Nadgradnja na 1x12 sistem

Vprašanja, ocene in debate o opremi gorskih kolesarjev

Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a Surfac » 03 Dec 2018 23:25

Kolo Giant Reign Advanced 1 letnik 2016 bi nadgradil s SRAMovim GX Eagle 1x 12, 10-50 sistemom. Prednjo gonilko bi dal direct mount. Ne vem pa točno, kakšno gonilko oziroma zobnik nabaviti (boost, offset...). Nameravam kupiti nadgradni SRAMov komplet... A ima mogoče kdo izkušnje s tem? V specifikacijah kolesa ne najdem ničesar o tem...
Uporabniški avatar
Surfac
član
 
Prispevkov: 2069
Pridružen: 08 Jan 2004 17:48
Kraj: Ljubljana Vic

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a MAAC » 04 Dec 2018 17:52

Torej, lepo po vrsti:

Okvir nima Boost standarda, se pravi vzameš gonilko oz. zobnik z 49mm chainline (oz. samo zobnik z 6mm offseta - če imaš gonilko s 15.4mm distančnikom). Zamenjati bo treba tudi gonilni ležaj - SRAM ima dve opciji pressfitov - Truvativov Press Fit GXP ali pa DUB (novi standard), saj imajo SRAMove gonilke 30mm os, Shimano pa je na 24mm.

Moj predlog s čim manj kompliciranja bi tako bil:

Grupa: https://www.bike-discount.de/de/kaufen/ ... 5mm-792169
Gonilni ležaj*: https://www.bike-discount.de/de/kaufen/ ... -mm-716560

*OPOMBA: Glede na navedene specifikacije - da ima okvir Shimanov Press Fit gonilni ležaj, bi moral ta biti ok. Če je pa slučajno standard PF30, pa je potreben drugi DUB ležaj ;)

Je pa pri SRAMu nerodno edino to, da če bi želel imeti spredaj manjši zobnik kot 30T, boš moral pogledati kak Race Face (imajo do 24T zobnike in kompatibilne z 12-rednim pogonom) ;)

Maac
Zadnjič spremenil MAAC, dne 04 Dec 2018 18:05, skupaj popravljeno 1 krat.
Ni nam lahko... je pa fajn!!!
Uporabniški avatar
MAAC
aufbix PR
 
Prispevkov: 6270
Pridružen: 19 Maj 2000 09:34
Kraj: Maribor

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 04 Dec 2018 17:56

2015 Reign 1 sem nadgradil z GX Eaglom. 100 % močno priporočam, že prej sem imel spredaj 32T zobnik (in ga imam tudi zdaj), pa se je izkazalo, da je 50T zadaj precej precej več v uporabi, kot sem mislil da bo. Sicer sem mlinčkar, kar je delni razlog, ampak se je potem izkazalo, da 32-42 kombinacija ni ravno najbolj posrečena zadeva na strmih klancih :)

Glede kita, imaš isti okvir kot jaz (okej, karbon), torej gledaš ne-boost gonilko. Sam sem vzel kompleten GX, torej shifter, menjalnik, kaseto, ketno in še GPX gonilko z direct mount zobnikom (izključno zaradi 'sistema' z X-Sync 2 zobnikom, težak pač - stara je imela 94 mm BCD, za akterega ne obstaja X-Sync 2 zobnik). Ampak pazi, Reign 1 advanced ima Shimanov pogon. Potreboval boš torej še gonilni ležaj in račno, če želiš namontirati XD kaseto. Lahko vzameš NX kaseto, ki paše na klasiko, ampak gonilni ležaj vseeno ostane. Jaz sem že v štartu imel Sramov 1x11, torej je bilo vse skupaj drop in replacement (na biciklu je še vedno originalni gonilni ležaj).

Če boš kupoval tudi gonilko, razmisli o DUB standardu (je pa GPX cenejši) oz. če nisi težak in se požvižgaš na modno policijo, kupi nek narrow wide zobnik za na obstoječo gonilko, npr. OneUp, Superstar, mogoče RaceFace, itd. Navsezadnje bi morala zadeva funkcionirati tudi z originalnim zobnikom.

MAAC napisal/-a:Torej, lepo po vrsti:

Okvir nima Boost standarda, se pravi vzameš gonilko oz. zobnik z 49mm chainline (oz. samo zobnik z 6mm offseta - če imaš gonilko s 15.4mm distančnikom). Zamenjati bo treba tudi gonilni ležaj - SRAM ima dve opciji pressfitov - Truvativov Press Fit GXP ali pa DUB (novi standard), saj imajo SRAMove gonilke 30mm os, Shimano pa je na 24mm.

Moj predlog s čim manj kompliciranja bi tako bil:

Grupa: https://www.bike-discount.de/de/kaufen/ ... 5mm-792169
Gonilni ležaj: https://www.bike-discount.de/de/kaufen/ ... -mm-716560

Je pa pri SRAMu nerodno edino to, da če bi želel imeti spredaj manjši zobnik kot 30T, boš moral pogledati kak Race Face (imajo do 24T zobnike in kompatibilne z 12-rednim pogonom) ;)

Maac

Torej, lepo po vrsti:
-Sram ima 30 mm os na BB30 gonilkah, GPX je lepo 24 mm. Dub je pa 28,99 mm in zaradi tega paše tudi v standardne okvirje brez BB30 standarda.
-Nisi mu omenil, da potrebuje še drugo račno. Kar je kar ključno pomojem: https://www.bike-discount.de/de/kaufen/ ... 2-12-72625
-Kompliciranje s chainline je pomojem nepotrebno, gledaš samo, a piše boost (3 mm offset) ali ne (6 mm offset). Vse ostalo je precej nerelevnatno (dokler si v Sramovem svetu).
-Sram seveda ima tudi manj kot 30T direct mount zobnik, a je treba vzeti ta dragega, ki je tovarniško na voljo pri XX1 in X01 gonilkah, ne cold forged ALU (GX, Stylo, Descendant) oz. jeklenega (NX).
Zadnjič spremenil PrimozR, dne 04 Dec 2018 18:02, skupaj popravljeno 1 krat.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5751
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a problematiks » 04 Dec 2018 18:01

MAAC napisal/-a:Je pa pri SRAMu nerodno edino to, da če bi želel imeti spredaj manjši zobnik kot 30T, boš moral pogledati kak Race Face (imajo do 24T zobnike in kompatibilne z 12-rednim pogonom) ;)


Ce je komu 30 spredaj in 50 zadaj se vedno pretezko, je pa mogoce res smisleno, da razmisli o nabavi e bicikla :P

Sicer pa ne vem, zakaj naj bi bil DUB boljsi. Kar se trpeznosti lezajev tice, je kvecjemu slabsi od GPXa, ker so zaradi verjega premera gonilne osi kroglice v lezajih manjse.

Marko
problematiks
KontraRevolucionar
 
Prispevkov: 5720
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 04 Dec 2018 18:04

problematiks napisal/-a:
MAAC napisal/-a:Je pa pri SRAMu nerodno edino to, da če bi želel imeti spredaj manjši zobnik kot 30T, boš moral pogledati kak Race Face (imajo do 24T zobnike in kompatibilne z 12-rednim pogonom) ;)


Ce je komu 30 spredaj in 50 zadaj se vedno pretezko, je pa mogoce res smisleno, da razmisli o nabavi e bicikla :P

Sicer pa ne vem, zakaj naj bi bil DUB boljsi. Kar se trpeznosti lezajev tice, je kvecjemu slabsi od GPXa, ker so zaradi verjega premera gonilne osi kroglice v lezajih manjse.

Marko

29er. Zelo verjetno bom dal spredaj 30T na bodočem 29erju, sem pa v situaciji, kjer se ne bi branil 30T na trenutnem 27,5". Torej bodo trenutki, ko se ne bi branil 28T na 29erju :)

Gre pa za res strme klance.

Se pa strinjam glede DUB-a, je jasno, da so šli v to zaradi manjšega števila gonilk, ki jih morajo izdelati in imeti na zalogi. Praktično imajo zdaj za veliko večino koles (razen fat) samo eno gonilko in mir (so še druge dolžine, ampak ene par različnih dolžin naredijo samo z vrtanjem luknje za pedala na drugem mestu, BB30 je pa popolnoma druga žival od GXP z osjo na drugi strani). Naj bi bil pa GXP ležaj znan po dolgoživosti ravno zaradi relativno OK ležajev in dobre zatesnjenosti. Vsaj tako je bilo govora v člankih okrog DUB-a.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5751
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a MAAC » 04 Dec 2018 18:20

PrimozR napisal/-a:Torej, lepo po vrsti:
-Sram ima 30 mm os na BB30 gonilkah, GPX je lepo 24 mm. Dub je pa 28,99 mm in zaradi tega paše tudi v standardne okvirje brez BB30 standarda.
-Nisi mu omenil, da potrebuje še drugo račno. Kar je kar ključno pomojem: https://www.bike-discount.de/de/kaufen/ ... 2-12-72625
-Kompliciranje s chainline je pomojem nepotrebno, gledaš samo, a piše boost (3 mm offset) ali ne (6 mm offset). Vse ostalo je precej nerelevnatno (dokler si v Sramovem svetu).
-Sram seveda ima tudi manj kot 30T direct mount zobnik, a je treba vzeti ta dragega, ki je tovarniško na voljo pri XX1 in X01 gonilkah, ne cold forged ALU (GX, Stylo, Descendant) oz. jeklenega (NX).


Hvala za popravke, sem malo na brzino pisal, pa sem bil malo površen oz. mi je čisto ušlo iz glave :oops: :mrgreen:

@Problematiks: Pospeševalec se npr. ne bi strinjal s tabo - 24:50 prenosi. Pa, kot smo že o tem v eni drugi temi debatirali, nis(m)o vsi taki atleti, kot ste nekateri ;)

Maac
Ni nam lahko... je pa fajn!!!
Uporabniški avatar
MAAC
aufbix PR
 
Prispevkov: 6270
Pridružen: 19 Maj 2000 09:34
Kraj: Maribor

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a Surfac » 04 Dec 2018 20:46

Hvala vsem za koristne nasvete, sem se marsikaj naučil... V nekaj odgovorih ste mi povedali vse, super za forum. Mislim, da je zdaj vse jasno, kaj je potrebno za predelavo. Seveda predelava ni nujna, je pa včasih luštno malo dodelati kolo. Ko smo ga kupili, smo ga iz 1 x11 razmerja najprej predelali na 2x11, saj takrat 1x 11 sistem ni dopuščal dovolj velikega razpona, Eagle je bil pa predrag. No zdaj je drugače... Direct mount mi je včeč, en menjalnik pa tudi.

problematiks napisal/-a:Ce je komu 30 spredaj in 50 zadaj se vedno pretezko, je pa mogoce res smisleno, da razmisli o nabavi e bicikla :P

O e-kolesu pridno razmišljam, ima pa nekaj slabosti - npr. na avion ga ne moreš vzet, za nosit je pretežek, zato kot edino kolo pri nas ne pride v poštev. Pa tudi razvoj gre izredno hitro naprej in čez kako leto bo vse drugače. Čakam npr. na 150W motor...

Spredaj bo zobnik 26 :D :D Sedaj je na kolesu razmerje 22-42 in na slabše ne bi šli...

In to ni moje kolo, ampak od moje gospe... Jaz bom na vrsti pozneje :wink: - kot vedno. No pri e-kolesu bo pa potreben hkraten nakup, saj drugače ne bo kompatibilnosti :D .
Upam, da nisem sprožil kakšne dolge debate o e- kolesih, ni bil namen. To se debatira na dugih temah, jim sledim.
Uporabniški avatar
Surfac
član
 
Prispevkov: 2069
Pridružen: 08 Jan 2004 17:48
Kraj: Ljubljana Vic

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 04 Dec 2018 22:23

Pomojem se boš na 150 W motor kar načakal, ker trg tega enostavno ne bo kupil. Ljudje smo pokvarjena bitja, vedno hočemo več. Tudi če tega ne potrebujemo. To seveda velja v splošnem, ampak ravno to je ta catch, da večina vodi trg.

Glede predelave pa glede na to, da je zdaj na kolesu Shimanov pogon, kaj pa samo nadgradnja tega?

Npr.: https://www.bike-discount.de/en/buy/sun ... -50-624741
Oz.: https://int.oneupcomponents.com/pages/o ... -explained

Daleč od tega, da bi komu branil Eagla, ampak če za drobiž in precej manj komplikacij dobiš podoben rezultat, zakaj ne?

EDIT: OneUp je svoje Shark zobnike ukinil...
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5751
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a Surfac » 04 Dec 2018 23:18

Ja tudi to je opcija, če pomislim koliko je truda in denarja za 10 procentov manjši zobnik (10 namesto 11 zob).... bi bilo to najbolj racionalno... Imamo še čas za razmislek.... :D
Uporabniški avatar
Surfac
član
 
Prispevkov: 2069
Pridružen: 08 Jan 2004 17:48
Kraj: Ljubljana Vic

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a cebe » 04 Dec 2018 23:30

Marko, trenutno imam gor 30 - 50, pa nekako gre, ceprav imamo dosti v prvi... Na prejsnjem 29erju, ko sem imel zadaj 42, sem redno sanjal o 26 zobniku spredaj, ker 28 je bil enostavno prevelik!

Pa kdor me pozna, ve, da nisem lih med najslabsimi navzgor... Pa niti blizu Pospesevalcu! Hmmm, mogoce zarad prenosa? ;)
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
cebe
član
 
Prispevkov: 3198
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: Pragwald

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a problematiks » 05 Dec 2018 02:48

V redu, v redu, razumem... polno vas je, ki bi rabili e bicikel :mrgreen:

Sicer pa ja, nadgradnja obstojecega sistema je vsekakor cenejsa. Ceprav bos za pod-30t veriznike vseeno rabil novo gonilko. Sicer pa imas od komplet sistemov tudi NX Eagle, kjer je kaseta 11-50, torej ti racne ni treba menjat. Je pa kaseta ze kar fajn tezka.

Marko
problematiks
KontraRevolucionar
 
Prispevkov: 5720
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a trunto » 05 Dec 2018 09:52

Tole je moj original setup:

    - SRAM X1 1400 X-Sync, 32T
    - SRAM XG-1180, 10-42, 11 speed

Ker me je zmanjkovalo na strmih klancih, sem spredaj zamenjal na 30T.
Situacija se je precej izboljšala, ampak je še vedno bilo preveč matranja za moj okus.

Sedaj je v planu menjava zadnjega dela, opcije so:
    - SRAM X01 1x12 (€€€):
    Najdražja varianta, vendar najbolj sigurna (najbrž?).
    Slišal sem, da pri 1x12 pogonih zna biti problem pri poškodbah oz. udarninah menjalnika (skalnat teren) saj so tolerance pri 12 pogonih precej manjše.
    Tudi nisem siguren glede razmerja: 42, potem pa bam!... 50. Bojim se da bom non-stop mlinčkal kar ni moj stil. ;-)
    - e*13 TRS Race 9-46 (€)
    Review-i so zelo dobri. Še najmanj modifikacij na kolesu, menjam samo kaseto. Pa še razmerje se mi zdi superca.
    - Shimano XT 1x11 11-46 grupa (€)
    Ta opcija se mi tudi dopade. Edina težava je, ker imam sedaj XD drive in bi moral prešaltati na Shimano.
    Kakšne opcije so tukaj, da je še najmanj posegov v hub. Če sem dobro razumel serviserja, mi baje sploh ni potrebno menjati hub-a samo račno, ki se baje dobi za moj hub. Ne spoznam se na to ravno najbolje...

Tnx!
Uporabniški avatar
trunto
član
 
Prispevkov: 104
Pridružen: 14 Jun 2016 19:59

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a cebe » 05 Dec 2018 10:04

Odvisno od pesta, ma danes se skoraj za vsako pesto dobi račno... ponavadi okol 40-50€, kolikor sem jaz zasledil cene.

e13 je tak - za marsikatero njihovo stvar slisim, da imajo polno tezav... za kaseto trenutno poznam dva, pa razen relativno hitre obrabe 9t zobnika, nista navajala tezav.

Poglej se tudi za SunRace kasetami, prehodi niso tako ekstremni, cene prijazne.

Ce se pa odlocis za Shimano 11-46, pa imam jaz novo XT za prodat, nikoli montirana. ;)
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
cebe
član
 
Prispevkov: 3198
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: Pragwald

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a MAAC » 05 Dec 2018 11:38

To, kar ti je Pipi predlagal kot alternativno možnost, sem tudi sam izvedel:

prej: 10-42 SRAM zobnik, sedaj: Sunrace zobnik 11-50 (11-redni) in nova (Shimano) račna. Strošek predelave 110€ (60€ zobnik, 50€ račna). Imam pa to prednost, da imam že DM gonilko gor, tako da lahko poljubno izbiram prednje zobnike :D

Kot je že bilo napisano - v tem primeru potrebujeta še novo gonilko - RF Aefect recimo pride cca 120€ (le-ta zaradi tega, ker ima 24mm os in v tem primeru mislim, da ne bi bilo potrebno menjavati še BB), pa 26 zobnik (na Superstarju jih imajo za 30 Funtov, RF je pa cca. 60€). V tem primeru seveda obdržiš staro račno ;)

Ko potegneš malo skupaj Evre, ugotoviš, da za nekaj več denarja dobiš praktično celoten novi pogon skupaj z enim dodatnim zobnikom. Odločitev je pa seveda vajina ;-)

Maac
Ni nam lahko... je pa fajn!!!
Uporabniški avatar
MAAC
aufbix PR
 
Prispevkov: 6270
Pridružen: 19 Maj 2000 09:34
Kraj: Maribor

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a MAAC » 05 Dec 2018 11:39

@Trunto: kakšno pesto oz. wheelset imaš zadaj?

Maac
Ni nam lahko... je pa fajn!!!
Uporabniški avatar
MAAC
aufbix PR
 
Prispevkov: 6270
Pridružen: 19 Maj 2000 09:34
Kraj: Maribor

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a MAMAMAMA » 05 Dec 2018 14:24

Pozdravljeni,

torej trenutno imam 11-redni menjalnik, kaseta 10-42, zobnik 28T. Prva prestava zame enostavno ni ok, zato razmišljam o opcijah:
- prehod na GX 1x12 (kaseta 10x50). Glede na obstoječo opremo ne bi ptoreboval menjati račne ali
- menjava prednjega zobnika na velikost 26T (bi pri tej opciji potreboval še kakšno nadgradnjo?).

Berem, da je GX bolj občutljiv od mojega 11 rednega menjalnika kar mi ni všeč. Po drugi strani pa bi pri drugi opciji še dodatno zmanjšal zobnik in zmanjšal verjetnost, da z zobnikom zadanem v kakšno skalo (kar se mi prevečkrat zgodi).

Bi bil vesel kakšnega mnenja uporabnika s podobnimi izkušnjami/težavami.

Matej
MAMAMAMA
član
 
Prispevkov: 14
Pridružen: 22 Jul 2016 21:35

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a trunto » 05 Dec 2018 14:53

MAAC napisal/-a:@Trunto: kakšno pesto oz. wheelset imaš zadaj?

Maac


Bontrager Mustang Pro... Tole: https://www.tritoncycles.co.uk/componen ... eel-p14535
Uporabniški avatar
trunto
član
 
Prispevkov: 104
Pridružen: 14 Jun 2016 19:59

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a Andraž » 05 Dec 2018 15:30

Vsi ki se odločate, da bi menjali samo kaseto - najbolj smiselno je menjati cel pogon hkrati (kaseta + veriga + verižnik), saj le to omogoče dolgo življensko dobo....

Če npr. menjaš samo verigo in kaseto, prednji verižnik pa imaš že rabljen (nekoliko obrabljen) potem se ti veriga hitreje raztegne in ti tudi posledično hitreje uniči kaseto.... (še slabše je če menjaš samo kaseto).
Enduro boys crew.
Uporabniški avatar
Andraž
član
 
Prispevkov: 508
Pridružen: 10 Maj 2009 20:33

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a TINKO » 05 Dec 2018 17:38

https://absoluteblack.cc/xx1-style-shimano.html
Za spredaj sploh ni treba gonilke menjat. Če hočeš 26 zob je to ena od rešitev.
TINKO
član
 
Prispevkov: 812
Pridružen: 30 Dec 2009 14:30
Kraj: pod Čavnom

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a MAMAMAMA » 05 Dec 2018 20:42

Skratka, moja obstoječa oprema;
CRANKSET
RaceFace Aeffect, 6000-series alloy, 24mm spindle, 52mm chainline, 28T
SHIFT LEVERS
SRAM NX, 11-speed, trigger
CASSETTE
SRAM XG-1150, 11-speed, 10-42t
REAR DERAILLEUR
SRAM GX, long cage, 11-speed

Če nabavim: https://www.bike24.com/p2263377.html 26T, ali moram menjati gonilko ali ne?

Hvala :).
MAMAMAMA
član
 
Prispevkov: 14
Pridružen: 22 Jul 2016 21:35

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 05 Dec 2018 20:51

trunto napisal/-a:Tole je moj original setup:

    - SRAM X1 1400 X-Sync, 32T
    - SRAM XG-1180, 10-42, 11 speed

Ker me je zmanjkovalo na strmih klancih, sem spredaj zamenjal na 30T.
Situacija se je precej izboljšala, ampak je še vedno bilo preveč matranja za moj okus.

Sedaj je v planu menjava zadnjega dela, opcije so:
    - SRAM X01 1x12 (€€€):
    Najdražja varianta, vendar najbolj sigurna (najbrž?).
    Slišal sem, da pri 1x12 pogonih zna biti problem pri poškodbah oz. udarninah menjalnika (skalnat teren) saj so tolerance pri 12 pogonih precej manjše.
    Tudi nisem siguren glede razmerja: 42, potem pa bam!... 50. Bojim se da bom non-stop mlinčkal kar ni moj stil. ;-)
    - e*13 TRS Race 9-46 (€)
    Review-i so zelo dobri. Še najmanj modifikacij na kolesu, menjam samo kaseto. Pa še razmerje se mi zdi superca.
    - Shimano XT 1x11 11-46 grupa (€)
    Ta opcija se mi tudi dopade. Edina težava je, ker imam sedaj XD drive in bi moral prešaltati na Shimano.
    Kakšne opcije so tukaj, da je še najmanj posegov v hub. Če sem dobro razumel serviserja, mi baje sploh ni potrebno menjati hub-a samo račno, ki se baje dobi za moj hub. Ne spoznam se na to ravno najbolje...

Tnx!

Pri Sramu imaš še GX in NX (NX bolj z vidika menjalnika in shifterja, manj kasete, glede na tvojo XD račno).

42 na 50 preskok je bolj ali manj enak, kot drugje v kaseti. Ne glej cifer, glej razmerje. 50T zobnik je 1,2-krat (približno) večji od 42T zobnika. Preskoki v celotni kaseti pa izgledajo takole: https://i.imgur.com/RyC1kuM.png

42 na 50 je med večjimi preskoki (večji je samo še 10 na 12), ampak ni pa tako grozno, kot se morda zdi. Glede mlinčkanja je pa simpl, primerjaj prestave v primerjavi s tem, kar imaš zdaj. Na internetu je ogromno kalkulatorjev, tudi takšnih, ki računajo roll out distance (razdalja, ki jo narediš z enim obratom gonilke). Primerjaš pa recimo 32T spredaj in Eagle zadaj proti 30-42.


MAMAMAMA napisal/-a:Pozdravljeni,

torej trenutno imam 11-redni menjalnik, kaseta 10-42, zobnik 28T. Prva prestava zame enostavno ni ok, zato razmišljam o opcijah:
- prehod na GX 1x12 (kaseta 10x50). Glede na obstoječo opremo ne bi ptoreboval menjati račne ali
- menjava prednjega zobnika na velikost 26T (bi pri tej opciji potreboval še kakšno nadgradnjo?).

Berem, da je GX bolj občutljiv od mojega 11 rednega menjalnika kar mi ni všeč. Po drugi strani pa bi pri drugi opciji še dodatno zmanjšal zobnik in zmanjšal verjetnost, da z zobnikom zadanem v kakšno skalo (kar se mi prevečkrat zgodi).

Bi bil vesel kakšnega mnenja uporabnika s podobnimi izkušnjami/težavami.

Matej

Eagle je zate drop-in replacement, ja, če je 42-10 kaseta Sramova (predvidevam, da je). 28 spredaj in Eagle bo še vedno lažja prestava od 26 spredaj na 10-42. Pa tudi večji razpon. Načeloma bi lahko šel tudi na 30 pa vseeno dobil lažjo prestavo.

Glede menjalnika, ravno v nedeljo sem se na Tinjanu poskušal pri pokopališču mimo betonskih blokov zbasati na kolesu. In sem se z menjalnikom zataknil v blok (počasi). Sicer ima par svežih prask, ampak zadeva funkcionira povsem enako, kot prej. V splošnem je nekoliko bolj muhast, kot 11-redni menjalnik, imam pa nekaj manj težav z odvijanjem vijaka na okvir, kar je vir precejšnega dela 'težav' - enostavno se menjalnik postavi bolj navzven in dobi luft, da se lahko na vijaku malo obrača, kar vse vpliva na prestavljanje. 11 in 12-redni menjalniki so občutljivi predvsem na to in na zvite nosilce menjalnikom, v primeru Srama tudi zaradi svoje geometrije (P-oblikovana kletka, bolj horizontalen paralelogram), ker te krivine drugače vplivajo na sam položaj kletke oz. zgornjega koleščka, kot na starejših menjalnikih.

V praksi pomeni, da so bolj muhasti, ampak s pristopom k problemu z glavo je vse enostavno rešljivo.

TINKO napisal/-a:https://absoluteblack.cc/xx1-style-shimano.html
Za spredaj sploh ni treba gonilke menjat. Če hočeš 26 zob je to ena od rešitev.

Ne za 1x gonilke. Tale 26ka je za 64 BCD, kar je tamal zobnik na triplah (oz. duplah z bashem). Tako je vse do (vključno) 30T, 32T je pa za 104 BCD. En redkih 30T 104 BCD zobnikov je Race Faceov, ki je offsetan, da ketna pride mimo montažnih prstov na gonilki. Iz tega razloga je Sram tudi šel na 76 mm BCD na XX1 (da gredo dol do 28 al celo 26T) in na 94 mm BCD pri večini ostalih gonilk (do 30T), ko še niso imeli direct mounta.

MAMAMAMA napisal/-a:Skratka, moja obstoječa oprema;
CRANKSET
RaceFace Aeffect, 6000-series alloy, 24mm spindle, 52mm chainline, 28T
SHIFT LEVERS
SRAM NX, 11-speed, trigger
CASSETTE
SRAM XG-1150, 11-speed, 10-42t
REAR DERAILLEUR
SRAM GX, long cage, 11-speed

Če nabavim: https://www.bike24.com/p2263377.html 26T, ali moram menjati gonilko ali ne?

Hvala :).

Ne, menjaš lahko samo zobnik.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5751
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a Andraž » 05 Dec 2018 22:01

PrimozR napisal/-a:V splošnem je nekoliko bolj muhast, kot 11-redni menjalnik, imam pa nekaj manj težav z odvijanjem vijaka na okvir, kar je vir precejšnega dela 'težav' - enostavno se menjalnik postavi bolj navzven in dobi luft, da se lahko na vijaku malo obrača, kar vse vpliva na prestavljanje.


Tole je pa kar klasika pri večini 11 in 12- rednih Sram menjalnikih.....
Enduro boys crew.
Uporabniški avatar
Andraž
član
 
Prispevkov: 508
Pridružen: 10 Maj 2009 20:33

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 05 Dec 2018 23:05

Ja. Pa meni sta se tako 11-ka kot 12-ka razletela na tem vijaku - iz utora je skočila tista špiralna podložka (nadomestek vskočnika), tako da je vijak lahko padel ven iz menjalnika. Ni kritično, ko je zadeva zmontirana na kolo, je pa vseeno neugodno.

Po tem dogodku sem pred sestavljanjem stik namazal z mastjo, ampak ni pretirano pomagalo. Najbolj pomaga zalepiti vijak v okvir s thread lockerjem, s tem imam zdaj že kar nekaj časa mir. Sicer pa ena zanimivost enega 11-rednega GX menjalnika. Nekako s eje vijak opraskal, da je ve pogledal aluminij (sicer je eloksiran), luknja v menjalniku je pa povrtana na živo. Zadeva je potem prijela tako močno, da je samo sreča, da se je menjalnik še odvilo s kolesa. Poskus, da bi vijak potegnil ven doma, se je izjalovil. Je bilo treba poseči po abzigerju za ležaje, luknjo v menjalniku se je povrtalo (mislim da fi12 H7 povrtalo), sam vijak pa zagladilo s finim brusnim papirjem, da je zadeva sploh sedla skupaj.

https://i.imgur.com/frqgIyX.jpg
Na sliki se vidi, kje je abziger rahlo poškodoval ohišje menjalnika, ampak to je pač cena za reševanje zadeve. Trenutno je sestavljen nazaj skupaj, z mastjo, kjer se seveda upa na najboljše. Raje ne razmišljam kaj bo, če spet prime ALU na ALU.

Toliko, če bo kdo imel težave odviti menjalnik.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5751
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a trunto » 06 Dec 2018 07:52

Hvala za informacije!

Glede na opisano 12-ka sigurno odpade.
Edina dilema je še e*13 ali Shimano.
Trenutno se bolj nagibam h Shimano opciji:


Nisem nek "weight-weenie", ampak če bi mi bilo vseeno za težo pri vsakem upgrade-u, ki sem ga/ga bom naredil, je potem suma-sumarum razlika precejšnja. Vem pa, da načeloma razen teže, med XT in SLX ni razlike.
Uporabniški avatar
trunto
član
 
Prispevkov: 104
Pridružen: 14 Jun 2016 19:59

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a problematiks » 06 Dec 2018 09:47

Kot alternativo za menjavo samo kasete je tudi Garbaruk: https://www.garbaruk.com/11-speed-xd.html

Opcije so 10-46, 10-48 in 10-50, cenovno si pa tam nekje kot pri e*13. Osebno bi raje tole oziroma e*13, če bi samo razpon rad povečal in si sicer s SRAMom zadovoljen, ker napram Shimanovi kaseti res precej teže prihraniš.

Meni optimalna kombinacija za 1x11 je sicer Shimano menjalnik in ročka (za moje pojme lepše dela od SRAMa) ter SRAM/e*13/Garbaruk kaseta.

Marko
problematiks
KontraRevolucionar
 
Prispevkov: 5720
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a koko82 » 06 Dec 2018 10:55

Sram 12 šalta lepo sam je treba mal zmanjšat odmik menjalnika.
Shimanove 46 kasete imajo prevelik preskok in ne šaltajo lepo. E13 kasete so mehke in jih hitro pobere.
Uporabniški avatar
koko82
član
 
Prispevkov: 2666
Pridružen: 16 Feb 2005 18:06
Kraj: Bajkmanija

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a trunto » 06 Dec 2018 14:16

Kaj pa tale varianta?

https://www.youtube.com/watch?v=34MyRmAbnUw

Povzetek: freehub se zamenja na Shimano, gor dam Sunrace 11-46 in to je to? Verige ne rabim menjati?
Uporabniški avatar
trunto
član
 
Prispevkov: 104
Pridružen: 14 Jun 2016 19:59

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a Andraž » 06 Dec 2018 17:07

Verigo je smiselno menjat saj so 11-redne res poceni: npr. Sram PC1110 okol 10 € (boljše je kupit dve ali tri te osnovne za 10 €/kos in jih ciklično menat, kot pa eno za 30-40 €) ta veriga preverjeno odlično dela v kombinaciji s Sunrace 11-46 in 30T Blackspire prednjim verižnikom.

Aja, če gledaš Sunrace lahko vzameš tudi 11-50, če te ne moti masa.....
Enduro boys crew.
Uporabniški avatar
Andraž
član
 
Prispevkov: 508
Pridružen: 10 Maj 2009 20:33

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a inspiron » 06 Dec 2018 17:58

Tudi jaz imam Sunrace 11-50 v kompletu z Sram-om in se lepo obnese - tekoce prestavljanje, skoki niso preveliki ali da bi bili moteci, tudi na kar konkretno zlorabo je menjalnik (zaenkrat tok tok) lepo prezivel.

Sem pa kaseto v slabih 100k v.m. popolnoma izrabil, je pa res da je to na eMTB in tam so sile vecje (Ravno menjam vse v kompletu: prednji zobnik, ketno, kaseto).
inspiron
član
 
Prispevkov: 107
Pridružen: 10 Nov 2009 11:58

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a cebe » 06 Dec 2018 18:01

Mal offtopic, mal pa tudi ne...

V glavnem... pred leti, ko sem delal se v kolesarski trgovini, smo bli na enem Shimano izobrazevanju/predavanju, kjer so predstavli zanimivo raziskavo:
1. suha oz. premalo mazana veriga je zdrzala dlje, preden se je pretegnila in delala precej lepse, kot pa redno in konkretno mazana (prevec?) veriga.
Osebno nikoli nimam mastne mastne verige, je nikoli redno ne mazem, ampak namazem sele, ko je tako suha, da me moti njena glasnost. Utrgal se nisem nobene verige, pa vsaka, ne glede na rang, mi brez tezav zdrzi 60.000+ visincev. Ce je tukaj kaksna povezava, nevem, ma taksne so izkusnje... vozim pa vse, od Shimana, KMCja, do SRAMa. Trenutno imam gor SRAM XX1, ker je bila ob sestavljanju kolesa edina na trgu zlate barve. :D hahaha
2. Celoten pogonski sklop zdrzi najdlje in celotno obdobje dela lepo, ce se rotira tri verige - ce je nova veriga 0,2, potem zamenjas prvic najkasneje pri 0,3. Ponovis s tretjo, katero pustis gor do slabih 0,4. Montiras drugo, nato prvo. Prvo spet pustis do nekje 0,45, itd.

To so takrat predstavli dve raziskavi in v tem stilu sta bili obe...

Glede pretegovanja verig oz. obrabe zobnikov - po mojem je zelo pomemben dejavnik rang opreme... ce gre za Deore rang, je po mojem najbolje furat, dokler stvar laufa, verigo menjat pri nekje 0,9-1,0, potem pa menjat vse. Ce gre pa za rang XTR/XX1, je pa smiselno razmislit o varjanti s tremi verigami, ker so pa stroski malo bolj divji, ko je treba kaj menjat. :D
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
cebe
član
 
Prispevkov: 3198
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: Pragwald

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a etcho » 06 Dec 2018 20:46

Če izbiraš med 1x11 ali 1x12 imaš za manj vložka praktično enak razpon (velja za 1x11 e*13 TRS+ 9-46T):
e*13 vs Eagle
Zadnjič spremenil etcho, dne 07 Dec 2018 13:40, skupaj popravljeno 2 krat.
Uporabniški avatar
etcho
član
 
Prispevkov: 130
Pridružen: 30 Okt 2010 19:00
Kraj: obala

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a Andraž » 06 Dec 2018 22:01

cebe napisal/-a:Mal offtopic, mal pa tudi ne...

V glavnem... pred leti, ko sem delal se v kolesarski trgovini, smo bli na enem Shimano izobrazevanju/predavanju, kjer so predstavli zanimivo raziskavo:
1. suha oz. premalo mazana veriga je zdrzala dlje, preden se je pretegnila in delala precej lepse, kot pa redno in konkretno mazana (prevec?) veriga.
Osebno nikoli nimam mastne mastne verige, je nikoli redno ne mazem, ampak namazem sele, ko je tako suha, da me moti njena glasnost. Utrgal se nisem nobene verige, pa vsaka, ne glede na rang, mi brez tezav zdrzi 60.000+ visincev. Ce je tukaj kaksna povezava, nevem, ma taksne so izkusnje... vozim pa vse, od Shimana, KMCja, do SRAMa. Trenutno imam gor SRAM XX1, ker je bila ob sestavljanju kolesa edina na trgu zlate barve. :D hahaha
2. Celoten pogonski sklop zdrzi najdlje in celotno obdobje dela lepo, ce se rotira tri verige - ce je nova veriga 0,2, potem zamenjas prvic najkasneje pri 0,3. Ponovis s tretjo, katero pustis gor do slabih 0,4. Montiras drugo, nato prvo. Prvo spet pustis do nekje 0,45, itd.

To so takrat predstavli dve raziskavi in v tem stilu sta bili obe...

Glede pretegovanja verig oz. obrabe zobnikov - po mojem je zelo pomemben dejavnik rang opreme... ce gre za Deore rang, je po mojem najbolje furat, dokler stvar laufa, verigo menjat pri nekje 0,9-1,0, potem pa menjat vse. Ce gre pa za rang XTR/XX1, je pa smiselno razmislit o varjanti s tremi verigami, ker so pa stroski malo bolj divji, ko je treba kaj menjat. :D


Jst pa že od nekdaj mažem verigo praktično po vsaki furi (Krown T32: https://www.tri-krone.si/slo/olje-krown ... lja-krown/). Trenutno vrtim tri verige (vrtim jih ko se trenutna stegne za 0,2 iz prejšenga stanja - en cikel je približno 25 kvišincev) in imajo za sabo že dobrih 160 kvišincev in še vse dela dobro.
Enduro boys crew.
Uporabniški avatar
Andraž
član
 
Prispevkov: 508
Pridružen: 10 Maj 2009 20:33

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a jakam82 » 10 Dec 2018 08:55

Želim nadgraditi sistem iz 2x11 (sprednji 28 in 34, zadnji 11-42) na 1x11 (prednji 34 in zadnji 11-46).
Ali to priporočate oz. me zanima tudi kakšen je strošek tega.
Hvala za info.
jakam82
član
 
Prispevkov: 2
Pridružen: 10 Dec 2018 07:50

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a jakam82 » 10 Dec 2018 09:12

Kakšno razmerje 1X11 priporočate)?
jakam82
član
 
Prispevkov: 2
Pridružen: 10 Dec 2018 07:50

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a Andraž » 10 Dec 2018 11:00

Če hočeš imeti isto najlažje razmerje za v klanec potem 30 spredi, 46 zadi (še nekoliko lažje kot 28 -42).
Enduro boys crew.
Uporabniški avatar
Andraž
član
 
Prispevkov: 508
Pridružen: 10 Maj 2009 20:33

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a trunto » 10 Dec 2018 11:09

Uporabniški avatar
trunto
član
 
Prispevkov: 104
Pridružen: 14 Jun 2016 19:59

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 10 Dec 2018 21:53

Jaz sem raje šel na Eagla oz. bi kupil GX kaseto, če bi ostal na 1x11, kot pa da bi dal toliko denarja samo za en zobnik. Pa imam idealnega kandidata, X01 kaseto z izrabljenim aluminijastim zobnikom. Pri tejle ceni žal ne vidim smisla.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5751
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a trunto » 11 Dec 2018 08:06

Pismu, čist sem zabluzil zdej, tok je enih možnosti da zdej sploh ne vem več kaj...
Shimano 1x11 odpade, ker ima prevelik preskok.
Torej ostanejo tele opcije:

Razen Sunrace-a so vse ostale opcije precej drage, tko da sem potem že v tistem mode-u, ko razmišljam ali se ne bi še dodatno "isprsil" pa preskočim direkt na X01 1x12, pa imam potem za veke vekov mir (hopefully).
Sunrace in Garbaruk sta bolj "plezalno" orientirana, oz. bi rekel da sta še najbolj primerna za XC, kar je moja stvar. Ali se pač motim?
Za katero opcijo bi se vi odločili in zakaj?
Uporabniški avatar
trunto
član
 
Prispevkov: 104
Pridružen: 14 Jun 2016 19:59

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a problematiks » 11 Dec 2018 08:55

Sam bi izbral Sunrace, ce bi iskal cimcenejso verzijo oziroma Garbaruka, ce bi hotel optimalno. Pred Leonardijem in e*13 ima prednost, ker ima aluminijast samo najvecji zobnik (sam bi jih kontaktiral, ce je mogoce nabavit samo 46t zobnik, ko se izrabi, ker je videt enostavno zamenljiv) ne pa zadnje tri. Pa tudi preskoki so mi pri lazjih prestavah bolj vsec.

Marko
problematiks
KontraRevolucionar
 
Prispevkov: 5720
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a dumr666 » 11 Dec 2018 09:09

tudi jaz bi vzel Sunrace, fajn je ker ima največje zobnike na spiderju ki se ne zažirajo v račno, sem zamenjal že 3 kasete in je račna na tem koncu kot nova.
Robots will steal your jobs. But that's OK
Uporabniški avatar
dumr666
član
 
Prispevkov: 286
Pridružen: 29 Feb 2016 12:24
Kraj: Ljubljana

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a MAMAMAMA » 11 Dec 2018 10:12

Jaz sem potem izbral 11 redni Garbaruk 10-50.

Hvala za nasvete/mnenja.
MAMAMAMA
član
 
Prispevkov: 14
Pridružen: 22 Jul 2016 21:35

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 11 Dec 2018 18:16

Ko praviš X01 Eagle, kaj pa je narobe z GX-om?
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5751
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a klo8 » 11 Dec 2018 21:35

Sem bil zelo skeptičen glede 1x sistemov. Pa sem vseeno pogumno zagrizel v (domnevno kislo) jabolko in se odločil za GX Eagle kaseta/XO menjalnik. Best choice ever.
1x12 je res idealna kombinacija. S 24T sprednjim zobnikom gre pa res čisto povsod. Sicer je zelo zanimiva Leonardi 9-48 kaseta, a je absolutno predraga. Še malo, pa bo tudi Šimano ponudil 1x12 na vseh nivojih. Potem pa tudi cena ne bo več problem.
klo8
član
 
Prispevkov: 594
Pridružen: 10 Maj 2003 22:03
Kraj: Slovenj Gradec

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 12 Dec 2018 06:55

trunto sem zdajle pogledal, kaj imaš gor trenutno, pa bo pomojem 11-redna kaseta z največjim 46 zobnikom bolj blažev žegenj, če ne boš spredaj menjal zobnika. Če pa menjaš spredaj zobnik in če preživiš relativno lahko najtežjo prestavo, pa ne vidim razloga, zakaj ne bi menjal samo zobnika, ampak namesto s 30 na 28 kar direktno na 26. Končni efekt 26/42 je izredno podoben 30/50. Ampak verjetno nimaš direct mount zobnika? Pa 26T zobnik je že problematičen z vidika kinematike okvirja...
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5751
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a trunto » 12 Dec 2018 07:32

Sem že razmišljal tudi v tej smeri, vendar je za mojo gonilko 30T najmanjše kar se dobi, tako da imam to gor.
Edina opcija je da grem na direct mount. Če bi to naredil bi potem vzel nek oval chainring.

Kar se pa tiče GX vs X01...
GX: Cena: 250€, teža: 1120g,
X01: Cena: 580€, teža: 1007g,

Ne vem, verjamem da funkcionalne in performančne razlike med obema ni, tako kot med Shimano XT in SLX?
Potem bi vsekakor rajši vzel GX.
Uporabniški avatar
trunto
član
 
Prispevkov: 104
Pridružen: 14 Jun 2016 19:59

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 12 Dec 2018 21:33

Itak da GX. Jaz grem na novem biciklu na X01, 'ker lahko' in ker bo zadeva praktično dream bike build. Glava je govorila GX, strojnik v meni se je drl 'valda boš vzel frezano kaseto iz enega kosa' (kar je tudi razlog, da bo X01 - če bi pod X01 prodali GX kaseto, kot to naredi ogromno OEM-ov, bi jasno vzel GX). Je pa večina razlike v teži (ter precejšen del razlike v ceni) ravno pri kaseti.

EDIT: X01 shifter ima ležaj, GX samo pušo. Naj bi bil X01 torej bolj smooth, ampak tega ne morem komentirati, ker še nisem bil deležen tega luksuza. Lahko pa poročam takoj, ko stestiram :)
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5751
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a trunto » 13 Dec 2018 07:23

problematiks napisal/-a:Sam bi izbral Sunrace, ce bi iskal cimcenejso verzijo oziroma Garbaruka, ce bi hotel optimalno. Pred Leonardijem in e*13 ima prednost, ker ima aluminijast samo najvecji zobnik (sam bi jih kontaktiral, ce je mogoce nabavit samo 46t zobnik, ko se izrabi, ker je videt enostavno zamenljiv) ne pa zadnje tri. Pa tudi preskoki so mi pri lazjih prestavah bolj vsec.

Marko

Sem kontaktiral Garbaruk in pravijo, da se da posebej naročiti 46T.

Pa tudi sicer se mi zdi sedaj Garbaruk, ko sem približno vse naštudiral, no-brainer:
    + Odlični prehodi
    + "One piece" kaseta = nizka teža
    + Zamenljiv 46T
Uporabniški avatar
trunto
član
 
Prispevkov: 104
Pridružen: 14 Jun 2016 19:59

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a mihax » 13 Dec 2018 11:17

Moje izkušnje z 1x12 Sram sitemi so izredno slabe. Dokler je zadeva nova seveda dela odlično, ampak menjalnik (predvsem GX rang) so zelo občutjivi na udarce. Ko je menjalnik enkrat udarjen, se ga enostavno ne da več nastavit da bi delal normalno, pa tukaj ne govorim o udracih, ki menjalnik zvijejo v propeler, ampak o takih, za katere sploh ne veš in pustijo komaj vidno prasko.

GX menjalnik je iz zelo mehke zlitine in ima že nov zračnost na zglobih.

Sam sem po 3 menjalnikih v 3 mesecih presedlal nazaj na 1x11 SRAM GX/X1 in nimam nobenih problemov več že pol leta. Mislim da je glavni problem to, da so zobniki zelo na tesno skupaj + kombinacija krhkega menjalnika z dolgo kletko.

Sicer pa 28/42 je zelo podobno razmerje kot 32/50. Za neko enduro vožnjo pa po mojih izkušnjah 28/10 zadostoje za dol, za XC in podobno mi je pa jasno da je premalo.
Sam Hill fan club member since 10.6.2007
Uporabniški avatar
mihax
član
 
Prispevkov: 503
Pridružen: 06 Mar 2004 10:05
Kraj: Planina

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 13 Dec 2018 18:25

Jaz ti dajem direktno kontro na tele izjave, kar piše tudi v enem izmed postov višje v tejle temi, ko sem ga butnil na začetku prvega spusta, pa sem še cel dan vozil brez težav in se ga v bistvu od takrat, po skupno 5 kolesarskih dnevih če se ne motim, še nisem dotaknil.

Po mojih izkušnjah, preveri nosilec menjalnika. Že majhna zvitost tega MOČNO vpliva na kakovost prestavljanja. Smo že parkrat ravnali ravno nosilec in potem le minimalno nastavljali menjalnik (da se ga spravi nazaj na pravo mesto, če se je uporabnik že prej sam igral z nastavljanjem), pa je bilo potem vse OK.

Zaradi oblike menjalnika (horizontalen pomik paralelograma, sam paralelogram je relativno dolg, pride precej pred vijak za montažo na okvir) je nosilec izredno dovzeten na zvijanje okrog navpične osi navznoter, ker udariš kos, v katerem je sklopka menjalnika - ročica je dolga. Menjalnik to že preživi, nosilec pa, po mojih izkušnjah, malo manj. Simptom tega je, da v malih zobnikih npr. prestavlja OK, pri velikih pa vleče proti večjemu oz. obratno, odvisno kje si ga nastavljal. Poleg dolge ročice samega menjalnika obenem pri Sramovih 1x11/1x12 menjalnikih zgornji kolešček zaradi oblike kletke potuje precej bolj naprej-nazaj, ko prestavljaš skozi kaseto, zaradi česar se ti zvini opazijo toliko bolj, kot na starejših, bolj 'klasičnih' menjalnikih s poševnim paralelogramom.

Sicer je pa razlika v razmakih med zobniki med 1x11 in 1x12 pri Sramu minimalna, ker so 50ko postavili bolj navzven. Nekaj malega na prostoru so dobili s piko ožjo ketno, ampak večino so pridobili ravno s ta velikim zobnikom, ki je bolj konusni od 42T na 1x11.

Pod črto, problemov imam na 1x12 v bistvu manj, kot na 1x11, ker sem že v štartu vedel za foro z odvijanjem menjalnika. Preden sem ugotovil, da je to razlog, da se mi je stari X1 vsakih par dni 'razštelal', je minilo kar nekaj pizdenja ;)

Aja, 28T spredaj zanj ni opcija zaradi gonilke. Če menjaš gonilko, je pa že smiselno razmisliti, če ne bi vseeno šel na Eagle. Odvisno od stanja preostalega dela sistema seveda (ketna, zobnik, menjalnik).
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5751
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a grgos » 13 Dec 2018 19:51

sam sem isto iz NX menjalnika ki je delal odlično in 11-46 kasete prebeksljal na 11-50 kaseto ter posledično 1-12 GX menjalnik , in mi isto serje ze od štarta da ne dela kot treba na določenih zobnikih preskakuje , melje tako da bom ob priliki menjal na NX 1-12 če se bo stanje popravilo - spredaj imam trenutno 28 zobnik ..
grgos
Mako Fan Club
 
Prispevkov: 401
Pridružen: 16 Nov 2006 20:15

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a dumr666 » 13 Dec 2018 20:06

isto pri punci, GX 11 redni, ne morem in ne morem ga spravit v normalno delovanje. :mad:
Robots will steal your jobs. But that's OK
Uporabniški avatar
dumr666
član
 
Prispevkov: 286
Pridružen: 29 Feb 2016 12:24
Kraj: Ljubljana

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a grgos » 13 Dec 2018 23:37

vidim da naj bi 1-11 NX eagle menjač pokrival 11-50 kaseto tako da bom mal povprašal na servisu , ker navadni NX mi je prestavljal suvereno brez napak in se mi kolca za njim na polno , kot da bi imel močnejši feder al kaj vem od prve je ketrna padala na zobnike brez kake težava , oz al obstaja še kaj pametnega od SRAMA ...
grgos
Mako Fan Club
 
Prispevkov: 401
Pridružen: 16 Nov 2006 20:15

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a Andraž » 14 Dec 2018 00:11

Kot je že PrimozR napisal - nujno preverite ravnost nosilca menjalnika in pa redno kontrolirajte privitost vijaka menjalnika (lohk pa tut Shimano kupiš, kjer teh problemov ni :mrgreen: ).
Enduro boys crew.
Uporabniški avatar
Andraž
član
 
Prispevkov: 508
Pridružen: 10 Maj 2009 20:33

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a trunto » 14 Dec 2018 07:20

Jst vem samo to, da po tujih forumih in review-ih berem, da je ravno to slabost 1x12: dovzetnost na poškodbe in ima folk ful probleme s tem.
Včeraj sem v Funsportsu videl nove bajke z 1x12 sistemi in kletka tako nizko leži, da se mi ne zdi to nič čudnega.
Si ne predstavljam da z mojim načinom vožnje ne bi imel težav...
Potrdili so mi to tudi na servisu, da je zaradi tega precej folka prešaltalo nazaj na 11.
Sicer pa s telimi aftermarket 11-rednimi kasetami dosežeš isti razpon, tko da res ne vidim razloga da grem na 12.
Uporabniški avatar
trunto
član
 
Prispevkov: 104
Pridružen: 14 Jun 2016 19:59

Re: Nadgradnja na 1x12 sistem

OdgovorNapisal/-a cebe » 14 Dec 2018 09:42

Pipi, tezko se strinjam s tabo... Medtem ko je 11-redni SRAM deloval normalno se tudi, ko je bil konkretno vidno sesut, 12-redni GX ni delal normalno niti 1/50 casa...
Kletko je zvilo brez da bi imel menjalnik kaksne vidne bojne rane, odvija se nonstop, medtem ko jo nosilcek menjalnika povsem raven.
Vmes je bila tezava zarad sifterja, ma tudi zdaj, ko je to porihtano... Katastrofa!

Polno bajkerjev poznam, ko nimajo ene dobre besede o eagle-u, razen razpona, kar pa tudi drugje dobis...
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
cebe
član
 
Prispevkov: 3198
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: Pragwald


Vrni se na Oprema



Kdo je na strani

Uporabniki, ki brskajo po tem forumu: P_Nut