Izbira plaščev spredaj&zadaj

Vprašanja, ocene in debate o opremi gorskih kolesarjev

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a Mojo Jojo » 28 Feb 2017 10:41

Mlečni riž, polenta, gres, žganci...sploh ne rabim ruzaka za hrano poleti ko grem na celodnevno :mrgreen:
Monkey Control
Uporabniški avatar
Mojo Jojo
član
 
Prispevkov: 4529
Pridružen: 31 Jul 2008 09:20
Kraj: bliz obvoznice

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a koko82 » 28 Feb 2017 11:02

Mojo sam žlico :lol:
Za puščanje skozi stene bi blo treba enkrat probat surovo kravje mleko. Sliši se neumno sam baje so včasih tko reševali preparele zračnice.
Uporabniški avatar
koko82
član
 
Prispevkov: 2526
Pridružen: 16 Feb 2005 18:06
Kraj: Bajkmanija

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a S... » 28 Feb 2017 12:23

koko82 napisal/-a:Mojo sam žlico :lol:
Za puščanje skozi stene bi blo treba enkrat probat surovo kravje mleko. Sliši se neumno sam baje so včasih tko reševali preparele zračnice.


Ajaaaaaa zato je pri nas na petrolu mlekomat :lol: :wink:
Uporabniški avatar
S...
član
 
Prispevkov: 428
Pridružen: 11 Jul 2003 15:07
Kraj: Lj-Bezigrad

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a dumr666 » 28 Feb 2017 14:44

koko82 napisal/-a:Mojo sam žlico :lol:
Za puščanje skozi stene bi blo treba enkrat probat surovo kravje mleko. Sliši se neumno sam baje so včasih tko reševali preparele zračnice.


že tako smrdi to mleko, potem bi pa še pokvarjeno kravje mleko zraven dajal, najbolj da stresem ven želodec vsakič ko spuščam zrak ven :lol:
Robots will steal your jobs. But that's OK
Nudim 3D tisk, info na ZS
Uporabniški avatar
dumr666
član
 
Prispevkov: 150
Pridružen: 29 Feb 2016 12:24
Kraj: Ljubljana

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 28 Feb 2017 18:30

Guarana napisal/-a:Jaz jih odvijam z za to namenjenim "ključkom", s kleščami direkt tega ne bi napadal razen v skrajni sili...

@PrimozR
ne vem kakšne koščke lateksa ima tvoje mleko, kar je v mojem gre zlahka skozi iglo.
Igla je res debela in si ne predstavljam kako zgleda ko to nekomu zabijejo v žilo... ali kamor koli drugam.

Ko smo že pri "flik-koščkih", nekoč sem videl sliko (DH WC), da je mehanik v gumo dodal neke bleščice, ki naj bi omogočilo flikanje večjih lukenj. Je kdo že kaj eksperimentiral s tem? Po mojem občutku, je veliko možnosti, da ti v gumi nastane kroglica, ki ti nase potegne vse mleko...

Stan's notubes. Če se poliješ po prstih, so koščki lateksa lepo vidni. In se prav tako, brez bleščic, zlepijo v kepo. Žal pri roki nimam fotk, bom fotkal, ko menjam gumo. Zadeva izgleda kot neka gumijasta korala. Že zaradi tega je smiselno obnavljati (menjati) tekočino, ker se koščki lateksa sprimejo skupaj, ostane pa le neuporabna tekočina brez flikalnih delcev.

Če je igla RES tako velika (kakšen premer ima?), bi se jaz že zaradi gume same zadržal tega, da ne trgaš strukture. Mislim res nikoli nisem videl problema z nalivanjem za rob. Gumo na 70 % natakneš, spodaj pustiš odprto, naliješ tisto mleko, pazljivo primeš in obrneš wheelset, da je luknja zgoraj, natakneš do konca, napihneš. Tistih par kapljic pa že obrišeš, saj mleko ni strupeno.

Kar se tiče porozne gume, itak da ne bodo pomagale bleščice. Poroznost povzročajo zelo majhne luknjice, bi potreboval mikro latex delce.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5499
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a Guarana » 28 Feb 2017 18:55

Gledam Maxxis Shortije... kakšna je razlika mad Maxx grip in Maxx terra?

Nimam nekih izkušenj z Maxxisom, kako močna karakasa je EXO TR?

Se mi zdi da imajo na voljo malo neposrečene kombinacije mešanic in karkas, vsaj kolikor lahko sklepam po masi.
http://www.maxxis.com/catalog/tire-492-121-shorty

@Primoz
Igla je 1,8mm zunanji premer... in ja itak je neumno namerno zabijat iglo v gumo, je pa dolivanje mleka skozi ventil vsaj meni veliko bolje kot snemati že "usedeno" gumo.
Guarana
član
 
Prispevkov: 294
Pridružen: 12 Jul 2011 21:32

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 28 Feb 2017 20:27

Saj je ne usedeš do konca. Mislim saj, vsakemu po svoje, ampak pri tem načinu res ne vidim smisla glede na zgoraj opisano kako montiram. Me ni nikoli motilo tako močno, da bi imel željo po montaži skozi ventilček ali kaj podobnega. Jedro odstranim samo za prvi šus (stvar navade, na trenutnih DT-jih bi verjetno šlo tudi brez odstranjevanja) pa vesel sem, da lahko zamenjam samo jedro, ker se mi je eno zdaj zapacalo.

Compundi: http://www.maxxis.com/other-bicycle-inf ... /compounds
Oz. nasploh Maxxisova terminologija: http://www.maxxis.com/other-bicycle-inf ... technology

Kar se tiče EXO, lani sem jo zadaj 3x prebil (vsakič skala, na tekalni površini), kolega z nekaj več kg ni bil pretirano zadovoljen, prejšnje izkušnje je imel s Super Gravity Schwalbejem, zdaj se je vrgel v Conti. Kljub prebijanju (posledica lenobe in premalo napumpane tubeless gume) prisegam na EXO, ne čutim potrebe po DH casingu. Imam med 80 in 85 kg z opremo.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5499
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a problematiks » 28 Feb 2017 21:04

PrimozR napisal/-a:Kar se tiče EXO, lani sem jo zadaj 3x prebil (vsakič skala, na tekalni površini)...


Saj verjetno ves, ampak EXO plast je samo pri straneh, pod tekalno povrsino je ni. Bi pa Maxxis lahko mirno dal tudi pod tekalno povrsino malo vec materiala, da bi bilo vse skupaj malo bolj trpezno.

Marko
problematiks
KontraRevolucionar
 
Prispevkov: 5524
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a whatever » 28 Feb 2017 21:20

Probal sem z blescicami, ne pomaga :lol:

Guarana napisal/-a:kakšna je razlika mad Maxx grip in Maxx terra?

3C Maxx Grip (sredinski čepki: 42a ; stranski čepki: 40a ; base layer 70a)
3C Maxx Terra (sredinski čepki: 50a ; stranski čepki: 42a ; base layer 70a)

@Problematiks, sej je - klice se Double Down :mrgreen: :lol:

@fastdown , oba enaka obroca (WTB Frequency), na enem DH plasc, na drugem EXO TR - imam obcutek, da DH boljse drzi pritisk. Z noben pa ni tezav.

@cebe, se bom zadrzal komentarja :lol:
Uporabniški avatar
whatever
član
 
Prispevkov: 10699
Pridružen: 03 Sep 2005 23:36
Kraj: Ljubljana

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a problematiks » 28 Feb 2017 21:47

Ja, pol je pa se DH :wink:

Sem bolj na enoplastne/EXO Maxxise ciljal, ki res nimajo ravno neke obilice materiala pod profilom in jih na skalah dokaj rado prebija.

Marko
problematiks
KontraRevolucionar
 
Prispevkov: 5524
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 28 Feb 2017 21:50

problematiks napisal/-a:
PrimozR napisal/-a:Kar se tiče EXO, lani sem jo zadaj 3x prebil (vsakič skala, na tekalni površini)...


Saj verjetno ves, ampak EXO plast je samo pri straneh, pod tekalno povrsino je ni. Bi pa Maxxis lahko mirno dal tudi pod tekalno povrsino malo vec materiala, da bi bilo vse skupaj malo bolj trpezno.

Marko

Ja vem, zato sem pa napisal, da sem prebil na tekalni površini, da je drugim jasno. Da ne bo 'uuu, kao ful zaščita proti prebijanju, pol pa prebiješ'. Itak, če nabiješ obroč do skale. Zato sem tudi napisal, da je bil pritisk nenamerno nižji od običajnega, s standardnim pritiskom bi bilo verjetno OK.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5499
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a koko82 » 28 Feb 2017 22:00

Problematiks ti bi več materiala za isto težo ? :mrgreen:
Cebe je v enem postu napisal da se je z huck norisom prebijanje tekalne površine full zmanjšalo. Bi blo možno da gre pri poškodbi tekalne površine vbistvu za neke vrste snake bite ?
Slika
Uporabniški avatar
koko82
član
 
Prispevkov: 2526
Pridružen: 16 Feb 2005 18:06
Kraj: Bajkmanija

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a problematiks » 28 Feb 2017 22:39

He he, tak optimist pa se jaz nisem :) Tistih 50-100g vec bi cisto brez tezav prezivel. Sicer pa po pravici povedano zadnje case to ni ravno moj problem, ker Maxxis bolj malo vozim.

Sicer pa ja, sigurno je kateri od primerov tudi snake bite varianta, jih je pa kar precej bolj ko ne prebodenih. Ostre apnencaste skale, ki jih imamo v nasih koncih, pac niso ravno nezne do gum in ce imas sreco in na kaksno tako navalis ravno prav, je luknja skozi.

Marko
problematiks
KontraRevolucionar
 
Prispevkov: 5524
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a cebe » 28 Feb 2017 22:41

koko, po mojem ja - "enozobni". :)

W, moj komentar, da lahko vedno postavim tubeless leti na plašče na feltnih, ki jih jaz vozim, ne na splošno.....
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
cebe
član
 
Prispevkov: 2790
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: Pragwald

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 28 Feb 2017 22:43

Vsi trije moji primeri so bili snake bite po mehaniki prebitja (pač gumo/zračnico stisneš med oviro in obroč in jo s tem prerežeš), dvakrat skoz in skoz (luknja tik za obročem, tik ob robu gume), enkrat samo skozi tekalno površino.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5499
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a cebe » 01 Mar 2017 18:39

cebe napisal/-a:Lahko pa že potrdim, da je Fox 34 v + Boost verziji mehka kot neka xc vilca na 9mm akso. Zvija jo na vsaki malo večji offcamber kompresiji tako, da je že neprijetno.
Upam, da pridem do financ čimprej in nabavim Lyrik ali 36ko. :)

Evo, citiram samega sebe. :D
Z metrom, ne s šublerjem, odmeril notranji razmak med nogami na Fox 36 Boost 29 150mm in Fox 34 Boost Plus (27.5+/29) 150mm, in je razlike cca. 20mm (+- 1mm).
Okej, 34ka ima ožje noge. Ampak, če je na slajderjih 2mm razlike, dvomim da je na nogah 20mm razlike v premeru nog.
Se pravi, da je namenska Plus vilica precej širša in posledično je to razlog za zelo čigumijast filing pri kakšnih offcamber kompresijah, itd.

Razmišljam vredu ali si spet kaj narobe razlagam?
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
cebe
član
 
Prispevkov: 2790
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: Pragwald

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 01 Mar 2017 21:51

Vilica s širše postavljenimi nogami bo bolj toga, razen če se bolj zvija v (širši) kroni. Torej ne, ker ima 2 cm večji razmak med nogami, se ne zvija bolj, prej nasprotno. Zvijanje ima prej povezave z manj masivno krono med potopnima cevema na 34 v primerjavi s 36 ter seveda v ceveh samih.

EDIT: jaz bi rekel, da krona, odkovek precej kompaktnih dimenzij, s precej materiala in relativno debelimi stenami, bolj malo prinese k zvijanju. Prej bi rekel, da je problem ravno v relativno tankih, dolgih potopnih ceveh. Spodnja fotka to precej lepo pokaže (ne vem, jaz vidim, da je vilica ukrivljena pod spodnjo krono), zvijanje v smeri krmilne osi je pa še večji problem, ker ti potopne cevi tega ne omejujejo oblikovno, kot je to recimo pri lefty-ju - potopna cev se lahko v vrtini prosto zavrti. Proti rotaciji ti torej deluje le odpornost posamezne potopne cevi proti upogibu (ker se ena upogne v eno, druga pa v drugo smer). Če ju razmakneš bolj narazen, pri enakem upogibu konca potopne cevi dobiš manjši relativni kot zasuka (ne vem če bo jasno takole napisano, če koga še vedno muči vse skupaj, lahko kaj na hitro nakracam).
http://p.vitalmtb.com/photos/users/2/ph ... 1394639949
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5499
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a koko82 » 01 Mar 2017 23:05

Krona je votla, tko da ni pretirano tog kos. Baje se pozna vsaka malenkost v designu. Npr. če porežejo lok da je plac za remote lockout vilica izgubi full togosti.
Marzocchi 350 ima na nogah eno izboklino k ne zgleda nič posebnega. Sam baje drastično izboljša togost. Tle je full enih malenkosti k jim mi še vidmo ne.
http://static.jensonusa.com/images/Addi ... 0018HE.jpg
Tkole zgleda krona od Fox 36 brez sliderjov (tastar model). Novejši imajo verjetno še tanjše stene. Na sliki se lepo vidi sledi oksidacije zaradi katere potem vilice pri zaviranju škrtajo.
Slika


Aja smo probal dat maxxis plašče na dt obroče z talno tlačilko in gre res brez problema :). Res pa da so bli plašči pred tem že montirani z zračnico tko da so se že malo ulegli.
Uporabniški avatar
koko82
član
 
Prispevkov: 2526
Pridružen: 16 Feb 2005 18:06
Kraj: Bajkmanija

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 02 Mar 2017 06:46

Vseeno je debelina kosa povsod višja, kot debelina potopne cevi. Dimenzije (dolžine) manjše. Itd. Verjamem, da se vsi ti detajli na samem kosu poznajo (če poženeš kako simulacijo na kroni), ampak v sistemu sem pa še vedno prepričan, da so šibki člen potopne cevi. Če ne bi bile, bi pač še vedno vozili recimo 32 mm premera, ne pa da ima FOX DH vilo na 40 mm potopnih ceveh.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5499
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a Guarana » 02 Mar 2017 07:23

Kar se tiče krone in vpliva upogibne togosti potopnih nog na torzijsko zvijanje vilice je je Primoz dobro napisal.
Po mojem je tu drugi problem, torzijsko zvijanje samih nog oz natančneje mostu med nogami.
Ta za razliko od krone nima zaprtega prereza, kar pomeni da je iz oblikovnega stališča manj odporen na torzijske obremenitve. Z večjo dolžino mostu je situacija vedno slabša...
Guarana
član
 
Prispevkov: 294
Pridružen: 12 Jul 2011 21:32

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a koko82 » 02 Mar 2017 09:53

Če se krona ukrivi za 0,1mm imaš na dnu nog 0,5cm (cifre so izmišljene). Zato so dvomostovne vile bolj toge. Seveda pa se pozna tudi premer nog, debelina osi... Na koncu se vse sešteje. Širša krona bi se morala torzijsko bolj zvijat, al ne ? Če vzamemo 5 in 10cm cev in na konec privarimo 1m palico na katero potem obesimo 50kg se bo palica, ki je na 10cm osi bolj upognila. Verjetno je pri večji širini poleg krone krivljenju podvržen tudi most. Ne vem pa kolk širše pesto zmanjša torzijske sile.

http://p.vitalmtb.com/photos/users/2/ph ... 1394639949
Tle so se noge tolk zvile da je vila zablokirala in se sploh ni skompresirala. Je blo tole potem še vozno ? Če bi to naredil na enomostovnih vilah bi verjetno prekrivil tudi krono.
Uporabniški avatar
koko82
član
 
Prispevkov: 2526
Pridružen: 16 Feb 2005 18:06
Kraj: Bajkmanija

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a Vitto1 » 02 Mar 2017 11:24

Jaz bi iz logike rekel da je za zvijanje bistveno vpetje potopnih cevi in krmilne cevi. Večina DH kron je oz. vsaj zgleda manj masivnih od dolgonogih enomostovnih vil, razliko pa naredi podvojeno vpetje istih cevi na zgornji kroni. Poleg tega bi rekel da je naprešana potopna cev na enduro vili bistveno bolj togo vpeta kot če bi bla stisnjena z vijakom kot na DH vilah... ampak očitno je kritična točka v kroni. če bi levji delež opravile potopne cevi, bi morala bit recimo totemka bolj toga od boxxerce, pa ni. sploh pri torzijskem zvijanju.

Sicer je velika razlika bila med M55 in tastarim lyrikom- kljub istem hodu in izvedbi krmilne in potopnih cevi. to je drugi povod v moje razmišljanje..

Mogoče pa se motim, razmišljanje med malico s sendvičem v roki... :mrgreen:
Vitto1
član
 
Prispevkov: 941
Pridružen: 16 Okt 2012 17:50

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a cebe » 02 Mar 2017 11:33

Fantje, hvala!
Se vidi, da mi je za fiziko dol viselo, strojništvo in podobno me nikoli ni zanimalo, nihče mi ga ni predstavil tega na "zanimiv način", itd.
Mogoče bom pa na starost malo začel "delati in razmišljati" v tej smeri, da si kakšno stvar razjasnim. :)

Edit: spet dobra debata v napačni temi... bemu boga, nikol ne rpeverim, če je tema prava!!!
GROZNI?!?
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
cebe
član
 
Prispevkov: 2790
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: Pragwald

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 02 Mar 2017 18:25

Bom vztrajal pri napačni debati. Sem šel preračunat zadeve. Za podatke sem vzel aluminij (modul elastičnosti 69 GPa in strižni modul 25,5 GPa) in neko idealizirano, zelo poenostavljeno vilico:
    Idealno togo vpeta krmilna cev (torej da se krona na sredini ne premakne)
    Krona, idealizirana z dvema okroglima cevema:
      75 mm dolžine na vsako stran (pomerjeno na Pike)
      zunanji premer 40 mm
      debeline stene 2,5 mm - plan je bil 5 mm, kar se mi za aluminijast odkovek z nefunkcionalno notranjo površino zdi relativno dosegljivo. A ne znam računati (odštel sem samo eno steno), kar sem ugotovil šele med pisanjem tegale posta, itak pa je 2,5 mm za te pogoje še bolj neugodno.
    Potopna cev, idealno togo vpeta cev na prej omenjeno cev, ki predstavlja krono:
      250 mm dolžine potopne cevi
      zunanji premer 35 mm
      debelina stene 2 mm (še ena groba ocena, manj kot 2 mm je že precej švohcana cev, čeprav tukaj vsak mm pomeni več prostora za drobovje vilice)

Spodnjih nog pri izračunu nisem upošteval, takisto zamikov iz osi (trail mera), ampak glede na rezultat mislim da to niti ni potrebno. Za obremenitev sem predvideval zasuk spodnjega dela potopnih cevi okrog krmilne osi z vrtilnim momentom 300 Nm (zaradi številk pride lepa sila na koncu potopne cevi). Vse skupaj gre po teoriji prvega reda, torej teorija majhnih premikov in brez upoštevanja elastičnosti, no pa saj so itak tudi elementi hudo idealizirani. Pač gre za neko čezpalčno... ne ravno oceno, ampak le nekaj malega več kot oceno.

Celoten izračun skupaj s skico 'vilice' in njenim povesom je mogoče videti tukaj. Premik spodnjega dela potopne cevi sestavljajo poves potopne cevi same, zasuk vpetja potopne cevi (torzijski zasuk krone) in premik vpetja potopne cevi (poves krone).

Kot piše na listu, a z upoštevanim zgornjim zaporedjem elementov, x = 5,33 mm + 0,0116 mm + 0,078 mm = 5,42 mm. Za 5,42 mm skupnega premika se potopna cev ukrivi za 5,33 mm, krona se ukrivi za 0,078 mm, zaradi rotacije krone pa se dno potopne cevi v smeri deformacije premakne za 0,0116 mm.

Krona praktično nima vpliva.

(mater mi bo žal, da nisem zadeve naredil v Excelu, da bi lahko na hitro spreminjal vrednosti...)
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5499
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a koko82 » 02 Mar 2017 19:13

Zakaj potem delajo dvomostovne vile ?
250 mm dolžine potopne cevi

Kje si dobil to mero ?
Uporabniški avatar
koko82
član
 
Prispevkov: 2526
Pridružen: 16 Feb 2005 18:06
Kraj: Bajkmanija

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a problematiks » 02 Mar 2017 20:36

koko82 napisal/-a:Zakaj potem delajo dvomostovne vile ?

Tocno na to sem pomislil, ko sem prebral tisto, da naj krona ne bi imela prakticno nic vpliva. Bi rekel, da z izracuni nekaj ne ravno stima, ce prides do takega zakljucka...

Marko
problematiks
KontraRevolucionar
 
Prispevkov: 5524
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 02 Mar 2017 21:30

koko82 napisal/-a:Zakaj potem delajo dvomostovne vile ?
250 mm dolžine potopne cevi

Kje si dobil to mero ?

Čez palec. Ene številke pač. Pri 160 mm hoda prav velike razlike ne bo, mogoče 200 mm. 200 mm dolga potopna cev ima flexa 2,73 mm. Precej manj, še vedno pa veliko več, kot pri drugih dveh številkah.

Še enkrat, tole je brez spodnjih nog, ki seveda primejo potopno cev in ji s tem zmanjšajo poves. Pa vse številke so na pamet. Pa idealna toga vpetja. Ne bi bil presenečen, če v bistvu krona nekoliko zalufta tako na krmilni cevi (zakaj bi sicer šel delat monopiece karbonski oz. titan kos, kot sta oz. delata to Sram in Fox) kot na insertu potopnih cevi (pokanje pa to), kar spet (na slabše) spremeni to dinamiko. Pri dvomostovni vilici je ta problem dihanja v stiku seveda manjši, ker imaš še višje oprto cev.

problematiks napisal/-a:
koko82 napisal/-a:Zakaj potem delajo dvomostovne vile ?

Tocno na to sem pomislil, ko sem prebral tisto, da naj krona ne bi imela prakticno nic vpliva. Bi rekel, da z izracuni nekaj ne ravno stima, ce prides do takega zakljucka...

Marko

Komot jih preveriš in poveš, kje nekaj ne štima.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5499
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a Guarana » 02 Mar 2017 22:08

https://www.youtube.com/watch?v=fiO6R4P1yxY

Tu se vidi, zakaj delajo dvomostovne vilce, in tudi da krona nima nekega velikega vpliva.
Sploh pri torziji ga ne bi smela imet, ker za krono je torzija enaka upogibu, le da se leva in desna stran obnašata nasprotno ali istosmerno. Ne predstavljam si kaj bi naredil, da bodo zaradi torzijske obremenitve sile enake, kot ko priletiš na brakebumpe in si že itak prepozen z zaviranjem...

Glede torzijskih obremenitev... kdaj vas torzijska "netogost" v praksi dejansko moti?
Guarana
član
 
Prispevkov: 294
Pridružen: 12 Jul 2011 21:32

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 02 Mar 2017 22:36

Preden se kdo vtakne, da se tukaj krona obrača (ker sem tudi sam najprej pomislil na to): na koncu posnetka, ko se približa krmilcu, se vidi, da se zelo lepo zvija krmilna cev. V mojem preračunu je ta (idealno) toga. Pa itak krmilna cev za torzijsko obremenitev nima vpliva.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5499
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a cebe » 02 Mar 2017 22:50

Guarana napisal/-a:https://www.youtube.com/watch?v=fiO6R4P1yxY

Jaz imam bolj problem z zvijanjem, do katerega pride, če bi vilico na tem testu zavrtel za 90 stopinj.
Ni razlike, ali gre za plus WS na 30mm obročih ali za 29 colskega z ZTR Flow EX-i.

Kaj mi je potem narediti? Po mojem neko vlogo igra ta precej večja širina vsega skupaj, ker to do sedaj še nisem nikjer imel problema, razen na RS Revelation-u, ki je pa itak 32mm vilica.
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
cebe
član
 
Prispevkov: 2790
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: Pragwald

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a problematiks » 02 Mar 2017 22:59

V videu je sicer 1 1/8" krmilna cev, ampak si vseeno ne bi mislil, da je za tako velik delez zvijanja kriv ravno spoj krmilne cevi s krono. Zanimivo.

Ampak ja, se spomnim, ko so pred casom na freestyle motokrosih eksperimentirali z enomostovnimi vilicami (da bi lahko naredili vec trikov) in so zadevo opustili prav zaradi tega, ker jim je krmilne cevi lomilo pri kroni, tako da ce bi se prej tega spomnil, bi mi bilo lazje sestet 1+1 :P

@cebe: Po mojem bo najlazje, da prednje kolo stisnes med nogami, obracas krmilo levo desno in pozorno opazujes, kja najbolj zvija: krmilno cev, krono, most spodnji nog, vpetje ali vse po malem.

Marko
problematiks
KontraRevolucionar
 
Prispevkov: 5524
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a koko82 » 02 Mar 2017 23:16

Pri 160mm vili je razdalja od vrha zgornjega bushinga do kron cca 190mm. To velja za polno iztegnjeno vilo. Pri cca 20% sagu imaš samo še 160mm. Pri nekem zmernem naklonu zgubiš še par cm in na koncu ti pri kompresiji ostane 10cm potopnih cevi. Zato mi ni blo jasno kje si dobil 25cm.
Dihanje med sliderji in krono je zlo zlo minimalno. Ne vem če se to čuti.

V videu se še najbolj krivi krmilna cev. Za krono je težko videt, ker se vse skup preveč ziblje. Sicer pa ne vem če je to isto kot cebetov problem. Boost pesto pri tem testu ne bi imelo popolnoma nobenega efekta. Pri cebetu pa bi se poznala večja togost.
Če bi blo vse v sliderjih bi ble upsidedown vile full toge, pa niso. Imajo par prednosti, sam ker je težko narest toge in obenem lahke uspidedown vile je zelo malo ponudbe za mtb.
Uporabniški avatar
koko82
član
 
Prispevkov: 2526
Pridružen: 16 Feb 2005 18:06
Kraj: Bajkmanija

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a Guarana » 03 Mar 2017 07:01

@cebe
torej pri tebi ni problem torzija ampak stranski upogib...
To pa ima logiko z večjim razmikom med sliderji in gre za isti problem ki se pojavi pri širokem in kratkem predalu (dela slabo oz. se zatika, ko ga porineš nazaj v omaro). Ne rečem da se bodo vilce zatikale, vendar se ti tu zračnost v drsnih pušah "pomnoži". Imaš dejansko isto zračnost, kot naprej nazaj, vendar ker je prečno vilica širša se vse skupaj veliko bolj vidi. Dejansko se ti en slider iztegne bolj kot drugi...

@koko
Pri up side down vilicah je problem samo pesto, oz. os v pestu.
Če bi bila os v pestu pravilno vpeta in dovolj debela stvar dela boljše kot pri navadni vilci, ker se ti pri torziji noge in sliderji zvijajo v nasprotni smeri pri vseh ostalih stvareh pa si na boljšem, ker so drsne puše bližje konca vilice... manjše obremenitve, zračnosti se ne "množijo" s tako veliko ročico.
Če pogledaš motorje je sprednja os, kot se spodobi stisnjena z vijakom (na obeh straneh!!!) in ne neke qwickrelease bedarije, njen premer pa je večji. Niti ni drastično večji, vendar ker se ti odpornostni moment povečuje s četrto potenco premera ti povečanje s 15mm na 30mm za 16 krat izboljša prenašanje torzijskih obremenitev...

Dovolj nakladanja in še v napačni temi...

Je kdo že poskusil Butcherja 2.6? Gre v navadno (PIKE 100mm) vilco?
Guarana
član
 
Prispevkov: 294
Pridružen: 12 Jul 2011 21:32

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a cebe » 03 Mar 2017 09:27

Guarana napisal/-a:@cebe
torej pri tebi ni problem torzija ampak stranski upogib...
To pa ima logiko z večjim razmikom med sliderji in gre za isti problem ki se pojavi pri širokem in kratkem predalu (dela slabo oz. se zatika, ko ga porineš nazaj v omaro). Ne rečem da se bodo vilce zatikale, vendar se ti tu zračnost v drsnih pušah "pomnoži". Imaš dejansko isto zračnost, kot naprej nazaj, vendar ker je prečno vilica širša se vse skupaj veliko bolj vidi. Dejansko se ti en slider iztegne bolj kot drugi...

Se pravi, da niti nisem tako zgrešeno razmišljal, le razlagal sem si precej drugače zakaj/zato oz. po svoje? :D

Guarana napisal/-a:Je kdo že poskusil Butcherja 2.6? Gre v navadno (PIKE 100mm) vilco?

Ne še, se še pripravljam na to... :D
Mene ne skrbi, ali paše, mene skrbi, da bo bajk prenizek. :)
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
cebe
član
 
Prispevkov: 2790
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: Pragwald

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a koko82 » 03 Mar 2017 09:46

Sej imajo skor vse DH vile vijake na spodnji osi (ohlins, 888,380, fox, dvo). Prednje pesto je tolk simpl da bi naredili pesto z večjo osjo če bi bil sam to problem. Sicer pa smo pozabili na most. Most pobere full torzijskih obremenitev. Ko poči most se začne vila full zvijat. Dorado je dvomostovna upsidedown vila pa se vseno full zvija če daš gumo med noge in obračaš krmilo. Očitno ima krona res manjši vpliv. Daljši most pa se bolj zvija al ne ?
Uporabniški avatar
koko82
član
 
Prispevkov: 2526
Pridružen: 16 Feb 2005 18:06
Kraj: Bajkmanija

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 03 Mar 2017 21:56

problematiks napisal/-a:V videu je sicer 1 1/8" krmilna cev, ampak si vseeno ne bi mislil, da je za tako velik delez zvijanja kriv ravno spoj krmilne cevi s krono. Zanimivo.

Ampak ja, se spomnim, ko so pred casom na freestyle motokrosih eksperimentirali z enomostovnimi vilicami (da bi lahko naredili vec trikov) in so zadevo opustili prav zaradi tega, ker jim je krmilne cevi lomilo pri kroni, tako da ce bi se prej tega spomnil, bi mi bilo lazje sestet 1+1 :P

@cebe: Po mojem bo najlazje, da prednje kolo stisnes med nogami, obracas krmilo levo desno in pozorno opazujes, kja najbolj zvija: krmilno cev, krono, most spodnji nog, vpetje ali vse po malem.

Marko

Saj ni. Krmilna cev se kot banana ukrivi med ležajema, če prav vidim. Taper krmilna cev bo MOČNO pomagala, ker je v enačbi za odpornostni moment (količina, ki se upira upogibanju) premer cevi na 4. potenci.

Cebe kako je z napetostjo špic v wheelsetih? Oz. imaš morda možnost preizkusiti isti wheelset v drugi vilici?

koko82 napisal/-a:Pri 160mm vili je razdalja od vrha zgornjega bushinga do kron cca 190mm. To velja za polno iztegnjeno vilo. Pri cca 20% sagu imaš samo še 160mm. Pri nekem zmernem naklonu zgubiš še par cm in na koncu ti pri kompresiji ostane 10cm potopnih cevi. Zato mi ni blo jasno kje si dobil 25cm.
Dihanje med sliderji in krono je zlo zlo minimalno. Ne vem če se to čuti.

V videu se še najbolj krivi krmilna cev. Za krono je težko videt, ker se vse skup preveč ziblje. Sicer pa ne vem če je to isto kot cebetov problem. Boost pesto pri tem testu ne bi imelo popolnoma nobenega efekta. Pri cebetu pa bi se poznala večja togost.
Če bi blo vse v sliderjih bi ble upsidedown vile full toge, pa niso. Imajo par prednosti, sam ker je težko narest toge in obenem lahke uspidedown vile je zelo malo ponudbe za mtb.

Kot sem rekel, tisto je bila bolj 'food for thought' kalkulacija, ker se med bushingi potopna cev skorajda ne bo ukrivila. Med drugim. Sicer pa, 200 do bushinga, potopna cev se pa po bushingu še nadaljuje, kajne?

Upside down vile so ne-toge ravno v rotaciji, ker nimajo povezovalnega mostu. Sama oblika vilice pa razen z zgoraj opravljenim izračunom ne preprečuje torzije, ker se potopna cev in zunanja (zgornja) noga lahko prosto vrtita med seboj. Če bi imel pokantano potopno cev, kot jo ima lefty, bi bila situacija boljša. Kot je rekel Guarana, situacijo izboljša pesto, ker bolj togo poveže spodnja dela nog. DVO je ugotovil, da širina vpetja osi v nogo močno pomaga, ker se s širšim vpetjem bolj približaš konzolnemu (togemu) vpetju - preprečiš, da bi os že iz luknje prišla ukrivljena. Površina vpetja na DVO-ju je ~2x širša, kot na 380ki in 40ki.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5499
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a problematiks » 03 Mar 2017 23:44

PrimozR napisal/-a:Saj ni. Krmilna cev se kot banana ukrivi med ležajema, če prav vidim. Taper krmilna cev bo MOČNO pomagala, ker je v enačbi za odpornostni moment (količina, ki se upira upogibanju) premer cevi na 4. potenci.

To, da se cela zvije, sem videl, ampak vseeno izgleda, da se precej bolj na strani pri kroni.

Marko
problematiks
KontraRevolucionar
 
Prispevkov: 5524
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a smučko » 21 Apr 2017 10:45

Zivjo
Mogoce ni prava tema(je pa blizu).
Dva dni ze po Ljubljani iscem 18" zracnico za bmx (ne tudi Velo center je nima) :shock:
Sem jo narocil na spletu ampak bo trajalo kaksen teden in mulc je ze zlo nervozen.
Ima mogoce kdo kaksno idejo?

Hvala
smučko
član
 
Prispevkov: 34
Pridružen: 12 Okt 2015 08:26

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a Guarana » 21 Apr 2017 10:49

Če je ful ozka guma ne vem, drugače poskusi nategnit 16" zračnico... al pa zbaši noter 20ko.
Guarana
član
 
Prispevkov: 294
Pridružen: 12 Jul 2011 21:32

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a P_Nut » 23 Jun 2017 19:41

Imam bizaren problem. Na Minion DHF sem zamenjal zračnico. Ko sem dal gumo nazaj gor mi sedaj opleta kot nora, dovolj da ko se peljem čutim na balanci. Plašč gre na feltno blazno težko in jo je treba precej na silo spraviti nazaj notri, skratka uporabiti veliko sile - ampak gre. To sem včeraj počel na cca 35°C. Poraja se mi vprašanje ali je možno da se je plašč dejansko deformiral na visoki temperaturi ko sem ga vlekel in nategoval nazaj na feltno? A je to sploh mogoče? :) Klasična fora bi bila da se plašč ni lepo usedel, ampak ne verjamem ker je po obodu feltne lepo videti črto na robu lepo simetrično po celem obodu. Napumpal sem jo na 3,5bar da se je usedla in potem spustil na 2bar. Probal še enkrat dol in gor - isto. Feltna je ravna. Deformacija je točno na tistem mestu kjer sem jo "vlekel" na obroč - nasproti ventilčka, kar bi morda potrjevalo mojo domnevo da se je dejansko deformirala. Tudi če zrak spustim ven - torej prazna guma na enem delu sili ne eno stran. Počasi mi zmanjkuje idej! Je imel že kdo podoben problem?
P_Nut
član
 
Prispevkov: 91
Pridružen: 03 Sep 2013 06:28

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a MiLi » 23 Jun 2017 21:13

če maš "wire" verzijo je možno, da se ti je deformirala.
If you ain't Mountain Biker, you ain't shit!
Uporabniški avatar
MiLi
Razdrem vse!
 
Prispevkov: 3064
Pridružen: 15 Sep 2003 18:32

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a Mojo Jojo » 23 Jun 2017 22:46

Mam jest tut eno hr2 exo, ki se je po par furah pofelšala
Monkey Control
Uporabniški avatar
Mojo Jojo
član
 
Prispevkov: 4529
Pridružen: 31 Jul 2008 09:20
Kraj: bliz obvoznice

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a Vitto1 » 27 Jun 2017 13:31

Mam eno tako minionko doma za rezervo. tudi meni ni blo jasno kako se lahko kaj takega zgodi po tem ko je guma normalno tekla naravnost praktično eno leto...
Vitto1
član
 
Prispevkov: 941
Pridružen: 16 Okt 2012 17:50

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a P_Nut » 27 Jun 2017 13:36

Ja, res neverjetno. No, sem že zamenjal z novo. Škoda, ker je imela še kar nekaj profila ...
P_Nut
član
 
Prispevkov: 91
Pridružen: 03 Sep 2013 06:28

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a aanderle » 27 Jun 2017 19:31

Deformacija pri minionki se je meni zgodila dvakrat. Enkrat sem jo ignoriral in zvozil do konca, drugič sem pa reklamiral in dobil novo. Očitno se lahko zgodi in ne ravno izjemoma. Obakrat je šlo za DHF 2.5 DH casing.
aanderle
član
 
Prispevkov: 73
Pridružen: 26 Mar 2003 10:52
Kraj: Tržič

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

OdgovorNapisal/-a Thema » 28 Jun 2017 09:17

Bi imel kdo kako ne prevec zgonjeno onza ibex 26x2.4 za probat?
Uporabniški avatar
Thema
član
 
Prispevkov: 808
Pridružen: 03 Mar 2011 12:36

Prejšnja

Vrni se na Oprema



Kdo je na strani

Uporabniki, ki brskajo po tem forumu: Google [Bot], marek, Thema