Pristopi k urejanju poti - Kam gremo

Stanje na gorskokolesarskih poteh. Nasveti, opozorila, prepovedi, predlogi. Organizacija in povabila na čistilne akcije poti. Poročila s terena z namigi o priporočljivih obvozih, nevarnih odsekih, spremenjenih ali uničenih poteh...

Pristopi k urejanju poti - Kam gremo

OdgovorNapisal/-a aanderle » 10 Nov 2020 16:43

Veseli me, d amamo v Slovenijo toliko zagnanih ekip in posameznikov ki prispevaj(m)o svojo energijo pri gradnji in vrdrževanju mreže poti. Teh poti je ogromno in njihov karakter in zgodovina je tako raznolika, kot so kolesarji, ki se vozijo po njih. Gre za planinske, lovske, tihotapske, graničarske, sprehajalne, dovozne, vlake, gozdne ceste, namenske kolesarske poti in bajk parke in...
Nekatere so legalne, nekatere ne, večina je nekje vmes v sivi coni slovenske nedorečenosti.
Njihovo število počasi narašča, kot tudi število gorskih kolesarjev. Za vzdrževanje njihovega voznega stanja, so ponavadi sklicane ad hoc lokalne skupine zanesenjakov, ki poskrbijo za odstranitev ovir, popravila ovinkov, sanacijo erozije, sanacijo hudourniške škode, vzdrževanje objektov. Številni med nami so bolj ali manj pogosto udeleženci na takšnih akcijah bodisi doma ali po drugih krajih.
Do sem vse super.
Zadnje čase pa opažamo trend, ki je nekam hecen in je očitno posledica menjave generacij in razmišljanja kolesarjev. Prihaja namreč do tega, da se z vzdrževanjem trejlom spreminja njihov karakter. Ne gre torej le za vzdrževanje, pač pa za dobesedno peglanje, razširjanje in predelavo poti v nekaj, kar prej niso bile.

Če govorimo o privat trejlih, ki jih za svojo zabavo spreminja njohov avtor, in pa bajk parke, kjer se zadeve morajo vzdrževati in tudi spreminjati, je to OK.
Ko pa gre za peš poti, oziroma poti, ki jih niso naredili kolesarji, in so zato morda tudi bolj resnega značaja, pa se mi zdi nedopustno poseganje v njihov karkter s tem, da jih razširjamo, odstranjujemo naravne ovire (skale, korenine), širimo ali delamo obvoze na serpentinah, itd. Komur se zdi vožnja čimbolj naravnosat in hitro skrajno zabavna, fajn, ampak za to imamo temu namenjene proge. Ali pa se lahko zgradijo nove.

Obstajajo pa tudi kolesarji, ki imajo radi zaje... izpostavljene off-camber koreninaste ovinke, ozke prehode, strme prelomnice, čudne drope in stopničaste serpentine, ki ti ne uspejo ravno vsakič. Zato ker je soočanje s problemi zabavno in hkrtati edina pot k napredku.

Izgovori, da so potem poti lažje prevozne, bolj flow (dobim pike po telesu) in odprte širšemu krogu ljudi so... rajši ne rečem. Potem bi alpinisti že zdavnaj naredili ferato čez Čopov steber ali Sfingo v Steni za navadne planince. Pa je nismo. Zakaj? Zato, ker tisti, ki jim niso dorasli, tam nimajo kaj iskati.

Hkrati pljuvamo v svoj lastni lonec, saj se povečuje frekvenca na trejlih, kjer je bilo prej manj kolesarjev, posedično se poveča obraba, itd itd...

Ta zapis je zgolj refleksija opažanj, ki niso samo moja. Prav bi bilo, da se pred posegi, ki naj bi bistveno posegli v karakter poti, vsak posvetuje z lokalnimi kolesarji, zlasti pa vpraša, kaj dobrega bo to zares prineslo.
aanderle
član
 
Prispevkov: 140
Pridružen: 26 Mar 2003 10:52
Kraj: Tržič

Re: Pristopi k urejanju poti - Kam gremo

OdgovorNapisal/-a LOV2XLR8 » 10 Nov 2020 18:09

Strinjam se s skoraj vsem***. Komur so obstoječe poti ali detajli pretežki, naj gre tam peš in/ali vježba, da bo naslednjič šlo. Razbiti in olajšati si pot je skrajno egoistično.

Žal pa je tak tudi trend, lep primer je famozna 601 pot na Gardi in kar nastaja novih uradnih poti, jih je precej usmerjenih v flow, ker med drugim to potegne za sabo (naj)širši krog ljudi, morda manj vzdrževanja, poškodb, itd.

A ta problematika je prisotna že zelo dolgo... Ena starejša debata, a nič manj aktualna. Pisalo se je leto 2009 :)

***
aanderle napisal/-a:Zato ker je soočanje s problemi zabavno in hkrati edina pot k napredku.

No, sta še dve alternativi - nabavit 29 colarja in/ali e-bajk, odvisno od smeri vožnje :twisted:
Uporabniški avatar
LOV2XLR8
smooth cat
 
Prispevkov: 6218
Pridružen: 24 Jul 2004 00:57
Kraj: NowHere

Re: Pristopi k urejanju poti - Kam gremo

OdgovorNapisal/-a cebe » 10 Nov 2020 19:42

Podpišem vse!
Sam opažam, da je interes, za malo manj speglane in težje poti, nikakerš, že z vidika rajderjev, kaj šele graditeljev.

Če je bil pred leti "največji plus" mojih/naših trejlov "za bajto" ravno to, da so bili precej naravni, tehnični, strmi, in niso zgledali kot bajk park trejli, je to sedaj postal minus...
Zakaj? Ker večina raje fura neke speglane varjante, kjer so skoki in bande.
Ok, super! Ampak, pri nas je s tem povezan velik problem - vzdrževanje "kalsičnih" ali gradnja podobnih trejlov, ne zanima več nikogar. In potem ostaneš praktično sam...
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
cebe
član
 
Prispevkov: 3584
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: Pragwald

Re: Pristopi k urejanju poti - Kam gremo

OdgovorNapisal/-a aanderle » 10 Nov 2020 19:57

No, sta še dve alternativi - nabavit 29 colarja in/ali e-bajk, odvisno od smeri vožnje :twisted:


imam 29 colarja seveda, Ker sem star, plešat in betežen pocarski pussy in moram skompenzirati nekje, ampak zato ni nabor izzivov nič manjši, hihi :-) Pa elektrika, uu ja, to tudi še pride. Ko bo treba skompenzirati še kolesarsko erektilno disfunkcijo in kadilska pljuča. But not yet. Not yet.

Na Gardi, kjer prebijem poletje vsako leto, se mi zdi da ne posegajo blazno v samo naravo trejlov, jih pa vzdržujejo. 601 je postal speglan na vrhu, v položnejšem delu, z nekaj bandami in skokci, ampak spodnji razbit, kamniti del je pa še vedno tak kot je bil, oziroma se mi vsako leto zdi še malo bolj sesut. Kolesa ti ne sme biti škoda za nažiganje tam dol. Temu primerna je ostala tudi frekvenca obiska, ki ni masovna. Največkrat sem bil sam na tem trejlu. Bolj speglan pa je postal Val del Diaol.

Dobro bi bilo imeti kak trailbuilderski kodeks.
aanderle
član
 
Prispevkov: 140
Pridružen: 26 Mar 2003 10:52
Kraj: Tržič

Re: Pristopi k urejanju poti - Kam gremo

OdgovorNapisal/-a aanderle » 10 Nov 2020 20:11

Ok, super! Ampak, pri nas je s tem povezan velik problem - vzdrževanje "kalsičnih" ali gradnja podobnih trejlov, ne zanima več nikogar. In potem ostaneš praktično sam...


Verjamem in tudi vidim pri tebi za bajto se je precej spremenilo v zadnjih 5 letih... No, upam da se nam še letos kaj poklopi priti skupaj za kako delovno akcijo na kakem od "pozabljenih trejlov", če bodo moje prostorsko časovne koordinate sovpadale s tvojimi. Zadnje čase žal bolj divergiramo.
aanderle
član
 
Prispevkov: 140
Pridružen: 26 Mar 2003 10:52
Kraj: Tržič

Re: Pristopi k urejanju poti - Kam gremo

OdgovorNapisal/-a Fleko » 11 Nov 2020 14:06

Če gledamo širše, gre na žalost cel svet v flow zgodbo.
Na youtubu je 90% posnetkov flow trailov - ali pač meni predlaga napačne posnetke??

Še bolj žalostno je, da se tiste naravne traile katere imamo spreminjajo v flow.

Meni osebno je tudi naraven trail zakon - najbolj itak neka pešpot - singelca, katera je tehnično zahtevna.
Fleko
član
 
Prispevkov: 135
Pridružen: 23 Avg 2019 08:48

Re: Pristopi k urejanju poti - Kam gremo

OdgovorNapisal/-a Andraž » 11 Nov 2020 14:32

Stanje v SLO vsaj kar jaz poznam je, da so praktično vsi traili, ki so narejeni s strani kolesarjev ilegalni (z redkimi izjemami).

Drugače se pa najde vse kar želiš od speglanih flow/jump trailov do tehnično zahtevnih, naravnih, singlc itd.....v zadnjem času se je ponovno povečal interes za skakanje in seveda je posledično nastalo več novih s skoki.

Tujina kar sem vozil - Aosta je top za vse ki želite naravne zadeve - singlc ne zmanka in so presenetljivo primerne za bajk tudi na visokih nadmorskih višinah. Letos tudi Francija....odvisno od parka do parka. Večina ima vsaj eno flow linijo, potem pa velika večina kaj bolj zahtevnega za poskakat. Veliko je bilo pa tudi "črnih" strmih trailov, ki so vbistvu dokaj naravni in v širini singlc....

Kdor me pozna ve da vozim praktično vse...uživam tako v visokogorju na res strmih zaj... zadevah kot pa na enduro zadevah s hitrosjo in skoki :D

Sm celo postal lastnik 29" in lahko rečem, da 29" ni niti najmanjši izgovor, da kdo ni odpeljal ovinka oz. da se ne da.....kdor ga ne odpelje pač nima tehnike (naj dela na tehniki in dokler je ne osvoji, naj zadevo odpešači, če jo peljati ne zmore), ali pa mu je lažje pelat bližnice.....

Se tudi seveda strinjam, da se v pešpoti ne posega. Tukaj je seveda bistven primeren odnos do poti (način vožnje) in ostalih uporbnikov.

Enako mnenje imam za kolesarske traile. Kolesarske traile, tudi če so ilegalni naj spreminja le graditelj (oz. kdor je z njim dogovorjen) - ker to da vsak, ki mu kaj ni všeč spreminja po svoje ne pelje nikamor (čeprav se to dogaja).

Zakaj ni več legalnih trailov pa je jasno - prezahteven in dolgotrajen postopek (veliko število lastnikov, n potrebnih dovoljenj....) + ilegalne se brez problema vozi, dokler nihče ne nasprotuje.
Enduro boys crew.
Uporabniški avatar
Andraž
član
 
Prispevkov: 707
Pridružen: 10 Maj 2009 20:33

Re: Pristopi k urejanju poti - Kam gremo

OdgovorNapisal/-a P_Nut » 12 Nov 2020 08:46

A sem edini ki ima vrh glave počasnih, t.i. "naravnih", zatikajočih se trailov? Obožujem bande in flow traile, ker nam tega na lokalnih trailih manjka. Pa ne mislim da je speglan do zadnjega kamenčka, naj bo strm, koreninast, naj bojo rock-gardni, ampak sodoben trail mora biti zgrajen tako da lahko nosiš hitrost od enega ovinka do drugega, da si občasno v zraku, skratka da je povezan v nek "flow". S takega traila jaz pridem v dolino nasmenjan. :mrgreen:

Se pa vsi strinjam da morajo biti taki traili namensko narejeni oziroma kakršen je pač interes lokalnih trailbuilderjev.

lp
P_Nut
član
 
Prispevkov: 251
Pridružen: 03 Sep 2013 06:28

Re: Pristopi k urejanju poti - Kam gremo

OdgovorNapisal/-a aanderle » 12 Nov 2020 09:31

A sem edini ki ima vrh glave počasnih, t.i. "naravnih", zatikajočih se trailov? Obožujem bande in flow traile, ker nam tega na lokalnih trailih manjka. Pa ne mislim da je speglan do zadnjega kamenčka, naj bo strm, koreninast, naj bojo rock-gardni, ampak sodoben trail mora biti zgrajen tako da lahko nosiš hitrost od enega ovinka do drugega, da si občasno v zraku, skratka da je povezan v nek "flow". S takega traila jaz pridem v dolino nasmenjan. :mrgreen:


Oj, seveda nisi edini, saj je všeč vsem. No... kdaj pa kdaj. Gre le za to, da se obstoječih "klasičnih" poti ne degradira (ali upgradea, kakor to kdo vidi) na nivo autobahna, oziroma se jim ne spreminja karakterja. Ko ima dan za flow, greš pač vozit nekaj takega, pomembna je širina in možnost izbire. Tako, kot nihče ne gre podirat band zato, da bodo ovinki malo bolj resni in tricky, tako bi moralo veljati tudi obratno. Bogastvo in privlačnost gorskega kolesarstva je v raznolikosti.

Primerljivim razhajanjem smo priče v alpinizmu, kjer je nedotakljivost karakterja originalne smeri malodane sveta. Za občasne spremembe poskrbi narava in čas. Konflikti pa so se začeli, ko se je pojavil trend preopremljanja klasičnih smeri s svedrovci. Tako bi se starim, ali pa tudi kakim modernim zahtevnim smerem, ki so bile preplezane in so zavarovane zgolj s klasičnimi klini, odstranil karakter resnosti in avanture. Hkrati pa bi se smeri približale plezalcem, brez ustreznih alpinističnh izkušenj ali pshihične stabilnosti.
Smer izgubi "awe" faktor, pridobi pa na "fun". Fun, oziroma zabavno pa je bržkone sinonim za instant, površno, neizrazito, množično, plitvo, po domače "kar nekaj". Do sedaj je bilo prevladujoče mnenje in politika trdna in nedvoumna. Takšnih posegov se ne dela, razen v kakih izjemnih primerih, kjer je posredi objektivna varnost.

Smo pa tudi v alpinizmu priča nastopu novih generacij, ki so v primerjavi s starimi bolj noč kot dan, in kjer "fun" faktor močno sili na površje, resnih stvari pa se loteva čedalje manj ljudi. Tako, da bomo videli, kaj bo prinesel čas.
aanderle
član
 
Prispevkov: 140
Pridružen: 26 Mar 2003 10:52
Kraj: Tržič

Re: Pristopi k urejanju poti - Kam gremo

OdgovorNapisal/-a P_Nut » 12 Nov 2020 11:18

Delno se strinjam, vendar če bi vsi traili ostali vedno enaki oziroma se ne bi posodabljali, bi vsi imeli "long, low & slack" enduro rakete, vozili pa bi se po tehnikalijah, delali front pivote in lovili ravnotežje. OK, malo karikiram, a traili rastejo skupaj s trendi MTBja. Jaz trailov ne vidim kot svetih, kot si dal primerjavo iz alpinističnega sveta.
Absolutno pa mora biti demokratično znotraj lokalne skupnosti trailbuilderjev, kaj se sme in kaj ne.
P_Nut
član
 
Prispevkov: 251
Pridružen: 03 Sep 2013 06:28

Re: Pristopi k urejanju poti - Kam gremo

OdgovorNapisal/-a Mojo Jojo » 12 Nov 2020 11:26

Slika
Monkey Control
Uporabniški avatar
Mojo Jojo
član
 
Prispevkov: 4927
Pridružen: 31 Jul 2008 09:20
Kraj: bliz obvoznice

Re: Pristopi k urejanju poti - Kam gremo

OdgovorNapisal/-a problematiks » 12 Nov 2020 12:11

P_Nut napisal/-a:Delno se strinjam, vendar če bi vsi traili ostali vedno enaki oziroma se ne bi posodabljali, bi vsi imeli "long, low & slack" enduro rakete, vozili pa bi se po tehnikalijah, delali front pivote in lovili ravnotežje.

Samo mimogrede, long, low & slack enduro rakete se precej bolje znajdejo na odprtih in hitrih trasah, kot na klasičnih zakljukanih :wink:

Sicer pa kot že zgoraj omenjeno, raznolikost je kul, pretirano peglanje obstoječih poti ni kul.

Marko
problematiks
KontraRevolucionar
 
Prispevkov: 5937
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17

Re: Pristopi k urejanju poti - Kam gremo

OdgovorNapisal/-a P_Nut » 12 Nov 2020 13:18

problematiks napisal/-a:
P_Nut napisal/-a:Delno se strinjam, vendar če bi vsi traili ostali vedno enaki oziroma se ne bi posodabljali, bi vsi imeli "long, low & slack" enduro rakete, vozili pa bi se po tehnikalijah, delali front pivote in lovili ravnotežje.

Samo mimogrede, long, low & slack enduro rakete se precej bolje znajdejo na odprtih in hitrih trasah, kot na klasičnih zakljukanih :wink:

Ja, saj to je bil moj point, očitno nisem bil dovolj jasen. :mrgreen:
P_Nut
član
 
Prispevkov: 251
Pridružen: 03 Sep 2013 06:28

Re: Pristopi k urejanju poti - Kam gremo

OdgovorNapisal/-a problematiks » 12 Nov 2020 14:05

Ne, ker si napisal ravno kontra :wink: Nima veze, samo, da se razumemo.

Marko
problematiks
KontraRevolucionar
 
Prispevkov: 5937
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17


Vrni se na Stanje gorskokolesarskih poti



Kdo je na strani

Uporabniki, ki brskajo po tem forumu: 0 registriranih uporabnikov