električno vs običajno gorsko kolo

Vprašanja, ocene in debate o opremi gorskih kolesarjev

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a MiLi » 04 Jan 2018 20:55

PrimozR napisal/-a:In to čipiranje nima nobene veze z garancijo, vprašaj zokinja, z appom na telefonu vklopiš 700 W mode.


nikol jim ni dovolj :? pomojem jih še zdaj žre, da so mogli v preteklosti dejansko gonit :roll:
If you ain't Mountain Biker, you ain't shit!
Uporabniški avatar
MiLi
Razdrem vse!
 
Prispevkov: 3154
Pridružen: 15 Sep 2003 18:32

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a El Tomzo » 04 Jan 2018 22:01

In, glej ga zlomka, na Krim se da priti tudi peš.
Stestirano. :wink:
Nikoli nisem toliko hodil po hribih kot odkar sem pričel kolesarit.
Uporabniški avatar
El Tomzo
član
 
Prispevkov: 1329
Pridružen: 20 Avg 2005 12:29
Kraj: Emona-Savus fluvius

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a bzenko » 05 Jan 2018 10:14

Tega glede hackanja pa nism vedu. Moč motorja je sporna zato ker močnejši motor naredi več škode v naravi al zato ker so 700W ebajki prehitri in nevarni za uporabnike npr. smrtni primer ki ga je videl cebe?
ride now work later
bzenko
član
 
Prispevkov: 473
Pridružen: 01 Sep 2006 12:00
Kraj: Getovlje

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 05 Jan 2018 10:55

bzenko napisal/-a:Tega glede hackanja pa nism vedu. Moč motorja je sporna zato ker močnejši motor naredi več škode v naravi al zato ker so 700W ebajki prehitri in nevarni za uporabnike npr. smrtni primer ki ga je videl cebe?

Moje mnenje je, da je problem moči potem v mentaliteti oz. v lenobi, ker ljudje potem e-bajk ne vidijo kot kolo, ampak kot legalen motor (tukaj citiram). Pa da itak ni treba poganjati, samo vrteti pedala. Problem je tudi, da e-bvajke potem kupujejo npr. mulci oz. kdorkoli, ki je sicer popolnoma sposoben poganjati navaden bicikel. Razumem, da kupiš e-bajk zato, da lahko npr. vodiš skupine vsak dan oz. mogoče celo po dvakrat ali večkrat na dan, obstajajo še kaki drugi primeri, kjer je smiselno imeti e-bajk v primeru povsem sposobnega človeka, ampak narobe semi pa zdi, da je to potuha za lenobo.

Zato tudi pravim, da naj bo max v rangu 100 W (ker je to še vedno ogromno, ljudje si RES ne predstavljajo, kaj pomeni 100 ali 200 W na kolesu, torej na gumi, kaj šele na elektromotorju) in da naj bo proporcionalno outputu človeka. Jebiga, če hočeš priti na vrh, se pomatraj, ampak dobiš pa pomoč. Nič ni zastonj.

In točno ta proporcionalnost bi bila precej enostavna za implementacijo, saj, kar poznam te sisteme, že imajo senzoriko navora. Mogoče ne vsi, ampak v nobenem primeru ne morem potrditi, da tega nima.

Aja, s tehničnega vidika v osnovi še vedno nimam nič proti e-bajkom, kot v svojih starejših postih. In nemogoče se jih bo znebiti, ker so tukaj. Moj problem tiči v uporabnikih.

EDIT part deux: v bistvu je problem samo v polnovzmetenih e-bajkih. e-specjalke niso problem, ker se ljudje vozijo po cesti (in lahko delajo zdrahe le Strava KOM-om), kjer je manjša razlika v hitrosti med kolesarjem in avtomobilom zgolj dobrodošla. S trdakom eMTB-jem pa tudi ne boš užival tako močno na spustih, da bi se ti splačalo delati 5 vzponov. Polnovzmetenec pa je tisti srž problema, ki se ga z vidika regulative in marketinga tretira kot gorsko kolo, ki omogoča več užitka za vse, v praksi je pa 'legalna' zamenjava za motor, ki bo zgolj povzročala težave za legalizacijo poti. Kot sem omenil že na prejšnji strani, že zdaj smo enačeni z motorji (kolo je vozilo), to sprmeeniti bo pa le vedno težje, če se e-MTBji dovolj primejo.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5751
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a havli » 05 Jan 2018 11:06

Mogoče neumestno vprašanje: kako je s težo max 100W elektromotorja in teh, ki imajo nazivno 250W in se jih lahko navije na700W, in seveda pripadajočih baterij?


Lpt.
Uporabniški avatar
havli
član
 
Prispevkov: 675
Pridružen: 30 Jul 2004 07:04
Kraj: Ljubljana

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a Obelix » 05 Jan 2018 11:50

Razumem poglede in razmišljanje vseh vključenih v to debato, ampak če probaš malo neobremenjeno širše pogledat, se bojim, da so pogosto mnenja na to temo pretirana, če ne celo skoraj smešna.

Isto debato bi lahko imeli glede avtomobilov, so pogosto potuha lenobi (ljudje ne hodijo več peš ali s kolesom tudi 100 stran) , so krepko premočni glede na naše omejitve in posledično onesnažujejo okolje, močnejši avtomobili še bolj, so nevarni in so smrtne žrtve skoraj na dnevni ravni, pa se noben ne spomni, da bi omejili moč, jih prepovedali, zmanjšali število,.... . Pa je in bo avtomobilov vedno veliko več kot e-koles.

Najbolj zanimivo se mi pa zdi, da bi nekateri kar zakonsko po hitrem postopku omejili uporabo tega kolesa v naravi, češ njim naj se prepove, da bomo samo mi navadni bajkarji lahko kršili zakone po poteh naših hribov in gora. Marsikaj bolj pomembnega v Slo glede kolesarjenja še ni ustrezno rešeno, to vemo vsi, zadeve se odvijajo počasi, ampak te "tri" e-bajkarje, kar jih imamo, je pa potrebno ustavit takoj, predno se namnožijo.

Sploh ne vem, če sem že videl e-kolo na nekem konkretnem trailu, pa sem precej na kolesu, pa imamo že pravi lov na čarovnice :roll:

Drugače pa mislim, da bi več koristnega za okolje naredili, če bi prepovedali kolesa z več kot 13 cm hoda in z manj kot 69 stopinjskim kotom vile. V nasprotnem primeru ta kolesa omogočajo hitre, agresivne spuste kjer podlaga najbolj trpi, ta kolesa tudi omogočajo, da se glavnina mtb scene lahko kljub svojemu neznanju oz. polznanju vožnje kolesa lahko vozi po visokogorjih in zahtevnih spustih. Posledično bi iz istih razlogov prepovedal tudi gume širše od 2,2 in razne super tacky in black chili zmesi. Če nisi sposoben z navadnim kolesom in navadno 2.2 gumo odpeljat spust, potem spust ni zate in je vsa ta oprema samo potuha.... Ne, ne, boljša ideja, dejmo raje omejit vožnjo s kolesi nasploh v naravnem okolju po hribih in gorah ter gozdnih poteh, to bo najbolje za naravo .. ... ... čaki mal....., sej to pa že imamo. Kje je sploh problem! :mrgreen:

Vse skupaj je problem mentalitete naroda, ne zakonov. Ne želimo si vsega reševat z zakoni, pa tudi smiselno ni, saj ga v končni fazi vsi na tem forumu kršimo. Smešno je samo to, da potem se taisti oglašajo, da jaz lahko ker ga kršim manj, drug pa ne, ker ga krši bolj.
JUST ME
Uporabniški avatar
Obelix
član
 
Prispevkov: 536
Pridružen: 11 Mar 2005 11:50
Kraj: Komenda

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a bzenko » 05 Jan 2018 12:50

Moja primarna kolesarska dejavnos je spust in zelo rad uporabljam zadnjo bremzo tak da sm že v osnovi na temni strani. Tut e-bajk si bom nabavil iz istih razlogov kot Sam Pilgrim. Še vedno je e-mtb bolj eko kot 20let star kombi za shuttle.
ride now work later
bzenko
član
 
Prispevkov: 473
Pridružen: 01 Sep 2006 12:00
Kraj: Getovlje

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a cebe » 05 Jan 2018 17:39

havli napisal/-a:Mogoče neumestno vprašanje: kako je s težo max 100W elektromotorja in teh, ki imajo nazivno 250W in se jih lahko navije na700W, in seveda pripadajočih baterij?
Lpt.

Kot že lep čas pišem, je 250W konkretno preveč, ker je takšno moč sposobno držati več ur le kak procent kolesarjev... zakaj več ur? Aja, baterija na e-bikeu pa crkne po 5 minutah, kot bi večina kolesarjev, ki bi mogli držat konstantih 250W... No, zato! :)

Sem pa istega mnenja kot PrimozR, da bi morali biti ti motorji... pardon, bajki z nekje 100W dodatne električne pomoči. To pa so že realne številke za maso. In pri taki moči se nebi rabli 700W motorji. In ker se nebi rabli 700W motorji, bi prišparali 3-4kg.
In 3-4kg manj na bajku pa pomeni koliko? Cca 20-30kg na našem telesu? In kr naenkrat bi ti bajki postali dejansko uporabni in zanimivi, hkrati pa nebi predstavljali nevarnosti, da bomo čez par let imeli 1000W motorje na 17kg bajku....

bzenko, in ja, telefon ma danes vsak. In vsak spodoben ebike ima app kjer sam upravljaš z močjo, nastavitvami, itd.

Aja, pa še ena stvar... konkretno pretestiral sem po besedah mnogih trenutno najboljši eAM na trgu. In samo tako bom rekel - neuporabno je vse, kar je več kot 100W moči za gonjenje v klanec preko hlodov, korenin, skal, sploh, če so mokre. O gonjenju po cesti je govora? A vi bajk ocenjujete kako po cesti pleza? No, o tem.
Za dol pa ne bom zgubljal besed, ko prideš na konkretne AM traile z 20-21kg ebike-om... nočete vedet, kako takšen bajk na strmini pospeši. In vsaj jaz ne vidim užitka vozit zabavne in dobre trejle 99% časa na zavori, ker enostavno bajk zarad svoje teže preveč pospeši, če zavoro spustiš.
O drugih problemih pa kaj več kje drugje kdaj drugič. In problemov je precej, pa ne bom, ker že tako ogromno ljudi pravi, da sem preveč proti brez razloga. ;)
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
cebe
član
 
Prispevkov: 3197
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: Pragwald

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a bzenko » 05 Jan 2018 19:23

Sej pravim da vsakemu svoje, sam ne težit folku ki ne fura tak ko ste si vi zamislal mtb. Že tak mamo dost konfliktov z planinci/inšpektorji/policaji in nima smisla da se zdej še ena civilna iniciativa proti mtb proti e-mtb ustvari. V trenutnih razmerah pri nas ni pametno delat sranja okol tega ker še mtbja večina ne razume.
ride now work later
bzenko
član
 
Prispevkov: 473
Pridružen: 01 Sep 2006 12:00
Kraj: Getovlje

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a m66 » 05 Jan 2018 19:36

Ma jst bi downhill prepovedal in vse bicikle el. in ne el. preko 130 hoda. Ti daleč največ škode delajo. Take le v parke.
m66
član
 
Prispevkov: 304
Pridružen: 18 Apr 2014 18:31

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a El Tomzo » 05 Jan 2018 23:29

Planinci pravijo, da je pedelec se ok. Glej Joc53-ov post.
Nikoli nisem toliko hodil po hribih kot odkar sem pričel kolesarit.
Uporabniški avatar
El Tomzo
član
 
Prispevkov: 1329
Pridružen: 20 Avg 2005 12:29
Kraj: Emona-Savus fluvius

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a Lojzepopndekl » 05 Jan 2018 23:48

Apsolutno je zakonsko treba omejit moč motorja pri e-bikerjih. Pa ne tistih s 250 wati, pač pa tistih z 200 KW, kolikor znese moč motorja gondole na Veliko planino.

Edit: omejitve pameti niso potrebne
Sej ni treba da j' mau, glavn da j' dobr!
Uporabniški avatar
Lojzepopndekl
član
 
Prispevkov: 532
Pridružen: 21 Okt 2007 18:40
Kraj: Mjaw York

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a Berger » 06 Jan 2018 08:05

Jas pa bi reko, da je treba trejlbilderje vprašat, kaj menijo o tem!? Človek brez orodja nima volilne pravice.
Po moje , karkoli ni na noge, ni za na trejl.
Gasa!
Uporabniški avatar
Berger
član
 
Prispevkov: 293
Pridružen: 10 Nov 2012 13:12
Kraj: Ruše siti

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a m66 » 06 Jan 2018 09:53

Pa prepovedat je treba zadnjo bremzo na gorskih biciklih! Šredanje pa to...
m66
član
 
Prispevkov: 304
Pridružen: 18 Apr 2014 18:31

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a problematiks » 06 Jan 2018 10:03

Kaj pa če kar poenostavimo in prepovemo gibanje v naravi vsem, ki ne vsaj pet dni na leto vložijo v vzdrževanje poti in ostalega? V bistvu zmagovalna situacija, infrastuktura bo precej bolj urejena, gužve bo pa tudi manj :mrgreen:

Marko

P.S: Ampak nekaterim vam pa kar fajn dogaja, vidim :wink:
problematiks
KontraRevolucionar
 
Prispevkov: 5720
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a m66 » 06 Jan 2018 10:09

Meni je predvsem absurdno da gorski kolesarji sploh predlagajo kakšne prepovedi glede na to da tudi sami niso legalni.
m66
član
 
Prispevkov: 304
Pridružen: 18 Apr 2014 18:31

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 06 Jan 2018 10:55

havli napisal/-a:Mogoče neumestno vprašanje: kako je s težo max 100W elektromotorja in teh, ki imajo nazivno 250W in se jih lahko navije na700W, in seveda pripadajočih baterij?


Lpt.

Če bi imel sistem zasnovan za 250 W, neke bistvene razlike v primerjavi s 100 W ne bi smelo biti, nekaj bi prihranil na pogonu (ker ga lahko narediš lažjega zaradi manjših obremenitev), čez palec bi rekel v rangu nekaj 100 g. V primerjavi s trenutnimi zasnovami, namenjenimi za 700 W, bi pa razlika morala biti znatnejša, verjetno ranga 500+ g. Pač ohišje imaš v vsakem primeru, ostane skorajda nespremenjeno, enako s kontrolerjem (z vidika teže), sklapljanje pogona in gonilne osi, itd., spremeni se le en podsestav (motor skupaj s prenosom na gonilno os).

Glede baterije, v moji idealizirani predstavi bi to pomenilo, da gre za enak 'domet' baterija na pol, seveda ob predpostavki, da kolesar da od sebe več energije, kot pri trenutnih zasnovah, ampak v praksi bi bilo pa potrebno preveriti, na kakšnih močeh se za določen domet vozi kolesar zdaj. Obenem pa je tukaj še igra učinkovitosti, vprašanje je, kako učinkovit je 700 W motor, če ga poganjaš na 100 W, kako učinkovit je kontroler pri tako majhnih močeh (ilustracija, napajalniki za računalnik, ki se specificirani po standardu 80+, torej 'stalna' učinkovitost na 80 %, se podrejo pod 20 % obremenitve, ker enostavno niso zasnovani za tako majhne obremenitve).

Za realne cifre bi moral imeti podatke, kaj je vgrajeno v trenutne zasnove, kakšne so potem učinkovitosti, navsezadnje pa pogledati na primeru uporabe specifičnega kolesarja (mislim da je zokinjo za svojo zverinico omenjal 1800 višincev dometa v eco mode). Ne glede na zgoraj napisano menim, da bi se s 100 W pogonom dalo prišparati v rangu 1 do 2 kg na celem sistemu.

Obelix stanje na cestah in premočne avtomobile načeloma že pokrivamo z zakonom o pravili cestnega prometa. Kje imaš potem ekvivalent za e-MTBje? :) Pa e-bajkarji niso 'samo trije', brez skrbi, jih je že precej več. In so popolnoma drugega profila, kot klasični gorski kolesarji, torej niso nujno del rešitve pri problematiki legalizacije, prej dodaten zaplet. Pa jaz ne bi nič omejeval, kar se tiče uporabe. Jaz bi omejil kaj e-MTB je. Torej moč le-tega in način uporabe. Da ne bomo imeli 'legalnih motorjev'. Na trailu sem ga sicer tudi jaz videl le tam enkrat ali dvakrat, ampak po drugi strani, ko grem na kolo, izredno redko srečam kolesarje, veliko večkrat pa recimo vidim sledi kolesarjev. Pa stalno spoznavam ljudi, za katere nisem vedel, da se s kolesom preganjajo tukaj naokrog. Torej populacije je dovolj, ene in druge, le vidiš je ne.

Se pa strinjam, da je problem v mentaliteti, ravno zaradi tega pa zakoni morajo obstajat. Tako pač je.

bzenko napisal/-a:Sej pravim da vsakemu svoje, sam ne težit folku ki ne fura tak ko ste si vi zamislal mtb. Že tak mamo dost konfliktov z planinci/inšpektorji/policaji in nima smisla da se zdej še ena civilna iniciativa proti mtb proti e-mtb ustvari. V trenutnih razmerah pri nas ni pametno delat sranja okol tega ker še mtbja večina ne razume.

e-MTBji pa zaenkrat kažejo, da bo teh problemov še več. Vidiš zdaj problem?

m66 napisal/-a:Meni je predvsem absurdno da gorski kolesarji sploh predlagajo kakšne prepovedi glede na to da tudi sami niso legalni.

Kot omenjeno, glej moje prejšnje poste glede te problematike. Povsem smiselno je, da se MTB srenja vžiga glede e-MTBjev, ker potencialno podira delo aktivistov za legalizacijo.

Kar se pa tiče moči, ki jo je sposoben sproducirati kolesar in časovni okviri, v katerih je to mogoče (v drugi polovici videa): https://www.youtube.com/watch?v=xXyAdMzjvo8
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5751
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a m66 » 06 Jan 2018 14:38

@PrimozR, moj predlog, da bi bili v naravi dovoljeni le XC bicikli lahko povsem enako argumentiram: s tem bi se znebili velike večine tistih ki gredo planincem najbolj na živce in tistih ki dejansko najbolj obremenjujejo podrast, legalizacija bi bila zgolj za xcjaše dosti lažja...
m66
član
 
Prispevkov: 304
Pridružen: 18 Apr 2014 18:31

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a cebe » 06 Jan 2018 19:00

Dejmo ponovit:
PrimozR in jaz npr. NISVA PROTI, problem je, da so v štartu omejitve postavljene previsoko in s preveč luknjami, kar bo pripeljalo do še več težav in problemov pri sobivanju!
Pa sem prepričan, da nisva edina tako misleča...


El Tomzo napisal/-a:Planinci pravijo, da je pedelec se ok. Glej Joc53-ov post.

Če prav vem, je pedelec opredeljen kot pomoč na ravni "človeške zmožnosti". In že to je v štartu postavljeno previsoko... 250W za kolko, 5ur? Kot že mnogokrat napisano, 250W večina nekaj minut ne drži, ne pa nekaj ur.
Realno bi moral biti pedelec 100-150W, posledično bi bila kolesa precej podobna po voznih lastnostih/teži, zaradi manj predimenzioniranja, lažjih baterij, itd.
Vse kar je več, bi moralo biti tretirano kot motor - registracija, tehnični pregledi, itd.
Enostavno...
Nebi pa tudi izgubljal besed o PZS-ju (tukaj ne mislim Joc-a) in večini vodstva tam, kaj oni mislijo, delajo, govorijo, sprejemajo, itd.!

m66 napisal/-a:@PrimozR, moj predlog, da bi bili v naravi dovoljeni le XC bicikli lahko povsem enako argumentiram: s tem bi se znebili velike večine tistih ki gredo planincem najbolj na živce in tistih ki dejansko najbolj obremenjujejo podrast, legalizacija bi bila zgolj za xcjaše dosti lažja...

Ojoj... če kdo, potem XC-jaši pustijo z gumami s slabim oprijemom in ritjo za sedežem eno skoraj neprekinjeno špuro po sinlgi, ko zapeljejo na tak spust. Me pa zanima koliko XC-jašev je omejenih na ceste in vlake brez izjeme...

PrimozR napisal/-a:Ne glede na zgoraj napisano menim, da bi se s 100 W pogonom dalo prišparati v rangu 1 do 2 kg na celem sistemu.

Mislim, da več... se bolj nagibam k 3+ kilam. Grem preverit težo Shimanove baterije, ker jo imam ravno doma, ko pridem domov.
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
cebe
član
 
Prispevkov: 3197
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: Pragwald

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a problematiks » 06 Jan 2018 19:38

Ma tole lajnanje o 100W max je cisto butanje z glavo v zid in nic drugega. Tudi ce je to boljsa resitev, to se vedno ne spremeni dejstva, da je v EU zakonu za pedelece ze napisano max 250W kontinuirane moci. Lahko seveda ustanovis civilno iniciativo in poskusis ta zakon spremenit na manj, ampak mislim, da bos kmalu ugotovil, da samo cas zgubljas :)

Kakorkoli ze, tistih 250W vseeno ni tak strasen bav bav, pa cetudi en povprecen kolesar tega ni sposoben drzat vec kot 5 minut (se pa strinjam, da je to v vecini primerov bolj podpirnje lenobe kot karkoli drugega). Ce se pa 250W motorje da enostavno nastavit na 700W, je pa to bolj problem nadzora kot samega zakona.

Marko
problematiks
KontraRevolucionar
 
Prispevkov: 5720
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a Lojzepopndekl » 06 Jan 2018 22:39

100W? Pa saj niste gladki. Še na Touru majo v specialkah močnejše motorje (skrite), pa imajo fantje konkretne mišice.

Obvezno bi bilo potrebno omejiti moč motorjev pri šatlih, tako po številu valjev kot po kilovatih. Recimo na motokultivator s prikolico.
Sej ni treba da j' mau, glavn da j' dobr!
Uporabniški avatar
Lojzepopndekl
član
 
Prispevkov: 532
Pridružen: 21 Okt 2007 18:40
Kraj: Mjaw York

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a problematiks » 06 Jan 2018 22:54

Lojzepopndekl napisal/-a:Obvezno bi bilo potrebno omejiti moč motorjev pri šatlih, tako po številu valjev kot po kilovatih. Recimo na motokultivator s prikolico.

Ma kaki motokultivator, na elektricno kosilnico. In posatla te lahko samo tako visoko, kolikor je kabel dolg.

Marko
problematiks
KontraRevolucionar
 
Prispevkov: 5720
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a cebe » 06 Jan 2018 23:13

Lojze, ti nisi gladek al?
Si vrtel kdaj 15 min 250W?
Si bil kfaj dejansko prisoten v tekmovalnrm kolesarstvu še kako drugače kot preko medijev? Vprašam...
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
cebe
član
 
Prispevkov: 3197
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: Pragwald

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a Guarana » 07 Jan 2018 07:37

Zavedat se je treba, da je mtb težak šport... jaz tega nisem vedel, dokler nisem šel enkrat na turco z nekom, ki ima mtb tako malo za trening poleg motorja... e-bike pa slabše pripravljenega lažje spravi na vrh hriba in to je v glavnem to.

To pomeni, da bo na trailih več slabše kondicijsko in verjetno tudi tehnično pripravljenih ljudi... ki bodo, če se bo stvar namnožila(vpračanje časa, kdaj bodo kitajci naredili e-bike za 1k€) delali gužvo na trailih. Takrat, naj mi odpustijo, če jih bom z ne najlepšimi besedami poslal na parking trenirat ovinke.

Ne verjamem pa, da bi e-bike pod ritjo nekega rekreativca delal večjo škodo podlagi kot en mladenič na klasičnem biciklu. Glede uporabe trailov, pa mene niti motorji ne motijo in mislim da tudi ne delajo velike škode podlagi, dokler se ne vozijo v "pravo" smer po trailu.
Guarana
član
 
Prispevkov: 305
Pridružen: 12 Jul 2011 21:32

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a Lojzepopndekl » 07 Jan 2018 08:20

cebe napisal/-a:Lojze, ti nisi gladek al?
Si vrtel kdaj 15 min 250W?
Si bil kfaj dejansko prisoten v tekmovalnrm kolesarstvu še kako drugače kot preko medijev? Vprašam...

Sem že vrtel 15 min 250W - Bosch. In nisem imel občutka da je to moped kot trdijo nekateri.

Prva Slo. "DH" tekma se je odvijala na biciklih s trdimi vilicami. Po moje bi bilo potrebno omejit oz. prepovedat vzmetenje zato ker podpira lenobo. Pa tudi manj tehnično slabše podkovanih bi bilo na trailih.
Sej ni treba da j' mau, glavn da j' dobr!
Uporabniški avatar
Lojzepopndekl
član
 
Prispevkov: 532
Pridružen: 21 Okt 2007 18:40
Kraj: Mjaw York

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a havli » 07 Jan 2018 08:48

Potem pa kar MX spustimo na planinske poti. Saj je kolo z motorjem...
Mogoče tudi 4kolesnike. Saj so v bistvu 2x MTB, samo malo močnejši motor imajo. Hrup? Če te v gozdu nihče ne sliši, da kričiš, ali potem sploh kričiš?
Ne vem zakaj se razburjamo, ko / če gozdarji razrijejo poti. Saj imajo samo 4kolesnike z malo močnejšim motorjem...

S temi bebavimi primerjavami lahko vsi skupaj nadaljujemo v neskončnost...


Vedno bolj se mi zastavlja vprašanje, kaj sploh mislimo z izrazom "traili". A so to speglane potke z bandami, kakšnim skokom, dropom... - Golovec, Rašica, že omenjen video Sama Pilgrima? So to "naravne" oz. shojene planinske poti? Gladke in široke "avtoceste" kot jih vidimo v videih iz Whistlerja...?

Težko si predstavljam, da bi se kdo mučil s front wheel pivoti z 22kg kolesom po nekih zaprtih serpentinah. Si ga pa z lahkoto predstavljam na Golovcu po kratkih trejlih, ki jih lahko namesto 5x pofura 20x v istem dnevu. Zakaj potem recimo Whistlerja ne odprejo za krosle, saj njihovi trejli zgledajo dovolj široki za mopede, skoki so podobnih dimenzij...

Dejstvo je, da je večina stvari reguliranih - delovni čas, hitrost po cestah, demokracija... Vse ima svoja pravila. Zato jih verjetno rabi tudi eMTB. Treba je samo najti pameten konsenz, ki bo ustrezal veliki večini. Vsem itak nikoli ne bo...


Lpt.
Uporabniški avatar
havli
član
 
Prispevkov: 675
Pridružen: 30 Jul 2004 07:04
Kraj: Ljubljana

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a m66 » 07 Jan 2018 10:38

@cebe, ne nabijaj, dejstvo je da šrederji v veliki večini ne vozijo xc bajkov. Drugače pa iz vseh ki ste tako proti ebajkom seva samo en tak strah da boste zaradi ebajkov imeli večjo gužvo na trajlih, ki si jih že kar nekak lastite. Pa čeprav ste/smo prav tako sami nelegalni. Kot sem rekel, prepovejmo vzmetenje, prestave, pa gužve ne bo nobene.
m66
član
 
Prispevkov: 304
Pridružen: 18 Apr 2014 18:31

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a ZmZ31 » 07 Jan 2018 11:56

Kot sem rekel, prepovejmo vzmetenje, prestave, pa gužve ne bo nobene.

m66 potemtakem ti ne rabiš vzmetenja in bremz? :mrgreen: :mrgreen:
Preveč filozofirate,ebajki prihajajo(so že tu) in noben jih ne more ustavit :lol:
Uporabniški avatar
ZmZ31
član
 
Prispevkov: 245
Pridružen: 11 Feb 2012 09:04
Kraj: bogu za hrbtom

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a El Tomzo » 07 Jan 2018 12:00

Pri videu Sama Pilgrima je sicer tudi možno, da so dali samo prazno ohišje za baterije in brez vgrajenega motorja.
Uporabiš dve kolesi - eden za scene navzgor, drugega za navzdol ...

Kdo pa bo še takole metal 5k EUR e-bike ... pa da razbiješ bajk in sebe ... :lol:

Edit: dva kolesa = pravilno je dve kolesi (se vidi, da ni več slavistov na tabli gor ...)
Zadnjič spremenil El Tomzo, dne 07 Jan 2018 17:08, skupaj popravljeno 1 krat.
Nikoli nisem toliko hodil po hribih kot odkar sem pričel kolesarit.
Uporabniški avatar
El Tomzo
član
 
Prispevkov: 1329
Pridružen: 20 Avg 2005 12:29
Kraj: Emona-Savus fluvius

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a m66 » 07 Jan 2018 12:43

ZmZ31 napisal/-a:
Kot sem rekel, prepovejmo vzmetenje, prestave, pa gužve ne bo nobene.

m66 potemtakem ti ne rabiš vzmetenja in bremz? :mrgreen: :mrgreen:
Preveč filozofirate,ebajki prihajajo(so že tu) in noben jih ne more ustavit :lol:
Eh no, ma karikiram cebeta in PrimozaR...
m66
član
 
Prispevkov: 304
Pridružen: 18 Apr 2014 18:31

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 07 Jan 2018 17:00

Daj mi prosim povej, kje sem jaz kaj želel prepovedati na približno takšni ravni, kot ti opisuješ oz. karikiraš. Lahko kar citiraš.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5751
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a cebe » 07 Jan 2018 19:19

In jaz, da bi povsem prepovedal? No, prosim... m66, o prepovedih si ti najbolj glasen!
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
cebe
član
 
Prispevkov: 3197
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: Pragwald

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a m66 » 07 Jan 2018 22:09

Lol, nikjer nista nabijala o nobenih omejitvah ;)
m66
član
 
Prispevkov: 304
Pridružen: 18 Apr 2014 18:31

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a cebe » 07 Jan 2018 22:12

Od kdaj je omejitev prepoved? A zdej bomo (ne)pismenosti al kaj???
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
cebe
član
 
Prispevkov: 3197
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: Pragwald

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a m66 » 07 Jan 2018 22:33

Kva? Omejitev na 100 je prepoved nad 100 tako de jure kot de facto. In ti o pismenosti in o gladkosti kot si enemu predhodniku napisal...
m66
član
 
Prispevkov: 304
Pridružen: 18 Apr 2014 18:31

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a cebe » 07 Jan 2018 22:53

m66, ce je omejitev hitrosti/moci/cesarkoli na doloceno cifro, je to prepoved?
Upam, da nimas izpita za avto... Fak no!
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
cebe
član
 
Prispevkov: 3197
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: Pragwald

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a m66 » 07 Jan 2018 23:04

Si kot petletni otrok: ce mi predpišeš dovoljeno maksimalno moč el. kolesa, je uporaba el. kolesa z večjo močjo dovoljena ali PREPOVEDANA? (Pa over and out. Fak, ni več niti malo smešno)
m66
član
 
Prispevkov: 304
Pridružen: 18 Apr 2014 18:31

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a cebe » 07 Jan 2018 23:54

Nevem v cem je fora, ampak ocitno ti ne potegne... Ce je neka OMEJITEV postavljena na "clovesko mejo" in jaz pravim, da je to precej nad povprecno "clovesko mejo", predlagam znizanje OMEJITVE, ne prepoved.

Ti v vseh postih pises: prepovejmo amortizerje, prepovejmo vec hoda, prepovejmo kramp gume, PREPOVEJMO xy... (nisem sel gledat kaj vse si pisal)

Se enkrat: vec kot ocitno ne locujes med OMEJITVO in PREPOVEDJO, zato mocno upam, da nimas izpita (kakersnegakoli).

Ps: tema je zafurana, ampak faaaak no! Ocitno sm res js en butalc, vecina po forumih pa... Ehh, skoda besed. Tale tabla je brez groznega pocasi "bicikel.com forum".

Edit: ce mi je nekdo postavil omejitev hitrosti nizje, kot bi jo jaz zelel, je to omejitev ali prepoved? Stekas?
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
cebe
član
 
Prispevkov: 3197
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: Pragwald

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a jery » 08 Jan 2018 07:37

Daj cebe mal se že umiri. Če se ne moreš pojdi raje peš do idrijskih toplic. A današnji mulci si bodo kupovali bicikle za 5 jurjov?! Ta populacija bi ledvico prodala za najnovejši ogrizen jabuk, ne pa za nekaj kar te pelje v naravo.
Koliko je mtb-jevcev kateri se strinjajo za uporabo in lahko ruknejo na mizo pet čukov na mizo za el.bicikel za svojega mulca?!
jery
član
 
Prispevkov: 226
Pridružen: 28 Feb 2006 23:10

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a cebe » 08 Jan 2018 08:11

Ker je lih ponedeljkovo jutro, se mi ljubi...

jery, sem popolnoma miren, verjemi.

Delas/si delal v kolesarski trgovini? Sklepam, da ne... E-bikeov se trenutno vsako leto proda za vec 100, ce ne 1000% vec. Kupci? Mogoce 1 od 10 je starejsi, ki si ga kupi zaradi let/bolezni/itd.

Rihtas in gradis trejle, ki so "javno dobro" in imas v svojem okolisu motoriste, ki se vozijo po in okoli teh trejlov? Mi ne deluje, lahko da se motim... Miselnost/osebnost velikega odstodka teh motoristov in kupcev e-bikeov je precej podobna, dostikrat gre dejansko za iste ljudi.

Si vozil katerega od dobrih e-bikeov po konkretnik AM trejlih? Ce si, potem ves, da zaradi teze bajka hoces noces vecino casa, ko je teren malo bolj strm, vozis kot mladi šrederji.

In ce malo povezemo z razvojem vsega v danasnjih casih, ko je govora o e-stvareh, ti je verjetno jasno, da s taksnimi ohlapnimi omejitvami/zakoni bo vse skupaj cez par let precej mocnejse (1000+W) pri precej nizji tezi (pod 18kg, ce ne 17).

Pa kot ze od zacetka pisem, je 250W precej nad nekim cloveskim povprecjem, ker da trenutne baterije drzijo 5h (pisem iz glave) na 250W, povprecen clovek pa verjetno niti 5minut ne, to ni realna cloveska meja.

In ce ima nekdo vsaj sol v glavi, ko uposteva vse to, mu je jasno, da ze danes govorimo o kolesih z motorjem, cez par let pa bo govora o motorjih. In tukaj pogori vsaka razlaga, da je to pomoc starejsim/zarado bolezni/prevelike razlike pri sposobnostih/itd., ker za taksne bi bilo kolo s 16kilami in 100-150W pomoci ter baterijo, ki zdrzi 10 ur na teh 100W,vec kot dovolj. In taksna kolesa bi lahko imeli ze danes... Bila bi tudi cenejsa.
In se enkrat, ne NISEM PROTI, sem pa proti trenutnim omejitvam/zakonom/smernicam razvoja in proti vecini kupcev danasnjih eAMbikeov, ki iz prve roke vem, kaksni ljudje so. In ne bodo nam olajsali sobivanja, ampak otezili se bolj kot mulc z DHjem na poletno nedeljo na Smarni gori.

Ps: PrimozR, Shimano baterija za skoraj 700W motor ima slabe 3kg.
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
cebe
član
 
Prispevkov: 3197
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: Pragwald

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a m66 » 08 Jan 2018 09:13

cebe napisal/-a:Nevem v cem je fora, ampak ocitno ti ne potegne... Ce je neka OMEJITEV postavljena na "clovesko mejo" in jaz pravim, da je to precej nad povprecno "clovesko mejo", predlagam znizanje OMEJITVE, ne prepoved.

Ti v vseh postih pises: prepovejmo amortizerje, prepovejmo vec hoda, prepovejmo kramp gume, PREPOVEJMO xy... (nisem sel gledat kaj vse si pisal)

Se enkrat: vec kot ocitno ne locujes med OMEJITVO in PREPOVEDJO, zato mocno upam, da nimas izpita (kakersnegakoli).

Ps: tema je zafurana, ampak faaaak no! Ocitno sm res js en butalc, vecina po forumih pa... Ehh, skoda besed. Tale tabla je brez groznega pocasi "bicikel.com forum".

Edit: ce mi je nekdo postavil omejitev hitrosti nizje, kot bi jo jaz zelel, je to omejitev ali prepoved? Stekas?


Se pardoniram, ampak z osebkom, ki ima težave z osnovno ampak res osnovnošolsko logiko, ki ne prepozna sarkazma in ki nabija do onemoglosti eno in isto se mi res ne da pogovarjat. (Pa po mestu mirne duše vozi 200km/h ker to pač ni prepovedano, je zgolj omejeno, pa v center Londona se zapelji kar z dizlom, ker to ni prepovedano, je zgolj omejeno na električna vozila, pa če imaš le B kategorijo se mirne duše zapelji s 1000 kubičnim motorjem, ker to ni prepovedano je le omejeno na 50 kubikov, pa...) Štekaš? No saj vem da ne...
m66
član
 
Prispevkov: 304
Pridružen: 18 Apr 2014 18:31

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a cebe » 08 Jan 2018 09:49

m66, osebek... :)
Guli tisti svoj XC bajk po cestah in uživaj.
Jaz bom delal, več delal kot vozil, trejle, katere nas ima dosti rado in delal v dobro kolesarstva kot delam že zadnjih 7, 8 let.
Še vseeno pa sarkazem gor ali dol nisi napisal nobenega pametnega post-a, razen o debilnih prepovedih. In trdil, da je omejitev prepoved in da sem jaz "debil".

Na eni FB strani bi ti verjento povedali, da je zate primeren forum bicikel.com, pa bom tule zaključil.
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
cebe
član
 
Prispevkov: 3197
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: Pragwald

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a jery » 08 Jan 2018 10:05

Cebe, vozim se z biciklom s hodom, kateri ti je šel včasih zelo v nos. Poganjal sem v klanec 20 kg težko kravo, takrat, ko bi jih ti najraje ukinil, ker si bil največji jack, ker si se vozil s super duper lahkim biciklom za tiste čase in hodom vrh glave. Trailov sem kar neki uredil in največ so jih zbrisali gozdarji zaradi izrabljanja gozda zaradi naše nore potrošnje. Trail za katerega lahko rečem, da še skrbim se pa zarašča zaradi neuporabe.
Sem tudi največji sovražnik narave in mest, ker se vozim s terencem.
Sem pa tudi radioamater, prostovolni gasilec in prežiljam se izključno z stvarmi katere je treba izdelati.
Taki ljudje kot si ti mi gredo totalno na kurac, ker bi samo nekaj omejevali, čeprav tu sam delaš izven zakona, ampak samo, da a boš imel svoj prav in mir na svojem teglcu zemlje, čeprav na koncu sploh ni tvoja last.
Zaradi takih kot si ti in raznih birokratov, kateri rabite za vse v življenju sama pravila in omejitve, usihajo vse stvari, super duper bicikli bodo samo še za na steno za v dnevno sobo, terenci za na makedam parking pred hišo, radiske postaje bodo za okras, gasilci bodo nehal gasit, ker se ne smejo izpostavljat nevarnostim, delal ne bomo pa tako nič več, ker je najbolj važen birokratski papir katerega mora izdelek imet priloženega.
Dragi cebe in ostala druščina iz vseh mislečih polov. Pametno družbo katera bo znala naprej sobivati in spoštovat naravo ne bomo zgradili na omejevanju z zakoni in ovirami, ampak na učenju naših naslednikov o MORALI IN ODGIVORNOSTI, kajti človek kateri potrebuje znak 30 km/h mimo šole in ga je strah da bo plačal kazen 1000 eur, ker mu je to določila omejitev ob enem pa nima pomislekov, da lahko svojem dejanjem ubije nedolžnega otroka pomeni samo to, da smo zavozili do kraja.
Pomislite, vedno ste tudi sami nekomu vzor, če ne drugemo ste svojemu otroku dokler ne odraste in spozna, da moj oči ni najjači na svetu, ampak je navaden kreten.
jery
član
 
Prispevkov: 226
Pridružen: 28 Feb 2006 23:10

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a cebe » 08 Jan 2018 10:14

jery, ljudje, ki takole opišejo človeka, ga opredelijo kot si me ti, mi gredo totalno na kurac.
Zakaj? Zato, ker nimam nobene veze z nikakršno birokracijo, ker se čudim kam gre ta svet zaradi birokratov, ker namesto birokracije pač s krampom in motorko v roki preživljam dneve v gozdu in se borim, da kolesarji sobivamo, itd. (in marsikaj sem napisal predvsem zato, da bi m66 skapiral in tebi osebno razčlenil zakaj sem za strožjo omejitev)
To, da voziš terenca, me ne moti, ker vozi kombi, ki po porabi in izpuhu ne zaostaja veliko. To, da si vozil 20kg bajk, sem jaz vozil 17kg bajk s 60 kilami ter velikim, težkim nahrbtnikom prepolnem nepomembne opreme in ni nič posebnega.
Edit: In danes verjetno ne voziš več 20 kg krave, ker že težkos estaviš tako težek bajk, če ni ebike, ali?!

In to, da ti opredelim in razčlenim, zakaj sem za omejitev, iz prve roke povem, kaj se dogaja, ti pa hkrati samo zmerjaš in pišeš psovke in izmišljotine... no ja.

Večja kot bo prodaja, boljši kot bo razvoj, več bo dogodkov v stilu "Soča Maratona", zdaj pa ti meni povej, za koji ku*ac je to dobro za vse nas?!

Če pa koga pisanje po forumu boli zato, ker se sam najde med "lenuhi", ki bi radi imeli 700+W "kolo" brez dodatnih stroškov, omejitev, itd., se pa stvar tako ali tako zaključi na tem mestu.
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
cebe
član
 
Prispevkov: 3197
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: Pragwald

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a Sharky » 08 Jan 2018 10:32

Pubeca, bolj sta pregreta kot Zokinjov e-bajk gor do kucljev nad jezerom ... dajta se ohladiti in nadaljujta na privat ali na trailih, ker tak nivo ni za nikamor.
Uporabniški avatar
Sharky
član
 
Prispevkov: 23
Pridružen: 08 Jun 2001 13:17
Kraj: Jadran

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a cebe » 08 Jan 2018 10:36

Sharky, se strinjam. Tema se je zafurala ze z brezveznimi/nerealnimi primerjavami/predlogi/itd.
Sam poskusam vsaj malo argumentirati, zakaj sem taksnega mnenja, za razliko od nekaterih.
Pa trenutno sem v delavnici z e-bikeom na stojalu in vse kar pisem je izkljucno iz lastnih izkusenj, ne baba cula baba rekla ali pa ker se mi tako zdi.
Kar pa mislim, da je v startu ok za temo...
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
cebe
član
 
Prispevkov: 3197
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: Pragwald

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 08 Jan 2018 19:16

m66 napisal/-a:Si kot petletni otrok: ce mi predpišeš dovoljeno maksimalno moč el. kolesa, je uporaba el. kolesa z večjo močjo dovoljena ali PREPOVEDANA? (Pa over and out. Fak, ni več niti malo smešno)

Prepovedana ni, ampak tehnično gledano to ni več e-kolo, ampak motor.

Sicer pa, res zanimiv način branja, da sprememba regulacije, predvsem pa vsaj strožje upoštevanje ŽE PREDPISANE regulacije (ja, ne boš verjel, to, kar je trenutno predpisano, je prav tako omejitev) s preprečevanjem čipiranja, kar naenkrat pomeni omejevanje... Torej, kot se mi je zdelo, ne moreš mi citirati prispevka, kjer sem želel prepovedati e-bajke? Samo da sva si na jasnem. Ne polagaj mi besed v usta, že tako napišem popolnoma preveč, brez da bi mi pripisoval še svoje neresnice ;)

jery napisal/-a:A današnji mulci si bodo kupovali bicikle za 5 jurjov?!

O ja. Za zraven krosle. Vem za en tak primer. EDIT: lažem, šlo je za skupinski nakup treh biciklov (trije kolegi se mi zdi).

cebe napisal/-a:vse skupaj cez par let precej mocnejse (1000+W) pri precej nizji tezi (pod 18kg, ce ne 17).

Ne bo, brez skrbi. Nekih prihrankov na pogonu pri današnjih močeh ne boš dobil, edini prihranek bi bil, če bi naredili pogon po evropskih specifikacijah. Gostota baterij pa bo rasla (s tem pa za isto kapaciteto teža padala) relativno počasi in nekaj let bo trajalo, da se bo teža prepolovila. Vmes bo treba iznajti še povsem novo kemijo, ker smo trenutno precej na limiti (baterije so skozi zgodovino šle s svinčenih elektrod na nikljeve, na koncu na litij, zdaj pa je zmanjkalo lahkih kovinskih elementov, torej bo treba najti nekaj 's strani'). Preskok oz. napredek bo, ker bo moral biti zaradi avtomobilov, bo pa nedvomno trajalo.

Edini način, da bi celoten sistem znatno olajšal 'čez noč', je, da narediš pogon z manjšo zmogljivostjo.

jery napisal/-a:Taki ljudje kot si ti mi gredo totalno na kurac, ker bi samo nekaj omejevali, čeprav tu sam delaš izven zakona, ampak samo, da a boš imel svoj prav in mir na svojem teglcu zemlje, čeprav na koncu sploh ni tvoja last.
Zaradi takih kot si ti in raznih birokratov, kateri rabite za vse v življenju sama pravila in omejitve, usihajo vse stvari, super duper bicikli bodo samo še za na steno za v dnevno sobo, terenci za na makedam parking pred hišo, radiske postaje bodo za okras, gasilci bodo nehal gasit, ker se ne smejo izpostavljat nevarnostim, delal ne bomo pa tako nič več, ker je najbolj važen birokratski papir katerega mora izdelek imet priloženega.
Dragi cebe in ostala druščina iz vseh mislečih polov. Pametno družbo katera bo znala naprej sobivati in spoštovat naravo ne bomo zgradili na omejevanju z zakoni in ovirami, ampak na učenju naših naslednikov o MORALI IN ODGIVORNOSTI, kajti človek kateri potrebuje znak 30 km/h mimo šole in ga je strah da bo plačal kazen 1000 eur, ker mu je to določila omejitev ob enem pa nima pomislekov, da lahko svojem dejanjem ubije nedolžnega otroka pomeni samo to, da smo zavozili do kraja.
Pomislite, vedno ste tudi sami nekomu vzor, če ne drugemo ste svojemu otroku dokler ne odraste in spozna, da moj oči ni najjači na svetu, ampak je navaden kreten.

V drugem delu imaš absolutno prav. Svojo 'zmoto' s prvim delom bi pa lahko prav tako videl, glede na drugi del bi ti moralo biti prekleto jasno, kaj bi se zgodilo, če vse omejitve, prepovedi in zakone ukinimo.

To je tudi razlog, da bi jaz e-bajke omejil na še nižje moči, ker povprečni kupec e-bajka očitno potrebuje omejitve, saj si jih sam ni sposoben postaviti. Tako je s človekom pri večini stvareh. Grda ilustracija: predstavljaj si, kako neumen je povprečni človek. Predstavljaj si, da jih je pol še bolj neumnih. See the issue?

Zgodovina je prevečkrat pokazala, da omejitve, prepovedi in zakoni morajo obstajati.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5751
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a m66 » 08 Jan 2018 19:40

@PrimozR, ;) me obtožuješ da ne znam brati pa imaš očitno sam te probleme. Kje sem napisal da ti želiš prepovedati ebajke? Očitno pa želiš prepovedati ebajke močnejše od 100W. Ali sedaj praviš da tudi to ne?
m66
član
 
Prispevkov: 304
Pridružen: 18 Apr 2014 18:31

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a havli » 08 Jan 2018 20:19

Ej, tole je ušlo na trenutke že žaljivo osebno raven!

“Omejitev” lahko prebereš tudi kot “regulacija”... Tako kot je na primer regulirana hitrost na cestah...


Lpt
Uporabniški avatar
havli
član
 
Prispevkov: 675
Pridružen: 30 Jul 2004 07:04
Kraj: Ljubljana

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 08 Jan 2018 21:56

m66 napisal/-a:
ZmZ31 napisal/-a:
Kot sem rekel, prepovejmo vzmetenje, prestave, pa gužve ne bo nobene.

m66 potemtakem ti ne rabiš vzmetenja in bremz? :mrgreen: :mrgreen:
Preveč filozofirate,ebajki prihajajo(so že tu) in noben jih ne more ustavit :lol:
Eh no, ma karikiram cebeta in PrimozaR...

S temle si direktno nakazal, da jaz želim prepoved. S svojimi prepovedmi karikiraš cebeta in mene, iz česar se sklepa, da sem jaz žele nekaj prepovedati. Sicer pa ne želim prepovedati bajkov na 100 W, želim si le, da bi bila regulacija takšna, da bi najvišjo moč omejila na 100 W. Torej nekaj, kar bi se potencialno lahko zgodilo v prihodnosti. Tega seveda ne moreš narediti retrogradno, torej bi obstoječi e-bajki ostali takšni, kot so. No, razen če boš lažje spal, na tvojo željo lahko rečem tudi, da bi jih prepovedal. Lahko rečem tudi, da bi prepovedal vse e-bajke. Ampak zaenkrat tega nisem rekel.

Preden se tako braniš nižanja omejitve moči, pojdi narediti test zmogljivosti, ki bo pokazal, s kakšno močjo goniš. Če ti že 250 W e-bajka ni dovolj, pa priporočam, da kupiš motor. Seveda ga boš moral registrirati, imel boš cel kup omejitev (khm, prepovedi po tvoje), ne boš pa omejen z največjo močjo (beri: nihče ti ne prepoveduje imeti motorja s 1000+ konji). You win some, you lose some.

havli in točno to je. Kar sem tudi že poskušal razložiti, ampak je očitno lažje trollat, prebrati to po svoje in se dreti 'neeeee prepovedi, neeeeee'.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5751
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a cebe » 08 Jan 2018 22:42

Očitno še imam malo bralnih in pisnih sposobnosti.
Tudi jaz nisem nikjer opazil od tebe Primoz, da bi pisal o prepovedih, kot sam nisem, medtem ko marsikdo pise predvsem o prepovedih. Ampak potem je to sarkazem...

Omejitev je pa ocitno ponekod prepoved, kaj pa ves.
havli, ce se omejitev razume kot prepoved, nocem vedet kaj vse lahko razume pod regulacijo. :mrgreen:
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
cebe
član
 
Prispevkov: 3197
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: Pragwald

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a bzenko » 08 Jan 2018 23:24

Js podpiram omejitev, ker pol lahk kamot furam z navitim e-bajkom na 700W sam dobit me ne smejo (isto kot zdej mtb v gozdu).
ride now work later
bzenko
član
 
Prispevkov: 473
Pridružen: 01 Sep 2006 12:00
Kraj: Getovlje

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a m66 » 08 Jan 2018 23:41

Sta res krasen par, v vajinem svetu omejitev na določeno moč ni prepoved večje moči. Je samo omejitev. Ej, dejta že enkrat priznat da želita PREPOVEDATI e-kolesa z močjo večjo od 100W. Pa nehita nabijat.
m66
član
 
Prispevkov: 304
Pridružen: 18 Apr 2014 18:31

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a m66 » 08 Jan 2018 23:44

Pa po tvoji PrimožR logiki sem tudi sam tudi v sarkazmu pisal zgolj o omejitvah - omejitev hoda do 130, omejitev na kolesa le s sprednjo bremzo, omejitev na kolesa brez prestav....smešna sta.
m66
član
 
Prispevkov: 304
Pridružen: 18 Apr 2014 18:31

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a Lojzepopndekl » 08 Jan 2018 23:52

Uredba o prepovedi vožnje z vozili v naravnem okolju tudi ni prepoved, je zgolj omejitev na asfalt.
Sej ni treba da j' mau, glavn da j' dobr!
Uporabniški avatar
Lojzepopndekl
član
 
Prispevkov: 532
Pridružen: 21 Okt 2007 18:40
Kraj: Mjaw York

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a problematiks » 08 Jan 2018 23:56

Ma vsi trije ste smesni s tem vasim prepucavanjem sem in tja. In ne na Ha ha! nacin :wink:

Mislim, da je po vseh teh ponovitvah cisto vsem jasno, kaj hoce en in drugi in tretji in... povedat. Se pac ne strinjate med sabo. Ziva jeba.

Marko
problematiks
KontraRevolucionar
 
Prispevkov: 5720
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a El Tomzo » 10 Jan 2018 18:32

Trgovina Freestyle - na Fejsbuku:


ELEKTRIČNI pogon kolesa je skoraj NUJEN za takšne podvige v tej zimski pravljici :)
Res kapo dol!
ELEKTRIČNO KOLO GIANT preprosto zmaga v teh zimskih razmerah in je zato vožnja več kot užitek :) Slike povedo več kot 1000 besed :)

:roll:
Nikoli nisem toliko hodil po hribih kot odkar sem pričel kolesarit.
Uporabniški avatar
El Tomzo
član
 
Prispevkov: 1329
Pridružen: 20 Avg 2005 12:29
Kraj: Emona-Savus fluvius

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a El Tomzo » 28 Feb 2018 18:56

EUROSTAT uporabil pravilno sliko za električno kolo? :wink:
http://ec.europa.eu/eurostat/web/produc ... 20170918-1
(objava 19.09.2017)
Nikoli nisem toliko hodil po hribih kot odkar sem pričel kolesarit.
Uporabniški avatar
El Tomzo
član
 
Prispevkov: 1329
Pridružen: 20 Avg 2005 12:29
Kraj: Emona-Savus fluvius

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a Surfac » 28 Feb 2018 21:14

Da malo oživim temo :D . Meni bi se pa zdelo električno kolo s 100 W zanimivo...Teh dodatnih 100 W je za marsikoga dovolj, kolo s takim motorjem bi bilo lažje in mogoče estetsko bolj primerljivo z navadnimi kolesi... Mogoče bo pa kdo kaj takega ponudil.

Ni pa za pričakovati, da bi uvedli novo nižjo mejo po moči kot jo imajo pedeleci.
Uporabniški avatar
Surfac
član
 
Prispevkov: 2069
Pridružen: 08 Jan 2004 17:48
Kraj: Ljubljana Vic

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a cebe » 28 Feb 2018 22:49

Surfac napisal/-a:Da malo oživim temo :D . Meni bi se pa zdelo električno kolo s 100 W zanimivo...Teh dodatnih 100 W je za marsikoga dovolj, kolo s takim motorjem bi bilo lažje in mogoče estetsko bolj primerljivo z navadnimi kolesi... Mogoče bo pa kdo kaj takega ponudil.

To je edino smiselno. Vse ostalo je kot motor skoraj...
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
cebe
član
 
Prispevkov: 3197
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: Pragwald

PrejšnjaNaslednja

Vrni se na Oprema



Kdo je na strani

Uporabniki, ki brskajo po tem forumu: bojči, MiLi, taca, toti