Okoli Križne gore (Škofjeloško hribovje; Gorenjska)

Okoli Križne gore (Škofjeloško hribovje; Gorenjska)

OdgovorNapisal/-a urbe » 06 Jan 2010 23:36

naslov: OKOLI KRIŽNE GORE (ŠKOFJELOŠKO HRIBOVJE; GORENJSKA)
tip ture: XC, popoldanska tura

težavnost: 2–3
razglednost: 2
tehnika vožnje: 2
kondicija: 3

izhodišče: Škofja Loka
dolžina ture: 21
čas vožnje: 1.30 (neto)
skupna višinska razlika:

kratka oznaka ture: razgibana tura z intenzivnim vzponom in mnogimi variantami spusta

opis ture: ↑ Iz Škofje Loke bajkamo v smeri Vincarij. Bajkamo po desnem bregu Sore mimo tovarne Unitech.
↑ Na razcepu bajkamo naravnost.
→ Na levem ovinku zavijemo desno na makadam proti mostu čez Soro.
← Tik pred mostom zavijemo levo na singlco in bajkamo vse do stika s kolovozom, ki se priključi z leve.
↑ Gremo naravnost v gozd in bajkamo gor-dol po kolovozu vse do mosta v Veštru.
↑ Ne gremo čez most, ampak bajkamo naravnost v gozd. Sledimo bolj zvoženi smeri (V1), ko pa pridemo do skal, je vožnje za nekaj časa konec. Tu moramo bajk gurat in nosit. Na koncu prečenja je malo bolj zoprna »stopnica«, kjer nekaj več previdnosti ne bo odveč.
↑ Nadaljujemo z vožnjo mimo Studenca v Luknji, ki je na naši levi strani, nato pa bajkamo po zgornjem robu dolgega travnika.
← Na koncu travnika zavijemo ostro levo na gozdarsko »vlako« in se po njej vzpnemo (V4) do druge serpentine.
→ Na drugi serpentini zavijemo desno (naravnost) na bolj ali manj raven del, ki preči pobočje pod Lubnikom.
↓ Sledi strm spust (S2) do makadama, po katerem nadaljujemo levo ob desnem bregu Sore malo gor-dol do Praprotnega. Pri prvih hišah je makadama konec, naprej je asfalt.
→ Na razcepu v Praprotnem zavijemo desno in se peljemo do križišča s cesto Železniki–Šk. Loka.
→ Zavijemo desno na glavno cesto in prečkamo most čez Soro.
← Takoj za mostom zavijemo levo na makadam.
← Na naslednjem razcepu zavijemo levo, prečkamo most čez potok, ki teče iz Sredniške grape in nadaljujemo bajkanje ob vznožju hriba Hrastnik.
↑ Ko pridemo do hiš na začetku gozdne ceste, bajkamo naravnost v dolg in intenziven klanec (V5), ki ima le malo izravnav (vmes je ena zelo dolga).
↑ Ko je klancev konec, se makadam začne rahlo spuščat. Na ostrem desnem ovinku gremo naravnost na kolovoz, ki se kmalu priključi asfaltirani cesti na Lavtarskem vrhu.
← Med hišami zavijemo levo proti sedlu in križišču pod Planico.
→ V križišču zavijemo desno v klanec (V1), ki nas pripelje v vas Planica.
↑ Pri prvih hišah gremo nekako naravnost in navzdol v strm spust po tlakovanem(!) kolovozu do razcepa z markirano potjo v Pevno.
← Pri smerokazu zavijemo levo dol na markirano pot proti Pevnemu. Ves čas bajkamo po bolj zvoženi smeri …
↑ Ko se pripeljemo iz krajšega strmega klanca v dolg desni ovinek, moramo »zaviti« naravnost in ne desno (čeprav po tej smeri tudi pridemo v Pevno). Sledi vožnja po malo širši singlci.
→ Na manjšem razcepu zavijemo desno med smreke.
↓ Bajkamo naravnost in se po klancu spustimo na kolovoz, ki pride z naše desne (če smo prej »zgoraj« zgrešili odcep, bomo pribajkali po tej varianti).
→ V Pevnem zavijemo desno na asfaltno cesto proti Škofji Loki.

značilnosti in posebnosti na poti: Še veliko različnih variant bajkanja v Škofjo Loko, ki jih je najbolje prebajkat z »lokalnim vodičem«.

variante avtorja: S Planice v Crngrob. Ko se pripeljemo na križišče pod vasjo Planica, ne zavijemo desno gor v vas, ampak gremo naravnost na makadam in nižje dol pri kozolcu zavijemo desno dol na markirano singlco, ki se pozneje razširi v kolovoz. Če sledimo markacijam, se pripeljemo k cerkvi sv. Marije v Crngrobu. Pri cerkvi zavijemo desno na dober makadam in se po njem vrnemo v Škofjo Loko. Če smo slučajno zgrešili desni odcep k cerkvi, se off-road vožnja konča pri strelišču v Crngrobu. Ko pribajkamo na asfalt, zavijemo ostro desno nazaj proti vasi oz. cerkvi in se držimo glavne smeri.
Združitev s turo Okoli Lubnika. Ko se s kmetije Muja spustimo h gostilni Pr' Birt, ne gremo naravnost v Praprotno, ampak na križišču zavijemo levo proti Železnikom. Po nekaj desetih metrih zavijemo desno, po lesenem mostu prečkamo Soro in pri hišah zavijemo levo na gozdno cesto in intenziven klanec.

variante drugih:

koristne informacije: Najboljša varianta parkiranja je v Puštalu pri štadionu oz. mostu čez Poljansko Soro.
Za konec ture se lahko ustavimo pri Homanu (v pritličju je sljastićarna, v prvem nadstropju pa domača restavracija).

avtor in viri: Urbe
zemljevid:
fotografije in drugo gradivo:
Pomembna je dolžina, ne tehnika!
»Za turno kolesarjenje mora biti pot utrjena, registrirana, označena, široka najmanj 1,5 metra, z največ 20-odstotnim naklonom.« Pri hujšem naklonu kolesar ne more nadzorovati hitrosti. (NeDelo, 1. 6. 2019, str. 23)
Uporabniški avatar
urbe
OZNA sve dozna
 
Prispevkov: 3614
Pridružen: 25 Apr 2000 07:39
Kraj: Mesto muzej

Vrni se na Tablina zbirka tur



Kdo je na strani

Uporabniki, ki brskajo po tem forumu: 0 registriranih uporabnikov