How-to: Osnovna pravila vožnje

Vse o tehniki vožnje, od začetniških težav do trikov, letečih vragolij in podobnega. Vse o tehniki vožnje z gorskim kolesom. Gradnja in konstrukcija poti in izdelava poligonov. Video vključen.

Ali je bilo koristno branje?

DA
56
95%
NE
3
5%
 
Skupaj glasov : 59

How-to: Osnovna pravila vožnje

OdgovorNapisal/-a forty » 09 Maj 2004 10:29

ČE BI RADI V TOPIC DODALI NASVET ALI POVEZAVO PIŠITE MODERATORJEM!

How-to: Osnovna pravila vožnje

Wheelie:

Peljemo se z majhno hitrostjo do neke točke. Lahko si na tleh izberemo neko črto ali oljni madež, od katerega se imamo namen peljati na zadnjem kolesu, sproti pa malo posedimo na našem udobnem gel sedežu. Nato potegnemo rahlo krmilo k sebi in ob enem sunemo pedala. S tem sunkovitim gibom se postavimo na zadnje kolo. Nato si predstavljamo, da imamo monocikel; tako imamo neko mentalno oviro, ki nam preprečuje da popustimo in predčasno zaključimo trik.

Ravnotežje naprej-nazaj vzdržujemo s kuntinuiranjem balansiranjem...naprej s pritiskanjem na pedala, nazaj z zadnjo zavoro.
Vsak strah v stilu: "Saj bom padel nazaj!!!" je brez pomena, saj se pri takih hitrostih in na ravni podlagi ne moremo poškodovati.

Zato je pa ogrevanje fantje!Najprej se pet minut raztegovat! Kasneje boste leni kot jaz, pa se boste lahko ogrevali z malo lažjimi triki...

No, ko se tako pripeljete do druge packe, črte, kamenčka, ki označuje vaš ciljwheelija lepo popustite pritisk na pedala in počasi spustite sprednje kolo na tla. Če se vam mudi domov, lahko tudi pritisnete na zadnjo zavoro in predčasno končate wheelie,ter oddrvite k babici na govej šnicelj z renstanim krompirjem.

Lahko pa se samo vsedete, si rečete mater sem jest dober, pa se veselo lotite

naslednjega trika. To pa je...


Manual:

Vsa poanta manuala je ta, da je manual nesedeč nepedalirajoč wheelie. Se pravi, potrebujete tudi nekaj več hitrosti. Tako kot za wheelie velja, da se začne z malim. Najprej se vozite in za kratek čas dvigujte sprednje kolo, kar pomagapri občutku za masno središče vašega ljubljenega dvokolesnega konjička.
Ko boste prišli do točke, ko ne čutite nobene sile, ne v smeri naprej, ne
nazaj, potem ste dobesedno na konju...ne sej ne, samo dobili ste občutek za manual.
Se pravi, manual je vzdrževanje tega občutka; dolžina pa je premosorazmerna s časom vzdrževanja tega občutka. Tudi pri tem triku si pomagamo z zavoro, vendar je bolje da ne, saj je vsak pritisk na pedala goljufanje!
Torej bolj ko zavirate, manj boste izkoristili vaš občutek za ravnotežje.

Položaj telesa je skoraj poljuben, odvisen pa je od višine sprednjega kolesa nad tlemi. Če je večje, potem ste v bolj pokončni drži, če je nižja potem z zadnjim kolesom skorajda čistite vašo tazadnjo. Roke imate skoraj stegnjene, noge pokrčene.
Če želimo kolo dvigniti od tal potem rahlo stegnemo noge in pokrčimo roke, če hočemo spustiti potem se s telesom rahlo nagnemo naprej. Velja pravilo, da masno središče uteži za uravnovešanje nekje v bližnji okolici tazadnje. Kje točno se pa ne spomnem...
Za ravnovesje levo-desno si pomagajte z vzporednim premikanjem kolen. Seveda

levo-desno.

Zapomnite pa si nekaj: vsako razkoračenje rok ali nog je nestajliš; po slo: JE GRDO!!
Ker ni važno samo da odpelješ trik, ampak da to narediš s stilom! Ker tale
furanje kot ga jaz klele malo opisujem, sicer samo neznaten delček, ni šport
temveč je to umetnost. Tako kot glasba; kolo je vaš inštrument. Zaigrajte nanj, občutki ko nek trik pripelješ do perfekcije so neverjetni. Trik postane tvoj, odpelješ ga kjerkoli. Tega ne zna vsak, zato hitro zmigat leno rit pa natrenirat! Ne boste verjel, splača se!

No ko imate v mezincu trike po tazadnjem, pride na vrsto še...


Endo:

Trik po tasprednjem. Z majhno hitrostjo, na začetku raje zelo majhno, se
pripeljemo do omiljenega oljnega madeža in pritisnemo sprednjo zavoro.
Ne se bat da boste padli na zobe, ker boste prej na kaj drugega! Ne sej ne, ziher ste vadli raznožko v osnovni šoli v petem razredu v drugi konferenci tačetrti teden, tako da samo ponovite vajo če vas vrže nekam v smer vašega vohalnega aparata. Ne se bat za kolo, ker ne bo ne prvič ne zadnjič padlo po tleh.
Lepo pritisnite zavoro in pustite zadnje kolo do vaše uteži (beri tazadnje),
tako da pokrčite noge. Če vas nese preveč naprej samo popustite zavoro. Ko počasi spustite zadnje kolo na tal, tako da spet rahlo iztegnete noge, sunite s telesom nazaj. Kar pomeni da boste dobili gibalno količino v vzvratni smeri.
Nato začnite z Backrollom; kar pomeni da vrtite pedala nazaj, po kakem metru ali dveh stisnemo zadnjo zavoro. Hitrost nas bo rahlo dvignila od tal, mi pa z glavo poglejmo nazaj da ne bomo povozili babice ki hrani prelepe golobčke. Obenem nam bo sledilo telo, ker tako nima druge izbire...Važno je da se obrnemo vsaj za 90 stopinj, saj se lahko tako lepo iz ovinka odpeljemo naprej.
Se usedemo in rečemo: "Mater če sem znal tole bom pa tud Nose manual znal!!!", pol pa odšravfate sprednjo bremzo se naučite trik peljat iz soka na pločnik, pa ko pridete več ko pa dva metra daleč pokličete mene in me naučite več ko dva metra se peljat po spredni brez zavore.

Jaz vam bom pa čestital!!!


Bunnyhop:

Tako kot pri skejtanju, bordanju, rolanju, itn... je najpomembnejši trik skok, v našem primeru banihop; ko znamo ta trik se lahko odpravimo na street, freeride, ali ostale "alter" discipline kolesarstva.
Pri banihopu je pomembno, da imamo že nek občutek za ravotežje na kolesu. Tu ne mislim taga da se znamo peljati, ampak da imamo občutek za to, kako kolo reagira pri nekem določenem gibu. Da ta občutek pridobimo, je dobro da vadimo na osnovnih trikih, kot je manual, wheelie, endo...

Pripeljemo se s srednjo hitrostjo. Skrčimo noge, s tazadnjo gremo rahlo nad zadnje kolo, odrinemo z nogami, obenem potegnemo krmilo k sebi, da smo v navpičnem položaju. Nato spet začnemo krčiti noge in stegovati roke, tako da pridemo do položaja, ko smo v zraku s tazadnjo nad zadnjim kolesom, sedež se nahaja po lastni domišljiji, roke so iztegnjene, kolo je ali horizontalno, ali pa je celo prednje kolo nižje kot zadnje. Nato spet pokrčimo roke, in rahlo iztegnemo noge, da pristanemo najprej z zadnjim kolesom nato s prednjim.

Pri ekstremnih višinah je to zelo pomembno, če nočemo imeti razbolenih zapestij. Najvišji banihop ki sem ga videl, je meril 1.20 m; na bmxu. Mamo še vsi veliko za delat, a? Ko dokončate z branjem, hitr na bajk!!!


Rotacije:

Pri vsaki rotaciji velja, da je vodilo rotacije glava...zelo lepo je vidno to pri freestyle kajaku, ker pobje nimajo od kje odrivat in dobit rotacijo...razen z veslčki...no, zato mamo mi prednost, pa se dejmo potrudit pa vsaj 720 odpelat, he, he...
No velik pripomore tud to, če se lotite zgornjih trikov, pa ne da jih sam preberete, ampak de jih tud v 80% izvedete tako...

180:

Pripelješ se s srednjo hitrostjo. Izvedeš enak manever kot banihop, le da začneš tako, da ko si v poziciji preden dvigaš prednji konec, se s telesom začneš obračat v želeno smer. Boste rekli da boš pol sam padu, ni res, vse tole kar klele berete že 10 minut, se v triku dogaja v milisekundah...
No ko se odrinete, se čimprej v zraku v fazi ko še vlečete kolo k sebi obrnite s telesom tako, da bo telo (s tem tudi kolo)na 90 stopinjah; ko se začnete spuščat, samo odrotirate do konca, pristanete v backroll, odpedalirate nazaj, se obrnete na zadnji gumi in z nasmehom odpeljete na burek...aja ne še, prej še 360!!!

360:

Na flatu(ravna tla, ni skakalnice...): Obrnete 180, le da bolj sunkovito, t.j. močneje in hitreje (treba špinačo jest...). Idealno je da obrnete v zraku 270, da se trik odpeljat tudi z 180...
No važno je, da pristanete na tazadnjo gumo, z očmi opazujete prelep marmor na cankarju v smeri v kateri ste se pripeljeli, preostanek rotacije izvlečete na zadnji gumi.

Tu naj opozorim: če se boste odpravili delat trik čez stopnice, je takole; čez dve se da na zgornji način, čez tri je problem ker ni dovolj časa in je treba se vrtet ko vrtavka, 4, 5, 6, itn... pa z rotacijo ni problema je pa drugje...vemo kje, je pa treba se h kakim substancam zatečt....ja kaj, sam musko sm mislu!!!

Čez skakalnico:

To je trik, za katerega rabiš pogum ker ga na začetku sigurno ne boš odpeljal...nič bat, hitr ščitnike navlečt pa gasa...važno je, da upoštevate pravilo glave. Pa dobr je da začnete na kakem fun boxu, ki ima flet na vrhu...

Opozoril bi na to, da pri zelo strmih naklonih odskoka pazite na to, da vam zadnje kolo ne zahaklja ob vrh odskoka, ker se rado pripeti da prehitro
odrinete pri temule triku...




No če vas kej zanima, kar vprašte, pa bom napisal. Aja pa nej povem, da nism samovšečni brezveznik k tole piše da se hvali, ampak sem edeini k se čuti dost sposobnega za tole napisat, pa da se mi je lih zdele dal...drgač pa pomoje sem klele na tabli edini k mam tako visok faktor furanja trikov(kvocient med leti, pa leti furanja). Ker sem prej skejtu štiri leta, tako da lahko rečem da delam "trike" vsaj osem let. Matr mine tolele...

Zdej pa spravte vaše lene riti pokonc pa trenirat!!!

Copyright: Quarenta
Zadnjič spremenil forty, dne 10 Maj 2004 20:41, skupaj popravljeno 1 krat.
forty
član
 
Prispevkov: 1211
Pridružen: 21 Dec 2003 20:59
Kraj: LJ


OdgovorNapisal/-a Krunac » 02 Jul 2004 21:52

Uporabniški avatar
Krunac
chainsaw
 
Prispevkov: 11956
Pridružen: 22 Jun 2000 17:12
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Krunac » 11 Maj 2005 20:25

OwcA napisal/-a:http://www.descent-world.co.uk/forum/index.php?topic=21025.0

Kako voziti hitreje

http://www.descent-world.co.uk/forum/in ... ic=21130.0

Težave s skakanjem

http://vpfree.pinkbike.com/bb/viewtopic ... sc&start=0

Kopica trikov
Uporabniški avatar
Krunac
chainsaw
 
Prispevkov: 11956
Pridružen: 22 Jun 2000 17:12
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Krunac » 12 Maj 2005 08:40

Ker se je Forty(Quarenta) dost potrudil z zgornjim tekstom, bi se spodobilo, da tisti, ki ga prepisujete s table na svoje spletne strani vsaj navedete vir oz. avtorja.

:evil: :evil: :evil:

Krunac
Uporabniški avatar
Krunac
chainsaw
 
Prispevkov: 11956
Pridružen: 22 Jun 2000 17:12
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Krunac » 25 Maj 2005 13:27

OwcA napisal/-a:4x tips
Dirt jumping tips
Uporabniški avatar
Krunac
chainsaw
 
Prispevkov: 11956
Pridružen: 22 Jun 2000 17:12
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Krunac » 29 Avg 2005 10:01

Uporabniški avatar
Krunac
chainsaw
 
Prispevkov: 11956
Pridružen: 22 Jun 2000 17:12
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Krunac » 15 Sep 2005 19:22

OwcA napisal/-a:Drop like a Feather
Uporabniški avatar
Krunac
chainsaw
 
Prispevkov: 11956
Pridružen: 22 Jun 2000 17:12
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Krunac » 16 Sep 2005 10:11

Uporabniški avatar
Krunac
chainsaw
 
Prispevkov: 11956
Pridružen: 22 Jun 2000 17:12
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Krunac » 18 Sep 2005 13:22

Uporabniški avatar
Krunac
chainsaw
 
Prispevkov: 11956
Pridružen: 22 Jun 2000 17:12
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Krunac » 05 Dec 2005 12:55

Zitel, si je pogledal film Mastering The Art of Trials in napisal kratko porocilo. Vsekakor vredno ogleda za tiste, ki hocejo izpiliti tehniko svoje voznje.

Krunac

zitel napisal/-a:
Film Mastering The Art of Trials je namenjen vsem začetnikom in tudi malo boljšim voznikom kolesa. Najboljši trialist Ryan Leech je posnel film, zato, ker so ga vedno po njegovih "šovih" spraševali kako lahko npr. naredi tako velik bunnyhop ali pa kako lahko skače po zadnji gumi, itd. Ta film je odgovor vsem tem trikom in film je posnet tudi zato, da bi ljudje videli, da sploh ni vse tako težko izvesti kakor to sprva zgleda. Film usebuje 38 trikov, ki so predstavljeni v dobrem formatu in tudi dobro prikazujejo to kako trik izvesti (počasni posnetki, stvar večkrat ponovijo,itd.). Jaz mislim, da bi si vsi, ki jih zanima kaj v zvezi z triki morali ta film dobosti.
Uporabniški avatar
Krunac
chainsaw
 
Prispevkov: 11956
Pridružen: 22 Jun 2000 17:12
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Krunac » 09 Maj 2006 12:31

Uporabniški avatar
Krunac
chainsaw
 
Prispevkov: 11956
Pridružen: 22 Jun 2000 17:12
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Krunac » 25 Jun 2009 09:30

Od: RuffRydeR

zdravo no jst sm si pa pogledu film od Fluidride : Like a pro
Prikazano je par zelo osnovnih ampak zelo pomembnih
napotkov za začetek uživancije na kolesu

http://www.youtube.com/watch?v=yR89Umu6vt4

L.p Miha
Uporabniški avatar
Krunac
chainsaw
 
Prispevkov: 11956
Pridružen: 22 Jun 2000 17:12
Kraj: Ljubljana


Vrni se na Tehnika vožnje, gradnja poti in poligonov, ostale kolesarske tehnike



Kdo je na strani

Uporabniki, ki brskajo po tem forumu: 0 registriranih uporabnikov

cron