električno vs običajno gorsko kolo

Vprašanja, ocene in debate o opremi gorskih kolesarjev

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a mrd » 23 Apr 2019 11:56

Super podatki... čez vikend sprobal prvič e-bajk in zanimivi občutki.

Sam sicer imam mnenje, da je sprobani Shimano E8000 na Turbo mode-u "fakin cross s pedali" za kar ni nobene potrebe. Tudi v klanec enostavno doseganje max 25 km/h pri normalni osebi ni noben problem.
Osebno se v primeru nakupa e-bajak bolj spogledoval s pomočjo pri pedaliranju vendar bistveno manjšo težo in posledično bolj igrivim oz. skoraj normalnim mtb bajkom (cca 18kg) kar, pa main-stream različice Bosh, Shimano, Yamaha, Brose ne omogočajo vendar je pa že prisotno na trgu.

A te lahko prosim še za komentar razhajanja spodnjih dveh podatkov? A 200 višincev na noge/porivaje?
Tnx

LP
D.

inspiron napisal/-a:...
max visinci/turo: 2450
max visinci/kilometri do crknjene baterije: 2250 v.m./62 km
...
Uporabniški avatar
mrd
član
 
Prispevkov: 1584
Pridružen: 23 Maj 2010 14:33
Kraj: Notranjsko-kraška regija

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a zokinjo » 23 Apr 2019 12:04

To kar je tebi vsec, najdes v A2U v Sencurju in sicer Lapierre... Se mi zdi, da je to kar zadetek v polno. Tudi sam sem sel pogledat na svojem Bosch connect, koliko sem vozil na Emtb in Turbo modeu. Prvi 2% in drugi 6%. Pa se to ponavadi na poti domov, ko mi je ostalo dosti baterije in sem hotel cim prej po asfaltu do garaze... :)
Torej, manj moci v tem primeru z Lappierre konceptom pomeni manj teze, kar je odlicno. Je imel Pipi kar prav v katero smer bo slo vse skupaj.


Sent from my iPhone using Tapatalk
moj arsenal: http://www.simonpuklphoto.com/specs
Vse prodam
Uporabniški avatar
zokinjo
član
 
Prispevkov: 1172
Pridružen: 30 Jul 2006 18:07
Kraj: Bled

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a mrd » 23 Apr 2019 12:06

zokinjo napisal/-a:To kar je tebi vsec, najdes v A2U v Sencurju in sicer Lapierre... Se mi zdi, da je to kar zadetek v polno. Tudi sam sem sel pogledat na svojem Bosch connect, koliko sem vozil na Emtb in Turbo modeu. Prvi 2% in drugi 6%. Pa se to ponavadi na poti domov, ko mi je ostalo dosti baterije in sem hotel cim prej po asfaltu do garaze... :)
Torej, manj moci v tem primeru z Lappierre konceptom pomeni manj teze, kar je odlicno. Je imel Pipi kar prav v katero smer bo slo vse skupaj.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Jaz dobro vem kaj mi je všeč in kako je pogonu ime in kje dobim ;) Nisem hotel reklamo delat nobenemu (Edit ker se je prvotno zapisano grdo bralo: Ne Fazui ne Lapierru ne A2U).
Sicer dvomim, da ga v Šenčurju že imajo glede na to, da uradna spletna stran omenja dobavo Junij 2019... ampak mogoče, pa imajo veze...

Omenil sem samo kako se meni zdi po prvem resnejšem stiku z eMTBjem.
Sicer sem v pretiravanje z močjo in posledično težo bil prepričan že ko sem Fazuo videl ob prvi predstavitvi na Eurobike 2017... dolgo preden je Pipi sploh vedel, da obstaja ;), samo omenjam ko me že "vlečeš za jezik" :)
Skratka zanimiv koncept, ki je taprav za 90% uporabnikov (inspirion že od nekdaj s svojo afiniteto do izjemno strmih klancev kjer v kratkem času narediš max možnih višincev ne spada med njih ;) ).
Zadnjič spremenil mrd, dne 23 Apr 2019 13:35, skupaj popravljeno 2 krat.
Uporabniški avatar
mrd
član
 
Prispevkov: 1584
Pridružen: 23 Maj 2010 14:33
Kraj: Notranjsko-kraška regija

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a zokinjo » 23 Apr 2019 12:10

Super, torej te rajca... :))))
Evo, zdajle sem bil v stacuni. Ni ga se na zalogi. Narocila pa ze sprejemajo... ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
moj arsenal: http://www.simonpuklphoto.com/specs
Vse prodam
Uporabniški avatar
zokinjo
član
 
Prispevkov: 1172
Pridružen: 30 Jul 2006 18:07
Kraj: Bled

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a mrd » 23 Apr 2019 12:14

zokinjo napisal/-a:Super, torej te rajca... :))))
Sent from my iPhone using Tapatalk


Shimano, Bosch, Yamaha, Brose... 400W+ motor z 500Wh baterijo in eno tono ziher ne... kot rečeno se mi zdi motocross s pedali.

Tistih 1,5kg in več kot dovolj moči za pomoč pri gonjenju, bi se pa javil za "long term test" :D
Uporabniški avatar
mrd
član
 
Prispevkov: 1584
Pridružen: 23 Maj 2010 14:33
Kraj: Notranjsko-kraška regija

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a inspiron » 23 Apr 2019 12:48

trunto napisal/-a::shock:

Kako to da si zadaj porabil 2x več oblog kot spredaj?
A ni običajno ravno nasprotno? :evil:


Tezko recem - zadaj jih pobira kot za stavo. Dve moznosti: imam malce poskodovan (na enem koncu odlomljen) piston - zato pobira malo neenakomerno. Razlika je se v tem, da je zadaj 180mm rotor, spredaj pa 200 (ze pol leta si govorim da bom upgrajdal na vecji rotor zadaj pa nikoli 'ni casa' ;) ).
inspiron
član
 
Prispevkov: 127
Pridružen: 10 Nov 2009 11:58

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a inspiron » 23 Apr 2019 12:50

mrd napisal/-a:
inspiron napisal/-a:...
max visinci/turo: 2450
max visinci/kilometri do crknjene baterije: 2250 v.m./62 km
...


To sta dva razlicna sessiona/turi: najvec sem naredi 2450 v.m., nekaj soka v bateriji je se bilo - ampak je bilo km bistveno manj (42). Pri drugem je pa malo manj visincev in pa crkotina malo pred domom pri 62 prevozenih kilometrih.
inspiron
član
 
Prispevkov: 127
Pridružen: 10 Nov 2009 11:58

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a nasamorpheus » 23 Apr 2019 14:20

:D
Zadnjič spremenil nasamorpheus, dne 30 Apr 2019 22:07, skupaj popravljeno 2 krat.
nasamorpheus
član
 
Prispevkov: 26
Pridružen: 10 Maj 2011 19:07

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a m66 » 23 Apr 2019 14:24

matr, če bi jaz bil, bi me že bilo strah. Si en Tajson ejga.
Fantje pazte da naute zmajevali z glavo slučajn...
m66
član
 
Prispevkov: 331
Pridružen: 18 Apr 2014 18:31

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a zokinjo » 23 Apr 2019 14:49

...podpis: Chuck Norris


Sent from my iPhone using Tapatalk
moj arsenal: http://www.simonpuklphoto.com/specs
Vse prodam
Uporabniški avatar
zokinjo
član
 
Prispevkov: 1172
Pridružen: 30 Jul 2006 18:07
Kraj: Bled

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a P_Nut » 23 Apr 2019 14:59

Prvič zmajuješ z glavo: naj ti bo.
Drugič zmajuješ z glavo: čas za batine.

:mrgreen:
P_Nut
član
 
Prispevkov: 207
Pridružen: 03 Sep 2013 06:28

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a zokinjo » 23 Apr 2019 15:04

Nauk te zgodbe:
Ne hodi na Rasico ce:
- nisi z eMTB
- ne znas karateja
- nimas albanske familije


Sent from my iPhone using Tapatalk
moj arsenal: http://www.simonpuklphoto.com/specs
Vse prodam
Uporabniški avatar
zokinjo
član
 
Prispevkov: 1172
Pridružen: 30 Jul 2006 18:07
Kraj: Bled

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a Andraž » 23 Apr 2019 15:47

Še vseeno...ne vozim počasi, pa menjam pakne na 60 - 80 k višincev spusta (Saint metal pakne).
Enduro boys crew.
Uporabniški avatar
Andraž
član
 
Prispevkov: 554
Pridružen: 10 Maj 2009 20:33

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a Sharky » 23 Apr 2019 16:22

nasamorpheus napisal/-a:V glavnem ko srečate kolesarja ne e-mtb ne zmajujte z glavo, ker morda je ta kolesar včeraj naredil 80 km in jurja višincev in ima danes rehabilitacijo. Morda si je pred mesecem dni zlomil nogo in se z navadnim kolesom ne more peljati, morda pa se rad muči z e kolesom in še izklaplja motor, da je vadba težja.

V glavnem, ko e-bajkerji srečate kolesarja na analognem mtb, ki vam zmajuje z glavo, pomislite, da je ta kolesar morda včeraj naredil 160 km in dva jurja višincev ter si danes samo razmiguje trd vrat. Morda pa se z zmajevanjem z glavo zgolj želi otresti mrčesa, ker v strm klanec za razliko od štromarjev ne more pobegniti pred muhami z navijanjem gasa.

nasamorpheus napisal/-a:Bi pa svetoval temu neznancu, če morda to bere, da naj drugič ne žuga maha ali zmajuje z glavo ker se lahko zgodi da se drugič ne bom samo odpeljal mimo.

Predlagam, da greš kar po abecednem seznamu Tablašev in nam začneš pošiljati "cease and desist" dopise.
Uporabniški avatar
Sharky
član
 
Prispevkov: 28
Pridružen: 08 Jun 2001 13:17
Kraj: Jadran

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a PJ » 23 Apr 2019 16:46

Sharky napisal/-a:V glavnem, ko e-bajkerji srečate kolesarja na analognem mtb, ki vam zmajuje z glavo, pomislite, da je ta kolesar morda včeraj naredil 160 km in dva jurja višincev ter si danes samo razmiguje trd vrat.

Ali pa mu gredo zgolj motoristi, ki mislijo da so kolesarji, na k**. Kar seveda v primeru tega Chuck Norrisa prinese batine... jebat ga bom pac se pred sihtom tepen, ker kot grem na siht s kolesom grem cez Rasico, pa verjetno bom kaksnemu pametnjakovicu kaj podrobil ali pa vsaj z glavo migal :mrgreen:
Uporabniški avatar
PJ
član
 
Prispevkov: 2417
Pridružen: 07 Nov 2003 13:10
Kraj: A little bit here, a little bit there

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 23 Apr 2019 18:48

Lahki pogoni s 100 do 150 W žal, pomojem, ne bodo realnost. Tisto je bilo bolj kaj se meni zdi smiselno, ampak meni se tudi zdi smiselno med 76° in 78° podsedežne opore in 1300 mm medosne na XL okvirju, pa je internet že večkrat (z jeznimi komentarji in downvoti na Pinkbikeu) pokazal, da se marsikomu to ne zdi smiselno. Pri e-bajkih je pa preprosto načelo, več je bolje. 100 W e-bajk bo kupil samo en kolesar, ki ve, kaj pomeni par kg več na kolesu in ki ve, koliko je sposoben sam dati od sebe ter kaj to pomeni v primerjavi z e-bajkom. Ključna beseda tukaj je kolesar. E-bajke pomojem precej kupujejo tisti, ki sicer ne bi nikoli sedeli na kolesu. Tam je pa pač to načelo več je boljše.

nasamorpheus napisal/-a:Pred dnevi sva bila z mojo drago na izletu na Rašico, po cesti iz Gamelj nato levo na makedamsko cesto do doma na vrhu. Jaz na budget hartdailu brez e pogona, ona pa na hardtailu z bosch active plus motorjem. Odločila se je da vozi eco program, da sem ji jaz lahko lepo sledil. Uživala sva v čudoviti vožnji, počasi lepo navkreber. 250 metrov pod vrhom kjer se začne močno vzpenjati me je prehitela in se odpeljala počasi dalje jaz pa za njo kolikor sem lahko. Ujela je kolesarja na verjetno allmountain polnovzmetenem kolesu za par jurjev in ga seveda prehitela. Malo kasneje sem ga prehitel tudi jaz na svojem hardtailu. Me je pa nekaj zmotilo, ko ga je počasi prehitevala je vidno zmajeval z glavo. Ne vem točno kaj je hotel povedati vendar je bilo nevljudno oziroma čudno. Moja je sicer rekla, da ji ni rekel nič. Morda mi ni hotela povedati ker sem nagle jeze. Ali je zmajeval z glavo , ko sem ga sam prehitel na hardtailu pa nisem opazil. V glavnem ko srečate kolesarja ne e-mtb ne zmajujte z glavo, ker morda je ta kolesar včeraj naredil 80 km in jurja višincev in ima danes rehabilitacijo. Morda si je pred mesecem dni zlomil nogo in se z navadnim kolesom ne more peljati, morda pa se rad muči z e kolesom in še izklaplja motor, da je vadba težja. Bi pa svetoval temu neznancu, če morda to bere, da naj drugič ne žuga maha ali zmajuje z glavo ker se lahko zgodi da se drugič ne bom samo odpeljal mimo.

Resno upam, da je tole samo slaba šala. Takšnih reakcij boš namreč imel še več pa tudi hujše od zmajanja z glavo. Tudi posmehovanje, poskuse lovljenja, ki se bodo končali z 'aja, eh, električen...' (smo že počeli to), itd. Ne skrbi, še malo slabše mnenje imam o avtomobilih, ki jih srečujem na makadamih v hribih za vikend.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5836
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a problematiks » 23 Apr 2019 19:07

PrimozR napisal/-a:E-bajke pomojem precej kupujejo tisti, ki sicer ne bi nikoli sedeli na kolesu.

Ker sem lih v tem biznisu, ti lahko povem, da bi bil kar presenecen, kaksen procent tistih, ki se zanimajo za in kupujejo e-kolesa, so pravzaprav kolesarji. Ni ravno zanemarljiv. In ni ravno malo takih, ki so v najboljsih kolesarskih letih (ki e-kolesa objektivno gledano ne "potrebujejo"), ceprav segment 50+ vseeno prevladuje. A je razlog to, da smo ljudje vedno bolj komot ali je to posledica ciljne usmerjenosti ("na elektriko naredim lahko vec/daljso turo"), ne vem, ampak tako pac je. Lahko pa cez obstojeco situacijo bentis ali jo pac sprejmes tako, kot je, stvar posameznika :wink:

Marko
problematiks
KontraRevolucionar
 
Prispevkov: 5770
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a zokinjo » 23 Apr 2019 19:15

Ce hoces doziveti noro lepo turo 2-3x na teden, moras biti skoraj ze profesionalno povezan s tem sportom in trenirati 200 dni na leto ce nimas e-bike...
Evo zato ebajk tudi med strastnimi mtbjevci


Sent from my iPhone using Tapatalk
moj arsenal: http://www.simonpuklphoto.com/specs
Vse prodam
Uporabniški avatar
zokinjo
član
 
Prispevkov: 1172
Pridružen: 30 Jul 2006 18:07
Kraj: Bled

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a Sharky » 23 Apr 2019 19:33

zokinjo napisal/-a:Ce hoces doziveti noro lepo turo 2-3x na teden, moras biti skoraj ze profesionalno povezan s tem sportom in trenirati 200 dni na leto ce nimas e-bike...

To seveda ne drži. Vse je stvar prioritet. 100-150 lepih tur letno je dosegljivih marsikomu brez posebnega treninga, redkim pa to uspeva ob redni službi, družini in drugih obveznostih.
Uporabniški avatar
Sharky
član
 
Prispevkov: 28
Pridružen: 08 Jun 2001 13:17
Kraj: Jadran

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a nasamorpheus » 23 Apr 2019 19:42

PJ napisal/-a:
Sharky napisal/-a:V glavnem, ko e-bajkerji srečate kolesarja na analognem mtb, ki vam zmajuje z glavo, pomislite, da je ta kolesar morda včeraj naredil 160 km in dva jurja višincev ter si danes samo razmiguje trd vrat.

Ali pa mu gredo zgolj motoristi, ki mislijo da so kolesarji, na k**. Kar seveda v primeru tega Chuck Norrisa prinese batine... jebat ga bom pac se pred sihtom tepen, ker kot grem na siht s kolesom grem cez Rasico, pa verjetno bom kaksnemu pametnjakovicu kaj podrobil ali pa vsaj z glavo migal :mrgreen:



hahaha mal šala mal je pa vseen bedno. Ste me pa odvrnili od nakupa e bike zase morda čez 15 let.. nebi rad da me grdo gleda folk samo zato ker sem na ebiku, čeprav se peljem kulturno počasi uvidevno...
nasamorpheus
član
 
Prispevkov: 26
Pridružen: 10 Maj 2011 19:07

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a problematiks » 23 Apr 2019 21:37

Sharky napisal/-a:
zokinjo napisal/-a:Ce hoces doziveti noro lepo turo 2-3x na teden, moras biti skoraj ze profesionalno povezan s tem sportom in trenirati 200 dni na leto ce nimas e-bike...

To seveda ne drži. Vse je stvar prioritet. 100-150 lepih tur letno je dosegljivih marsikomu brez posebnega treninga, redkim pa to uspeva ob redni službi, družini in drugih obveznostih.

Tocno tako. Pred tamalim nama je z Damjano in par kolegi to brez tezav uspevalo npr. Pa tudi zdaj, ko kolesariva bistveno manj, cisto normalno preziviva, ko si enkrat ali (ce se res vse poklopi) dvakrat privosciva mtb dopust, kjer 4-5 dni zapored kolesariva po 7-10+ ur dnevno. Pa je zdaj najina kondicija zaradi pomanjkanja kolesarjenja bistveno nizja od takrat.

Kakorkoli, vsak ima svoj in zase cisto legitimen razlog, zakaj si je omislil e-kolo, ampak to, da se brez e-ja kao ne da naredit par tur na teden (ce imas za to dejansko cas in ti seveda ne kaj bistvenega fali), je laganje samemu sebi.

Marko
problematiks
KontraRevolucionar
 
Prispevkov: 5770
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 24 Apr 2019 06:09

problematiks napisal/-a:
PrimozR napisal/-a:E-bajke pomojem precej kupujejo tisti, ki sicer ne bi nikoli sedeli na kolesu.

Ker sem lih v tem biznisu, ti lahko povem, da bi bil kar presenecen, kaksen procent tistih, ki se zanimajo za in kupujejo e-kolesa, so pravzaprav kolesarji. Ni ravno zanemarljiv. In ni ravno malo takih, ki so v najboljsih kolesarskih letih (ki e-kolesa objektivno gledano ne "potrebujejo"), ceprav segment 50+ vseeno prevladuje. A je razlog to, da smo ljudje vedno bolj komot ali je to posledica ciljne usmerjenosti ("na elektriko naredim lahko vec/daljso turo"), ne vem, ampak tako pac je. Lahko pa cez obstojeco situacijo bentis ali jo pac sprejmes tako, kot je, stvar posameznika :wink:

Marko

Sem v bistvu res presenečen, ker, kar osebno pozna kupcev e-MTB-jev, so ravno nekolesarji (razen Zokija). En takšen mi je npr. ravno podal svoje mnenje, da brez elektrike pač ne bi kolesaril, da je to nek 'bonus', zaradi katerega se sploh spravi na kolo.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5836
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a mrd » 24 Apr 2019 07:05

PrimozR napisal/-a:Lahki pogoni s 100 do 150 W žal, pomojem, ne bodo realnost...
...Pri e-bajkih je pa preprosto načelo, več je bolje. 100 W e-bajk bo kupil samo en kolesar, ki ve, kaj pomeni par kg več na kolesu in ki ve, koliko je sposoben sam dati od sebe ter kaj to pomeni v primerjavi z e-bajkom. Ključna beseda tukaj je kolesar. E-bajke pomojem precej kupujejo tisti, ki sicer ne bi nikoli sedeli na kolesu. Tam je pa pač to načelo več je boljše.


Uf... spet si šel nekam v eno skrajnost...

Kje si sploh našel resne bajke s pogoni 100 do 150W?
Če se vrnem na tisto Fazuo, ki ima dobro kilco in pol je 250W z maks 400W. Tako kot vsa ostala konkurenca. Edino navor in baterija sta manjša. Torej ne goniš na boost 3 ure.

Skratka nekako tako bi se pri meni vrtela zgodba:
Služba, žena, otroci, bajta... dedki babice tete strice rokavice nogavice... rad bi naredil vsaj enkrat na teden (raje 2x) domač krog, ki ti je blazno všeč, hiter tehničen s skoki, pa zanj potrebuješ 2,5h imaš na voljo pa cca 1 do 1,5h.
E-bajk = no problemoooo. 22kg bajk za tisti hiter tehničen trail.. .uf... kar problemo, sploh ko se pride do skokov in dropov... pač nisem natreniran.
E-bajk s cca 18kg = to pa gre, saj smo že pred parimi leti vozili AM kolesa s povprečnih 17kg...
Uporabniški avatar
mrd
član
 
Prispevkov: 1584
Pridružen: 23 Maj 2010 14:33
Kraj: Notranjsko-kraška regija

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a whatever » 24 Apr 2019 14:49

problematiks napisal/-a:
PrimozR napisal/-a:E-bajke pomojem precej kupujejo tisti, ki sicer ne bi nikoli sedeli na kolesu.

Ker sem lih v tem biznisu, ti lahko povem, da bi bil kar presenecen, kaksen procent tistih, ki se zanimajo za in kupujejo e-kolesa, so pravzaprav kolesarji. Ni ravno zanemarljiv. In ni ravno malo takih, ki so v najboljsih kolesarskih letih (ki e-kolesa objektivno gledano ne "potrebujejo"), ceprav segment 50+ vseeno prevladuje. A je razlog to, da smo ljudje vedno bolj komot ali je to posledica ciljne usmerjenosti ("na elektriko naredim lahko vec/daljso turo"), ne vem, ampak tako pac je. Lahko pa cez obstojeco situacijo bentis ali jo pac sprejmes tako, kot je, stvar posameznika :wink:

Marko



Oba imata prav, sej to seveda vesta :) Ogromno je takih, ki no fuckin' way da bi se tip spravil na kolo, ce ne bi imel motorja pod nogami.
Pa tudi taksni imajo sedaj e-bike, ki si ne bi nikoli mislil, da si ga bodo omislili (kljub temu, da so se mladci). Kao ni časa pa te fore.
Uporabniški avatar
whatever
član
 
Prispevkov: 10820
Pridružen: 03 Sep 2005 23:36
Kraj: Ljubljana

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a trunto » 24 Apr 2019 16:05

mrd napisal/-a:Skratka nekako tako bi se pri meni vrtela zgodba:
Služba, žena, otroci, bajta... dedki babice tete strice rokavice nogavice... rad bi naredil vsaj enkrat na teden (raje 2x) domač krog, ki ti je blazno všeč, hiter tehničen s skoki, pa zanj potrebuješ 2,5h imaš na voljo pa cca 1 do 1,5h.
E-bajk = no problemoooo. 22kg bajk za tisti hiter tehničen trail.. .uf... kar problemo, sploh ko se pride do skokov in dropov... pač nisem natreniran.
E-bajk s cca 18kg = to pa gre, saj smo že pred parimi leti vozili AM kolesa s povprečnih 17kg...


+1
Uporabniški avatar
trunto
član
 
Prispevkov: 142
Pridružen: 14 Jun 2016 19:59

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a zokinjo » 24 Apr 2019 16:28

trunto napisal/-a:
mrd napisal/-a:Skratka nekako tako bi se pri meni vrtela zgodba:
Služba, žena, otroci, bajta... dedki babice tete strice rokavice nogavice... rad bi naredil vsaj enkrat na teden (raje 2x) domač krog, ki ti je blazno všeč, hiter tehničen s skoki, pa zanj potrebuješ 2,5h imaš na voljo pa cca 1 do 1,5h.
E-bajk = no problemoooo. 22kg bajk za tisti hiter tehničen trail.. .uf... kar problemo, sploh ko se pride do skokov in dropov... pač nisem natreniran.
E-bajk s cca 18kg = to pa gre, saj smo že pred parimi leti vozili AM kolesa s povprečnih 17kg...


+1


E-bajk s cca 18kg = to pa gre, saj smo že pred parimi leti vozili AM kolesa s povprečnih 17kg...

Moj spimpan Xduro Nduro 10.0, jih ima sedaj 19,2kg... small problemo... :D
Ravno to sem hotel reči. Velika večina, ki jih tukaj benti nad težo in okretnostjo, vozi bajke bliže 16kg kot pa lažje AM bajke z okrog 13,5kg.
Z manjšo baterijo pa lahko prišparaš še poldrugi kilogram in se furaš "samo" cca 1000 višincev s pomočjo štroma. V eni uri se nauživaš in greš nazaj plest nogavice, ali pa gledat "Soy Luna" s tamalimi... :mrgreen:

_________________
moj arsenal: http://www.simonpuklphoto.com/specs
Vse prodam
Uporabniški avatar
zokinjo
član
 
Prispevkov: 1172
Pridružen: 30 Jul 2006 18:07
Kraj: Bled

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a zokinjo » 24 Apr 2019 16:36

Pa še tole:
Danes vozim pri svojih 55 letih, 75% vseh fur z navadnim AM (180mm hoda spredaj, 190mm zadaj)...Največji užitek, res...
Imam več koles. Če pa bi izbiral med vsemi in imel možnost imeti samo enega pa bi si izbral e-bajk. S tem dosežem najlepše kotičke tudi ob svojem prostem času, ki mi je na voljo, svoji kondiciji, ki ni vsako leto boljša, svojih obrabah in poškodbah sklepov in nenazadnje zaradi tega, da se še vedno lahko furam z mladci, s katerimi gremo po tem na zasluženo (oni bolj kot jaz) pivo.
CARNIOLA je spet na voljo, BTW... ;)
moj arsenal: http://www.simonpuklphoto.com/specs
Vse prodam
Uporabniški avatar
zokinjo
član
 
Prispevkov: 1172
Pridružen: 30 Jul 2006 18:07
Kraj: Bled

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 24 Apr 2019 17:25

mrd napisal/-a:
PrimozR napisal/-a:Lahki pogoni s 100 do 150 W žal, pomojem, ne bodo realnost...
...Pri e-bajkih je pa preprosto načelo, več je bolje. 100 W e-bajk bo kupil samo en kolesar, ki ve, kaj pomeni par kg več na kolesu in ki ve, koliko je sposoben sam dati od sebe ter kaj to pomeni v primerjavi z e-bajkom. Ključna beseda tukaj je kolesar. E-bajke pomojem precej kupujejo tisti, ki sicer ne bi nikoli sedeli na kolesu. Tam je pa pač to načelo več je boljše.


Uf... spet si šel nekam v eno skrajnost...

Kje si sploh našel resne bajke s pogoni 100 do 150W?
Če se vrnem na tisto Fazuo, ki ima dobro kilco in pol je 250W z maks 400W. Tako kot vsa ostala konkurenca. Edino navor in baterija sta manjša. Torej ne goniš na boost 3 ure.

Skratka nekako tako bi se pri meni vrtela zgodba:
Služba, žena, otroci, bajta... dedki babice tete strice rokavice nogavice... rad bi naredil vsaj enkrat na teden (raje 2x) domač krog, ki ti je blazno všeč, hiter tehničen s skoki, pa zanj potrebuješ 2,5h imaš na voljo pa cca 1 do 1,5h.
E-bajk = no problemoooo. 22kg bajk za tisti hiter tehničen trail.. .uf... kar problemo, sploh ko se pride do skokov in dropov... pač nisem natreniran.
E-bajk s cca 18kg = to pa gre, saj smo že pred parimi leti vozili AM kolesa s povprečnih 17kg...

Našel sem jih v svojih pisanjih pred časom, da bi bilo to povsem dovolj, hkrati pa bi lahko takšen pogon verjetno še precej olajšal v primerjavi s Fazuo. In tako za približno normalno ceno prišel do 16-18 kg kolesa. Kar je pa nekako že prebavljivo za kolo.

Zakaj 100 do 150 W? Ker precej dobro pripravljen rekreativec da za nekje pol ure od sebe do 250 W. Ker so e-kolesa pedeleci oz. pedal ASSIST kolesa. Torej naj bo elektrika pomoč, ne bistvo pogona. Pa takrat sem govoril, da bi moč doziral proporcionalno z močjo kolesarja, torej če hočeš elektriko, se boš moral pomatrati zanjo, ne pa v prazno vrteti pedala.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5836
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a problematiks » 24 Apr 2019 17:45

PrimozR napisal/-a:...torej če hočeš elektriko, se boš moral pomatrati zanjo, ne pa v prazno vrteti pedala.

Sadist :mrgreen:

Marko
problematiks
KontraRevolucionar
 
Prispevkov: 5770
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a zokinjo » 24 Apr 2019 17:47

PrimozR napisal/-a:
mrd napisal/-a:
PrimozR napisal/-a:Lahki pogoni s 100 do 150 W žal, pomojem, ne bodo realnost...
...Pri e-bajkih je pa preprosto načelo, več je bolje. 100 W e-bajk bo kupil samo en kolesar, ki ve, kaj pomeni par kg več na kolesu in ki ve, koliko je sposoben sam dati od sebe ter kaj to pomeni v primerjavi z e-bajkom. Ključna beseda tukaj je kolesar. E-bajke pomojem precej kupujejo tisti, ki sicer ne bi nikoli sedeli na kolesu. Tam je pa pač to načelo več je boljše.


Uf... spet si šel nekam v eno skrajnost...

Kje si sploh našel resne bajke s pogoni 100 do 150W?
Če se vrnem na tisto Fazuo, ki ima dobro kilco in pol je 250W z maks 400W. Tako kot vsa ostala konkurenca. Edino navor in baterija sta manjša. Torej ne goniš na boost 3 ure.

Skratka nekako tako bi se pri meni vrtela zgodba:
Služba, žena, otroci, bajta... dedki babice tete strice rokavice nogavice... rad bi naredil vsaj enkrat na teden (raje 2x) domač krog, ki ti je blazno všeč, hiter tehničen s skoki, pa zanj potrebuješ 2,5h imaš na voljo pa cca 1 do 1,5h.
E-bajk = no problemoooo. 22kg bajk za tisti hiter tehničen trail.. .uf... kar problemo, sploh ko se pride do skokov in dropov... pač nisem natreniran.
E-bajk s cca 18kg = to pa gre, saj smo že pred parimi leti vozili AM kolesa s povprečnih 17kg...

Našel sem jih v svojih pisanjih pred časom, da bi bilo to povsem dovolj, hkrati pa bi lahko takšen pogon verjetno še precej olajšal v primerjavi s Fazuo. In tako za približno normalno ceno prišel do 16-18 kg kolesa. Kar je pa nekako že prebavljivo za kolo.

Zakaj 100 do 150 W? Ker precej dobro pripravljen rekreativec da za nekje pol ure od sebe do 250 W. Ker so e-kolesa pedeleci oz. pedal ASSIST kolesa. Torej naj bo elektrika pomoč, ne bistvo pogona. Pa takrat sem govoril, da bi moč doziral proporcionalno z močjo kolesarja, torej če hočeš elektriko, se boš moral pomatrati zanjo, ne pa v prazno vrteti pedala.


Pipi, eno stvar ne pozabi: na 250W imaš tudi ECO mode in obstajajo tudi 350Wh baterije... Stvar rešena tudi do takrat, dokler ne bo na trgu več modelov s PIPI standardom... ;)
moj arsenal: http://www.simonpuklphoto.com/specs
Vse prodam
Uporabniški avatar
zokinjo
član
 
Prispevkov: 1172
Pridružen: 30 Jul 2006 18:07
Kraj: Bled

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a inspiron » 24 Apr 2019 18:27

Par komentarjev (osebne izkusnje po slabih 130k visincev na eMTB in dober miljon na obicnem MTB):

-zame na trailih, ki jih vozim (pa so nekateri kar tehnicni) niti enga odseka ni, ki bi ga z navadnim (rang 14kg) MTB zvozil, z 23kg eMTB pa ne. Niti enega. Kvecjemu obratno, saj sem z eMTB bolj uvozen zaradi pogostejsega furanja... (moj obicni MTB je imel vec hoda, btw, pa bil je karbon).
No je pa tudi res, da se je z leti izboljsal material, vzmetenje, gume, dimeznije, okvir... in pa seveda IZKUSNJE. Ce se mi je se 10 let nazaj zdel spodnji del spusta v MEdvejo po tistih stengah kar zalogaj (pa se kaksen meter sem sel pes) je dandanes to bolj 'zehanje' (pa so bili isti hodi).

-operirat samo z watti motorja je seveda zavajajoce oz. 'brez kurca' - je sel kup drugih faktorjev: navor, kadenca, prestava, % of support - za zacetek! Kot je ze nekdo omenil: ECO mode pri meni pomeni 40% pomoci. Wati gor ali dol - v praksi to pomeni, da je profesionalni (sicer cestni) tekmovalec na vrsnjem delu vzpona na Nanos na klasicnem MTB vec ali manj z lahkoto vozil ob meni. Ko sem z ISTIH 250W preklopil na TOUR (120% asistence) je bila stvar zanjga ze bolj resna - a sva bila skupaj. Z visjo prestavo in povecanjem kadence, je imel ze kar delo! Na TURBO (300%) pa nima vec sans.

-Bosch CX ze imam proporcionalno pomoc v eMTB nacinu, saj dodaja assitenco glede na to, koliko kolesar stisne v pedala - recimo na max. asistenco preklopi, ko ti das 125W svoje lastne moci - tokoj, ko pades pod 125W preklopi na nizji nacin itd. Je pa to mozno sicer nastavljat...
inspiron
član
 
Prispevkov: 127
Pridružen: 10 Nov 2009 11:58

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a zokinjo » 24 Apr 2019 19:26

trunto napisal/-a::shock:

Kako to da si zadaj porabil 2x več oblog kot spredaj?
A ni običajno ravno nasprotno? :evil:

Verjetno je kriva kombinacija MT 5/7...?!?


Sent from my iPhone using Tapatalk
moj arsenal: http://www.simonpuklphoto.com/specs
Vse prodam
Uporabniški avatar
zokinjo
član
 
Prispevkov: 1172
Pridružen: 30 Jul 2006 18:07
Kraj: Bled

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a Lojzepopndekl » 24 Apr 2019 21:28

Če je pri Bošu 4. (najvišja) stopnja pomoči (imenovana turbo) 250W potem je 3. stopnja(takozvana MTB) tam nekje 100W. Če hočeš naredit eno poldnevno gorsko turo, potem moraš vozit na 100W ali manj, sicer 500Wh baterije ni zadost župe. Tukaj se omenjajo časi uporabe max moči 2% časa ali manj.
Tako bi downsizing el. motorja na max 100W še vedno potreboval 4kilsko baterijo za enako avtonomijo. Motor bi imel malo manj bakra in železa, kaj bi bilo z mehaniko okoli motorja, verjetno je nebi bilo kaj manj.
Da bi s 100W motorjem prišparal 5 kil jaz ne verjamem, kvečjemu kilo.
Sej ni treba da j' mau, glavn da j' dobr!
Uporabniški avatar
Lojzepopndekl
član
 
Prispevkov: 550
Pridružen: 21 Okt 2007 18:40
Kraj: Mjaw York

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 25 Apr 2019 06:03

Seveda bi je bilo manj, ker dizajniraš celoten pogon na 100 W, ne na 250+ (realno če se ne motim kar 500+, ker se isti pogoni uporabljajo tudi v ameriških specih koles, ki so 750 W? Pa itak so vsi ti motorji po dizajnu ranga 1 kW in več).

Če greš na mejo, znajo biti problematične izgube, ampak z dobro zasnovo verjetno to lahko pohaklaš in poskrbiš za hlajenje. Na 100 W in temu primerne obremenitve dizajniraš vse ležaje, pogon na gonilno os, navsezadnje pa tudi ohišje, za seboj pa to potegne še dejstvo, da zlahka uporabiš standardne komponente pogona, ne e-bike specifične, ker si na teži pridobil nekje v rangu DH gum in orenk obročev, na moči pa za razliko med enim našpičenim XC mulcem in povprečnim rekreativcem.

Slippery slope.

5 kil ne bi, niti ni bilo govora o tem, saj ima celoten sistem klasike tam nekje 8 kg. 3 do 4 kg bi pa verjetno šlo? Pa nekaj drobiža izgubiš še na okvirju kolesa (ker nimaš gonilnega ležaja in tega dela okvirja, kamor našravfaš motor), pa smo na bolj znosnih težah.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5836
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a trunto » 25 Apr 2019 06:50

Kolo ki ga imam (fully XC ALU 29er, XL size), vse factory defaults, razen plaščev in pedal je trenutno težak dobrih 13kg.
Pa se mi to zdi ful velik, ko ga moram recimo prekladat preko kakšnega podrtega drevesa v hosti, ipd.

Moje mestno kolo (20 let star Rog), je vred z otroškim zicem težak nekaj manj kot 20kg.
Sploh si ne predstavljam, da bi s tako maso lomastil po hosti in singlcah.

Tako da se veselim takšnim smernicam:
https://www.bulls-bikes.com/produkt/bul ... -792-21441

Sam še cena mora it v pravo smer... ;-)
Uporabniški avatar
trunto
član
 
Prispevkov: 142
Pridružen: 14 Jun 2016 19:59

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a zokinjo » 25 Apr 2019 10:48

Zanimiv koncept. Fazua je ze znana zvau ampak tega Bulsa z Fazuo pa se nisem zasledil. Bolj sem gledal now Haibike Flyon s TQ motorjem...
https://youtu.be/3odXnbgvC_0


Sent from my iPhone using Tapatalk
moj arsenal: http://www.simonpuklphoto.com/specs
Vse prodam
Uporabniški avatar
zokinjo
član
 
Prispevkov: 1172
Pridružen: 30 Jul 2006 18:07
Kraj: Bled

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a bjakeb » 25 Apr 2019 11:45

e-bikes are mopeds.
bjakeb
član
 
Prispevkov: 529
Pridružen: 03 Maj 2011 08:14
Kraj: el đej

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a trunto » 25 Apr 2019 12:03

Pismu, sem dal search "emtb" pa sm tole dobil:
Nobena tema ali objava ne ustreza kriterijem iskanja

Ti šment!

Zgleda da bomo moral tuki temo nadaljevat...
Uporabniški avatar
trunto
član
 
Prispevkov: 142
Pridružen: 14 Jun 2016 19:59

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a zokinjo » 25 Apr 2019 12:44

Imas ljudi, ki stekajo in imas ljudi, ki ne stekajo in imas ljudi, ki nocejo stekat...
Bruce Lee


Sent from my iPhone using Tapatalk
moj arsenal: http://www.simonpuklphoto.com/specs
Vse prodam
Uporabniški avatar
zokinjo
član
 
Prispevkov: 1172
Pridružen: 30 Jul 2006 18:07
Kraj: Bled

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a Sharky » 25 Apr 2019 14:24

Zatipkal si se, popravek:
Vsi navdušenci nad dvokolesnimi mopedi, ki jih vštekaš v vtičnico. napisal/-a:Imaš ljudi, ki vštekajo in imaš ljudi, ki ne vštekajo in imaš ljudi, ki nočejo vštekat...
Uporabniški avatar
Sharky
član
 
Prispevkov: 28
Pridružen: 08 Jun 2001 13:17
Kraj: Jadran

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a Lojzepopndekl » 27 Apr 2019 23:04

PrimozR napisal/-a:Seveda bi je bilo manj, ker dizajniraš celoten pogon na 100 W, ne na 250+ (realno če se ne motim kar 500+, ker se isti pogoni uporabljajo tudi v ameriških specih koles, ki so 750 W? Pa itak so vsi ti motorji po dizajnu ranga 1 kW in več).

Če greš na mejo, znajo biti problematične izgube, ampak z dobro zasnovo verjetno to lahko pohaklaš in poskrbiš za hlajenje. Na 100 W in temu primerne obremenitve dizajniraš vse ležaje, pogon na gonilno os, navsezadnje pa tudi ohišje, za seboj pa to potegne še dejstvo, da zlahka uporabiš standardne komponente pogona, ne e-bike specifične, ker si na teži pridobil nekje v rangu DH gum in orenk obročev, na moči pa za razliko med enim našpičenim XC mulcem in povprečnim rekreativcem.

Slippery slope.

5 kil ne bi, niti ni bilo govora o tem, saj ima celoten sistem klasike tam nekje 8 kg. 3 do 4 kg bi pa verjetno šlo? Pa nekaj drobiža izgubiš še na okvirju kolesa (ker nimaš gonilnega ležaja in tega dela okvirja, kamor našravfaš motor), pa smo na bolj znosnih težah.

Matematika je sila preprosta - pol dodatne teže prinese baterija, pol pogon, malo manj kot pol pa gištel.
Nisem strojnik ampak štromar tako da prav dobro računat sil ne znam, ampak če nekdo na 17,5cm dolgo gonilko stopi z 120kilami, potem mora ohišje pa os pa še kaj druzga zdržat najmanj 210Nm navora, pa še kaj za povrh. In če bi pri tem navor motorja zmanjšal z 75Nm na 35Nm bi se kurc kej poznalo.
Sej ni treba da j' mau, glavn da j' dobr!
Uporabniški avatar
Lojzepopndekl
član
 
Prispevkov: 550
Pridružen: 21 Okt 2007 18:40
Kraj: Mjaw York

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a PrimozR » 28 Apr 2019 07:12

Zdaj bom izpadel rahlo kreten, ampak ja, si lepo povedal glede računanja sil.

Ohišje v tvojem primeru nosi sila malo navora, predvsem so tukaj v igri sile - tista, ki kaže navzdol zaradi pritiska na pedala, nazaj zaradi sile v verigi, potem so pa znotraj ohišja navorne sile na statorju motorja pa sile, ki ohišje razpirajo zaradi zobniškega pogona. Tistih sil od kolesarja se res ne znebiš, ampak saj vidimo, kakšni so BB shelli na okvirjih.

Sicer pa, če imaš šibkejši motor, je le-ta manjši, zato ne potrebuješ tako velikega ohišja. Torej hraniš na teži pri materialu za ohišje. Mogoče bi bilo to lahko tudi plastično (s kovinskimi vstavki, prebrizgano) zaradi manjše moči motorja. Ker je motor šibkejši, so magnetne sile med rotorjem in statorjem manjše. Torej potrebuješ manjše ležaje, ki so spet lažji. Cel motor je lažji, prenos na gonilko je manj obremenjen in je mogoče lahko dlje v verigi plastičen, zobniki prav tako manjši, itd. Vse to so majhne razlike, ki se pa nekajkrat seštejejo in na koncu dajo neko razliko. Kolikšna ta je je drugo vprašanje, verjetno na koncu ne prav velika, ampak vseeno.

Navsezadnje, na šihtu smo se pogovarjali, če bi lahko, s šibkejšo močjo v mislih, prišli skozi kar z direct drive motorjem, kjer bi bila gonilna os tudi rotorska os. S tem se znebiš še več ohišja, uležajenja, prenosa, itd.

Matematika pri kompleksnih sistemih ni tako preprosta, se pa lahko zdi preprosta.
PrimozR
član
 
Prispevkov: 5836
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a PJ » 28 Apr 2019 07:50

Mal off topic. Je ze kdo priklopil ebike na trenazer? Ker jaz bi sel malo kolesarit pa se mi, glede na dez in temperature, ne da ven, pa bi sel potem na trenazer, ampak nimam dovolj casa, tako da bi z ebikom to oddelal, da bo hitreje :mrgreen:
Uporabniški avatar
PJ
član
 
Prispevkov: 2417
Pridružen: 07 Nov 2003 13:10
Kraj: A little bit here, a little bit there

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a havli » 28 Apr 2019 09:06

PJ Good point!

:D :D :D
Uporabniški avatar
havli
član
 
Prispevkov: 676
Pridružen: 30 Jul 2004 07:04
Kraj: Ljubljana

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a cebe » 28 Apr 2019 21:28

:D
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
cebe
član
 
Prispevkov: 3282
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: Pragwald

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a zokinjo » 28 Apr 2019 23:57

havli napisal/-a:PJ Good point!

:D :D :D


Dela, sem sprobal...
Zraven preklopi se na Hustler TV... ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
moj arsenal: http://www.simonpuklphoto.com/specs
Vse prodam
Uporabniški avatar
zokinjo
član
 
Prispevkov: 1172
Pridružen: 30 Jul 2006 18:07
Kraj: Bled

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a Ricky82 » 29 Apr 2019 08:01

zokinjo napisal/-a:Zraven preklopi se na Hustler TV... ;)

:zdb: :mrgreen: :mrgreen:
Ricky82
član
 
Prispevkov: 21
Pridružen: 18 Avg 2018 05:52

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a El Tomzo » 29 Apr 2019 13:54

Da se ne bo kaj vžgal... :D
https://www.youtube.com/watch?v=
(ok, ni ravno e-bike je e-kroska)

No,pa še e-bike kot ekonom lonec... oziroma e-bike na parni pogon?
https://www.youtube.com/watch?v=tRUC_05KmkU
Nikoli nisem toliko hodil po hribih kot odkar sem pričel kolesarit.
Uporabniški avatar
El Tomzo
član
 
Prispevkov: 1372
Pridružen: 20 Avg 2005 12:29
Kraj: Emona-Savus fluvius

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a bjakeb » 30 Apr 2019 10:28

sej ni problema z ebajki. samo pač mopedi so to...
e-bikes are mopeds.
bjakeb
član
 
Prispevkov: 529
Pridružen: 03 Maj 2011 08:14
Kraj: el đej

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a mrd » 30 Apr 2019 10:45

Slovenija
1996 - 2019: Pohodnik -> mtb kolesarju: Kaj delaš tukaj!??!!! A ne veš, da ne smeš! Uničuješ naravo!!!!
2019 - ? : Mtb kolesar -> e-mtb kolesarju: Kaj delaš tukaj!??!!! A ne veš, da ne smeš! Uničuješ naravo!!!!
.... in tako naprej na vsakega novega, ki se pojavi v naravnem okolju...

Italija, Švica, Austrija, ZDA...
1990 - 2019: Razvoj gorskih koles, gorskokolesarskega turizma, priporočil in smernic za gorske kolesarje v naravnem okolju, skupnih poti za pohodnike, gorske kolesarje, konjenike... bušmane...
2019 -> : vključitev e-gorskih kolesarjev v mrežo gorskokolesarskih poti in izdelava priporočil in omejitev uporabe e-mtb

:)
Uporabniški avatar
mrd
član
 
Prispevkov: 1584
Pridružen: 23 Maj 2010 14:33
Kraj: Notranjsko-kraška regija

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a PJ » 30 Apr 2019 12:32

Mrd nekako nimam obcutka da bi kdorkoli tezil motoristom (sorry ne niso kolesarji) zaradi unicevanja narave. Jaz sem mnenja, da ce imam pravico biti na poti pes ali s kolesom (tudi ce je uradno nimam), potem ima tudi nekdo drug popolnoma enako pravico biti tam s taksnim ali drugacnim motorjem (e-mtb vkljucen) ali pa magari konjem, oslom ali kamelo. Edino kar se definitivno ne strinjam, je misljenje nekaterih da je e-mtb = mtb.
PS: Pojdi v Avstrijo pa se vozi po "privat" gozdnih cestah... samo toliko o strpnosti v "boljsih drzavah" ;)
Uporabniški avatar
PJ
član
 
Prispevkov: 2417
Pridružen: 07 Nov 2003 13:10
Kraj: A little bit here, a little bit there

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a Mojo Jojo » 30 Apr 2019 23:25

PJ napisal/-a:Edino kar se definitivno ne strinjam, je mišljenje nekaterih da je e-mtb = mtb.

Seveda da ni, ker če ti recimo zmanjka baterije pomeni da je e=0 in bi bilo potem 0-mtb=-mtb in da bi bilo enako mtb, bi
moral biti mtb=0, če pa je mtb=0 pa v bistvu pomeni da si peš.

Evo, matematično dokazano :mrgreen:
Monkey Control
Uporabniški avatar
Mojo Jojo
član
 
Prispevkov: 4728
Pridružen: 31 Jul 2008 09:20
Kraj: bliz obvoznice

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a El Tomzo » 01 Maj 2019 11:52

On a very basic level, some riders feel personally threatened by the mere existence of a bicycle equipped with any sort of motor. Some mountain bikers seem to have a potent combination of delicate egos and well-trained bodies. While struggling up a difficult climb, seeing a less-fit person breeze by using anything other than oxygen, muscle and determination will leave many riders seeing red and dismissing the offending rider as well as whatever new technology is carrying him or her up the hill.
...
According to Gary Fisher, new technologies follow a roughly 10- year cycle before they’re commonly accepted. “It takes 10 years for just about everything. That front fork I was telling you about…it took 10 years,” he says. “We had a dual-suspension bike at the end of 1991, and that whole program didn’t sell until 2001 when Paola Pezzo won a World Cup on one. Took 10 years for carbon bikes. Ten years for titanium bikes. It’s all about the speed of the gray matter! Just relax and hit it right on time and you’re gonna hit the early adopters at the beginning.” He goes on to say, “There are going to be more people having fun…there are going to be more people buying our bikes! This whole sport is going to be bigger! I think it’s going to be great.”

https://dirtragmag.com/articles/elephan ... ontroversy

Slika
Nikoli nisem toliko hodil po hribih kot odkar sem pričel kolesarit.
Uporabniški avatar
El Tomzo
član
 
Prispevkov: 1372
Pridružen: 20 Avg 2005 12:29
Kraj: Emona-Savus fluvius

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a Surfac » 02 Maj 2019 22:01

Med tednom kolesarjenja z navadnim (ne e)kolesom v Finale Ligurah (še traja) sem spoznal, zakaj e-kolo ni za "ta mlade", kar pogosto berem na tem forumu. Zato, ker se vsi (no okoli 90 procentov :D ) odločijo za šatl, če ta obstaja...
Če kdo ne verjame, naj pride sem... :shock:
Uporabniški avatar
Surfac
član
 
Prispevkov: 2090
Pridružen: 08 Jan 2004 17:48
Kraj: Ljubljana Vic

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a zokinjo » 03 Maj 2019 07:31

Surfac napisal/-a:Med tednom kolesarjenja z navadnim (ne e)kolesom v Finale Ligurah (še traja) sem spoznal, zakaj e-kolo ni za "ta mlade", kar pogosto berem na tem forumu. Zato, ker se vsi (no okoli 90 procentov :D ) odločijo za šatl, če ta obstaja...
Če kdo ne verjame, naj pride sem... :shock:

Tudi zato imam v garazi se vedno kolesa, ki nimajo pomoznega pogona... :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
moj arsenal: http://www.simonpuklphoto.com/specs
Vse prodam
Uporabniški avatar
zokinjo
član
 
Prispevkov: 1172
Pridružen: 30 Jul 2006 18:07
Kraj: Bled

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a Obelix » 03 Maj 2019 09:18

Ima kdo izkušnje ali informacije, kako je z kvaliteto, zanesljivostjo nadgradenj običajnih koles v električne. V mislih imam tele zadeve https://www.evozilo.com/k/predelava-v-elektricno-kolo/ .

Smo za očeta kupili pravo ekolo, da je lahko sledil mami, po slabem tednu je mami ugotovila, da bi ona vseeno tudi imela nekaj podobnega in varčno razmišlja o nadgradnji. Jaz nisem ravno navdušen nad to zadevo, bojim se, da kljub ne tako nizki ceni zadeva ne bo funkcionirala. Nimam pa seveda nobenih izkušenj, ne rečem, lahko da zadeva špila čist ok, ampak zaenkrat je moj občutek bolj slab. Bojim se, da bi ta varčna zadeva izpadla draga zadeva, če stvar ne bo špilala in bomo čez eno leto spet kupovali pravo ekolo.

Skratka vsa mnenja dobrodošla.
JUST ME
Uporabniški avatar
Obelix
član
 
Prispevkov: 547
Pridružen: 11 Mar 2005 11:50
Kraj: Komenda

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a teetee » 03 Maj 2019 12:14

Kakšno kolo pa ima? (bo za po mestu?) Načeloma pri teh motorjih ne more it prov velik narobe. :) Se pa iz tujine dobi kit dost ceneje, sam odvisno al si želiš garancije pri nas in koliko se ti da zajebavat z montažo.
teetee
član
 
Prispevkov: 4
Pridružen: 13 Mar 2019 18:10

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a Mojo Jojo » 03 Maj 2019 14:47

Obelix, ne seri, k vemo da je zate :mrgreen:
Monkey Control
Uporabniški avatar
Mojo Jojo
član
 
Prispevkov: 4728
Pridružen: 31 Jul 2008 09:20
Kraj: bliz obvoznice

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a SEKISCOTT » 03 Maj 2019 14:50

Mojo Jojo napisal/-a:Obelix, ne seri, k vemo da je zate :mrgreen:


Obelix ima Decoya naročenga - ne ga žalt ;.=9/
SEKISCOTT
član
 
Prispevkov: 209
Pridružen: 11 Feb 2004 12:35
Kraj: Kamnik

Re: električno vs običajno gorsko kolo

OdgovorNapisal/-a zokinjo » 03 Maj 2019 17:28

Obelix napisal/-a:Ima kdo izkušnje ali informacije, kako je z kvaliteto, zanesljivostjo nadgradenj običajnih koles v električne. V mislih imam tele zadeve https://www.evozilo.com/k/predelava-v-elektricno-kolo/ .

Smo za očeta kupili pravo ekolo, da je lahko sledil mami, po slabem tednu je mami ugotovila, da bi ona vseeno tudi imela nekaj podobnega in varčno razmišlja o nadgradnji. Jaz nisem ravno navdušen nad to zadevo, bojim se, da kljub ne tako nizki ceni zadeva ne bo funkcionirala. Nimam pa seveda nobenih izkušenj, ne rečem, lahko da zadeva špila čist ok, ampak zaenkrat je moj občutek bolj slab. Bojim se, da bi ta varčna zadeva izpadla draga zadeva, če stvar ne bo špilala in bomo čez eno leto spet kupovali pravo ekolo.

Skratka vsa mnenja dobrodošla.


Moj tast je imel taksno resitev. Z njo je naredil preko 10.000 km.
Kar nekaj sraufanja in menjave elektronike je bilo vmes. Ker je zelo rocno spreten, je vecino stvari porihtal sam.
Po tem je kupil Haibike z Boschovim pomoznim pogonskim sklopom in ze 4000km brez enega errorja. Pravi, da ne bi sel nikoli nazaj na tista kitajska jajca... :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
moj arsenal: http://www.simonpuklphoto.com/specs
Vse prodam
Uporabniški avatar
zokinjo
član
 
Prispevkov: 1172
Pridružen: 30 Jul 2006 18:07
Kraj: Bled

PrejšnjaNaslednja

Vrni se na Oprema



Kdo je na strani

Uporabniki, ki brskajo po tem forumu: Google [Bot]