Novosti 2018

Vprašanja, ocene in debate o opremi gorskih kolesarjev

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a cebe » 19 Apr 2018 13:00

Kar sem pretestiral in ni bilo malo koles (na istem, tehnicno telo zahtevnem terenu), so kratki CS-i precej neopazni, medtem ko je kolo z malo predolgimi ze precj motece okotno, neokretno, itd.
Kot receno, ce ostale stvari stimajo. Ce ne, itak skoda besed...
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
cebe
član
 
Prispevkov: 3091
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: Pragwald

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a problematiks » 19 Apr 2018 16:40

Hja, moje izkušnje so precej drugačne. Pa sem tudi že sprobal kakšen bicikel :)

Sicer pa, čisto mimogrede, preden totalno zaidemo... kaj so zate malo predolgi cs-ji (mimogrede, okretnost kolesa je tudi domena še marsičesa drugega, ne samo dolžine cs-jev :wink: )?

Marko

P.S: "Če ostale stvari štimajo" je sicer precej subjektivna opazka. Ker nekaj, kar štima za nekoga oziroma določen teren, ne nujno štima za nekoga drugega oziroma nekje drugje.
problematiks
KontraRevolucionar
 
Prispevkov: 5678
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a cebe » 19 Apr 2018 22:59

Ko govorim o odstopanjih, govorim da eno kolo določen procent (odvisno od mere) odstopa od tistih, katera se za moje pojme dobro peljejo (povprečja takšnih koles).

To grem pregledovati, ko sem nad kakšnim kolesom razočaran oz. ko me kakšno kolo rpeseneti, ne vedno.
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
cebe
član
 
Prispevkov: 3091
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: Pragwald

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 20 Apr 2018 05:56

problematiks napisal/-a:Seveda je odvisno tudi od drugih stvari, ampak če so ostale stvari (kot sedežne opore, dolžina zgornje cevi, višina krmila, stopnja poseda vzmetenja, ...) primerljive, imajo kolesa z zelo kratkimi cs-ji prej težave v strme klance od "povprečnih". Brez izjeme.

Marko

Samo zaradi jebenih zlomljenih podsedežnih cevi, ki ti pri ~800 mm višine sedeža dajo efektivni kot podsedežne nekje v rangu 60 do 65° (statično, brez kolesarja). In temu primerno razporeditev teže. Kar v klanec zaradi bolj neugodne ročice za zadnje vzmetenje pomeni še več poseda, kot na ravnem. In jasno še bolj podrt efektivni kot podsedežne cevi.

Ja, rantam, očitno bom pa moral še kar nekaj časa, preden se bo to popravilo.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5699
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 07 Maj 2018 20:57

PrimozR
član
 
Prispevkov: 5699
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a Thema » 08 Maj 2018 20:26

Seilspeiche auf Basis von Vectran®

Vectran wiki:
Although the tensile strength is similar to Kevlar, Vectran still tends to experience tensile fractures when exposed to significant stress. The wispy, hair-like fibers tend to fray, to easily acquire dirt...
As it has low resistance to ultraviolet radiation, it should not be used long-term in outdoor environments.

Sicer pa folk ki kupuje take wheelsete jih ne bo uporabljal vec kot pol leta, dokler ne bo spet kaj "zanimivega" na trgu
Uporabniški avatar
Thema
član
 
Prispevkov: 847
Pridružen: 03 Mar 2011 12:36

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 08 Maj 2018 20:59

Če bi prebral link, bi videl, da vlakna coatajo z UV obstojnim premazom.

Če bi bili kakih 100 do 200 € cenejši, bi RESNO razmišljal o nakupu za naslednji bicikel (namesto DT-jevega 1501 wheelseta). Ta trenutek sicer ne (tudi v primeru ugodnejše cene), ker je še nekaj neznank (kako je z ravnanjem obročev in kako je z nadomestnimi 'špicami'), sem game.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5699
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a Buschi » 08 Maj 2018 21:43

Ene dve destletji nazaj si lahko kupil špice narejene iz zajle...tak da tetale iz blaga niso lih neki novga.
Planinec...Gorski kolesar...Enduro motorist!
Uporabniški avatar
Buschi
Vaški peciklmehanik
 
Prispevkov: 10646
Pridružen: 10 Dec 2002 14:11
Kraj: Dolina Bratov Šrot

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 09 Maj 2018 20:21

Tele niso jeklene (kot je zajla), temveč iz Vectrana, ki ima bistveno nižjo gostoto in s tem tudi nižjo težo na špico. Kako to ni novost?

Potem tudi noben izmed biciklov v tej temi ni novost, ker, primejduš(!), bicikle so pa ja delali tudi lani!! Tudi polnovzmetene! Večinoma celo iste firme kot letos! Z istimi modelnimi imeni! Neverjetno.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5699
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a Thema » 09 Maj 2018 20:37

Sevedno se mi zdi novelty in nepremisljeno kar se trajnosti tice.
Folk joka ko vidi mavicove zicral spice ker je dobavljivost uprasljiva pa je mavic ogromna in stara firma.
Crowdfunding je pa itak avtomatsko rdeca luc.
Uporabniški avatar
Thema
član
 
Prispevkov: 847
Pridružen: 03 Mar 2011 12:36

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a problematiks » 09 Maj 2018 20:44

Vectran je za napere Spinergy uporabljal ze tam nekje leta 2000, ce ne celo kaksno leto prej, je pa res, da imajo njihove napere vlakna vzporedno in zunaj zascitene z nekim kompozitnim ovojem. Se vedno pa delajo obrocnike z naperami z enako tehnologijo, samo da so vectran zamenjali z drugim materialom (PBO).

Marko
problematiks
KontraRevolucionar
 
Prispevkov: 5678
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a Thema » 09 Maj 2018 22:11

Dober primer, sem pogledal. Tulec okoli teh vlakenc je vsekakor boljsa resitev, kot da vsaka vejica riba bo njih.
Kupi spinergy? :lol: Malo je tezji pa malo cenejsi.
Uporabniški avatar
Thema
član
 
Prispevkov: 847
Pridružen: 03 Mar 2011 12:36

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 10 Maj 2018 16:11

Kdo pa je omenjal Crowdfunding? V članku piše, da so probali, failali, zdaj so se pa združili z Newmen, kjer gre izdelek direktno na tržišče.

Kar se tiče špic, presenečen bi bil, kako težko je v Sloveniji dobiti straight pull špico za DT Swissov wheelset. Je lažje naročiti iz Nemčije. Pa hitreje. V Sloveniji sem imel ponujeno le, da se vzame 2.0 (originalna je tanjšana na 1.8) Sapim, jo odreže na dolžino ter vreže navoj. Originala prek Prolocota ni bilo za dobit. Z Mavicom je potemtakem enako. Pač če imaš tak wheelset, v štartu kupiš 5-pack rezervnih špic pa mir.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5699
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a problematiks » 26 Maj 2018 00:44

Tole je realno sicer bolj novost 2019, ampak vseeno: Novi XTR

Ni svoh sploh. Potencialni minus vidim bolj ali manj edino v tem, da lahko nove kasete uporabljas samo na njihovih pestah. Ampak verjetno ne bo dolgo trajalo, da bodo ponudniki pest tudi ta manjko pokrili.

Marko
problematiks
KontraRevolucionar
 
Prispevkov: 5678
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a klo8 » 26 Maj 2018 21:38

Huda, huda . Kolk bo kaj stal tale xtr? Je pa škoda, da so račno zamenjal, ampak najbrž stara ni zmogla tako velikih navorov. Počakajmo še kako leto, pa bo podoben že XT. Mogoče že s 56 veliko kaseto :lol:
klo8
član
 
Prispevkov: 591
Pridružen: 10 Maj 2003 22:03
Kraj: Slovenj Gradec

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a kacu » 26 Maj 2018 22:36

Stara račna ni premogla 10T zobnika.
Slika
follow me i'm right behind you
Uporabniški avatar
kacu
član
 
Prispevkov: 2280
Pridružen: 07 Okt 2007 18:24
Kraj: Glava

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a problematiks » 26 Maj 2018 22:40

Itak so morali spreminjat zaradi 10t malega zobnika. Ce so zraven z novo obliko se alu kasete naredili odpornejse proti obrabi, je pa samo bonus.

Marko
problematiks
KontraRevolucionar
 
Prispevkov: 5678
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a kacu » 26 Maj 2018 22:44

Kovan alu se še vedno da zamenjat z železom :mrgreen:
follow me i'm right behind you
Uporabniški avatar
kacu
član
 
Prispevkov: 2280
Pridružen: 07 Okt 2007 18:24
Kraj: Glava

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a Mojo Jojo » 26 Maj 2018 23:22

Ce manjsas racno ne pridobivas na odpornosti. Je pa res da so baje sli na ratchet sistem in ne na pawl sistem.
Monkey Control
Uporabniški avatar
Mojo Jojo
član
 
Prispevkov: 4654
Pridružen: 31 Jul 2008 09:20
Kraj: bliz obvoznice

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 27 Maj 2018 01:02

problematiks napisal/-a:Tole je realno sicer bolj novost 2019, ampak vseeno: Novi XTR

Ni svoh sploh. Potencialni minus vidim bolj ali manj edino v tem, da lahko nove kasete uporabljas samo na njihovih pestah. Ampak verjetno ne bo dolgo trajalo, da bodo ponudniki pest tudi ta manjko pokrili.

Marko

Na Pinkbike je pisalo, da bodo nov driver body licencirali samo DT-ju.

Se pa strinjam, da zgleda kar nice. Sploh dve različni kaseti z 12 zobniki in 11-redna kaseta poleg shifterja s stikalom.

Mojo Jojo napisal/-a:Ce manjsas racno ne pridobivas na odpornosti. Je pa res da so baje sli na ratchet sistem in ne na pawl sistem.

Govora je o driver body-ju (stvari, kamor se montira kaseta), ne o račni (enosmerna sklopka) ;)
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5699
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a Mojo Jojo » 27 Maj 2018 07:05

Driver body je pri klasicnem shimanu del racne in ke sibki clen. Driver body diktira notranji premer kamor lahko vgradis racno. Nisem gledal slik nove racne ampak ce sem prav razumel je na zunaj driver body podobne oblike kot stari le da je manjsega premera po celi dolzini. Kar pomeni manjsi premer mehanizma in s tem vecje sile na kriticne tocke.
Monkey Control
Uporabniški avatar
Mojo Jojo
član
 
Prispevkov: 4654
Pridružen: 31 Jul 2008 09:20
Kraj: bliz obvoznice

Re: Novosti 2018

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 27 Maj 2018 09:43

Scylence freehub system: In some ways, it resembles a DT Swiss Star Ratchet system, but it's a whole new animal. For starters, the teeth completely disengage while coasting. As the name suggests, the system is silent - and that may take some getting used to. For well over a century, the chatter of spring-loaded freewheel pawls has defined the bicycle from all other modes of transportation.

The Micro Spline driver has a series of spiral grooves on the back side that physically pull the star ratchet plates together. Pedaling torque engages the freehub ratchet, not flimsy springs, so the hub is locked in place as long as you are applying pressure to the pedals. A coil spring between the ratchet plates disengages them and keeps them separated while coasting. The Scylence freehub system provides 7.6 degrees of engagement. Its components are simple, robust and, unlike other silent freehubs that use roller or sprag clutches, its ratchet mechanism minimizes radial loads, so the hubs can be made much lighter weight.


Slika
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5699
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Prejšnja

Vrni se na Oprema



Kdo je na strani

Uporabniki, ki brskajo po tem forumu: bofor, ninot, prisma, SiMpLe_