električno vs običajno gorsko kolo

Vprašanja, ocene in debate o opremi gorskih kolesarjev

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a MiLi » 04 Jan 2018 20:55

PrimozR napisal/-a:In to čipiranje nima nobene veze z garancijo, vprašaj zokinja, z appom na telefonu vklopiš 700 W mode.


nikol jim ni dovolj :? pomojem jih še zdaj žre, da so mogli v preteklosti dejansko gonit :roll:
If you ain't Mountain Biker, you ain't shit!
Uporabniški avatar
MiLi
Razdrem vse!
 
Prispevkov: 3157
Pridružen: 15 Sep 2003 18:32

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a El Tomzo » 04 Jan 2018 22:01

In, glej ga zlomka, na Krim se da priti tudi peš.
Stestirano. :wink:
Nikoli nisem toliko hodil po hribih kot odkar sem pričel kolesarit.
Uporabniški avatar
El Tomzo
član
 
Prispevkov: 1334
Pridružen: 20 Avg 2005 12:29
Kraj: Emona-Savus fluvius

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a bzenko » 05 Jan 2018 10:14

Tega glede hackanja pa nism vedu. Moč motorja je sporna zato ker močnejši motor naredi več škode v naravi al zato ker so 700W ebajki prehitri in nevarni za uporabnike npr. smrtni primer ki ga je videl cebe?
ride now work later
bzenko
član
 
Prispevkov: 475
Pridružen: 01 Sep 2006 12:00
Kraj: Getovlje

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 05 Jan 2018 10:55

bzenko napisal/-a:Tega glede hackanja pa nism vedu. Moč motorja je sporna zato ker močnejši motor naredi več škode v naravi al zato ker so 700W ebajki prehitri in nevarni za uporabnike npr. smrtni primer ki ga je videl cebe?

Moje mnenje je, da je problem moči potem v mentaliteti oz. v lenobi, ker ljudje potem e-bajk ne vidijo kot kolo, ampak kot legalen motor (tukaj citiram). Pa da itak ni treba poganjati, samo vrteti pedala. Problem je tudi, da e-bvajke potem kupujejo npr. mulci oz. kdorkoli, ki je sicer popolnoma sposoben poganjati navaden bicikel. Razumem, da kupiš e-bajk zato, da lahko npr. vodiš skupine vsak dan oz. mogoče celo po dvakrat ali večkrat na dan, obstajajo še kaki drugi primeri, kjer je smiselno imeti e-bajk v primeru povsem sposobnega človeka, ampak narobe semi pa zdi, da je to potuha za lenobo.

Zato tudi pravim, da naj bo max v rangu 100 W (ker je to še vedno ogromno, ljudje si RES ne predstavljajo, kaj pomeni 100 ali 200 W na kolesu, torej na gumi, kaj šele na elektromotorju) in da naj bo proporcionalno outputu človeka. Jebiga, če hočeš priti na vrh, se pomatraj, ampak dobiš pa pomoč. Nič ni zastonj.

In točno ta proporcionalnost bi bila precej enostavna za implementacijo, saj, kar poznam te sisteme, že imajo senzoriko navora. Mogoče ne vsi, ampak v nobenem primeru ne morem potrditi, da tega nima.

Aja, s tehničnega vidika v osnovi še vedno nimam nič proti e-bajkom, kot v svojih starejših postih. In nemogoče se jih bo znebiti, ker so tukaj. Moj problem tiči v uporabnikih.

EDIT part deux: v bistvu je problem samo v polnovzmetenih e-bajkih. e-specjalke niso problem, ker se ljudje vozijo po cesti (in lahko delajo zdrahe le Strava KOM-om), kjer je manjša razlika v hitrosti med kolesarjem in avtomobilom zgolj dobrodošla. S trdakom eMTB-jem pa tudi ne boš užival tako močno na spustih, da bi se ti splačalo delati 5 vzponov. Polnovzmetenec pa je tisti srž problema, ki se ga z vidika regulative in marketinga tretira kot gorsko kolo, ki omogoča več užitka za vse, v praksi je pa 'legalna' zamenjava za motor, ki bo zgolj povzročala težave za legalizacijo poti. Kot sem omenil že na prejšnji strani, že zdaj smo enačeni z motorji (kolo je vozilo), to sprmeeniti bo pa le vedno težje, če se e-MTBji dovolj primejo.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5761
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a havli » 05 Jan 2018 11:06

Mogoče neumestno vprašanje: kako je s težo max 100W elektromotorja in teh, ki imajo nazivno 250W in se jih lahko navije na700W, in seveda pripadajočih baterij?


Lpt.
Uporabniški avatar
havli
član
 
Prispevkov: 675
Pridružen: 30 Jul 2004 07:04
Kraj: Ljubljana

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a Obelix » 05 Jan 2018 11:50

Razumem poglede in razmišljanje vseh vključenih v to debato, ampak če probaš malo neobremenjeno širše pogledat, se bojim, da so pogosto mnenja na to temo pretirana, če ne celo skoraj smešna.

Isto debato bi lahko imeli glede avtomobilov, so pogosto potuha lenobi (ljudje ne hodijo več peš ali s kolesom tudi 100 stran) , so krepko premočni glede na naše omejitve in posledično onesnažujejo okolje, močnejši avtomobili še bolj, so nevarni in so smrtne žrtve skoraj na dnevni ravni, pa se noben ne spomni, da bi omejili moč, jih prepovedali, zmanjšali število,.... . Pa je in bo avtomobilov vedno veliko več kot e-koles.

Najbolj zanimivo se mi pa zdi, da bi nekateri kar zakonsko po hitrem postopku omejili uporabo tega kolesa v naravi, češ njim naj se prepove, da bomo samo mi navadni bajkarji lahko kršili zakone po poteh naših hribov in gora. Marsikaj bolj pomembnega v Slo glede kolesarjenja še ni ustrezno rešeno, to vemo vsi, zadeve se odvijajo počasi, ampak te "tri" e-bajkarje, kar jih imamo, je pa potrebno ustavit takoj, predno se namnožijo.

Sploh ne vem, če sem že videl e-kolo na nekem konkretnem trailu, pa sem precej na kolesu, pa imamo že pravi lov na čarovnice :roll:

Drugače pa mislim, da bi več koristnega za okolje naredili, če bi prepovedali kolesa z več kot 13 cm hoda in z manj kot 69 stopinjskim kotom vile. V nasprotnem primeru ta kolesa omogočajo hitre, agresivne spuste kjer podlaga najbolj trpi, ta kolesa tudi omogočajo, da se glavnina mtb scene lahko kljub svojemu neznanju oz. polznanju vožnje kolesa lahko vozi po visokogorjih in zahtevnih spustih. Posledično bi iz istih razlogov prepovedal tudi gume širše od 2,2 in razne super tacky in black chili zmesi. Če nisi sposoben z navadnim kolesom in navadno 2.2 gumo odpeljat spust, potem spust ni zate in je vsa ta oprema samo potuha.... Ne, ne, boljša ideja, dejmo raje omejit vožnjo s kolesi nasploh v naravnem okolju po hribih in gorah ter gozdnih poteh, to bo najbolje za naravo .. ... ... čaki mal....., sej to pa že imamo. Kje je sploh problem! :mrgreen:

Vse skupaj je problem mentalitete naroda, ne zakonov. Ne želimo si vsega reševat z zakoni, pa tudi smiselno ni, saj ga v končni fazi vsi na tem forumu kršimo. Smešno je samo to, da potem se taisti oglašajo, da jaz lahko ker ga kršim manj, drug pa ne, ker ga krši bolj.
JUST ME
Uporabniški avatar
Obelix
član
 
Prispevkov: 537
Pridružen: 11 Mar 2005 11:50
Kraj: Komenda

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a bzenko » 05 Jan 2018 12:50

Moja primarna kolesarska dejavnos je spust in zelo rad uporabljam zadnjo bremzo tak da sm že v osnovi na temni strani. Tut e-bajk si bom nabavil iz istih razlogov kot Sam Pilgrim. Še vedno je e-mtb bolj eko kot 20let star kombi za shuttle.
ride now work later
bzenko
član
 
Prispevkov: 475
Pridružen: 01 Sep 2006 12:00
Kraj: Getovlje

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a cebe » 05 Jan 2018 17:39

havli napisal/-a:Mogoče neumestno vprašanje: kako je s težo max 100W elektromotorja in teh, ki imajo nazivno 250W in se jih lahko navije na700W, in seveda pripadajočih baterij?
Lpt.

Kot že lep čas pišem, je 250W konkretno preveč, ker je takšno moč sposobno držati več ur le kak procent kolesarjev... zakaj več ur? Aja, baterija na e-bikeu pa crkne po 5 minutah, kot bi večina kolesarjev, ki bi mogli držat konstantih 250W... No, zato! :)

Sem pa istega mnenja kot PrimozR, da bi morali biti ti motorji... pardon, bajki z nekje 100W dodatne električne pomoči. To pa so že realne številke za maso. In pri taki moči se nebi rabli 700W motorji. In ker se nebi rabli 700W motorji, bi prišparali 3-4kg.
In 3-4kg manj na bajku pa pomeni koliko? Cca 20-30kg na našem telesu? In kr naenkrat bi ti bajki postali dejansko uporabni in zanimivi, hkrati pa nebi predstavljali nevarnosti, da bomo čez par let imeli 1000W motorje na 17kg bajku....

bzenko, in ja, telefon ma danes vsak. In vsak spodoben ebike ima app kjer sam upravljaš z močjo, nastavitvami, itd.

Aja, pa še ena stvar... konkretno pretestiral sem po besedah mnogih trenutno najboljši eAM na trgu. In samo tako bom rekel - neuporabno je vse, kar je več kot 100W moči za gonjenje v klanec preko hlodov, korenin, skal, sploh, če so mokre. O gonjenju po cesti je govora? A vi bajk ocenjujete kako po cesti pleza? No, o tem.
Za dol pa ne bom zgubljal besed, ko prideš na konkretne AM traile z 20-21kg ebike-om... nočete vedet, kako takšen bajk na strmini pospeši. In vsaj jaz ne vidim užitka vozit zabavne in dobre trejle 99% časa na zavori, ker enostavno bajk zarad svoje teže preveč pospeši, če zavoro spustiš.
O drugih problemih pa kaj več kje drugje kdaj drugič. In problemov je precej, pa ne bom, ker že tako ogromno ljudi pravi, da sem preveč proti brez razloga. ;)
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
cebe
član
 
Prispevkov: 3224
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: Pragwald

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a bzenko » 05 Jan 2018 19:23