Monarch plus debonair

Vprašanja, ocene in debate o opremi gorskih kolesarjev

Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a Vitto1 » 29 Sep 2015 15:13

Pozdravljeni. glede na to da ima moj 200x51 amortizer še kar nekaj "lufta" na shaftu ko se stisne do konca in dejstvo da okvir to zmore, me zanima če obstaja možnost povečave hoda na 55 oziroma 57mm?

LP
Vitto1
član
 
Prispevkov: 949
Pridružen: 16 Okt 2012 17:50

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a whatever » 29 Sep 2015 16:06

Vitto1 napisal/-a:če obstaja možnost povečave hoda na 55 oziroma 57mm?

Ja, seveda. Kupis amortizer 200x57 mm :mrgreen: :mrgreen:
Uporabniški avatar
whatever
član
 
Prispevkov: 10796
Pridružen: 03 Sep 2005 23:36
Kraj: Ljubljana

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a problematiks » 29 Sep 2015 16:54

V teoriji ja, koliko pa to v praksi stane, je pa drugo vprašanje. Bi ti znali v Prolocu najbolje odgovorit na to vprašanje.

Sicer bi pa na tvojem mestu najprej pogledal, če okvir sploh dovoljuje tistih dodatnih okoli 15 mm hoda, ki jih dobiš na ta način.

Marko

P.S: Torej bi zdaj rad naredil Trance->Reign predelavo? A ne bi bilo bolj komot že iz prve Reigna kupit? :mrgreen:
problematiks
KontraRevolucionar
 
Prispevkov: 5713
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a Vitto1 » 29 Sep 2015 17:51

@W: lahko tebi reč :P

@problematiks: pa v bistvu ne, ker je trance z več hoda še vedno trance, bajk ki se mi zdi kot vlit zame, kljub temu da sem po specifikacijah previsok za M okvir, mi je po občutku v nulo. Reign M mi je po občutku predolg (top tube).. vodljivost pa me spominja na DHja, nevem če je za to kriv offset na vili ali tista stopinja razlike kota.. dejansko trancea nebi kar menjal za reigna :)
Vitto1
član
 
Prispevkov: 949
Pridružen: 16 Okt 2012 17:50

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a problematiks » 29 Sep 2015 18:44

Vidim, da resno vzel tisto spikanje sodec po tvoji dolgi razlagi :wink:

Ampak resno, zakaj bi pa sel v predelavo amortizerja pravzaprav? Ker tisti cm pa pol se prav drasticno ne bo poznal, sploh zadaj ne. No, saj ne recem, ce bi govorili o par deset evrih, potem itak sprobas ze iz firbca, ampak se mi zdi, da ne bo tako poceni vse skupaj.

Marko
problematiks
KontraRevolucionar
 
Prispevkov: 5713
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a koko82 » 29 Sep 2015 21:38

Žal ni samo distančnik, katerega bi odstranil in imel 57mm. Če se ne motim ima 57mm verzija krajši body, kar za sabo potegne daljšo zračno komoro in shaft.
Po hitrem vpogledu v kosovnico bi moral menjat vsaj: body, zračno komoro in shaft. Od oka 150€ (samo material). Lahko da sem še kak kos spregleal.
Uporabniški avatar
koko82
član
 
Prispevkov: 2658
Pridružen: 16 Feb 2005 18:06
Kraj: Bajkmanija

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a lukasmuka » 30 Sep 2015 06:55

glede na prebrano po ostalih forumih sta 51 in 57 enaka na pogled.

Trance sprejme 57 brez problema. Vsaj večje velikosti okvirja. Za male se ne spomnim več.
Uporabniški avatar
lukasmuka
član
 
Prispevkov: 782
Pridružen: 17 Apr 2007 17:35
Kraj: slov. b.

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a Vitto1 » 30 Sep 2015 07:16

@problematiks: samo pravi argument sem zapisal, nič resnega ;)

kar se samega shocka tiče pa se mi zdi identičen 57mm verziji. ko sem sprobal do kje pride pri povsem stisnjenem, se lepo vidi še slab centimeter shafta,po katerem bi se vsaj kar se zunanjih mer tiče, zračna komora brez težav zapeljala do konca.

sicer pa ni neke potrebe po tej predelavi, če bi blo tako kot pri foxu za katere berem da je dovolj odstranit nek plastičen distančnik, oziroma stvar par deset evrov, bi se ob servisu odločil za to predelavo, 2cm dodatnega hoda vedno prav pride.. zato vprašam.
Vitto1
član
 
Prispevkov: 949
Pridružen: 16 Okt 2012 17:50

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a TomažT » 30 Sep 2015 09:00

Mogoče je v šoku kak plastičen bumper, z odstranitvijo katerega pridobiš tistih par mm. Glede na to, da ima koko sestavnice, ti bo znal z gotovostjo povedat.
TomažT
član
 
Prispevkov: 1552
Pridružen: 12 Sep 2007 14:24

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a koko82 » 30 Sep 2015 09:11

Če nimaš kake oem variante z distančnikom ne bo šlo.
Tukaj je spare parts katalog iz katerega je razvidno da imata 51 in 57mm verzija, različne dele.
https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign.net ... c_reva.pdf

O ring (na shaftu) na spodnji sliki je bottom out bumper. Ko pride amortizer do tega oringa se ustavi. Če hočeš imet več hoda pri isti dolžini rabiš krajši body (spodnji del), da gre lahko amortizer nižje v hod. Ker se skrajša spodnji del rabiš tudi daljšo komoro, da obdržiš dolžino amortizerja. Sicer je na sliki fox sam v principu je isti.
http://www.meandmypivot.com/wp-content/ ... seals3.jpg
Uporabniški avatar
koko82
član
 
Prispevkov: 2658
Pridružen: 16 Feb 2005 18:06
Kraj: Bajkmanija

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 04 Okt 2015 01:21

Pa si preveril, kaj se zgodi v tistih dodatnih par cm hoda na zadnji osi? Kako se postavijo linki, kako se potem obremeni okvir, itd.

Če ti je Trance tako zelo zelo všeč, ampak bi imel 160 mm hoda, pač naroči Nicolaia s custom geometrijo. Mešetarjenje z daljšimi amortizerji ni najbolj pametna ideja.

Sicer pa, če te zanima, kaj se zgodi, zakaj ne bi kar stestiral, magari pri nekem alstniku Reigna dobiš na posodo amortizer, premintiraš in gasa. V najslabšem primeru lahko polomiš okvir in/ali amortizer :P
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5735
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a lukasmuka » 04 Okt 2015 08:15

nima kaj testirat in tople vode odkrivat.
Topla voda je že odkrita in vse je stestirano.

Folk uspešno vozi 57 amortizerje na 27.5 trancih
Uporabniški avatar
lukasmuka
član
 
Prispevkov: 782
Pridružen: 17 Apr 2007 17:35
Kraj: slov. b.

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a Vitto1 » 04 Okt 2015 09:22

Tako kot je Luka napisal...prebral in na več mestih je bilo ugotovljeno, da 57mm shock paše tako v 26" Reigne kot v 27.5 Trance. Pri trancu gre dokaj na tesno ampak vseeno ostane dobre 3mm placa pri maksimalnem stisku. Ni problem dobit amortizer za stestirat, vprašanje se nanaša samo na predelavo amortizerja. ker pri foxu to lahko nardi vsak sam v domači delavnici z odstranitvijo nekega distančnika... ni mi dajat 100 in več € za tak poseg, za 100€ rajši kupim drugi rabljen amortizer kot da tega predelujem...
Vitto1
član
 
Prispevkov: 949
Pridružen: 16 Okt 2012 17:50

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a cebelar123 » 07 Mar 2016 07:54

Imam eno vprašenje glede PSIja in Monarch plus debonair RT.
Ali je to normalno da pri mojih 90Kg z vso opremo ne morem dosečti 20% saga?
Na 350PSI kar je max za ta shock pridem na nekje med 30 in 25% saga WTF. Ali delam kaj narobe?
He who laughs last didn't get it
Uporabniški avatar
cebelar123
član
 
Prispevkov: 829
Pridružen: 31 Jul 2007 08:41
Kraj: maribor

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a Jernejk » 07 Mar 2016 09:31

cebelar123 napisal/-a:Imam eno vprašenje glede PSIja in Monarch plus debonair RT.
Ali je to normalno da pri mojih 90Kg z vso opremo ne morem dosečti 20% saga?
Na 350PSI kar je max za ta shock pridem na nekje med 30 in 25% saga WTF. Ali delam kaj narobe?

Zaradi večjega volumna so tudi pritiski večji. To lahko rešiš z "volume spacerj-ji" - gre za silikonske obročke, s katerimi zmanjšaš volumen pozitivne komore, kar posledično pripelje do nižjih pritiskov in večje progresivnosti amortizerja.

Npr:
http://www.bajkmanija.si/shox-monarch-v ... less-token
Jernejk
član
 
Prispevkov: 119
Pridružen: 20 Jan 2013 18:51

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a Gaius » 07 Mar 2016 11:39

cebelar123 napisal/-a:Imam eno vprašenje glede PSIja in Monarch plus debonair RT.
Ali je to normalno da pri mojih 90Kg z vso opremo ne morem dosečti 20% saga?
Na 350PSI kar je max za ta shock pridem na nekje med 30 in 25% saga WTF. Ali delam kaj narobe?


Je normalno. Jaz z 115kg nisem mogel doseči 30% saga, za začetek lahko ene 4-5 gumic notr vržeš..

Drugače pa kar nekaj ljudi brez kakršne koli težave vozi 57mm stroke amortizer na trancih in brez problemov.
Gaius
član
 
Prispevkov: 159
Pridružen: 01 Nov 2015 13:29

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a cebelar123 » 07 Mar 2016 11:42

Jernejk napisal/-a:
cebelar123 napisal/-a:Imam eno vprašenje glede PSIja in Monarch plus debonair RT.
Ali je to normalno da pri mojih 90Kg z vso opremo ne morem dosečti 20% saga?
Na 350PSI kar je max za ta shock pridem na nekje med 30 in 25% saga WTF. Ali delam kaj narobe?

Zaradi večjega volumna so tudi pritiski večji. To lahko rešiš z "volume spacerj-ji" - gre za silikonske obročke, s katerimi zmanjšaš volumen pozitivne komore, kar posledično pripelje do nižjih pritiskov in večje progresivnosti amortizerja.

Npr:
http://www.bajkmanija.si/shox-monarch-v ... less-token


Še zmeraj mi je primarno nastaviti pravilini sag. Zdaj sem nekaj bral in ugotovil, da bom moral po prvem pumpanju malo zazibati shock in pogledati če je tlak kaj padel, saj bi se naj porazdelil po komorah in nato dopumpal. Upam da je to.
He who laughs last didn't get it
Uporabniški avatar
cebelar123
član
 
Prispevkov: 829
Pridružen: 31 Jul 2007 08:41
Kraj: maribor

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a Jernejk » 07 Mar 2016 11:56

cebelar123 napisal/-a:
Jernejk napisal/-a:
cebelar123 napisal/-a:Imam eno vprašenje glede PSIja in Monarch plus debonair RT.
Ali je to normalno da pri mojih 90Kg z vso opremo ne morem dosečti 20% saga?
Na 350PSI kar je max za ta shock pridem na nekje med 30 in 25% saga WTF. Ali delam kaj narobe?

Zaradi večjega volumna so tudi pritiski večji. To lahko rešiš z "volume spacerj-ji" - gre za silikonske obročke, s katerimi zmanjšaš volumen pozitivne komore, kar posledično pripelje do nižjih pritiskov in večje progresivnosti amortizerja.

Npr:
http://www.bajkmanija.si/shox-monarch-v ... less-token


Še zmeraj mi je primarno nastaviti pravilini sag. Zdaj sem nekaj bral in ugotovil, da bom moral po prvem pumpanju malo zazibati shock in pogledati če je tlak kaj padel, saj bi se naj porazdelil po komorah in nato dopumpal. Upam da je to.


Najverjetneje ne bo pomagalo. Precej odvisno je od "koeficienta" vzmetenja kolesa, na katerem imas ta amortizer. Giant Reign ima npr. ta faktor okoli 3x, kar pomeni, da je potrebno voziti za 50% visji pritisk, kot pri kolesu, katerega geometrija ima samo fakot 2x.
Jernejk
član
 
Prispevkov: 119
Pridružen: 20 Jan 2013 18:51

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a Vitto1 » 07 Mar 2016 12:45

na trancu je priporočen sag 30%. kolkr sem testiral se najlepše obnaša pri malenkost več kot 30%, da se med oznako in gumico pozna malo črnine(manj kot mm) vsaj moj se pri 20% obnaša kot trdak... in ta amortizer je zelo občutljiv na to nastavitev... pri okoli 20-25% je v hodu tista "stopnica" katero doseže vsak tudi če je shock napumpan za 20kg težjega človeka. in mislim da mora sag bit nekje tam nastavljen
Vitto1
član
 
Prispevkov: 949
Pridružen: 16 Okt 2012 17:50

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a fastdown » 07 Mar 2016 14:44

Z gumicami v zgornjem delu povečaš progresivnost v zadnjem delu hoda ( da ga ne zabijaš ), v spodnjem delu hoda pa progresivnost na začetku hoda in to bi znalo uplivati tudi na sag. Pač te gumice so enako kot LSC in HSC le da delujejo na principu zmanjšanja volumna zračne komore. Je pa zanimivo da na RS strani piše da se v spodnji del ne sme nameščati teh gumic medtem ko mi je bilo pri airnshoxu rečeno da jih lahko in tudi po slikah se vidi da jih folk vozi tudi v spodnjem delu komore

Slika
Vse na poti prehitim, peljem se čez drn in strn dokler se ne zvrnem v grm.
Uporabniški avatar
fastdown
član
 
Prispevkov: 937
Pridružen: 25 Avg 2013 20:42
Kraj: 46,02983°N / 14,55526°E

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a TomažT » 07 Mar 2016 15:15

Ko ti bo gumica v spodnjem delu zlezla čez luknjo in ti jo zatesnila, boš čutil zakaj se ne daje gumic na to stran.
TomažT
član
 
Prispevkov: 1552
Pridružen: 12 Sep 2007 14:24

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 07 Mar 2016 18:30

fastdown napisal/-a:Pač te gumice so enako kot LSC in HSC le da delujejo na principu zmanjšanja volumna zračne komore.

Niti približno ni to enako. LSC/HSC ti nastavlja karakteristiko sila/hitrost, gumice pa nastavljajo karakteristiko sila/pot. Dušenje je odvisno od hitrosti, vzmet je odvisna od položaja. Jabolka in hruške.

Da ne omenjam, da bodo gumice v pozitivni komori imele prej negativen učinek, ker bo pri nič hoda tlak v njej višji, torej bo amortizer do točke prehoda (ko se tlaka izenačita) prišel še lažje, kot prej. Torej bo še bolj padal skozi hod na začetku. Česar pa, če je točka prehoda globlje v hodu, kot sag, nočeš, če imaš problem doseči dovolj malo saga.

TomažT napisal/-a:Ko ti bo gumica v spodnjem delu zlezla čez luknjo in ti jo zatesnila, boš čutil zakaj se ne daje gumic na to stran.

Ne bi smel biti problem, bi rekel, da so gumice dovolj ohlapne. Če bo luknjo pokrilo ob povratku, jo bo bat s pretokom zraka odrinil stran. Če bi se luknjica zaprla pri poti globlje v hod (pozitiven hod), bo pa to itak kar naenkrat močno zmanjšalo negativno komoro, kjer bo tlak padel bistveno hitreje, amortizer bo pa bolj vleklo proti začetni legi. Dokler ne bo prebilo zračnega tesnila na batu med obema komorama (kar je bil, če se ne motim, razlog za stuck down na Fox Floatih, ki so bili najbolj znani po tem), ne bi smelo biti težav.

Ampak vseeno, jaz bi se držal Sramovih priporočil, vsaj bistveno bolj, kot Air'n'Shoxovih ;)

Sicer pa druge realne rešitve, kot višji tlak, za doseganje saga ni. Ti moraš krivuljo dvigniti, da pri določenemu sagu doseže dovolj visoko vrednost sile. To lahko narediš na tri načine:
-tako, da krivuljo ravnaš, kar pri zračnemu amortizerju pomeni še večji volumen komore, da je pri spremembi hoda sprememba volumna čim manjša. Obenem sicer to običajno pomeni še dovolj visok tlak. V tvojem primeru si s krivuljo zaklenjen, ker ne moreš odvzeti obročkov (no, vseeno lahko preveriš, če imaš kakšnega), s tlakom pa tudi, ker si na zgornji meji.
-povečaš bat, da se določen tlak porazdeli po večji površini, rezultirajoča sila je večja. Tukaj pač nimaš možnosti, amortizer je, kakršen je
-dvigneš splošen naklon krivulje, kar dosežeš z višjim tlakom. S katerim si na meji.

Situacija je jasno vse prej kot rožnata. Opcije imaš, kakor vidim, naslednje:
-povsem drug amortizer, ki omogoča dovolj visoke sile pri dovolj nizkih tlakih oz. se ga da napumpati na dovolj visok tlak
-drugo kolo z manjšim ročičnim razmerjem (daljšim amortizerjem)
-obstoječo opremo preteraš prek meje, napumpaš amortizer do tja, kolikor potrebuješ, in upaš da zadeva zdrži (v tem primeru bi jaz z dviganjem temperature ZELO skrbno spremljal dejansko vrednost tlaka v amortizerju, že v stilu pumpanje v hladni garaži, preverjanje tlaka, ko je kolo na soncu - precej prek omejitve za tlak je že pred časom vozil amortizerje Buschi, mislim da prve generacije Monarchov ali pa takratne Foxe, magari ga povprašaj o njegovih izkušnjah)
-voziš manjši posed.

Zakaj sploh želiš samo 20 % poseda?
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5735
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a cebelar123 » 08 Mar 2016 07:24

Prvi dve alineji odpadeta saj je kolo novo staro komaj par dni. Preko 350psi pa tudi nebom pumpal v tem trenutku niti ni mogoče saj moja pumpa omogoča samo 300psi jev.
Za 1x sem se odločil da bom vozil na 250PSI in 30% sag-a. Če napumpam na 300PSI se sag spremeni mogoče za 2%.

Koliko sem skakal na mestu in poizkusil zabiti shock mi ni uspelo priti niti na 70% hoda. Tako da bom zdaj moral iti ven in sprobati kako deluje shock.
Mogoče kdo ve ali ima shock že kakšne gumice ali je brez? Mogoče je že prišel z gumicami in je zato zadnji del hoda trši.
He who laughs last didn't get it
Uporabniški avatar
cebelar123
član
 
Prispevkov: 829
Pridružen: 31 Jul 2007 08:41
Kraj: maribor

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a Jernejk » 08 Mar 2016 08:44

cebelar123 napisal/-a:Prvi dve alineji odpadeta saj je kolo novo staro komaj par dni. Preko 350psi pa tudi nebom pumpal v tem trenutku niti ni mogoče saj moja pumpa omogoča samo 300psi jev.
Za 1x sem se odločil da bom vozil na 250PSI in 30% sag-a. Če napumpam na 300PSI se sag spremeni mogoče za 2%.

Koliko sem skakal na mestu in poizkusil zabiti shock mi ni uspelo priti niti na 70% hoda. Tako da bom zdaj moral iti ven in sprobati kako deluje shock.
Mogoče kdo ve ali ima shock že kakšne gumice ali je brez? Mogoče je že prišel z gumicami in je zato zadnji del hoda trši.

Kolikor je meni znano, teh gumic ne nameščajo serijsko.
Lahko zaupaš, za katero kolo gre? 20% saga je res zelo malo in tudi to, da pri 30% ne izkoristiš (skoraj) celotnega hoda, je nekoliko hecen podatek.
Mimogrede; zakaj bi želel 20% saga, če že pri 30 celotni hod nima efekta?
Jernejk
član
 
Prispevkov: 119
Pridružen: 20 Jan 2013 18:51

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a koko82 » 08 Mar 2016 09:20

Mislim da debonaira ne moreš vozit na 20%, ker ima na cca 15-20% port za izenačevanje in ko pride do te točke sledi cca 10% praznega hoda, tko da si vedno na 25%+. Če ga nekako spraviš na 20% oz pod točko kjer izenačuje pritisk imaš notri tolk pritiska, da se kolo pelje kot trdak. Procenti so bolj na približno, ker sem že malo pozabu.
Uporabniški avatar
koko82
član
 
Prispevkov: 2658
Pridružen: 16 Feb 2005 18:06
Kraj: Bajkmanija

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a whatever » 08 Mar 2016 09:41

Jernejk napisal/-a:Zakaj bi želel 20% saga, če že pri 30 celotni hod nima efekta?

Verjetno zato, ker 30% saga je na DH bajkih, na endurotih pa 20% :mrgreen:
Jaz sem menjal Monarcha Debonair za "normalen" shock in tudi z 20% saga ga normalno izkoriščam.
Uporabniški avatar
whatever
član
 
Prispevkov: 10796
Pridružen: 03 Sep 2005 23:36
Kraj: Ljubljana

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a cebelar123 » 08 Mar 2016 12:24

Zato ker nebi rad podrl preveč geometrije saj bi rad tudi kam priplezal. To da ne izkoristim hod pri 30% je bil garažni test.
Drugače pa imam Lapierre zesty am 527 2016 model. Prej sem leta imel fox amortizerje in nisem rabil imeti skoraj max psi za moje kile da sem dosegel sag 25% zato mi je čudno.
Mogoče je to samo specifika monarcha.
He who laughs last didn't get it
Uporabniški avatar
cebelar123
član
 
Prispevkov: 829
Pridružen: 31 Jul 2007 08:41
Kraj: maribor

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a ICP » 08 Mar 2016 13:04

Pozdrav!

Pritegnila me je debata...

Samo za v potrditev :
Poceni
http://www.bajk.si/komponente/vilice-in ... 0x57_i2701
in dražji
http://www.bajk.si/komponente/vilice-in ... 57mm_i2797

Tud mene mika sprobat razliko.

LP
Šus ni mus, je pa fajn!
Uporabniški avatar
ICP
član
 
Prispevkov: 47
Pridružen: 13 Jul 2015 20:46

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a Jernejk » 08 Mar 2016 13:25

cebelar123 napisal/-a:Zato ker nebi rad podrl preveč geometrije saj bi rad tudi kam priplezal. To da ne izkoristim hod pri 30% je bil garažni test.
Drugače pa imam Lapierre zesty am 527 2016 model. Prej sem leta imel fox amortizerje in nisem rabil imeti skoraj max psi za moje kile da sem dosegel sag 25% zato mi je čudno.
Mogoče je to samo specifika monarcha.

Tega ne bi direktno povezoval s proivajalcem vzmetenja; sam sem imel na tako Reignu 2013 kot tudi na Reignu 2015 RockShox Monarcha. Na starem navadnega, na novem debonair-a. Pri starem sem za 25% saga imel okoli 200 PSI, pri novem (debonair) pa pri 35%+ saga 300 PSI, kljub temu, da ima teoretično prejšnji Reign večji koeficient vzmetenja - 150/50 proti 160/57. Razlila je predvsem v volumniu amortizerja, kar, kot rečeno, vpliva na potreben pritisk za želeni sag.
Jernejk
član
 
Prispevkov: 119
Pridružen: 20 Jan 2013 18:51

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a Vitto1 » 08 Mar 2016 16:45

Whatever: ali linearen amortizer pri 20% saga ali bolj progresiven prri 30%? nevem če je point ne-zabijanje povezan s sagom(lahko vozim bajk na 20% in koristim hod.. recimo xfusion O2 amortizer lahko voziš na 10% in ga normalno zabijaš, pa je ravno zaradi tega crap od amortizerja), manj le-tega nardi bajk bolj pokončen, bb je višje... jaz mislim da ima sag tudi neko funkcijo in da mora bit prek neke mere, saj se nihajka med spusti velikokrat iztegne prek sag točke, da bi kolo ohranilo grip. lahko pa se motim, nevem. ma nekaj more bit na tem, čene bi delali take zasnove vzmetenja kjer saga praktično ni oz. ga je minimalno. kolkr vidim ima večina modernih bajkov sag okoli 30-35% predpisanih?
Vitto1
član
 
Prispevkov: 949
Pridružen: 16 Okt 2012 17:50

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a problematiks » 08 Mar 2016 16:59

Vitto1 napisal/-a:...recimo xfusion O2 amortizer lahko voziš na 10% in ga normalno zabijaš, pa je ravno zaradi tega crap od amortizerja...

Malo offtopic, ampak me res zanima, kaj za eno rec si ti vozil. Ker RLX in RCX verziji O2 amortizerja definitivno nimata teh tendenc. Glede progresivnosti/zabijanja na istem okvirju definitivno ni bilo opazit razlik v primerjavi z RS in Fox amortizerji.

Marko
problematiks
KontraRevolucionar
 
Prispevkov: 5713
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 08 Mar 2016 17:47

koko82 napisal/-a:Mislim da debonaira ne moreš vozit na 20%, ker ima na cca 15-20% port za izenačevanje in ko pride do te točke sledi cca 10% praznega hoda, tko da si vedno na 25%+. Če ga nekako spraviš na 20% oz pod točko kjer izenačuje pritisk imaš notri tolk pritiska, da se kolo pelje kot trdak. Procenti so bolj na približno, ker sem že malo pozabu.

Hod ni nikoli 'prazen', sicer se amortizer ne bi vrnil v začetni položaj. Čeprav je tlak v negativni komori višji (oz. enak) tistemu v pozitivni, površina na eni in drugi strani bata ni enaka. V pozitivni komori je površina precej večja, rezultirajoča sila pa prav tako.

cebelar123 napisal/-a:Zato ker nebi rad podrl preveč geometrije saj bi rad tudi kam priplezal. To da ne izkoristim hod pri 30% je bil garažni test.
Drugače pa imam Lapierre zesty am 527 2016 model. Prej sem leta imel fox amortizerje in nisem rabil imeti skoraj max psi za moje kile da sem dosegel sag 25% zato mi je čudno.
Mogoče je to samo specifika monarcha.

Mene je (sicer tudi na račun zimskih telovadniških treningov) Reign močno presenetil, čeprav se z Monarch Plus vseeno malce ziba in v klanec daje občutek, da bi bil lahko bolj pokonci. Že dolgo (morda odkar ne treniram več XC-ja) v lokalen klanec nisem prilezel tako visoko, kot prejšnji teden.

Verjemi, da nisem an 20 % saga (nekako ciljam na 25 %, a to običajno nastavim na ravnem brez celotne bojne opreme).

Vitto1 napisal/-a:Whatever: ali linearen amortizer pri 20% saga ali bolj progresiven prri 30%? nevem če je point ne-zabijanje povezan s sagom(lahko vozim bajk na 20% in koristim hod.. recimo xfusion O2 amortizer lahko voziš na 10% in ga normalno zabijaš, pa je ravno zaradi tega crap od amortizerja), manj le-tega nardi bajk bolj pokončen, bb je višje... jaz mislim da ima sag tudi neko funkcijo in da mora bit prek neke mere, saj se nihajka med spusti velikokrat iztegne prek sag točke, da bi kolo ohranilo grip. lahko pa se motim, nevem. ma nekaj more bit na tem, čene bi delali take zasnove vzmetenja kjer saga praktično ni oz. ga je minimalno. kolkr vidim ima večina modernih bajkov sag okoli 30-35% predpisanih?

Načeloma je point saga ravno to, ja, da imaš nekaj negativnega hoda. No pa pač dejstvo, da je težko narediti kolo, ki se pod kolesarjem ne bo posedlo (bo skoraj povsem togo), vseeno pa bo kolesar lahko izkoristil hod. Da se, ampak bo takšen bicikel bolj kot ne neuporaben ;)
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5735
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a Vitto1 » 08 Mar 2016 17:53

problematiks: xfusion o2, original namontiran na Pitchu 2011. jajc od amortizerja... ko si pri 25% saga odrinil na jumpu ga je skoraj do podna zabilo... pa do konca odprt rebound je bil še vedno malenkost prepočasen da bi sledil terenu..
Vitto1
član
 
Prispevkov: 949
Pridružen: 16 Okt 2012 17:50

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a whatever » 08 Mar 2016 18:34

@Vitto1
- RS Monarch Plus RC3 DebonAir: ali sem imel na 20% ali na 30% saga je bil bajk trd in dejansko bajk sploh ni dobro pobiral majhne neravnine, ce ga nisi z bajkom letel. Sprva sem mislil, da je pac okvir tako zasnovan.
Pri eni in drugi nastavitvi saga nisem prisel do konca hoda. Dejansko mi je nabijalo v hrbet, ko sem sedel in vozil po bolj razfukani ravnini - kot da sem s trdakom.
Nekaj ga jebe to, da moras ful pritiska filat vanj. Zdaj se vec ne spomnem tocno, ampak za mojo tezo sem ga imel na 250 PSI. Sedanjega (drug shock) imam na 130-150.
- Z drugim shockom (v tem primeru Marzocchi 053; sem pa preprican, da bi bil feeling enak na "ne-DebonarAir" Monarchu ali Fox Floatu) pa sem nastavil sag na 20% in je bajk pobiral manjse neravnine smooth, za dol je delal tako, kot mora, hod sem izkoriscal normalno - nikoli me ni zabilo, ko sem prisel do konca hoda (lepo, kontrolirano).
Ce ima kdo moznost izbirati med DebonAir in prehodnim (brez DebonAir komore), vzami slednjega ;)
Uporabniški avatar
whatever
član
 
Prispevkov: 10796
Pridružen: 03 Sep 2005 23:36
Kraj: Ljubljana

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a problematiks » 08 Mar 2016 18:52

Vitto1 napisal/-a:problematiks: xfusion o2, original namontiran na Pitchu 2011. jajc od amortizerja... ko si pri 25% saga odrinil na jumpu ga je skoraj do podna zabilo... pa do konca odprt rebound je bil še vedno malenkost prepočasen da bi sledil terenu..

Ok, vse jasno. Tisto so bile osnovne verzije in verjetno res bolj primerljivo s kaksnim RS Bar amortizerjem kot kaksno konkretno zadevo.

Offtopic off :)

Marko
problematiks
KontraRevolucionar
 
Prispevkov: 5713
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a mrd » 08 Mar 2016 18:56

Zanimivo mi je kako še zmeraj primerjate križem kražem povprek vse.
Tip zadnjega vpetja igrajo bistveno vlogo. Pitch in Zesty s horst linkom oz. FSRjem ter Reign in Trance z Maestrom oz. dual (parallel) linkeagom imajo precej drugačne lastnosti gibanja zadnjega dela med seboj (dual linkage je praviloma bolj progresiven) zato en amortizer ne more imeti enako obnašanje ali bit primeren za vsak bajk.

Za realno primerjavo dejte govorit samo o Giant Reignu ali Tranceu in izkušnjah z RS DebonAirom. Že dual linkage dizajni med seboj bistveno odstopajo po lastnostih kaj šele, če se primerjajo s FSRji in Horst linki.

Meni se glede na prebrano na več forumih dozdeva točno to kar je W napisal v zadnjem postu. Ne jih izbrat. Že razlika v psi za enak sag enako težlih ljudi je neverjetna (tudi čez 100 psi razlike sem prebral) pa še pritiski nenormalno visoki. Po drugi stra i pa poznam enega, ki pravi da mu dela pa ni ravno amater. Čudno to. Napaka v dizajnu, nekonstantnost izdwlave, tesnila??? Ne bi vedel..

@Vitto
Pitch je imel precej linearno gibanje oz. razmerje gibanj zadnja os - amprtizer in zato je amortizer moral opravit večino posla kar tedanji osnovni model O2 (2009) ni zmogel. Od takrat do danes (7 let) je Xfusion le naredil "mičkeno" preskoka v dizajnu, tehnologiji, kvaliteti.. pa tudi osnovni R model ni ravno primerljiv z RCX ali RLX.
Uporabniški avatar
mrd
član
 
Prispevkov: 1567
Pridružen: 23 Maj 2010 14:33
Kraj: Notranjsko-kraška regija

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a koko82 » 08 Mar 2016 18:58

Hod ni nikoli 'prazen', sicer se amortizer ne bi vrnil v začetni položaj. Čeprav je tlak v negativni komori višji (oz. enak) tistemu v pozitivni, površina na eni in drugi strani bata ni enaka. V pozitivni komori je površina precej večja, rezultirajoča sila pa prav tako.


Ni čisto prazen, sam če med 20 in 30% hoda izgubi 30% potiska tam pač ne moreš imet saga. Če se vsedeš na kolo in ga počasi pritiskaš proti sagu boš videl da gre iz začetka trdo potem pa kar naenkrat pade za cca 10% in spet otrdi.
Uporabniški avatar
koko82
član
 
Prispevkov: 2658
Pridružen: 16 Feb 2005 18:06
Kraj: Bajkmanija

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 08 Mar 2016 19:18

mrd napisal/-a:Zanimivo mi je kako še zmeraj primerjate križem kražem povprek vse.
Tip zadnjega vpetja igrajo bistveno vlogo. Pitch in Zesty s horst linkom oz. FSRjem ter Reign in Trance z Maestrom oz. dual (parallel) linkeagom imajo precej drugačne lastnosti gibanja zadnjega dela med seboj (dual linkage je praviloma bolj progresiven) zato en amortizer ne more imeti enako obnašanje ali bit primeren za vsak bajk.

To seveda ni res, obnašanje je lahko hudo podobno med dvema tipoma vzmetenja, stvar je v finesah dizajna. Prav tako lahko narediš ali zelo progresivnega ali pa degresivnega horst linka ali pa dual-short-link vzmetenje. Kakor tudi lahko 'en' amortizer uporabiš na vseh tipih vzemetnja, le da potrebuješ nekoliko spremenjen valving v dušilni komori ter morda spremembe na piksni.

V praksi se, kakor je meni znano, s krivuljo ročičnega razmerja prilagaja proizvajalcem vzmetenja, če nisi ravno nek Specialized, ki mu je drobiž naročiti veliko serijo amortizerjev s posebnimi zahtevami. Veliko ima pa z obliko krivulje tudi pričakovan način uporabe kolesa (nezahtevna vožnja, dirkanje, nekatere firme na različne modele z 'istim' amortizerjem dajo celo različen valving), pogled proizvajalca na svet (nekateri želijo tovorni vlak od kolesa, ki je stabilno, drugi želijo bolj igrivo kolo, z vsem je povezana še geometrija), itd.

V eni razlagi geometrije vzmetenja je lepo pisalo, dva bicikla bosta, ne glede na izvedbo vzmetenja, imela isto obnašanje, če bo krivulja zadnje osi pri obeh enaka (če to dosežeš z različnima tipoma vzmetenja). Če je še ročično razmerje amortizerja (in tune le-tega) enako, bo to držalo. V praksi enakih krivulj jasno ne boš dosegel, so si pa nekateri na prvi pogled precej različni bicikli lahko zelo podobni in seveda obratno.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5735
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a mrd » 08 Mar 2016 19:24

Si pa picajzl.
Zmotil sem se samo v tem da sem napisal tip. Hotel sem napistat nekaj v stilu specifika oz. finese pa malo zablodil. Sem pa povedal tocno to kar razlagas. FSR ima drugacne lastnosto kot Lapjerčk in drugačne kot Maestro. Probaj...
Uporabniški avatar
mrd
član
 
Prispevkov: 1567
Pridružen: 23 Maj 2010 14:33
Kraj: Notranjsko-kraška regija

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 08 Mar 2016 20:20

Mene je zmotil predvsem tisti oklepaj, da je dual linkage bolj progresiven. Ta del enostavno ni resničen, ker progresivnost nima nobene veze s samim sistemom vzmetenja, če gledaš tisto gugalnico med glavnim okvirjem in zadnjo osjo oz. tiste štiri linke (kakorkoli so že postavljeni in ne glede na njihovo dolžino), ki lahko gugalnico nadomestijo. Progresivnost je funkcija ročičnega razmerja, ta pa je odvisna, ko enkrat imaš zadnje vzmetenje, od postavitve amortizerja in stiskanja le tega (torej z obliko rockerja). Ti lahko zadnji del pustiš popolnoma nespremenjen, del rockerja, ki pritiska na amortizer obrneš navzgor (in spodnji eyelet amortizerja le premakneš navzgor), pa se bo karakteristika spremenila. Enako se zgodi, če spodnji eyelet amortizerja le zavrtiš okrog zgornjega, da spremeniš kot med rockerjem in amortizerjem. Spet drugačna karakteristika.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5735
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a mrd » 08 Mar 2016 22:52

Res sem brez razmišljanja prodal komercialno bučo naprej. Se opravičujem

Pejmo nazaj na Debon Air. ;)
Uporabniški avatar
mrd
član
 
Prispevkov: 1567
Pridružen: 23 Maj 2010 14:33
Kraj: Notranjsko-kraška regija

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a Vitto1 » 13 Mar 2016 18:46

A bi en lastnik reigna 2015 lahko prestel klike na reboundu? Ker trance ima ze serijsko shock z 20 kliki.. in baje je to popravljena verzija?

Sent from my SM-G388F using Tapatalk
Vitto1
član
 
Prispevkov: 949
Pridružen: 16 Okt 2012 17:50

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a wilecoyote » 13 Mar 2016 20:11

Vitto1 napisal/-a:A bi en lastnik reigna 2015 lahko prestel klike na reboundu? Ker trance ima ze serijsko shock z 20 kliki.. in baje je to popravljena verzija?

Sent from my SM-G388F using Tapatalk



Velja tudin Monarch + RC3

MONARCH RT3 UPDATES - REFINED PERFORMANCE

Monarch stands for smooth damping in a lightweight chassis, with coil-like performance thanks to its Solo Air spring with DebonAir option. For 2016 Monarch RT3 received some important damper updates, to enhance the shock’s performance and make it perfectly adaptable to each rider’s and ride’s characteristics.
Available: May 2015 (in all standard Monarch RT3 sizes and air can configurations)

NEW COMPRESSION PISTON: MORE CONTROL AND BETTER TRACTION

A redesigned piston reduces compression forces at high-speeds. The increased oil flow results in a smoother feeling shock at high shaft speeds, more control and better traction on the trail.

NEW POPPET VALVE: BETTER LOCKOUT FEEL

An updated poppet valve design with o-ring and riveted shims create a better seal for a more refined lockout feel.

NEW REBOUND CIRCUIT: INCREASED ADJUSTMENT RANGE

Additional beginning-stroke rebound shaft port with dual-taper rebound needle results in increased oil flow for a wider range of adjustment. The rebound range now allows for more precise control over a broader range of riders’ weights.
Uporabniški avatar
wilecoyote
član
 
Prispevkov: 524
Pridružen: 01 Nov 2007 22:29
Kraj: Izola

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a samo_b » 23 Avg 2017 11:13

Zanima me, če je možno na Monarch Debonair RL (letnik 2017, običajen brez piggy-a) zamenjati Debonair komoro za navadno, z nižjim volumnom? Prebral sem tole temo in tudi jaz na prej omenjenem Zestyu AM težko izkoristim cel hod ob konkretnem sag-u (35%) + tista štenga pri okrog 20% sag-a je kar očitna, tako kot ste vsi do sedaj pisali. Je zamenjava komore sploh cenovno upravičena, glede na to, da se dobi na nemških štacunah nov ne-Debonair Monarch RL za 200€.
samo_b
član
 
Prispevkov: 55
Pridružen: 05 Nov 2012 21:30

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a MiLi » 30 Apr 2018 17:30

je možno na Monarchu Plus RC3 povečat kompresijo, ko je ročka v FIRM poziciji? to pomeni, da bi imel bolj izrazit lockout z manj zibanja. pa da ne bi vplivalo na delovanje v OPEN poziciji.

Hvala...
If you ain't Mountain Biker, you ain't shit!
Uporabniški avatar
MiLi
Razdrem vse!
 
Prispevkov: 3153
Pridružen: 15 Sep 2003 18:32

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a MiLi » 02 Maj 2018 17:46

je to normalno, pri par mesecev voženem Monarchu? do zdaj pri nobenem "šoku", nisem opazil podobnih poškodb.

Slika
If you ain't Mountain Biker, you ain't shit!
Uporabniški avatar
MiLi
Razdrem vse!
 
Prispevkov: 3153
Pridružen: 15 Sep 2003 18:32

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a Andraž » 02 Maj 2018 18:36

Tole ni normalno, je obrabljena črna prevleka..... Nesi nazaj in naj ti zamenjajo pod garancijo.

Andraž
Enduro boys crew.
Uporabniški avatar
Andraž
član
 
Prispevkov: 495
Pridružen: 10 Maj 2009 20:33

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a koko82 » 02 Maj 2018 21:40

je možno na Monarchu Plus RC3 povečat kompresijo, ko je ročka v FIRM poziciji? to pomeni, da bi imel bolj izrazit lockout z manj zibanja. pa da ne bi vplivalo na delovanje v OPEN poziciji.

Mislim da je v lockout poziciji low speed port totalno zaprt, tko da je trdota zaklepa odvisna od hsc shim stacka. Za trši lockout rabiš trši shim stack, tko da bo amortizer tudi v open poziciji trši. Vsaj kar se tiče high speed udarcev.
Je pa vprašanje če ti amortizer zdej dela, tko kot mora. Lahko da je tud not kej poškdovano.
Uporabniški avatar
koko82
član
 
Prispevkov: 2658
Pridružen: 16 Feb 2005 18:06
Kraj: Bajkmanija

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a MiLi » 03 Maj 2018 09:19

hvala za odgovore. sem ga nesel nazaj na servis. je pa menda res, da je lockout pri tem amortizerju boj neizrazit.
If you ain't Mountain Biker, you ain't shit!
Uporabniški avatar
MiLi
Razdrem vse!
 
Prispevkov: 3153
Pridružen: 15 Sep 2003 18:32

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a MiLi » 05 Jun 2018 20:08

ima kdo probleme, da se mu naredi vakuum v Monarchu RC3+? dans sem opazil, da imam več SAG-a, kot je normalno. ko sem pa spustil zrak iz amortizerja, mi ga je skupaj potegnalo. zadevo sem sicer rešil, da sem ga na polno nafilal in potem spustil na željen pritisk. se bo to ponavljajo? je morda kakšna razlaga, zakaj pride do tega? amortizer je bil pred kratkim na servisu, saj je spuščal zrak. gre se pa za navadno piksno in ne DebonAir.
If you ain't Mountain Biker, you ain't shit!
Uporabniški avatar
MiLi
Razdrem vse!
 
Prispevkov: 3153
Pridružen: 15 Sep 2003 18:32

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 05 Jun 2018 20:28

Seveda ga je potegnilo skupaj, ker si odprl pozitivno komoro, iz negativne pa zrak ni mogel uiti. Ko je skočil do bleed porta (ki izenači pritisk med obema komorama nekje v hodu), se je pa spraznila še negativna komora.

Zato je treba vsakič, ko se spreminja tlak v amortizerju oz. vilici najprej zadevo sciklirati, nato pa meriti sag. V nasprotnem primeru je v negativni komori premalo, v pozitivni pa preveč zraka (pritiska). Če sag nastaviš pravilno na to stanje, se s cikliranjem sag poveča.

Torej to, da je skočil skupaj, ni vakuum, niti ni vakuum, da imaš več saga. Ne bi bil presenečen, če si (glede na začudenje nad opisanim pojavom) preskočil tisti del s cikliranjem in napačno nastavil tlak oz. sag.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5735
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a MiLi » 05 Jun 2018 21:12

SAG je že bil pravilno nastavljen. gre se zato, da je amortizer skup potegnalo po parih furah.
If you ain't Mountain Biker, you ain't shit!
Uporabniški avatar
MiLi
Razdrem vse!
 
Prispevkov: 3153
Pridružen: 15 Sep 2003 18:32

Re: Monarch plus debonair

OdgovorNapisal/-a koko82 » 05 Jun 2018 22:07

Verjetno poškodovano tesnilo. Debonair ima na notranji komori 4 luknjice, ki včasih ob montaži poškodujejo xring.
Uporabniški avatar
koko82
član
 
Prispevkov: 2658
Pridružen: 16 Feb 2005 18:06
Kraj: Bajkmanija


Vrni se na Oprema



Kdo je na strani

Uporabniki, ki brskajo po tem forumu: zupi13