električno vs običajno gorsko kolo

Vprašanja, ocene in debate o opremi gorskih kolesarjev

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 10 Jan 2020 20:40

V čip prihaja (realen) pulz, ven pošiljaš samo vsakega 2. Efektivno si razpolovil hitrost, ki jo pogon zaznava.

Tile zobniki pa funkcionirajo odlično, dokler niso v umazaniji. Mislim da je vsem jasno, kako je s tem na MTB-jih.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5980
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a m66 » 10 Jan 2020 23:17

Bosch in tudi menda Yamaha sta z novimi firmwarei preprečila delovanje tako chipov ,ki jih montiras znotraj pogona zaporedno s senzorjem hitrosti ( recimo speedbox) kot tudi tiste naprave, ki jih montiras na sam senzor ( badassbox). Če imas to montirano ti po par 10km vrze ven error in gre motor v servisni režim, 3krat menda lahko poresetiraš tako da voziš nekaj 10km v servisnem rezimu ( max 18km/h), četrtič pa menda zablokira in lahko sprosti samo servis Bosch. Ne vem pa kako pogrunta Bosch da je gor recimo ta badass box...

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
m66
član
 
Prispevkov: 361
Pridružen: 18 Apr 2014 18:31

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a koko82 » 11 Jan 2020 14:02

Prov tezko glih ni. Ce je blokada na 25km/h in badassbox prepolovi signale, elektonika vidi, da ne gres nikoli cez 13km/h, kar je precej nenavadno. Pa verjetno je se en kup parametrov iz katerih lahko razberejo kaj delas.
Uporabniški avatar
koko82
član
 
Prispevkov: 2715
Pridružen: 16 Feb 2005 18:06
Kraj: Bajkmanija

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a m66 » 11 Jan 2020 14:49

Zakaj pa ne bi šel nikoli več kot 26 (13)?

Verjetno gledajo kombinacijo navor na pedalu, porabe baterije i n hitrost...

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
m66
član
 
Prispevkov: 361
Pridružen: 18 Apr 2014 18:31

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 11 Jan 2020 16:53

m66 napisal/-a:Zakaj pa ne bi šel nikoli več kot 26 (13)?

Verjetno gledajo kombinacijo navor na pedalu, porabe baterije i n hitrost...

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Točno tako, blokada bi se sprožila šele pri 50 km/h.

Ta kombinacija pa tudi ni trotlziher. Potreboval bi še kaj drugega. GPS npr. Z vsem drugim enostavno tvegaš, da te bo nek robni primer pojebal in bo legitimnemu uporabniku pogon padel v servisni režim.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5980
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a m66 » 11 Jan 2020 18:55

Ja, saj to mi ni jasno, Bosch menda nima gps in ne more sledit uporabniku. To bi bla šele moznost tožb. Po moje je algoritem, ki upošteva to kar sem napisal, se zadeva sproži šele kar po nekaj kilometrih. Je pa to svinjarija, še posebej če je res da ti četrtič povsem brikne motor in ga lahko zrihtajo le v tovarni. Sam že zaradi tega ne bi kupil Boscha, se pa bojim da bodo zaradi blesave eu regulative in straha pred eu birokrati kmalu sledili tudi drugi proizvajalci.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
m66
član
 
Prispevkov: 361
Pridružen: 18 Apr 2014 18:31

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a Surfac » 16 Jan 2020 00:01

Jaz pa upam, da bodo tudi drugi sledili in da bo počipiranje pedelecov nemogoče... Za večjo hitrost pa naj bo druga kategorija, za katero naj veljajo tudi druga pravila...
Uporabniški avatar
Surfac
član
 
Prispevkov: 2104
Pridružen: 08 Jan 2004 17:48
Kraj: Ljubljana Vic

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a m66 » 16 Jan 2020 06:08

Ok, sam ti verjetno nisi potencialni kupec. No, za gorskega el. sam tudi nisem, za commuting bi pa, ampak mi je pa 25 premalo.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
m66
član
 
Prispevkov: 361
Pridružen: 18 Apr 2014 18:31

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a P_Nut » 16 Jan 2020 07:05

m66 napisal/-a:Ok, sam ti verjetno nisi potencialni kupec. No, za gorskega el. sam tudi nisem, za commuting bi pa, ampak mi je pa 25 premalo.


Rešitev je enostavna, kupi si motor in pojdi na cesto.
P_Nut
član
 
Prispevkov: 244
Pridružen: 03 Sep 2013 06:28

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a m66 » 16 Jan 2020 07:17

O, kok si ti pameten
..

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
m66
član
 
Prispevkov: 361
Pridružen: 18 Apr 2014 18:31

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a P_Nut » 16 Jan 2020 07:33

A bi se rad 50km/h+ vozil po kolesarskih stezah al zakaj ti je 25km/h premalo?
P_Nut
član
 
Prispevkov: 244
Pridružen: 03 Sep 2013 06:28

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a Obelix » 16 Jan 2020 08:54

Predvsem za commute je omejitev 25km/h čisto prepočasi. Če živiš v centru mesta in imaš do službe 2km lepega pločnika, potem je 25km/h mogoče ok omejitev.

Jaz imam do službe 20 km, konkretno Komenda - BTC, moja trasa ne gre do BTC-ja nič po pločnikih, ampak po lokalnih cestah med vasmi in nato široke makedamska ceste ob obvoznici in ob Savi do BTC-ja. Na taki trasi je 25 km/h prepočasi, nikamor ne prideš, vleče se. Ne rečem, da bi se peljal zdej 50+ ampak 35km/h je že čist druga zgodba. Tudi s specialko se ne morem peljat 25 km/h po ravnem, mi je prepočasi, 35 km/h je pa že ok. Eni pišete, kot da je 25 km/h še zadnja sprejemljiva brzina, ki jo kolesar še lahko obvladuje ...

Smo kupili ekolo za mojega očeta, ne ravno velikega ljubitelja koles, da bo na kolesu lažje sledil mami, ko gresta skupaj naokoli. Pri dobrih 70 letih je njegovo mnenje, da je ekolo super, samo 25 km/h je malo prepočasi.
JUST ME
Uporabniški avatar
Obelix
član
 
Prispevkov: 556
Pridružen: 11 Mar 2005 11:50
Kraj: Komenda

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a problematiks » 16 Jan 2020 09:35

25 km/h res ni boh ve kaj za po ravnini. Zaradi česar mi je še toliko bolj čudno, da so e-kolesa tako priljubljena na Nizozemskem in v Belgiji :)

Razlog za omejitev 25 km/h je pa verjetno v tem, da v času uvedbe zakonodaje za e-kolesa kategorija mopedov (oziroma koles s pomožnim motorjem), ki je imela prav tako omejitev hitrosti pri 25 km/h, ni potrebovala registracije. Če bi za e-kolesa postavili višjo omejitev, bi prišli do paradoksa, ko se bi lahko z e-kolesom brez registracije lahko vozili hitreje, kot z mopedom brez registracije. Zdaj sicer temu itak ni več tako, ker je že dobri dve leti treba vse mopede registrirati in si s kolesom v vsakem primeru na boljšem.

Marko
problematiks
KontraRevolucionar
 
Prispevkov: 5857
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a cebe » 16 Jan 2020 11:47

Zadnji vikend sem na Nizozemskem naredil cca. 120km po cestah, kolesarskih, tlakovcih, cx progah, vlakah, itd. z novim Spec. Creo SL 2020 s TerraPro plasci...
Omejen je na 25kmh. Iskreno povedano, nisem pogresal nikjer vecje pomoci/brzine, ceprav sem vozil tudi cca 40kmh, ker je tista pomoc na klanckih, iz zavojev, speljevanje na kriziscih, itd. toliksna, da brez tezav vrtis tudi 30+ na noge kar lep cas brez da bi se res zmatral.

Moje mnenje, da za cisti commuting je 25kmh dovolj.
Tukaj so prakticno vsa mestna kolesa, "e" kolesa, z omejitvijo na 25kmh, pa nismo v kaksnem vecjem mestu, ampak na obmocju 's-Heerenberg in Zeddam, ki je skoraj podezelje.

Ps: tudi v Celju kdaj skocim po opravkih v mesto z Vado-m, pa mi je tudi za to pomoc do 25kmh preko glave.
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
cebe
član
 
Prispevkov: 3456
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: Pragwald

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a havli » 16 Jan 2020 13:11

Cebe, če prav razumem, potem motor pomaga do hitrosti 25 km/h, naprej je pa odvisno koliko še noge dodajo.

Ali drugače - a omejitev na 25 km/h pomeni, da tudi, če hudo poganjaš, motor potem zavira (?) in ne spusti čez zgornjo mejo hitrosti?

Če prav razumem cebeta, zakaj bi potem čipirali kolesa? Natrenirat noge, za ostalo je pa moped :lol: 8)


Lpt
Uporabniški avatar
havli
član
 
Prispevkov: 695
Pridružen: 30 Jul 2004 07:04
Kraj: Ljubljana

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a cebe » 16 Jan 2020 13:54

Do 25kmh imas pomoc, kot si jo izberes, od tam naprej si pa human power only brez omejitev. :D
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
cebe
član
 
Prispevkov: 3456
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: Pragwald

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a El Tomzo » 16 Jan 2020 16:57

problematiks napisal/-a:25 km/h res ni boh ve kaj za po ravnini. Zaradi česar mi je še toliko bolj čudno, da so e-kolesa tako priljubljena na Nizozemskem in v Belgiji :)


Dobro, da kolesa niso omejena na hitrost. :D
Potem bi bil Zakon pisan nekako tako:
"Kolo, ki ga kolesar poganja do 25 km/h, se smatra za kolo.
Kolo, ki ga kolesar uspe poganjati nad 25 in do 45 km/h se mora registrirati kot moped. Kolesar mora na sebe nalepti registacijko številko.

Obstaja še ena opcija, brez hekanja.
Klasično kolo + kolesar + nahrbtnik s propelarjem.

https://youtu.be/LF_4bGS3_sw?t=256
Nikoli nisem toliko hodil po hribih kot odkar sem pričel kolesarit.
Uporabniški avatar
El Tomzo
član
 
Prispevkov: 1407
Pridružen: 20 Avg 2005 12:29
Kraj: Emona-Savus fluvius

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a Mojo Jojo » 16 Jan 2020 17:41

ne pozabit, na kolesarskih stezah in pločnikih je omejitev 25km/h, v peš conah 5

Na cesti pa kokr je znak oz po cpp, se pravi lahko nabašeš hitr na radar mimo kakšne šole :mrgreen:

Drgač pa sem sicer ene parkrat probal e bike, tudi odprtega, ampak se ne spomnim zdej točno
ali pri 25km/h motor čisto ustavi in si od tam naprej kot da bi gonil težko kravo z ugasnjenim motorjem,
ali še vedno kaj dodaja? Ker v prvem primeru imaš čisti zid pri 25km/h
Monkey Control
Uporabniški avatar
Mojo Jojo
član
 
Prispevkov: 4852
Pridružen: 31 Jul 2008 09:20
Kraj: bliz obvoznice

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a m66 » 16 Jan 2020 19:01

Prvi primer

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
m66
član
 
Prispevkov: 361
Pridružen: 18 Apr 2014 18:31

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a El Tomzo » 16 Jan 2020 19:22

Sem nekje zasledil, da imajo nekateri e-bajki tako naštimano, da tudi nad 25 km/h električno motor dodaja moč, vendar samo toliko, da izniči upor, ki ga motor ustvarja. Rezultat je tak, kot da bi imel klasično kolo brez motorja.
Nikoli nisem toliko hodil po hribih kot odkar sem pričel kolesarit.
Uporabniški avatar
El Tomzo
član
 
Prispevkov: 1407
Pridružen: 20 Avg 2005 12:29
Kraj: Emona-Savus fluvius

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a cebe » 16 Jan 2020 22:48

Kar sem jaz do sedaj vozil, je bil obcutek navadnega kolesa nad 25kmh... MTB, gravel in commuting; Spec, Pivot... Haibike in Mondraker sta bila tako tezka, s + gumami, da je bil obcutek ze ob pomoci baterije, kot da vozim tovornjak s praznimi gumami, ce nista bla na max pomoci.
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
cebe
član
 
Prispevkov: 3456
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: Pragwald

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 17 Jan 2020 21:53

El Tomzo napisal/-a:Obstaja še ena opcija, brez hekanja.
Klasično kolo + kolesar + nahrbtnik s propelarjem.

https://youtu.be/LF_4bGS3_sw?t=256

https://www.youtube.com/watch?v=SiA-P_ZcDwE

Mojo Jojo napisal/-a:ne pozabit, na kolesarskih stezah in pločnikih je omejitev 25km/h, v peš conah 5

Na cesti pa kokr je znak oz po cpp, se pravi lahko nabašeš hitr na radar mimo kakšne šole :mrgreen:

Drgač pa sem sicer ene parkrat probal e bike, tudi odprtega, ampak se ne spomnim zdej točno
ali pri 25km/h motor čisto ustavi in si od tam naprej kot da bi gonil težko kravo z ugasnjenim motorjem,
ali še vedno kaj dodaja? Ker v prvem primeru imaš čisti zid pri 25km/h

Odvisno od ozvedbe/generacije. Nekje se pogon odklopi in dobiš običajno (malo težje) kolo, nekje poganjaš še pogon. Ne spremljam pa dovolj dobro, da bi vedel, kako je pri posameznem. Prvi Boschi (tisti z majhnim zobnikom in internim prenosom) so bili se mi zdi da ves čas sklopljeni, zdaj pa ne več, ta nov Specov pogon (na cebetovem Creotu) oglašujejo kot da zelo uspešno odklopi, Sachsov bo tudi odklopil kakor vem, itd.

Po mojem mnenju je nujno, da dober e-bike pogon nad 25 km/h oz. ko zmanjka baterije učinkovito odklopi pogon tako, da je (praktično) brez upora in neslišen. Pa zobnik normalne velikosti, da nimaš zadaj še nekega prenosa, kot pri prvih Boschih. Ampak kakor slišim, so s t.i. sprag sklopkami (tisto, kar uporablja Onyx v pestah oz. efektivno to, kar je torpedo, le da v drugo smer - https://en.wikipedia.org/wiki/Sprag_clutch) kar težave.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5980
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a cebe » 17 Jan 2020 22:55

Lahko samo potrdim, da se Creo SL (SL je oznaka za Specov motor od 2020 naprej) nad 25kmh popolnoma izklopi in gre kolo naprej samo na cloveski pogon kot vsako drugo (cestno) kolo, neslisno, brez kaksnega upora na gonilkah, pa tudi teza se mu ni obcutla, tako lepo se pelje.
Prenos na tem je 46t spredaj, zadaj pa po obcutku neka 11-36 piramida, nisem sel preverjat.
Zadnjič spremenil cebe, dne 18 Jan 2020 11:23, skupaj popravljeno 1 krat.
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
cebe
član
 
Prispevkov: 3456
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: Pragwald

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a Andraž » 18 Jan 2020 09:12

Vsi pogoni, ki so dovršeni imajo dve sklopki (npr. nekaj takega, saj v radialni smeri vzame malo prostora: https://medias.schaeffler.com/medias/en ... /HF*HF3520) .... ena, da lahko poganjaš brez da vrtiš pogon in druga da se gonilka ne vrti v walk mode....
Enduro boys crew.
Uporabniški avatar
Andraž
član
 
Prispevkov: 633
Pridružen: 10 Maj 2009 20:33

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a Surfac » 28 Jan 2020 13:26

Malo pojasnila, zakaj Bosch postavlja zapreke čipiranju

https://www.bosch-presse.de/pressportal ... 92393.html

Na kratko, hočejo ohraniti enak zakonski status koles in pedelecov. Če lahko vsak počipira e-kolo, bo to težko...

Legally speaking, people who tune their pedelecs no longer ride an electric bike that is classified in the same way as a bicycle and should expect consequences. As a general rule, a tuned eBike is the equivalent of a moped (S-pedelec). Riders therefore require a driving license and vehicle insurance.
Uporabniški avatar
Surfac
član
 
Prispevkov: 2104
Pridružen: 08 Jan 2004 17:48
Kraj: Ljubljana Vic

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a m66 » 28 Jan 2020 14:06

LOL, in ti temu verjameš? Gre se samo zato, da popolnoma enako kolo, z enakim motorjem in opremo, le z drugo software nastavitvijo prodajajo za 20-25% dražje ker je s-pedelec. Vsak si tudi lahko povsem enostavno sam sestavi s-pedelec, kitajskih motorjev in kitov je na amazon nebroj.
m66
član
 
Prispevkov: 361
Pridružen: 18 Apr 2014 18:31

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a Surfac » 28 Jan 2020 14:20

Kot vem Bosch prodaja motorje ne pa koles :D

A z zapisanimi argumenti se ne strinjaš ? Ali pa to, da če bo Bosch edini preprečeval čipiranje, ostali pa ne, mu bo tržni delež upadel ,
ker si mnogi enostavno želijo čipiranje. A ni to malo tvegana poteza na tržišču s konkurenco?

Many people don't realise that using tuned eBikes on public roads may not only lead to technical problems and safety-related issues, but can also result in serious legal consequences.


Če si bral Tablo, je argument mnogiih proti e- kolesom ravno to, da se dajo počipirat... :mad:

Ja multinacionalke pa profit, ti argumenti so zelo popularni

Pa prosil bi za link na dve popolnoma enaki kolesi, ki jih navajaš?
Uporabniški avatar
Surfac
član
 
Prispevkov: 2104
Pridružen: 08 Jan 2004 17:48
Kraj: Ljubljana Vic

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a m66 » 28 Jan 2020 14:34

Poišči si sam, ne boš imel problemov, sam se bolj podrobno gledal spec turbo vado 5.0 vs 6.0. Gre sicer za Brose motor ne za Bosch. (ampak tudi za Bosch boš našel - trek, r-m, cannondale...). razlika v ceni cca 900€ list - razlikujejo se po tuningu motorja (no menda je v 6.0 celo slabši starejši motor 1.2s tunan na 45km/h, v 5.0 je novejši 1.3, ki ima bolje rešeno hlajenje), po lučkah in po bremzah.
m66
član
 
Prispevkov: 361
Pridružen: 18 Apr 2014 18:31

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a problematiks » 28 Jan 2020 16:02

Dodatni profiti in nategi pa kaj vem kaj se gor ali dol, dejstvo je, da ce se policija odloci, da bo e-kolesa zacela preverjat, bodo uporabniki cipiranih in/ali uporabnikih e-koles z omejitvijo asistence nad 25 km/h brez ustreznih papirjev fasali sankcije. In verjetno je samo vprasanje casa, kdaj se bo to zgodilo.

Marko
problematiks
KontraRevolucionar
 
Prispevkov: 5857
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a m66 » 28 Jan 2020 16:05

LOL, in to od nekoga na mtb forumu, kjer praktično vsi vozimo mimo zakona po gozdnih in gorskih poteh...
m66
član
 
Prispevkov: 361
Pridružen: 18 Apr 2014 18:31

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a problematiks » 28 Jan 2020 18:17

In poanta tvojega zapisa je? A da ce lahko kasiras kazen na enem podrocju, je vseeno, ce jo se kje drugje? :P

Seveda, ne eno ne drugo v tem trenutku ni legalno (ok, par poti, ki so legalna za gorsko kolesarjenje, ze obstaja pri nas, ampak pustimo detajle). Je pa verjetno precej verjetneje, da se kaksna organizirana akcija preverjanja zgodi pri kolesih, ki so udelezena v prometu, kot pri tistih, ki se "skrivajo" po gozdovih in hribih.

Marko
problematiks
KontraRevolucionar
 
Prispevkov: 5857
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a m66 » 28 Jan 2020 19:28

Aja? Takega preverjanja, ki je po tvoje bolj verjetno še ni bilo, bilo pa je pod Rašico, pa tnp, pa še kje...

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
m66
član
 
Prispevkov: 361
Pridružen: 18 Apr 2014 18:31

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 28 Jan 2020 19:36

E-bajki spremembo uredbe v naravi zgolj otežujejo (ker lahko nasprotniki kažejo s prstom, da gre za motorje). Čipiranje e-bajkov to zgolj poslabša.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5980
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a cebe » 28 Jan 2020 22:25

Pipi, to mene pri nas pri emtb-jih najbolj moti... Ko so se ze kazal mogoce mali znaki preboja v smeri sprejemanja, se zna zgodit, da se bodo stvari vrnile v pradavnino na tem podrocju pri nas... Zato sem zelo za to, da se cipiranje onemogoci.
In ze veckrat sem povedal, da v taksni moci ne vidim smisla in o pomoci svohnejsim, starejsim, in podobnem bla bla-ju nebi, ker je pol manj moci vec kot dovolj.
V to smer se delajo premiki, kolikor mi je znano. In zna bit kr zanimivo.

Glede Speca in Broseja pa je stvar taka, da je zgodba verjetno zakljucena, ker Brose ni (bil) na nivoju kolicin in kvalitete najvecjih in vodilnih brandov, zato so kdaj pri cem nardili korak nazaj, da so vsaj "preziveli" to obdobje.
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
cebe
član
 
Prispevkov: 3456
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: Pragwald

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a Surfac » 28 Jan 2020 22:49

cebe napisal/-a:Glede Speca in Broseja pa je stvar taka, da je zgodba verjetno zakljucena, ker Brose ni (bil) na nivoju kolicin in kvalitete najvecjih in vodilnih brandov, zato so kdaj pri cem nardili korak nazaj, da so vsaj "preziveli" to obdobje.


A lahko tole glede kvalitete malo pojasniš, na reviewih je vedno najboljši. Sprašujem, ker se zanimam za Turbo Levota :oops:
Uporabniški avatar
Surfac
član
 
Prispevkov: 2104
Pridružen: 08 Jan 2004 17:48
Kraj: Ljubljana Vic

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a MIR-KO » 29 Jan 2020 15:54

Je mogoče kdo v fazi nabave E-Bajka (AM-Enduro) ? Izmenjava mnenj (izkušenj) ne škodi. :)
Uporabniški avatar
MIR-KO
član
 
Prispevkov: 100
Pridružen: 22 Dec 2006 18:16
Kraj: Sežana

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a problematiks » 29 Jan 2020 17:22

m66 napisal/-a:Aja? Takega preverjanja, ki je po tvoje bolj verjetno še ni bilo, bilo pa je pod Rašico, pa tnp, pa še kje...
Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Počakaj, da dosežejo E-kolesa tudi pri nas kritično maso, pride do kakšne nesreče in/ali pristojni zavohajo šolde :wink: In si upam dat roko v ogenj, da bodo kazni precej višje od tistih za gorske kolesarje za vožnjo v svojem naravnem elementu.

Sicer pa ja, bi bilo pa fajn, da bi to do 45 km/h kategorijo malo poenostavili, ker marsikateremu, ki se na daljše razdalje vozi na šiht, je 25 km/h res nizka omejitev. Bi pa seveda morali poskrbeti za neko varovalko, da te hitrejše variante ne bi bile dostopne nekolesarjem/začetnikom, ker potem se hitro lahko zgodi, da ti tak majstr koga storpedira.

Marko
problematiks
KontraRevolucionar
 
Prispevkov: 5857
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 29 Jan 2020 18:27

Enostavno, izpit. Ampak tega dobiš skupaj z vozniškim dovoljenjem - H oz. po novem očitno AM kategorija (2 tedna stara izkaznica izpita pravi tako). To pa za seboj lahko potegne registracijo, itd.

Strinjam se, da za commuting 25 km/h ni dovolj, če se greš commuting v Sloveniji, kjer si pač izven naselja in je bolj varno, da bolj pičiš, imaš hribe in doline, odprte ceste, itd. Verjetno je za mestni commuting 25 km/h vrh glave, ker ti pomaga pospeševati s križišč in držati neko smiselno hitrost (drug tip prometa), po več pa ni potrebe.

Ampak potem se pojavi vprašanje, če je e-bajk 5 jurjev, gre 45 km/h, po drugi strani pa električni skuter prav tako 50 km/h in stane koliko, pol toliko, zahteva pa 'zgolj' registracijo (v primerjavi z e-kolesom), zakaj bi se sploh ukvarjal z e-kolesom? Pa nisem bil nikoli motorist, nikoli se mi ni zdelo smiselno, da bi se dal v te vode (ker mi kolo zadostuje oz. sem na nivoju, kjer uživam, z motorjem bi se pa dobesedno pobijal), ampak za takšen commuting mislim da ni računice. Argument, da e-bajk lahko pelješ v pisarno, je pa tudi tako-tako pri kravah, ki imajo 25 do 30 kg.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5980
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a problematiks » 29 Jan 2020 22:18

Se strinjam, elektricni skuter je v tem primeru objektivno verjetno res boljsa izbira, vsaj cenovno. Ajd, na e-biciklu nekaj malega tudi zase naredis. Vsaj nazaj domov, ce na siht noces prit usvican.

Marko
problematiks
KontraRevolucionar
 
Prispevkov: 5857
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a plonx » 31 Jan 2020 06:57

Eno vprašanje za lastnike e-koles:
kakšno imate razmerje med vožnjami z e-kolesi in "navadnimi"?

malo me je strah, da če si nabavim e-kolo, se bo na "navadnem" začel nabirat prah :oops:
plonx
član
 
Prispevkov: 38
Pridružen: 08 Apr 2011 07:43

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a grgos » 31 Jan 2020 10:42

plonx napisal/-a:Eno vprašanje za lastnike e-koles:
kakšno imate razmerje med vožnjami z e-kolesi in "navadnimi"?

malo me je strah, da če si nabavim e-kolo, se bo na "navadnem" začel nabirat prah :oops:


v tej dilemi sem tudi sam , počakal bom to sezono potem pa odločitev o prodaji , se mi zdi da bo endurc še vedno uporaben za kake visokogorske projekte ko z štromom ne bo šlo ..
grgos
Mako Fan Club
 
Prispevkov: 425
Pridružen: 16 Nov 2006 20:15

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a Buschi » 31 Jan 2020 18:45

PrimozR napisal/-a:... zakaj bi se sploh ukvarjal z e-kolesom? ...


Slika
Planinec...Gorski kolesar...Enduro motorist!
Uporabniški avatar
Buschi
Vaški peciklmehanik
 
Prispevkov: 10942
Pridružen: 10 Dec 2002 14:11
Kraj: Dolina Bratov Šrot

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a Surfac » 04 Feb 2020 11:58

Zanimiv tale novi Turbo Levo . Razvoj prinese svoje!
Uporabniški avatar
Surfac
član
 
Prispevkov: 2104
Pridružen: 08 Jan 2004 17:48
Kraj: Ljubljana Vic

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a P_Nut » 04 Feb 2020 14:35

16.000 dolarjev. :mrgreen:
P_Nut
član
 
Prispevkov: 244
Pridružen: 03 Sep 2013 06:28

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a Vladej » 04 Feb 2020 14:44

No, od $6,535 pa vse do $16,525 USD.
Kolesarim, torej sem...
Uporabniški avatar
Vladej
član
 
Prispevkov: 454
Pridružen: 28 Avg 2013 10:42
Kraj: Ljubljana

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a m66 » 04 Feb 2020 16:47

extremevital jih že ima na webu. Cene (pred popustom) se začnejo pri 6K.
m66
član
 
Prispevkov: 361
Pridružen: 18 Apr 2014 18:31

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a El Tomzo » 04 Feb 2020 17:46

Pri taki ceni to ni e-kolo za v hosto.
Temveč za kruzanje po kakšni promenadi ... npr. Portorož? :lol:
Nikoli nisem toliko hodil po hribih kot odkar sem pričel kolesarit.
Uporabniški avatar
El Tomzo
član
 
Prispevkov: 1407
Pridružen: 20 Avg 2005 12:29
Kraj: Emona-Savus fluvius

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a cebe » 04 Feb 2020 19:52

Za kruzanje so lih vsi e-fully-ji, ki so nad 21kg... oz. za neke flow trejle, kej več pa... no, bom samo rekel, da ko sem pred par tedni držal v rokah SWorksa brez sedežne opore in prednjega obročnika, sem pričakoval težo dobrih 16kg za M velikost, pa so mal razočaral! ;)
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
cebe
član
 
Prispevkov: 3456
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: Pragwald

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a JUREL » 04 Feb 2020 22:49

lp
Jure
Uporabniški avatar
JUREL
član
 
Prispevkov: 449
Pridružen: 20 Okt 2003 10:56
Kraj: Apurn

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a cebe » 04 Feb 2020 23:12

Ponekod pravjo 17,35. :)
Se vseen ni 16,xx. :D haha
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
cebe
član
 
Prispevkov: 3456
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: Pragwald

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a problematiks » 05 Feb 2020 10:12

cebe napisal/-a:Za kruzanje so lih vsi e-fully-ji, ki so nad 21kg... oz. za neke flow trejle, kej več pa... no, bom samo rekel, da ko sem pred par tedni držal v rokah SWorksa brez sedežne opore in prednjega obročnika, sem pričakoval težo dobrih 16kg za M velikost, pa so mal razočaral! ;)

No, pricakovat, da bo e-kolo samo 2-3 kg tezje od klasicnega modela, je rahlo optimisticno :wink:

Marko
problematiks
KontraRevolucionar
 
Prispevkov: 5857
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a P_Nut » 05 Feb 2020 10:31

Hec je, da folk primerja težo oskubljenega full karbonskega ebajka za $16.000 z enim za 2.000-3.000 EUR ki ima alu okvir, coil shock, doubledown gume, cushcore,... itd in jih meče v isti koš, ker se oboji približujejo 17 kg, eni iz spodnje strani, drugi z zgornje.
P_Nut
član
 
Prispevkov: 244
Pridružen: 03 Sep 2013 06:28

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a whatever » 05 Feb 2020 10:42

Točno tako.
17.3 kg - dodaj se 400 gramska pedala, pa DD gume s+z in si na ~18.3 kg. ZA 13.000 € !!!
Ne me jebat. 13.000 € za eno kolo. HAHAHA
Uporabniški avatar
whatever
član
 
Prispevkov: 10866
Pridružen: 03 Sep 2005 23:36
Kraj: Ljubljana

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a PJ » 05 Feb 2020 13:52

Saj to je poceni.... to se jurja na kilo ni :mrgreen:
Uporabniški avatar
PJ
član
 
Prispevkov: 2448
Pridružen: 07 Nov 2003 13:10
Kraj: A little bit here, a little bit there

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a cebe » 05 Feb 2020 14:09

...js sam pravm, kdaj se bodo meni efully-jo zdeli uporabni za proper trejle, be pa speglane avtoceste z jumpami, ki so zadnja leta moderne.

Dost ebike-ov sm zapelu, da vem, da pr M velikosti 460mm (+?) chainstay na 29" in 22-26kg pomeni le eno - voznjo predvsem naravnost po ravnini, ce mal karikiram.

O ceni pa nebi... :D
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
cebe
član
 
Prispevkov: 3456
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: Pragwald

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a m1ha » 05 Feb 2020 19:41

Mimogrede, ena neumestna pripomba, če kdo še ne ve... tale elektromotorček je plod slovenskega znanja.
Uporabniški avatar
m1ha
član
 
Prispevkov: 9
Pridružen: 26 Feb 2008 16:18

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a mrd » 05 Feb 2020 20:28

m1ha napisal/-a:Mimogrede, ena neumestna pripomba, če kdo še ne ve... tale elektromotorček je plod slovenskega znanja.

Vprašanje. Mahlejev oddelek in razvoj za e-bike motorje je v Španiji. Zagotovo je tukaj veliko znanja iz nekdanje Letrike oz. iz Slovenskega Mahleja. Maš kakšno informacijo več oz. bolj natančno.
Uporabniški avatar
mrd
član
 
Prispevkov: 1609
Pridružen: 23 Maj 2010 14:33
Kraj: Notranjsko-kraška regija

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a problematiks » 05 Feb 2020 22:08

Elektromotor so razvijali v Letriki (zdaj Mahleju) v nasem koncu Slovenije, gonilnike mislim da v Nemciji, Spanci imajo pa vse skupaj pod kontrolo :)

Marko
problematiks
KontraRevolucionar
 
Prispevkov: 5857
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a m1ha » 05 Feb 2020 22:38

Proizvodnja pa je žal na kitajskem, zaradi znanih razlogov... Informacij pa imam kar nekaj, ker sem v bivši "letriki" zaposlen.
Uporabniški avatar
m1ha
član
 
Prispevkov: 9
Pridružen: 26 Feb 2008 16:18

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 05 Feb 2020 23:15

Pa ni edini slovenski e-bike pogon, to je menda tudi jasno. Me pa zanima, če se kje kuha že kak tretji, al bo ostalo pri dveh.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5980
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

PrejšnjaNaslednja

Vrni se na Oprema



Kdo je na strani

Uporabniki, ki brskajo po tem forumu: 0 registriranih uporabnikov