO zavorah. 20€
4. Bash/guide mi je ponovno začikal verigo. Poškodovani kos sem zamenjal z odvečnim ostankom nove. Chainguide je šel v kanto, nakar sem naredil svojega ki deluje BP od takrat.
5. Manjša poškodba šifterja (display je sesulo).
6. Drsenje kron v boxxer vilci. DIY rešitev za 10€.
7. Izguba verige (kolo je vozil brat). Očitno je popustil quick link, nakar se niti ni ubadal z iskanjem verige. Glede na ceno jo bo menda naslednjič iskal. 20€
8. Rebound gumb na boxxer vilici se je izgubil (a se ne pri vseh?)

Poleg omenjenega je bila menjana še potrošna roba, kot naprimer bovden menjalnika, zavorne ploščice, gume. Za zavore je bil kupljen bleed kit, ampak po izjemno slabih performansah in tedenskem bleedanju le teh sem po sezoni in pol obupal in jih nadomestil s Shimano Zee (220€) kar je bila najbolša naložba do sedaj. Aja, pa v "lowersih" menjam olje na recimo 3 obiske BP (rabljena vilica ima manjši ris, zaradi česar se na eni strani hitreje nabira svinjarija). 10min pa je olje zamenjano.

Kolo je sicer spešalabajz big hit 2010. Z okirjem nikdar problemov. Zgolj s komponentami. Stvari, ki niso štimale na kolesu, sem odpravil in sedaj ga imam lahko za naslednjih 10 let z minimalnim vložkom. Edino kar me še moti na kolesu je, da je mehansko najbolj delikatna komponenta na najbolj izpostavljenem mestu (zadnji menjalnik). Ampak ker proizvajalci še vedno nimajo jac, da bi odpravili ta problem, ampak vsako leto predstavljajo neke revolucionarne nove kasete ki za navadnega janeza ne spremenijo nič, bom pač z vsemi vred toleriral ta problem (rohlof je za DH malo zgrešen, Nicolai in Zerode pa sta malo preveč butična zame).

DH/FR kolo vsekakor zahteva nekaj več vzdrževanja, ker so komponente načeloma precej na udaru. Glede na servise defenitivno vsaj 5x ceneje kot kakšen MX (glede na naravo športa za moje pojme najbolj realna primerjava).
Ericsson
član
 
Prispevkov: 78
Pridružen: 14 Mar 2012 00:47

Re: Pogostost kvarjenja DH, FR in AL koles

OdgovorNapisal/-a Buschi » 14 Okt 2014 11:56

Ericsson napisal/-a:...rohlof je za DH malo zgrešen...


Ajd, zgrešen je zardi tistih dveh kil tam zadaj, zdržal je pa tudi to. Desetletje nazaj so nemci na veliko furali rohloffa tudi v DH-ju.
Planinec...Gorski kolesar...Enduro motorist!
Uporabniški avatar
Buschi
Vaški peciklmehanik
 
Prispevkov: 10646
Pridružen: 10 Dec 2002 14:11
Kraj: Dolina Bratov Šrot

Re: Pogostost kvarjenja DH, FR in AL koles

OdgovorNapisal/-a bjakeb » 14 Okt 2014 14:25

Buschi napisal/-a:Če že v štartu sestaviš kolo tako kot mora bit, ni naprej NOBENIH problemov...lohka pa kupiš Spešalabajza in šraufaš usak dan... :mrgreen: :mrgreen:

mam spešalabajza, edino popravilo letos je bilo to, da sem nazaj zravnal nosilec menjalnika. od tega je bil enduro bajk 20 dni v bajk parku.

zdajle bo slo vzmetenje na servis.

drugače pa po vsaki furi obrišem ketno in sliderje, ter le-te namažem z brunoxom za fedre. redno mažem tudi ketno.
bjakeb
član
 
Prispevkov: 479
Pridružen: 03 Maj 2011 08:14
Kraj: el đej

Re: Pogostost kvarjenja DH, FR in AL koles

OdgovorNapisal/-a Ericsson » 14 Okt 2014 15:11

Ajd, zgrešen je zardi tistih dveh kil tam zadaj, zdržal je pa tudi to. Desetletje nazaj so nemci na veliko furali rohloffa tudi v DH-ju.


In dve desetletji nazaj je bil na DH biciklih hod vilice 6cm menjalniki pa so imeli 6 prestav. Vzmetenje je napredovalo, menjalniki pa so še vedno identični. Vsi vemo, da dokler za DH bicikle ne bo notranji menjalnik tam, kjer je sedaj BB, je vse bolj kot ne "scanje proti vetru". Lahko se gremo neke močnejše nosilce menjalnikov, internal hube ampak ne. Lahko so vpeljali standard 20mm osi (ki nima nobene backward kompatibilnosti), tapered headseta, zamaknjenega zadnjega kolesa, ampak enega standarda za vpetje internega menjalnika na okvir pa ne. Čakam na dan, ko bo Specialized/Scott/Giant nov model serijskega kolesa eno sezono ponudil samo z internim menjalnikom. Tako kot KERS pri F1, bodo tudi tu naslednjo sezono praktično vsi prisiljeni v uporabo tega, drugače bodo ostali zadaj.

Do takrat pa na vseh FR/DH kolesih ne glede na znamko, pač nastavljanje/menjavanje menjalnikov, kaset, verig. Enkrat ga zapneš in gre ne glede na to kako se sveti. Da je nosilec menjalnika, ki je kos aluminija vreden 20€+ pa je tudi absurd.

Za rohlof je pri polnovzmetenih kolesih problem tudi to, da so zasnovani za klasični menjalnik, zaradi česar se spreminja dolžina verige. To se reši z napenjalcem, ki pa je efektivno isti, kakor klasični menjalnik.Slika

Stavim, da lahko onesposobim pogonski sklop v enem šusu. Kolesa morajo biti pač od začetka zasnovana za ta problem. Ampak očitno je bolj pomembno, da je celo kolo zasnovano v prid nastavljanja zadnjega amortizerja (novi carbon demo seveda).
Ericsson
član
 
Prispevkov: 78
Pridružen: 14 Mar 2012 00:47

Re: Pogostost kvarjenja DH, FR in AL koles

OdgovorNapisal/-a Buschi » 14 Okt 2014 17:11

Ericsson napisal/-a:...ampak enega standarda za vpetje internega menjalnika na okvir pa ne.


A G-con ni dovolj dober?


Ericsson napisal/-a:Čakam na dan, ko bo Specialized/Scott/Giant nov model serijskega kolesa eno sezono ponudil samo z internim menjalnikom.


Ne bo šlo. Firme, ki si jih naštel, so firme, ki jih lahko kupi vsak šupak in jih tudi vsak šupak pozna. Šupakov po svetu pa je...ja na miljone in ti dajo zelence.
Interji so rezervirani za smetano: AluTech, Koga, Nicolai, Pilot, Rewel,...


Ericsson napisal/-a:Za rohlof je pri polnovzmetenih kolesih problem tudi to, da so zasnovani za klasični menjalnik, zaradi česar se spreminja dolžina verige. To se reši z napenjalcem, ki pa je efektivno isti, kakor klasični menjalnik.


Ja, če voziš stock kolo in si brez domišljije.
Planinec...Gorski kolesar...Enduro motorist!
Uporabniški avatar
Buschi
Vaški peciklmehanik
 
Prispevkov: 10646
Pridružen: 10 Dec 2002 14:11
Kraj: Dolina Bratov Šrot

Re: Pogostost kvarjenja DH, FR in AL koles

OdgovorNapisal/-a Mojo Jojo » 14 Okt 2014 20:37

Grška črka eta je tista, ki ima večinski glas...in to je veriga-zobniki-menjalnik
ostale glasove ima pa dvakrat prečrtani S
Monkey Control
Uporabniški avatar
Mojo Jojo
član
 
Prispevkov: 4654
Pridružen: 31 Jul 2008 09:20
Kraj: bliz obvoznice

Re: Pogostost kvarjenja DH, FR in AL koles

OdgovorNapisal/-a Ericsson » 15 Okt 2014 02:03

Ne bo šlo. Firme, ki si jih naštel, so firme, ki jih lahko kupi vsak šupak in jih tudi vsak šupak pozna. Šupakov po svetu pa je...ja na miljone in ti dajo zelence.
Interji so rezervirani za smetano: AluTech, Koga, Nicolai, Pilot, Rewel,...


Ja ravno zato sem jih naštel, ker so mainstream. Dokler je bil GPS samo v uporabi vojske si si lahko z njim samo rit obrisal. Mogoče je bil kdo, ki je imel strica, ki si je zadevo omislil za na jadrnico, ampak je bila zadeva precej neuporabna. Vsi pa vemo, da je to eden izmed najučinkovitejših načinov navigacije. Uporaben je GPS postal šele, ko si ga lahko kupi vsak šupak. S tem pride odlična podpora, distributerstvo, servisi, razvoj. Isto s prenosniki, mobilnimi telefoni, ABS, dlančniki, itd. Zadeva je lahko še tako dobra, ampak če ne prebije tiste kritične mase, je pač neuporabna. Dejansko kolesarski guruju najmanj pridobijo z internim menjalnikom, ker itak znajo zamenjat in nastavit klasičnega. Največ pridobi navaden šalabajzar, ki se mu ni več po nepotrebnem ukvarjati s kolesom.

Je pa res, da bo z popularizacijo "pomrlo" par hipsterjev/gurujev. Pomojem se marsikdo ozre za biciklom, če je internal. Tako, kot so se pred 20 leti za turbo avtom. Sedaj ko ima vsak mlinček turbino, to pač ni več aktualno, smo pa vsi s tem na boljšem.

A G-con ni dovolj dober?

Čeprav je narejen v nemčiji, se ne more nekaj hvaliti z neko inovativnostjo. Precej šalabajzersko. In to na kolesu za 6k€. Pinion je po slikah sodeč druga zgodba. Sicer nekoliko preveč prestav za kakšen DH, ampak če bom lahko za male pare kupil kolo z nosilcem za pinion kišto, potem magari sam skonstruiram 5spd gbox.

Ja, če voziš stock kolo in si brez domišljije.


:| Ja ful je treba met domišlije, da na internetu naročiš gbox okvir in plačaš 6k€. Edino domišlijo, ki jo lahko izraziš, je tvoja izbira barve. Za moje pojme to izraža tolikšno domišlijo, kot da pokažeš šop bankovcev. Če narediš svoj okvir oz. modificiraš obstoječega, potem svaka čast. Dokler se pa pogovarjamo o tem, koliko je kdo pripravljen plačat za bicikel, pa domišlija nima neke veze.

Če povzamemo: trenutno so najlomlivejši del na kolesu menjalniki. Problem je tehnično relativno enostaven za izboljšavo. Na trgu so že določene rešitve, ki pa so zaradi ne-množične proizvodnje predrage. Ker so rešitve predrage, jih lokalne trgovine ne ponujajo in zato jih navadni šalabajzerji ne kupujejo. Zato, ker jih ne kupujejo šalabajzerji, jaz ne morem od šalabajzerja kupiti 2x voženega kolesa, ki je stal 3 leta v garaži za 1000€. Torej želim si realnih cen komponent preko popularizacije. Sedaj samo še vprašanje časa.

Če ima kdo za prodat kaj takšnega za realno ceno 10 let starega okvirja, ki je kakšnih 100€, naj pa pove. Dam 200€ :).
Ericsson
član
 
Prispevkov: 78
Pridružen: 14 Mar 2012 00:47

Re: Pogostost kvarjenja DH, FR in AL koles

OdgovorNapisal/-a koko82 » 16 Okt 2014 09:20

Pomoje interji ne bodo nikoli zamenjali klasičnih menjalnikov.
1. zadeva bo vedno težja od trenutnega sistema.
2. Sram in Shimano služita na polomljenih menjalnikih. Zakaj bi naredili neuničljiv sistem in se odpovedali zaslužku ?
Uporabniški avatar
koko82
član
 
Prispevkov: 2641
Pridružen: 16 Feb 2005 18:06
Kraj: Bajkmanija


Vrni se na Splošno



Kdo je na strani

Uporabniki, ki brskajo po tem forumu: 0 registriranih uporabnikov