Novosti 2018

Vprašanja, ocene in debate o opremi gorskih kolesarjev

Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 26 Jul 2017 18:46

Ali letnica v naslovu teme velja za novosti, ki so uradno istega modelnega leta, ali velja za datum predstavitve? :)

Kakorkoli že, prenovljen Reign za 2018:
http://www.vitalmtb.com/product/guide/B ... views/2844

Večinoma enak, kot trenutni model, le da ima zadaj boost, karbonski zgornji link in trunnion metrični amortizer. Torej minimalne, a pričakovane spremembe. Pri geometriji se je spremenila dolžina sprednjega trikotnika, vsi (razen se mi zdi da S) so za 15 mm daljši v hroizontali (torej top-tube horizontal, reach in medosna razdalja).

Kot trenutnemu lastniku prve generacije 27,5" modela, kakor tudi mnogim, ki so komentirali na Pinkbike, ni pretirano všeč, da je podsedežna cev efektivno še vedno zelo položna, sploh pri večjih izvlekih sedežne opore (takrat se realen kot podsedežne cevi precej zmanjša od podanega).

Vital ima seznam vseh modelov, ki bodo naprodaj, skupaj z opremo vred. Kot lastniku 2015 Reign 1 mi ni jasno, kaj delajo s tem modelom. Iz leta v leto je dražji in slabše opremljen, tokratna verzija pa je totalen WTF. Kot bicikel, ki naj bi bil vrh ponudbe pri aluminiju (in je bil v 2015 res dobro opremljen), ima par zanimivh izbir pri komponentah - Pike RC in Descendant 6k gonilka. Letošnji model se prodaja za 3600 € za gotovino (2015 je stal 3200 € za gotovino), težko pa si predstavljam, da bi bil 2018 naslednik vreden toliko ali pa še več... Navsezadnje za podobno ceno dobiš konkurente z X01 Eagle, RCT3 vilico in še kaj.

1.5 model recimo zamenja wheelset, namesto DT Swiss E1700 je namontiran Giantov P-AM2, ter RS vzmetenje za FOX. In to naj bi bil znatno cenejši model.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5599
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a koko82 » 28 Jul 2017 08:33

Kot lastniku 2015 Reign 1 mi ni jasno, kaj delajo s tem modelom. Iz leta v leto je dražji in slabše opremljen, tokratna verzija pa je totalen WTF.

Sej veš kako gre reklama za lorex. "Tolk dobr da bomo dvignl cene" :lol:
Uporabniški avatar
koko82
član
 
Prispevkov: 2597
Pridružen: 16 Feb 2005 18:06
Kraj: Bajkmanija

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a Rokson » 28 Jul 2017 09:11

Sam 2018 SX je pa povabljiv.
Rokson
član
 
Prispevkov: 145
Pridružen: 06 Jul 2015 06:43

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a flefo » 28 Jul 2017 09:13

Specialized 2018, druga barva in malo več ohlinsa :lol:
Uporabniški avatar
flefo
član
 
Prispevkov: 1039
Pridružen: 23 Dec 2004 21:37
Kraj: rd

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a MiLi » 11 Avg 2017 19:02

ne vem pa, če so to že uradni modeli. Veb jih je še danes imel na strani s cenami ter specifikacijami. zdaj jih pa ne najdem. me pa mika ta 29-tka 8)

je Yari solidna vila ali je bolj budget varianta Pajka?

Slika

Slika
If you ain't Mountain Biker, you ain't shit!
Uporabniški avatar
MiLi
Razdrem vse!
 
Prispevkov: 3099
Pridružen: 15 Sep 2003 18:32

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 11 Avg 2017 22:01

Pa kaj je tem firmam s temi glupimi podrtimi realnimi podsedežnimi cevmi? A so res vsi razvijalci veliki meter 20 pa čevap??
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5599
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a cebe » 11 Avg 2017 22:30

A sta samo meni tistle dva zlo grda bajka? :D

Primoz, ne, vsi majo kilometrski trup in roke, za noge pa dva fizolcka. :D :D
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
cebe
član
 
Prispevkov: 2936
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: Pragwald

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a vr » 13 Avg 2017 07:01

Še par fotografij "demo" modelov. Meni ne izgleda slabo: http://www.vitalmtb.com/forums/The-Hub,2/New-Kona-Process-Spy-Shots,9821
Uporabniški avatar
vr
član
 
Prispevkov: 555
Pridružen: 01 Jun 2009 08:35

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a whatever » 13 Avg 2017 09:52

S coilom vsak zgleda boljse 8)
Uporabniški avatar
whatever
član
 
Prispevkov: 10735
Pridružen: 03 Sep 2005 23:36
Kraj: Ljubljana

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 15 Avg 2017 17:43

PrimozR
član
 
Prispevkov: 5599
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a bojan obsession » 19 Avg 2017 12:16

Rocky mountain 2018 Power
play bajki ze
na zalogi v Obsesnu na Trubarjevi v Ljubljani, pohitite z ogledom preden jih pokupijo
mtb crnogorci.
lp, team obsesen
bojan obsession
član
 
Prispevkov: 23
Pridružen: 04 Apr 2011 10:13

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a Thema » 19 Avg 2017 17:43

bojan obsession napisal/-a:mtb crnogorci
Zdej veste.
Uporabniški avatar
Thema
član
 
Prispevkov: 821
Pridružen: 03 Mar 2011 12:36

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 19 Avg 2017 23:16

https://www.pinkbike.com/news/norco-exp ... -2017.html

Pričakovano, Range in Sight v novi obliki na voljo tudi z aluminijastimi okvirji.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5599
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a cebelar123 » 22 Avg 2017 10:30

Lapierre Zesty AM 527
Slika

Lapierre Spicy 527 Ultimate
Slika
He who laughs last didn't get it
Uporabniški avatar
cebelar123
član
 
Prispevkov: 820
Pridružen: 31 Jul 2007 08:41
Kraj: maribor

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a flefo » 01 Sep 2017 11:57

Brez veze linkat vsako novost iz eurobajka, ampak če se najde kaj zanimivega...
Hidravlika na bistveno nižjo viskoznost :D
Slika
Their OVR damper cartridge for XC forks doesn't use any oil, cutting down weight. The air damping system inside still offers compression and rebound adjustment.
Uporabniški avatar
flefo
član
 
Prispevkov: 1039
Pridružen: 23 Dec 2004 21:37
Kraj: rd

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a koko82 » 01 Sep 2017 12:53

A ni ta kartuša iz lanskega eurobajka ? Če se ne motim so dobil clo neko nagrado.
Uporabniški avatar
koko82
član
 
Prispevkov: 2597
Pridružen: 16 Feb 2005 18:06
Kraj: Bajkmanija

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a flefo » 01 Sep 2017 14:05

Kar sem na hitro pogledal so imeli že pred leti aftermakter hidravliko, ta pa ne laufa na olje ampak na zrak. Ne zračna vzmet ampak dušenje na osnovi zraka, ne olja. Sem se moral potrudit, da ne napišem hidravlika :mrgreen:
Uporabniški avatar
flefo
član
 
Prispevkov: 1039
Pridružen: 23 Dec 2004 21:37
Kraj: rd

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a koko82 » 01 Sep 2017 17:23

Vem da je dušenje na zrak. Naš dobavitelj jih je dobil aprila 2017 tko da ni čist novo. Mislim da sem takrat nekje prebral, da so dobili neko eurobike nagrado za inovacijo oz neki podobnega.
Mpc 340€
Uporabniški avatar
koko82
član
 
Prispevkov: 2597
Pridružen: 16 Feb 2005 18:06
Kraj: Bajkmanija

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 01 Sep 2017 21:42

Saj kje pa je problem? Precej avtomobilskih amortizerjev je plinskih, ne hidravličnih. Sicer je verjetno nekaj malega problema, kako iz sistema spraviti pravilne sile dušenja glede na aplikacijo, da ni pogosteje v uporabi na kolesih, ampak v osnovi ne bi smel bit nek problem. Pač uporabljaš tekočino, le da je to plin, ne kapljevina, kar pomeni da nimaš težav s penjenjem, s hendlanjem ekspanzije, bladderji, itd., kot pri hidravliki (zraku se viskoznost pri konstantni temperaturi z 0 na 10 bar dvigne za ~10 %, torej zrak, ki ga uporabljaš za dušenje, stiskaš, ni treba kompenzirati, kot pri hidravliki), zgolj damping circuit moraš prirediti.

A mamo kake slike, kako zgleda zadeva? Navsezadnje shim stack ni ravno optimalna zadeva tukaj.
Zadnjič spremenil PrimozR, dne 03 Sep 2017 20:30, skupaj popravljeno 1 krat.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5599
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a koko82 » 02 Sep 2017 11:59

Precej avtomobilskih amortizerjev je avtomobilskih, ne hidravličnih.

?
Uporabniški avatar
koko82
član
 
Prispevkov: 2597
Pridružen: 16 Feb 2005 18:06
Kraj: Bajkmanija

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a M.E. » 02 Sep 2017 13:26

PrimozR napisal/-a: Pač uporabljaš tekočino, le da je to plin, ne kapljevina, kar pomeni da..

??
Če ne veš kaj ne štima vprašaj kakšnega četrtošolčka. :wink:
M.E.
član
 
Prispevkov: 414
Pridružen: 08 Avg 2005 13:17
Kraj: Brod

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a koko82 » 02 Sep 2017 16:11

Sej zrak je tekočina.
https://sl.wikipedia.org/wiki/Teko%C4%8Dina
Sicer se nisem nikol poglabljal sam dvomim da se lahko zrak kosa z oljem, ko pride do dušenja. Že med olji so full razlike.
Za xc kjer je uporabnikom najbolj pomembno, da se vila zaklene in da je lahka pa verjetno ni slaba zadeva.
Cane creek je imel že pred leti tak amortizer (cloud nine) tko da bi se verjetno lažje našlo kake slike notranjosti na katerih bi se videlo kako zadeva deluje.
Uporabniški avatar
koko82
član
 
Prispevkov: 2597
Pridružen: 16 Feb 2005 18:06
Kraj: Bajkmanija

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a flefo » 02 Sep 2017 16:28

PrimozR napisal/-a:A mamo kake slike, kako zgleda zadeva? Navsezadnje shim stack ni ravno optimalna zadeva tukaj.

Meni se zdi, da zgleda stvar precej podobna le da so luknje 100x manjše. Posledično to potegne s sabo še boljše tolerance in tesnenje.
Uporabniški avatar
flefo
član
 
Prispevkov: 1039
Pridružen: 23 Dec 2004 21:37
Kraj: rd

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a koko82 » 03 Sep 2017 08:23

Zrak je sicer tekočina sam ker je v plinastem stanju se obnaša drugače kot olje. Zrak je stisljiv olje ne, tko da tle ni dost da zmanjšaš luknje in upaš da bo isto. Kolkr sem na hitro preletel ima zelo malo avtomobilov zračno vzmetenje, pa še ti imajo en kup elektronike da lahko zadeva funkcionira.

Verjetno ima ovr namesto midvalva air piston, da ustvari večji pretok skozi base valve.
Za dušenje pa uporablja poppet valve, kar pomeni, da je kartuša v štartu zaklenjena. Sam ker je zrak stisljiv vila vseno pobira manjše neravnine (z oljem bi bla trda). Ko pride do večjega udarca se ta ventil odpre in omogoči pretok. Ker je igla oz kroglica na vzmeti se lahko pretok po potrebi poveča. Za več kompresije pa povečaš pritisk na vzmet.
http://www.hydraulicspneumatics.com/sit ... veFig2.jpg
Za rebound je verjetno sam igla z katero se omejuje pretok zraka.
Uporabniški avatar
koko82
član
 
Prispevkov: 2597
Pridružen: 16 Feb 2005 18:06
Kraj: Bajkmanija

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 03 Sep 2017 20:37

koko82 napisal/-a:
Precej avtomobilskih amortizerjev je avtomobilskih, ne hidravličnih.

?

Plinskih. Popravljeno.

M.E. napisal/-a:
PrimozR napisal/-a: Pač uporabljaš tekočino, le da je to plin, ne kapljevina, kar pomeni da..

??
Če ne veš kaj ne štima vprašaj kakšnega četrtošolčka. :wink:

Kaj želiš povedati? Če ciljaš na tekočine in pline, bo moral četrtošolček povprašati mislim da sedmošolca, ki je prišel do fizike. Imamo trdne snovi in tekočine, slednje se delijo na kapljevine in pline. Kot je povedal že koko in linkal, ampak dajmo še citirat, da ne bo dvoma:
Tekočína (tudi flúid) je skupno ime za podmnožico faz snovi, ki zajema kapljevine in pline, v posplošenem smislu pa lahko med tekočine uvrščamo tudi plazmo in plastične trdnine. [...] Izraz tekočina se večkrat uporablja kot sopomenka za kapljevino.


Sicer pa ja, ravno ta stisljivost je problem, pa jasno relativno nizka viskoznost, torej po mojem mora biti mehanika dušenja res precej drugačna od tiste, ki se uporablja pri hidravliki. Problem poppet valva je, da je pomojem precej velika verjetnost, da sila dušenja ne bo stalna (ker bo odpiralo in zapiralo ventil), ker stiskanje zraka ni odvisno od hitrosti premikanja (sila dušenja je namreč po definiciji odvisna od hitrosti premikanja dušenega elementa, odvisnost od položaja pokriva vzmet), itd. Morda je pa res samo nekaj, kar preprečuje, da vilica ne bi bila pogo palica in je uporabno samo za XC, za die hard fanatike na težo :)

EDIT: nisem govoril o zračnem vzmetenju (t.i. blazine), temveč o plinskih amortizerjih. Je pa res, da Google ni najdel nič, pozabil sem pa pogledati v bukvo. Bom zdajle.

EDIT2: ne najdem nič pametnega, pomojem je to še ena marketinška fora, kjer 'plinske amortizerje' prodajajo kot nekaj boljšega, v bistvu so pa točno takšni, kot so zadnji amortizerji na kolesih (ločena plinksa komora za IFP-jem, za razliko od nekdaj dokaj klasičnih vilic, ki delujejo na emulzijo in s tem pokrijejo razliko v volumnu pri premikanju skozi hod).
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5599
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a koko82 » 03 Sep 2017 22:57

Sem našel video v katerem je prikazano delovanje ovr kartuše (2:20min):
https://www.pinkbike.com/video/454999/
Zgleda da sem kar zadel kar se tiče dušenja :D

To kar se pri avtomobilih prodaja kot plinski amortizer je navaden amortizer z ifp batkom in dušikom.
Cenejši oz navadni amortizerji v avtomobilih uporabljajo twin tube sistem,in niso pod pritiskom. Med normalno uporabo ne prihaja do mešanja z zrakom. Se pa seveda lahko zgodi ob večjih obremenitvah. Nekateri proizvajalci imajo zato namesto zraka notri zaprtocelično peno.
Če koga zanima je v spodnjem videu prikazana razlika med takoimenovaim plinskim in twin tube amortizerjem.
https://www.youtube.com/watch?v=_URjNa3PgDM

Obstajajo tudi amortizerji, ki delujejo na zrak. Sam mislim da je tega zlo malo.
https://www.isma-isaac.be/past/conf/ism ... 2_0765.pdf
Uporabniški avatar
koko82
član
 
Prispevkov: 2597
Pridružen: 16 Feb 2005 18:06
Kraj: Bajkmanija

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a Crosswind » 04 Sep 2017 08:12

koko82 napisal/-a:Cane creek je imel že pred leti tak amortizer (cloud nine) tko da bi se verjetno lažje našlo kake slike notranjosti na katerih bi se videlo kako zadeva deluje.


Še pred cloud nine so imeli celo AD serijo zračnih amortizerjev. Če te zanima, kako je vse skupaj delovalo, ti prinesem svojo staro desetko, pa se igraj z njim, kolikor te je volja.
Crosswind
član
 
Prispevkov: 102
Pridružen: 11 Dec 2000 16:08

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a Jabooz » 04 Sep 2017 10:22

Da ne odpiram nove teme.
Glih nazaj iz Eurobike-a.
Sejma se letos ni udeležilo precej takih, ki so prejšna leta bili:
GT
Cannondale
Santa Cruz
Giant
Knolly
Canyon
Rose
Radon
Rotwild
Devinci
Orbea
Mondraker
Intense
YT
Evil
Ibis
Cube
,.... (zihr še kaj kar nisem niti opazil)
Itak že nekaj let ni Speca, in Treka

Vse je elektrika oz je čisto v ospredju. Mtb je prodajno v upadu, dviga se gravel, elektrika se prodaja super že par let.

Pa testnih bajkov je bilo precej manj.

Novih modelov je bilo komaj kaj v segmentu, ki mene zanima.

Tako da sejem ni več taka paša za oči kot je bila. Pa dež je letos mal pokvaril vzdušje.
v 2018 bo sejem začetek julija in striktno b2b, no more public day.

torej, what goes up, must come down.



p.s.: še nekaj, dolgo sem govoril z "izumiteljem" vertride-a Christoph Malinom iz innsbrucka in pravi, da je sedaj tester in razvojnik za e-bike za ktm.
da je prestar za brcanje. delajo fure z dvemi rezervnimi baterijami.
ja, tkole se odvija.

aja, ni več talasov (sploh). e-bajki jih ne rabijo. :mrgreen:
Zadnjič spremenil Jabooz, dne 05 Sep 2017 13:30, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Jabooz
Bush Doctor
 
Prispevkov: 3886
Pridružen: 02 Mar 2005 15:54
Kraj: Ljubljana

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a El Tomzo » 04 Sep 2017 19:52

Gravel se dviga ... čakaj, saj se je leta 2005 na Tabli pisalo, da je 10 cm vilica za freeride, 6 cm pa čisto dovolj za trail.
Narod se vrača na tisto, kar je nujno potrebno.
Nikoli nisem toliko hodil po hribih kot odkar sem pričel kolesarit.
Uporabniški avatar
El Tomzo
član
 
Prispevkov: 1220
Pridružen: 20 Avg 2005 12:29
Kraj: Emona-Savus fluvius

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a koko82 » 04 Sep 2017 21:53

gravel je evolucija specialke ne gorca. Še mal pa bodo imel prednje vzmetenje :D
Še pred cloud nine so imeli celo AD serijo zračnih amortizerjev. Če te zanima, kako je vse skupaj delovalo, ti prinesem svojo staro desetko, pa se igraj z njim, kolikor te je volja.

Bi me zanimalo sam mam tolk dela da bi šele januarja pršu na vrsto :).

Da ne bomo čist off topic.
Fast suspension upgrade za yari vilice.
https://www.pinkbike.com/news/fast-susp ... gn=fb-like
Uporabniški avatar
koko82
član
 
Prispevkov: 2597
Pridružen: 16 Feb 2005 18:06
Kraj: Bajkmanija

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a Buschi » 05 Sep 2017 09:17

koko82 napisal/-a: Še mal pa bodo imel prednje vzmetenje...


Veš kdaj je že Cdale to mel...mislim da še v prejšnjem tisočletju...
Planinec...Gorski kolesar...Enduro motorist!
Uporabniški avatar
Buschi
Vaški peciklmehanik
 
Prispevkov: 10540
Pridružen: 10 Dec 2002 14:11
Kraj: Dolina Bratov Šrot

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a MAAC » 05 Sep 2017 10:34

koko82 napisal/-a:Vem da je dušenje na zrak. Naš dobavitelj jih je dobil aprila 2017 tko da ni čist novo. Mislim da sem takrat nekje prebral, da so dobili neko eurobike nagrado za inovacijo oz neki podobnega.
Mpc 340€


Heh, RST je imel nekoč vilco Mozo Pro, elastomerji in dušenje na zrak. Sem jo imel na MTB-ju 1996 nekje ;-)

Slika
Ni nam lahko... je pa fajn!!!
Uporabniški avatar
MAAC
aufbix PR
 
Prispevkov: 6237
Pridružen: 19 Maj 2000 09:34
Kraj: Maribor

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a El Tomzo » 07 Sep 2017 18:47

koko82 napisal/-a:gravel je evolucija specialke ne gorca. Še mal pa bodo imel prednje vzmetenje :D


To smo že leta 1983 delal, ko smo z Rogovimi Seniorji in Favoriti gonili po lokalnih potkah :lol:
Nikoli nisem toliko hodil po hribih kot odkar sem pričel kolesarit.
Uporabniški avatar
El Tomzo
član
 
Prispevkov: 1220
Pridružen: 20 Avg 2005 12:29
Kraj: Emona-Savus fluvius

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a vr » 30 Okt 2017 20:55

Uporabniški avatar
vr
član
 
Prispevkov: 555
Pridružen: 01 Jun 2009 08:35

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 31 Okt 2017 19:58

Preberi temo (ja, sem glasen tudi tam :D ), splošno konsenz je, da je to nov Torque. Jaz sem bil mnenja, da je Spectral, ampak je Barel dajal sneak peak nekoliko drugačnega bicikla.

Strive je like 2 tedna nazaj dobil prenovo z 2018 komponentami in novimi barvami. Strive ostaja enak.

Barelov IG story: https://www.mtb-news.de/forum/attachmen ... pg.658896/
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5599
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a vr » 01 Nov 2017 01:26

Lahko bi tudi testirali kolo za 2019... Ampak seveda je lahko tudi FR mašina (Torque). Spectral ziher ni s toliko hoda spredaj. ;)
Uporabniški avatar
vr
član
 
Prispevkov: 555
Pridružen: 01 Jun 2009 08:35

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 01 Nov 2017 08:45

Jah Barnes je letos pogosto vozil Spectrala s 160 mm vilo in modificiranim rockerjem, da je imel zadaj 150 mm hoda.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5599
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a Jabooz » 02 Nov 2017 11:30

novi torque je
Slika
Uporabniški avatar
Jabooz
Bush Doctor
 
Prispevkov: 3886
Pridružen: 02 Mar 2005 15:54
Kraj: Ljubljana

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a Buschi » 24 Nov 2017 10:09

Gonilka s tremi inter prestavami:

http://www.efneo.com/gearbox/

Slika
Planinec...Gorski kolesar...Enduro motorist!
Uporabniški avatar
Buschi
Vaški peciklmehanik
 
Prispevkov: 10540
Pridružen: 10 Dec 2002 14:11
Kraj: Dolina Bratov Šrot

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a Cvika » 24 Nov 2017 11:31

Hmm, a pa ne bi bilo nekako "logčno" da bi gonilko z notranjimi prestavami kombiniral z notranjimi prestavami v pestu... ne navadnim menjalnikom zadaj...
Cvika
članica
 
Prispevkov: 707
Pridružen: 10 Dec 2001 18:45
Kraj: Radovljica, Ljubljana

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a 3names » 24 Nov 2017 13:28

Slika

180mm /160mm 29er CNC okvir. Plac za 3 flaške :D
3names
član
 
Prispevkov: 109
Pridružen: 07 Feb 2015 17:00

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a Buschi » 24 Nov 2017 18:54

Ne vem pa, zakaj so morali pri zadnjem shocku kopirati tatinsko firmo.
A sami ne znajo kaj narediti ?
Slika

3names napisal/-a:Plac za 3 flaške...


Nop. Za eno. Pa še tukaj so kopiral GT-eja: najbolj butast in nedostopen plac na celem okvirju.
Planinec...Gorski kolesar...Enduro motorist!
Uporabniški avatar
Buschi
Vaški peciklmehanik
 
Prispevkov: 10540
Pridružen: 10 Dec 2002 14:11
Kraj: Dolina Bratov Šrot

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a cebe » 24 Nov 2017 19:23

Buschi napisal/-a:
Nop. Za eno. Pa še tukaj so kopiral GT-eja: najbolj butast in nedostopen plac na celem okvirju.

Nop, za tri. Odpri oci, ne pa sam razmisljat kdo kaj kopira. ;)
Hint: na spodnji strani je po mojem samo zato, da lahko recejo, da ima plac za tri.
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
cebe
član
 
Prispevkov: 2936
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: Pragwald

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a El Tomzo » 24 Nov 2017 21:56

Cvika napisal/-a:Hmm, a pa ne bi bilo nekako "logčno" da bi gonilko z notranjimi prestavami kombiniral z notranjimi prestavami v pestu... ne navadnim menjalnikom zadaj...


Finance so omejitev :-)
Nikoli nisem toliko hodil po hribih kot odkar sem pričel kolesarit.
Uporabniški avatar
El Tomzo
član
 
Prispevkov: 1220
Pridružen: 20 Avg 2005 12:29
Kraj: Emona-Savus fluvius

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a mloncar » 24 Nov 2017 22:05

Dve flaški spraviš na zgornjo stran down tube-a.
Uporabniški avatar
mloncar
član
 
Prispevkov: 137
Pridružen: 28 Maj 2013 13:15
Kraj: Posavje

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 25 Nov 2017 11:05

Buschi napisal/-a:Ne vem pa, zakaj so morali pri zadnjem shocku kopirati tatinsko firmo.
A sami ne znajo kaj narediti ?

Zakaj bi pa kopirali 'tatinsko firmo'? Mislim predvidevam, da ciljaš na Specialized. Misliš da je single-sided ovir izključno njihova rešitev?

Sicer so pa to naredili zato, ker je okvir CNC-jan in ga je tako lažje narediti, kot če bi imel luknjo skozi okvir.

Manj dramatiziranja, več branja kje je sploh razlog za tale okvir.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5599
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a El Tomzo » 25 Nov 2017 18:45

mloncar napisal/-a:Dve flaški spraviš na zgornjo stran down tube-a.


Bočno vstavljanje ... zlo na tesno. Tule bi lahko namenski nosilec naredili - vpetje v zgornjo in spodnjo cev. Po trdnosti bi prekašal vse...
Nikoli nisem toliko hodil po hribih kot odkar sem pričel kolesarit.
Uporabniški avatar
El Tomzo
član
 
Prispevkov: 1220
Pridružen: 20 Avg 2005 12:29
Kraj: Emona-Savus fluvius


Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 26 Nov 2017 11:18

PrimozR
član
 
Prispevkov: 5599
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a kacu » 30 Nov 2017 16:28

follow me i'm right behind you
Uporabniški avatar
kacu
član
 
Prispevkov: 2261
Pridružen: 07 Okt 2007 18:24
Kraj: Glava

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a vr » 30 Nov 2017 19:09

kacu napisal/-a:https://www.resistance-bikes.com/


hm ;.=9/
Uporabniški avatar
vr
član
 
Prispevkov: 555
Pridružen: 01 Jun 2009 08:35

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a jernejm » 30 Nov 2017 20:24

Lep. Ampak togost okvirja je s tem prej izgubila kot pridobila. Tako da ta minus opere vse pluse.
jernejm
član
 
Prispevkov: 86
Pridružen: 03 Avg 2014 16:04
Kraj: Nad Pivko

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 01 Dec 2017 20:23

Če bi bila samo togost tukaj problem...
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5599
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a LOVRO81 » 03 Dec 2017 13:01

Po čemu se sklepa to o togosti?
Ugibaš al veš zakaj?
Dvomim da je to shit izdelek, proizvajalec ve kaj dela, predvsem po temu ksr sem prebral, in sicer to da ne zgubijo nič ne pri togosti ne pri delovanju shock-a glede na bočne sile.
Hud bajk mimgrede, lep in verjamem da tudi dober!
Uporabniški avatar
LOVRO81
član
 
Prispevkov: 1214
Pridružen: 09 Apr 2007 18:40
Kraj: O-bala

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 03 Dec 2017 14:26

Seatstaya ničesar ne omejuje pri rotaciji, ker je, glej ga zlomka, shock okrogel. Kar pomeni, da se lahko vrti. Do rotacije seatstayev (oz. njihovih montažnih mest) pride zaradi rotacije zadnjega kolesa okrog vzdolžne osi.

Drug problem so pa ravno bočne sile. Cel svet išče načine, kako sprostiti amortizer bočnih sil, eni s krogličnimi mounti, eni z dvema kompletoma linkov (Knolly), itd., tile pajaci pa seatstaye direktno, brez dodatnih linkov, vpnejo na amortizer.

Primerjaj med seboj amortizer s sprednje osi avtomobila, ki ima McPhearsonovo vpetje z zadnjim amortizerjem, kjer je vpetje izvedeno na katerikoli drugi način (magari s poltogo premo). Pri McPhearsonu je namreč amortizer nosilni člen vzmetenja, enako, kot tukaj.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5599
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a Buschi » 03 Dec 2017 22:00

Tole okol šoka mi je španska vas, ma pa g-boxx !
Planinec...Gorski kolesar...Enduro motorist!
Uporabniški avatar
Buschi
Vaški peciklmehanik
 
Prispevkov: 10540
Pridružen: 10 Dec 2002 14:11
Kraj: Dolina Bratov Šrot

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a Guarana » 04 Dec 2017 19:00

Ma zadeva je kar OK po moje...

Da je problem rotacija setstayev... kaj pa vsi bajki, ki nimajo "mostička" seatstayu, (Enduro, Demo)

Da so problem bočne sile... če so za ogrodje šoka uporabli nogo od 40-ke po moje ne bi smele bit problem bočne sile... pri šokih so problem bočne sile, ker za to niso narejeni, ma če je stvar ustrezno narejena ne vidim problema.
Si že omenil, če dela McPerson lahko tudi to... in McPerson je na vseh možnih avtih ravno zato ker je preprost in dela.
Guarana
član
 
Prispevkov: 299
Pridružen: 12 Jul 2011 21:32

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a jernejm » 04 Dec 2017 19:32

Če bi bilo enojno vpetje dovolj, bi vsi vpeli samo tam, ker bi pocenili proizvodnjo precej. Morda celo zelo :D

Je pa malenkost, ki bi bila mogoče izvedljiva - recimo da se osredotočimo na okrogel amortizer v okvirju. Poudarek je na okrogel. A mi lahko nekdo ki ima (za razliko od mene) tehnično znanje in izkušnje, razloži, zakaj amortizer ne more biti npr. kvadrat?
jernejm
član
 
Prispevkov: 86
Pridružen: 03 Avg 2014 16:04
Kraj: Nad Pivko

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a lukasmuka » 04 Dec 2017 19:51

če nu drugega je lažje tesnit okoglo, kot kvadrat
Uporabniški avatar
lukasmuka
član
 
Prispevkov: 713
Pridružen: 17 Apr 2007 17:35
Kraj: slov. b.

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 04 Dec 2017 20:20

Buschi napisal/-a:Tole okol šoka mi je španska vas, ma pa g-boxx !

V bistvu Effigear. Ampak ja, gearbox. Ki zahteva pesto brez račne pa konstantno dolžino chainstaya, da deluje :roll:

Guarana napisal/-a:Ma zadeva je kar OK po moje...

Da je problem rotacija setstayev... kaj pa vsi bajki, ki nimajo "mostička" seatstayu, (Enduro, Demo)

Da so problem bočne sile... če so za ogrodje šoka uporabli nogo od 40-ke po moje ne bi smele bit problem bočne sile... pri šokih so problem bočne sile, ker za to niso narejeni, ma če je stvar ustrezno narejena ne vidim problema.
Si že omenil, če dela McPerson lahko tudi to... in McPerson je na vseh možnih avtih ravno zato ker je preprost in dela.

Sem pričakoval, da se bo kdo vtaknil v Endurote in Demote. Točno ta dva bicikla, pa tudi Stumpjumper, ni pa to izključno Specializedova zadeva, imajo potem povezan rocker. Ravno zaradi preprečevanja rotacije ene strani v primerjavi z drugo.

Kar se tiče vilice in noge pa tako, tile fantje tukaj uporabljajo samo en bushing, v vilicah imaš dva. Pa za vilice se stalno govori, da so v določene smeri še premalo toge. Pa vilice je treba precej redno servisirati oz. jim vsaj menjati mazalno olje (ki maže ravno te bushinge). Pa načeloma se jamra nad stictionom vilic. Olivier Bossard je recimo dal en ZELO dober razlog, zakaj bi želel imeti upside-down vilico (ne govorim, da je celotna zasnova nujno boljša, le bushing overlap je lahko mnogo boljši): https://dirtmountainbike.com/videos/oli ... obsys.html

Glede McPhearsona, je na vseh možnih poceni avtih. Ravno zato, ker je zaradi enostavnosti poceni. Takoj, ko gre za kaj boljšega od avtomobila, kjer je želja po boljši kontroli nad kolesom, uporabijo kaj drugega. Večinoma multilink, ki pa je v bistvu zgolj adaptacija double A-arma s toe linkom, kjer je običajno razlog za uporabo ravno multilinka v prostoru, ki ga zavzame (A-roke zavzamejo več prostora).

McPhearson in poltoga prema je izključno stvar poceni avtov s prečno vgradnjo motorja in sprednjim pogonom, boljši recimo vsaj zadaj dobijo multilink. Peugeot 407 je pa recimo primer avta s prečno vgradnjo motorja in sprednjim pogonom, ki ima spredaj dvojne A-roke.

jernejm napisal/-a:Če bi bilo enojno vpetje dovolj, bi vsi vpeli samo tam, ker bi pocenili proizvodnjo precej. Morda celo zelo :D

Je pa malenkost, ki bi bila mogoče izvedljiva - recimo da se osredotočimo na okrogel amortizer v okvirju. Poudarek je na okrogel. A mi lahko nekdo ki ima (za razliko od mene) tehnično znanje in izkušnje, razloži, zakaj amortizer ne more biti npr. kvadrat?

Ker je izdelava okroglih stvari bistveno hitrejša ter predvsem cenejša, ko govorimo o ceveh, batih, batnicah, za tesnila izdelava niti ni tak problem (ker jih itak špricajo), je pa res, kot je bilo rečeno, da je tesnenje enostavnejše (ker imaš relativno konstanten tlak, brez sprememb v vogalih), ker so obremenitve in napetosti v vogalih lahko nezaželeno povišane, itd.

Če želiš pri takšnih primerih preprečevati rotacijo, uporabiš drug način. V potopnih oporah uporabljajo vodila (efektivno nekoliko ohlapne moznike), Cannondale svoje Lefty vilice tesni na okrogli površini, pa še to tesni statično, med dnom potopne cevi in vodilom imajo namreč mehasto tesnilo (160 mm Super Max je bil tesnjen z običajnim drsnim tesnilom, ker so ležaje očitno prestavili dovolj visoko, da so lahko spodaj ob rotorju uporabili okroglo površino - verjetno bi bilo mehasto tesnilo pri polnem posedu preveč ohlapno in preblizu rotorju). Za uležajenje pa skrbi četverica linearnih ležajev, kjer ima vsak 22 iglic. Med seboj so orientirani na 90°, potopna cev je tako okrogla cev s štirimi poravnanimi površinami, na katero nalegajo ležaji. S tem preprečujejo rotacijo, kar je jasno nujno pri samo eni nogi vilice.

Primer tesnenja neokrogle zadeve je CB-jev Kronolog, ki mislim da ni slovel po ravno najboljšem tesnenju (uporabili so običajno okroglo prašno tesnilo) :)
Plus da je vsa tesnilna in ležajna tehnika (puše) na voljo v okroglih oblikah, v drugih pa malo manj. Že tako pogosto tarnamo, kakšne so cene koles in rezervnih delov, kako bi bilo šele, če bi bilo popolnoma vse nestandardno.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5599
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Naslednja

Vrni se na Oprema



Kdo je na strani

Uporabniki, ki brskajo po tem forumu: Bing [Bot]